LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onduidelijkheid over vakantie geboekt bij Prijsvrij

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Diemsetoren71
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2020 10:46

Onduidelijkheid over vakantie geboekt bij Prijsvrij

Ongelezen bericht door Diemsetoren71 »

Zojuist een dame van de klantenservice aan de telefoon gehad.

Al ruim 2 maanden zijn wij op de hoogte dat onze heen vlucht op 29 juli van Düsseldorf naar Gran canaria is geannuleerd.
Mijn vraag was : gaat de vakantie door of hebben jullie een alternatief?
De dame kon hier geen antwoord opgeven ,alleen dat we rustig moesten afwachten …..
We wachten al een tijdje rustig af , op mail wordt niet gereageerd want deze worden behandeld op vertrekdatum.

Toen ik deze dame vroeg of het zeker was dat we uiterlijk 2 weken voor vertrek wel weten waar we aan toe zijn , reageerde ze meteen dat misschien niet het geval was.
Zie hier onder het bericht wat op de site staat geschreven en die we ook via mail hebben ontvangen !

Gaat mijn vakantie door?
In principe gaan alle vakanties naar landen waar het reisadvies groen of geel is gewoon door. Heb je geconstateerd dat de vlucht waarop je mee zou gaan geannuleerd is, dan kan je er zeker van zijn dat wij hier ook van op de hoogte zijn. We moeten dan helaas afwachten of de luchtvaartmaatschappij en/of reisorganisatie een vervangende vlucht gaat organiseren. Omdat wij jou niet langer dan maximaal 2 weken voor vertrek in onzekerheid willen laten zitten, zullen wij uiterlijk 2 weken voor vertrek de knoop zelf doorhakken en indien nodig jouw vakantie annuleren.

Je ontvangt dan een code van ons waarmee je een andere vakantie kunt boeken, of je kan er voor kiezen om jouw geld terug te vragen via de “refund” optie. Indien gekozen voor de geld terug optie, wordt het geld binnen 5 werkdagen op jouw rekening teruggestort


Volgens deze dame was dit een bericht van het management die niet waargemaakt kan worden !!!!!

We moeten dus maar weer afwachten ….

1 ding is zeker, heenvliegen op de 29e juli is niet mogelijk deze is door Ryanair gecanceld.. Wel weet ik door direct contact met de accommodatie dat deze de 11e juli weer zijn deuren opent dus dat is het probleem niet. Ook is deze bereid om dagen te schuiven als er op andere data gevlogen moet worden. Deze eigenaar is flexibel nu prijsvrij nog !!

Gezien de andere problemen hier op het forum vwb prijsvrijs met hoge annuleringskosten , of totaal niet reageren, of wachten tot vertrek datum eer iets te reageren heb ik er een hard hoofd in.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jul 2020 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Onduidelijkheid over vakantie geboekt bij Prijsvrij

Ongelezen bericht door Jablan »

Als de vlucht is geannuleerd, dan terugbetaling van het ticket vragen en zelf direct bij de airline een andere vlucht boeken. Neem er wel een met een goede kans op vliegen ipv annuleren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onduidelijkheid over vakantie geboekt bij Prijsvrij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na dit verhaal wat hier nog jarenlang leesbaar bleef zal ik geen Prijsvrij boeking meer doen.

Locatie is er, geen vliegtuig dus geld terug en zo snel mogelijk zodat je elders kunt boeken....
Op 29 juli iets regelen zal niemand willen...

Denk dat vele aanbieders volgende jaar failliet gaan wegens traag handelen en onbereikbaar zijn.

Easyjet wil weer volop vliegen en overal staat veel leeg dus denk dat het storm gaat lopen.
Ryanair doet niets en verliest dan alle vertrouwen.

Kijk of je Easyjet nog kunt boeken... en of die daar ook naar toe gaan of dicht in de buurt kwamen...

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onduidelijkheid over vakantie geboekt bij Prijsvrij

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jablan schreef:
18 jul 2020 17:16
Als de vlucht is geannuleerd, dan terugbetaling van het ticket vragen en zelf direct bij de airline een andere vlucht boeken.
Als hier sprake is van een pakketreis dan resulteert dit advies in twee overeenkomsten die dezelfde vlucht dekken en dus dubbele lasten.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Onduidelijkheid over vakantie geboekt bij Prijsvrij

Ongelezen bericht door omega19 »

Het openingsbericht is van 5 juli. Op dat moment zou TS gewoon nog even niks moeten doen, gezien het bericht op de website van Prijsvrij. Nu zou de Diemsetoren de uitkomst moeten weten, maar betwijfel of er feedback komt.

Gesloten