LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dazsires
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2012 12:40

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door dazsires »

enige wat stom zou zijn als je een overnachting in het hotel betaald terwijl je in het vliegtuig zou zitten. Is dat niet zo, betaal je niets teveel.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:Weer een overbodige topic, naar Ibaze vliegt de Ts met een charter mij, die willekeurig hun vliegtijden vaststellen, zie hun alg. voorwaarden :?:
:?: :?:

Snap Ciske het weer niet eens??, 8 of 10 dagen boeken betekent sinpelweg gezegd 6 a 7/8 dagen vakantie ter plekke, genieten van je vakantie als je thuis de deur sluit :lol: , dit soort topic komt zo,n 50 keer per jaar langs :mrgreen:

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door john duelieux »

Har06 schreef:Snap Ciske het weer niet eens??, 8 of 10 dagen boeken betekent sinpelweg gezegd 6 a 7/8 dagen vakantie ter plekke, genieten van je vakantie als je thuis de deur sluit :lol: , dit soort topic komt zo,n 50 keer per jaar langs :mrgreen:
Zolang deze manier waarop de reiswereld de consument benadeeld niet veranderd mogen deze topics van mij gerust 100 keer per jaar langs komen

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Har06 »

john duelieux schreef:
Har06 schreef:Snap Ciske het weer niet eens??, 8 of 10 dagen boeken betekent sinpelweg gezegd 6 a 7/8 dagen vakantie ter plekke, genieten van je vakantie als je thuis de deur sluit :lol: , dit soort topic komt zo,n 50 keer per jaar langs :mrgreen:
Zolang deze manier waarop de reiswereld de consument benadeeld niet veranderd mogen deze topics van mij gerust 100 keer per jaar langs komen
Bovenstaande heeft niets met benadelen te maken.
Naar een vlieg bestemming gaan betekent dat je vliegdagen hebt,bij een tussenlanding kan dat inderdaad vervelend uitkomen,all in the game :roll:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door alfatrion »

john duelieux schreef:Zolang deze manier waarop de reiswereld de consument benadeeld niet veranderd mogen deze topics van mij gerust 100 keer per jaar langs komen
Dat ben ik met je eens.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Har06 »

alfatrion schreef:
john duelieux schreef:Zolang deze manier waarop de reiswereld de consument benadeeld niet veranderd mogen deze topics van mij gerust 100 keer per jaar langs komen
Dat ben ik met je eens.

Okido, misschien vind ik het gebeuren inmiddels zo normaal dat ik niet vreemd meer van op kijk en het maar aanvaard :P

Masterbreel
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2012 12:02

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Masterbreel »

Van een aantal mensen: dankuwel voor het reageren. Ik nam aan dat als je een reis boekt met 9 overnachtingen je aan mag nemen dat je er niet 8.5 hebt.

Het probleem blijkt echter toch niet te bestaan. We wisten alleen onze reistijd (heen) en gingen van daaruit zoeken naar met welke vlucht we dan zouden vliegen. Nu we onze tickets hebben staat daar gewoon op dat we op vrijdag aankomen (weliswaar 23:00 maar toch).

Om even terug te komen op vluchten naar Australië e.d. Doorgaans als je dan een 10 daagse vakantie boekt (bijv naar Dominicaanse rep) vlieg je op dag 0 heen en op dag 11 terug. Dat even terzijde.

Dank voor de reacties en mijn wel gemeende excuses naar de forumgangers die vinden dat dit een overbodig topic is.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door sprookje »

Dank voor de reacties en mijn wel gemeende excuses naar de forumgangers die vinden dat dit een overbodig topic is.
Masterbreel, zoals een wijze man ooit zei.Er bestaan geen domme vragen,alleen domme antwoorden :wink:

Geniet van je vakantie.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Har06 »

sprookje schreef:
Dank voor de reacties en mijn wel gemeende excuses naar de forumgangers die vinden dat dit een overbodig topic is.
Masterbreel, zoals een wijze man ooit zei.Er bestaan geen domme vragen,alleen domme antwoorden :wink:

Geniet van je vakantie.
Vragen staat vrij, antwoorden ook, evenals naar de bekende weg vragen.
Bij een 10 daagse vlucht met een charter mij vlieg je dag 1 od bijna dag 2 weg en bij pech de 9,8 dag terug, rieele vakantie plm 7 a 8 dagen :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Masterbreel schreef:Om even terug te komen op vluchten naar Australië e.d. Doorgaans als je dan een 10 daagse vakantie boekt (bijv naar Dominicaanse rep) vlieg je op dag 0 heen en op dag 11 terug. Dat even terzijde.
Indien u in deze veronderstelling een keer een dergelijke reis boekt, kunt u nog wel eens het gevoel krijgen bedrogen uit te komen.

Als u bijvoorbeeld een 9-daagse reis (zoals ze veel aangeboden worden) naar de Dominicaanse Republiek boekt, vliegt u op dag 1 heen, op dag 8 begint de terugreis en op dag 9 komt u aan in Nederland. Deze 9de dag bestaat alleen uit vliegen, landen en thuis aankomen. Er wordt immers de nacht doorgevlogen en deze nacht zit men in het vliegtuig.

