LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op een industrieterein met Peter Langhout

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Geert Adams
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2007 02:03

Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door Geert Adams »

Met Peter Langhout naar een industrieterrein op vakantie !!

Ja, dat maakten wij mee afgelopen vakantie.
We hadden een reis geboekt naar Erba in Italië aan het Comomeer. Een reis vol excursies.
Daags voor ons vertrek werden we gebeld door een medewerkster van Peter Langhout met de mededeling dat het hotel dat we geboekt hadden een overboeking had.
Ze hadden er vervolgens alles aan gedaan om een ander hotel te vinden. Dat was een hotel in Sarronno. Er was geen zwembad of sauna bij dit hotel, maar we zouden ter compensatie € 50,-per persoon terug krijgen. Dat was voor ons geen probleem.
Ook zou het hotel maar 750 meter van het centrum af liggen.
Vol goede moed vertrokken we naar Sarronno.
Daar aangekomen reden we een industrieterrein op, waar ons hotel bleek te staan.
Het bleek een hotel-motel: Pio Petto.
Met grote verbazing keken we elkaar aan, want dat was ons niet verteld. Een hotel op een industrieterrein met bovendien geen terras of balkon.
Het hotel stond aan de snelweg. De vangrail was afgezet met 1.50 m. prikkeldraad, zodat je zeker niet kon oversteken. Je kon alleen maar van het industrieterrein af via de snelweg.
Buiten kon je op een muurtje zitten om naar de auto’s en scooters te kijken die voorbij raasden.
Na een dag opgesloten te hebben gezeten, hebben we het er toch op gewaagd om via een omweg de snelweg over te steken, wat eigenlijk levensgevaarlijk was. Dan was het nog een dik half uur lopen naar het centrum.
Het eten was ver onder de maat, maar dat vonden we nog niet het ergste.

Peter Langhout heeft verzuimd ons te informeren over:
- ligging van het hotel op een industrieterrein
- ligging van het hotel langs een levensgevaarlijke snelweg
- het feit dat er geen terras bij het hotel beschikbaar was
- het feit dat er geen balkon bij de kamers beschikbaar was
- ligging van het hotel op een half uur lopen van het centrum

Wij hebben meteen bij de chauffeur een klacht ingediend en toen we thuiskwamen hebben we een bezwaarschrift ingediend.
Na enkele weken werden we gebeld door een medewerkster van Peter Langhout met de mededeling dat het jammer was dat het allemaal zo was gegaan. Ter compensatie kregen we een waardebon van € 25,-- per persoon aangeboden, in te leveren bij een volgende reis bij Peter Langhout. Hier zijn wij niet mee accoord gegaan.
We voelden ons afgescheept met een waardebon en hebben meegedeeld dat we van Peter Langhout verwachten dat onze klacht serieus zou worden genomen.

Een week later kregen we een brief met een aanbod voor een waardebon van € 30,-- per persoon. Deze brief was vergezeld van een bijlage die wij binnen een week ondertekend dienden te retourneren.
Hier zijn wij met mee accoord gegaan, en hebben wederom een schriftelijk bezwaar ingediend.

De € 50,-- per persoon hebben we ook nog steeds niet ontvangen.

Al met al is onze vakantie hierdoor danig verpest.
Peter Langhout neemt je niet serieus. Dit was eens, maar nooit meer met Peter Langhout op vakantie.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door MLF »

Ik heb het al eens eerder vermeld, met Peter langhout kun je er van uit gaan dat de vakantie verpest is.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door janxx »

en ik heb al eens eerder gemeld dat mlf een oproerkraaier is

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door sprookje »

Beste geert als ik jou was zou ik meteen klacht indienen en wel zo snel mogelijk.
Wat jou is over komen zijn bedriegelijke praktijken.

Zou ook eens navraag doen bij de politie of je mischien zelfs bij hen klacht kan indienen.En anders stap je gewoon een advocatenbureau binnen.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door janxx »

was u de enige van de bus die hier moest slapen of was de hele bus overgeboekt?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door eeliane »

Wanner begrijpen mensen nu eindelijk eens dat Peter langhout absoluut onbetrouwbaar is. Ongelooflijk dat er nog iemand hier een reis bij boekt.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door janxx »

hoe kom je erbij eeliane. ik heb deze reis ook gemaakt en hij was perfect. als je ziet wat ze aanbieden voor een paar dubbeltjes ongelooflijk.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door Marco Polo »

...als je ziet wat ze aanbieden voor een paar dubbeltjes ongelooflijk.
Tja; voor "een paar dubbeltjes" ook een hoop ellende!
Ik zal nooit meer gebruikmaken van deze *kuch* touroperator; zelfs al kreeg ik geld toe!

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door janxx »

nee marco geen ellende, echte en goede vakantie. er zijn teveel mensen die het onderste uit de kan willen, als het maar niks kost.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door janxx »

trouwens jouw naam doet overkomen alsof je een wereldreiziger bent, maar volgens mij doe je niks dan voordeeltjes zoeken en de boel afkraken.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door eeliane »

Als je weinig betaalt en niet veel verwacht dan zit je goed bij Peter, maar voor een dubbeltje op de eerste rang dat gaat helaas niet op...

