LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
trotamundos
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2018 10:15

Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door trotamundos »

Ik had al lange tijd een reis van Fox Reizen op het oog met gegarndeerd vertrek op 13 september 2018. Omdat ik wist dat de prijs van zo'n reis nogal eens verandert heb ik de website in de gaten gehouden. In het weekend van 9/10 juni kreeg ik bericht van een geweldige kortingsactie voor één dag > 13 juni. Daarop heb ik gereageerd, geboekt en de korting van € 100 "in mijn zak gestoken". En inderdaad een dag later werd de "oude" prijs weer vermeld op de website. Maar het vervolg met betrekking tot de prijs is niet leuk.
Tien dagen later wasde prijs inmiddels twee keer verlaagd en als ik daarop had gewacht (het aantal boekingen bleef - het zal u niet verrassen - laag!) had ik nog eens een voordeel gehad van € 110. Daarop het ik gereageerd naar Fox Reizen:
"Nu, 10 dagen later is de prijs al voor de tweede keer verlaagd. Als ik vandaag had geboekt was ik ten opzichte van mijn boeking nog eens € 110 goedkoper uit geweest. Snapt u dat ik mij enigszins - laat ik het netjes zeggen - gefopt voel? Alle kreten van vroegboekkorting, éénmalige korting enz. zijn ordinaire trucjes. Dit valt me heel erg tegen en ik had dit gemanipuleer van Fox niet verwacht. Ik hoop dat u mijn slechte stemming nog kunt ombuigen naar blije voorpret."
Inmiddels is de prijs weer € 100 verlaagd. Als ik op dit moment geboekt had, dan was mijn totaalprijs dus € 210 lager geweest dan de prijs die ik moet betalen. De door mij te betalen prijs is (alles incl. éénpersoonstoeslag) € 2.719 en zou nu zijn € 2.509.
Alle argumenten, die worden aangedragen, zijn en blijven wat mij betreft klantonvriendelijk. Als klant kun je geen kant op. Ja, annuleren is een mogelijkheid, maar dat had mij meer dan € 500 gekost en daarmee dus geen optie.
Mijn vraag: Is dit prijsbeleid aan te vechten? Er zullen best meer organisaties zijn die dit beleid voeren, maar gelukkig heb ik het op al mijn reizen met verschillende organisaties nog niet eerder meegemaakt.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dit is niet aan te vechten. Toen u wachtte met boeken, was u uiteindelijk blij met die korting van € 100,00 en had u geen probleem met het dalen van de prijs. Waarom dan daarna wel?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Reizen is een kwestie van vraag en aanbod. Is de vraag laag gaat de prijs ook omlaag. Komt er meer vraag gaat de prijs weer omhoog. Dus als er weinig bezetting is proberen ze deze te vullen met goedkope boekingen en als de vraag hoger is compenseren ze dat weer.
Maar even andersom, was de prijs nu hoger geweest, had u dan ook een topic geopend dat u wilde bijbetalen? En als u vandaag bananen koopt die maandag in de aanbieding komen, gaat u dan ook terug?

U hebt een overeenkomst. Er is u een reis aangeboden en die heeft u voor een prijs geaccepteerd waar u blij mee bent. Dus lekker gaan genieten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door mahadma »

Zoals (over)bekend geacht te zijn: alle reisprijsstellingen/aanbiedingen zijn zogenaamde 'fluid' prijzen. Dat wil zeggen, vraag en aanbod, dat kan per maand, week, dag en zelfs per uur verschillend zijn, zowel in uw voor- als nadeel,

U bent accoord gegaan met een bepaalde prijs, heeft geboekt en betaald. Als ik 's ochtends tank voor € 1,60 en 's middags voor € 1,55 (voorbeeld) kan ik ook niet gaan miauwen dat ik te veel betaald heb.

Om de vraag te beantwoorden, nee, u doet hier niets tegen. Als u geheel zonder enige kosten zou kunnen annuleren en opnieuw zou boeken zou u geluk KUNNEN hebben, voor hetzelfde is de reis dan plots volgeboekt en heeft u niets. Als u als 'last minut' had geboekt/kunnen boeken had u niet de gewenste accamodatie kunnen boeken, zeker als alleengaande.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door tttlocke »

U hebt geen recht van spreken. U geeft immers aan dat u wist 'dat de prijs van zo'n reis nogal eens verandert'. Toen die verandering zodanig was dat het door u gewenste prijsniveau bereikt werd, besloot u te boeken. Gezien het feit dat u wist dat prijzen nogal eens veranderen, was er voor u geen reden aan te nemen, dat de prijs na het moment van uw boeking niet meer zou veranderen. Gefopt of misleid bent u zo te zien zeker niet.
Gelukkig hebben partijen de vrijheid om een dergelijk prijsbeleid te hanteren. Die vrijheid is beter voor de reisbranche én beter voor de consument.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door Erthanax »

trotamundos schreef:... (het aantal boekingen bleef - het zal u niet verrassen - laag!) ...
Hieruit maak ik op dat het u in ieder geval niet verrast, maar waarom niet? Was het aanbod, zelfs na nog eens twee verlagingen, nog niet aantrekkelijk genoeg? Waarom had u dan toch al geboekt voor een nog hogere prijs? Omdat u niet achter het net wilde vissen, vermoed ik.

Voor u is het deze keer spijtig, een volgende keer zit u vast wel aan de goede kant van de streep. Mij overkomt dat ook. Ik heb ook wel eens te lang gewacht en moest toen op zoek naar een alternatief.

U hebt de reis geboekt omdat u het kennelijk een redelijke prijs vond. Houd dat in het achterhoofd en geniet van uw vakantie.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik snap het sowieso niet. Ik heb een reis geboekt voor over een paar maanden. Punt
Ik kijk nu niet meer hoe duur deze is.
Waarom zou ik? Ik kan toch niets meer aan de prijs veranderen

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door renewouters »

Gek dat niemand ooit vraagt naar het prijsbeleid van groente en fruit op de markt maar wel over andere zaken, terwijl het mechanisme hetzelfde is.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)

Ongelezen bericht door BL2 »

Niet alleen Fox doet dit, elke reisorganisatie en vakantiepark en vele luchtvaartmaatschappijen hanteren dit prijsbeleid.
Kwestie van vraag en aanbod.

Zat onlangs in het vliegtuig voor ruim E 30,- Naast mij zat een reiziger voor E 205,-. Ruim later geboekt dan ik, toen er nog maar een paar stoelen over waren.

Gesloten