Voorbeeldje 9-daagse reis Dominicaanse Republiek van 1 t/m 9 augustus.
1 augustus heenreis, aankomst veelal 's avonds soms 's nachts.
8 augustus start terugreis
9 augustus rest terugreis en aankomst thuis.
Effectieve "volle dagen" op bestemming 2 t/m 7 augustus.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het zou zomaar misleidend kunnen zijn om dat als negen dagen te verkopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik snap alle commotie niet zo, je kunt toch vantevoren bepalen hoeveel nachten je in de accomodatie wil verblijven , je weet je budget, kies er dan de bijpassende reis bij :? .

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:Het zou zomaar misleidend kunnen zijn om dat als negen dagen te verkopen.
Da's toch echt al sinds jaar en dag zo. Het wordt ook aangeboden als 9 daagse reis. Op dag 9 heeft men dan alleen reizen, maar ook dat is onderdeel van de reis. Door de tijdsverschillen is het haast onmogelijk op dezelfde datum te vertrekken en aan te komen of men heeft wel heel onfatsoenlijke vluchttijden. Iemand die er pas vlak voor vertrek achter komt heeft toch echt onder een steen geleefd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:Ik snap alle commotie niet zo, je kunt toch vantevoren bepalen hoeveel nachten je in de accomodatie wil verblijven , je weet je budget, kies er dan de bijpassende reis bij :? .
Precies.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door nevermind »

Emmy75 schreef:
alfatrion schreef:Het zou zomaar misleidend kunnen zijn om dat als negen dagen te verkopen.
Da's toch echt al sinds jaar en dag zo. Het wordt ook aangeboden als 9 daagse reis. Op dag 9 heeft men dan alleen reizen, maar ook dat is onderdeel van de reis. Door de tijdsverschillen is het haast onmogelijk op dezelfde datum te vertrekken en aan te komen of men heeft wel heel onfatsoenlijke vluchttijden. Iemand die er pas vlak voor vertrek achter komt heeft toch echt onder een steen geleefd.

Een lange vluchttijd, betekend ook een korter verblijf in de accommodatie.
Een 9 daags reis naar Spanje, is anders dan een reis naar Azië, maar blijft uiteindelijk een 9 daagse reis, daar is niets misleidend aan.!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:
Emmy75 schreef:
alfatrion schreef:Het zou zomaar misleidend kunnen zijn om dat als negen dagen te verkopen.
Da's toch echt al sinds jaar en dag zo. Het wordt ook aangeboden als 9 daagse reis. Op dag 9 heeft men dan alleen reizen, maar ook dat is onderdeel van de reis. Door de tijdsverschillen is het haast onmogelijk op dezelfde datum te vertrekken en aan te komen of men heeft wel heel onfatsoenlijke vluchttijden. Iemand die er pas vlak voor vertrek achter komt heeft toch echt onder een steen geleefd.

Een lange vluchttijd, betekend ook een korter verblijf in de accommodatie.
Een 9 daags reis naar Spanje, is anders dan een reis naar Azië, maar blijft uiteindelijk een 9 daagse reis, daar is niets misleidend aan.!
ik zie er ook niet veel misleidends in.
Daarom worden vele 1 en 2 weeks reizen naar Spanje, Griekenland enz aangeboden als 8 en 15 daagse reizen en reizen naar de Dominicaanse Republiek, Mexico enz aangeboden als 9 resp 16 daagse reizen. Sommigen denken dan dat men dan een dag langer in de accommodatie heeft, maar dat is niet zo. Men is alleen op de totale reis ergens een dag meer kwijt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door bprosman »

Spanje, Griekenland enz aangeboden als 8 en 15 daagse reizen en reizen naar de Dominicaanse Republiek, Mexico enz aangeboden
Als je in een all-in resort zit waar je niet uitkomt zie je t verschil toch niet :wink:

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door b767-300er »

alfatrion schreef:Het zou zomaar misleidend kunnen zijn om dat als negen dagen te verkopen.
Daarom wordt bij sommige touroperators, iig bij TUI (Arke, HI, Kras) , dit soort reizen aangeboden als "9 dagen / 7nachten".
De totale reisduur van het pakket beslaat 9 kalenderdagen en men verblijft 7 nachten in de accomodatie. Lijkt mij vrij duidelijk.
Bij Neckermann en Thomas Cook wil dat wel eens anders zijn/aangeboden worden.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door wiseger »

b767-300er stelt het correct, het gaat om het aantal overnachtingen op de accomedatie dat is overeengekomen. Bij een negen-daagse reis zijn dat er normaliter zeven overnachtingen. Bij een tien-daagse reis naar Ibiza zouden dat er dan acht moeten zijn.

Ik begrijp ook niet goed wat de tussenstop voor invloed zou moeten hebben, al neemt de reistijd met een uurtje of twee toe, je komt op de tweede dag redelijk vroeg aan op je bestemming. Er vanuit gaande dat je tiende dag de terugreis dag is, dan tel ik gewoon acht overnachtingen. Of zie ik nu iets over het hoofd?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee naar ibiza gaat je dan 10 dg en 9 nachten

Intercontinentaal gaan er 2 dg af...dus ipv van 15 dgs reis is het meestal 17 en slaap je 14 nachten in hotel en eentjr in vliegtuig..

Hij heeeft nu toch gewoon zijn overnachting komt om 23 uur aan? Kan je toch gewoon slape !

Gesloten