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door janxx »

das precies wat ik bedoel eelianne. die keuze maak jezelf.

fjw
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2005 15:12

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door fjw »

Als je weinig betaalt en niet veel verwacht dan zit je goed bij Peter, maar voor een dubbeltje op de eerste rang dat gaat helaas niet op...

das precies wat ik bedoel eelianne. die keuze maak jezelf.

Een organisatie die reizen goedkoop aanbiedt moet net zo goed doen wat ze belooft als een organisatie die duur is. Ik begrijp niet, waarom je er zo'n probleem mee hebt dat mensen die zich bij de neus genomen voelen en vervolgens vinden dat ze worden afgewimpeld dat hier melden. Uiteraard zullen er ook best veel mensen zijn die goede ervaringen hebben met PL. PL is echter in de afgelopen jaren vaak negatief in het nieuws geweest. Het lijkt me dat ze dan juist extra hun best zouden moeten doen om dat negatieve imago op te poetsen. Dat lijkt bijvoorbeeld in dit geval niet echt te lukken...

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door janxx »

fjw als er nu 50 mensen naar een vakantiebestemming gaan met een bus. 46 zijn tevreden en 4 niet. dacht je nu werkelijk dat er een reisbureau in nederland is dat serieus op die klachten ingaat. je krijgt wat ze aanbieden. daarbij zijn ze netjes geweest en deze mensen ingelicht dat ze naar saronno gingen. als ik voor como boek wil ik daar ook slapen en niet 40 km verder.anders geld terug.zo simpel is dat. ze hebben zelfs 50 euro korting gekregen daarna nog een keer 30 euro das al 80 euro per persoon. de reis op zich heeft misschien 298 euro gekost. en dan ook nog iedere dag excursie inclusief. wat verwacht je nog meer, gouden lopers of zo, 5 gangen diner in mercure of holliday inn. doe je ogen open en gebruik je verstand. groet janxx

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door sprookje »

Dat maakt niet uit als vier van de vijftig niet krijgen waar ze voor betaald hebben moeten die vier daarvoor vergoed worden.
En niet met een habbekrats zoals nu.
Want wat is nu tachtig euro!!
En dan hebben ze hun geld nog niet gekregen ook niet!

Nico H.
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2007 13:57

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door Nico H. »

Beste Janxx,

Hoe lang werk jij al bij Peter Langhout?

rouw0034
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:01

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door rouw0034 »

Die Janxxxx heeft volgens mij aandelen/belangen bij deze "reisorganisator" :?:

Hultje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:18

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door Hultje »

Nou, ik ben één keer met Peter Langhout op "vakantie" geweest en tot de conclusie gekomen : eens en nooit weer.
Verschrikkelijk wat is dat een misselijk makende organisatie.
Op klachten wordt gewoon niet gereageerd en men stuurt met een ijskoude blik gewoon weer de folder voor het nieuwe seizoen.

Als je echt jouw heerlijke vakantiedagen wilt verzieken dan moet je met Peter Langhout op vakantie gaan. :x
Laatst gewijzigd door Hultje op 08 nov 2007 08:14, 2 keer totaal gewijzigd.

kjongj
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2007 23:45

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door kjongj »

Ik ken alleen maar mensen met negatieve ervaringen met deze "reisorganisatie" Ikzelf heb ooit een busreis geboekt naar Eurodisney voor 2 volwassenen en 2 kids. Ik kreeg direkt een bevestiging met de prijs voor 4 volwassenen en dat ik met het vliegtuig naar Parijs zou vliegen. Ik kon reageren en mailen wat ik wilde dat het aantal personen e.d. niet klopte het enige wat ik kreeg was op een avond een zeer agressieve heks :twisted: aan de telefoon die van mij eiste dat ik direkt betaalde. Naar mijn argumenten werd totaal niet geluisterd. In eerste instantie heb ik niet gereageerd maar op een gegeven moment begonnen ze met incassoburo's te dreigen. Via mijn rechtsbijstandverzekering is alles geregeld maar met PL-reizen wil ik niets meer te maken hebben.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: Op een industrieterein met Peter Langhout

Ongelezen bericht door koningsjpc »

In de programma's van Radar en van Kassa is in het verleden al meer andacht geschonken aan peter langhout en hierin kwamen ze ronduit zeer slecht naar voren. Afspraken die niet werden nagekomen, reizen die heel anders waren, als de brochure voorspiegelde, geld wat de mensen niet terug kregen etc.etc.etc. Hoe het nu is weet ik niet, maar vroeger was het "afscheidsdiner" op de laatste avond een protie frites met ev. een hamburger bij McDonalds (niets kwaads overigens over McDonalds), maar dit noem ik geen afscheidsdiner.
Maar zoals meerdere froumleden vertellen, "als je voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten!!!!!!!"
Voor mij in ieder geval NOOIT Peter Langhout. :evil: :twisted:
J.Konings

Gesloten