Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
scrapretnec
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2014 22:56

Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door scrapretnec »

3 weken geleden pakketreis geboekt, betaald, hierna gelijk een e-mail dat de bevestiging pas over 2 dagen komt.
Vervolgens meerdere keren gebeld (steeds ca. 1 uur in de wacht) en na 3 weken komt er een mailtje dat touroperator FTI-reisen de boeking niet meer kan achterhalen en/of verwerken.

Vreemde gang van zaken, de boeking kon de medewerker van Prijsvrij bij elk telefoongesprek zien (dus zit goed in hun systeem) vervolgens laat Prijsvrij na om e.e.a. te controleren bij hun touroperator.

Mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn:
- Prijs van de pakketreis was voor ons gunstig, inmiddels zijn de prijzen van dezelfde pakketreis (hotel en tijdstip) bij Prijsvrij gestegen;
- Touroperator FTI-reisen heeft de boel niet op orde of wil geen zaken meer doen met Prijsvrij.

Op de diverse review-fora kom ik exact dezelfde problemen met Prijsvrij tegen.

Voor ons nooit meer Prijsvrij

Prijvrij gaat een beetje vrijblijvend met klanten om

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door D34M0N »

En wat is jouw vraag? Zit je nog op jouw geld terug te wachten of heb je jouw geld al terug gekregen en is het gewoon goed opgelost?

scrapretnec
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2014 22:56

Re: Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door scrapretnec »

@D34M0N
Het is meer bedoeld als informatie voor anderen wat ons overkomen is met Prijsvrij (en anderen zolas aangegeven).
Het is helemaal niet opgelost, geen bevestiging van de boeking, gewoon een berichtje van Prijsvrij in de trant van helaas pindakaas.
Aangegeven is in de laatste e-mail van Prijsvrij dat zij via de financiele afdeling de betaling terug storten.
En nee, ik heb de terug betaling nog niet ontvangen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door D34M0N »

scrapretnec schreef:
06 jul 2021 09:53
@D34M0N
Het is meer bedoeld als informatie voor anderen wat ons overkomen is met Prijsvrij (en anderen zolas aangegeven).
Het is helemaal niet opgelost, geen bevestiging van de boeking, gewoon een berichtje van Prijsvrij in de trant van helaas pindakaas.
Aangegeven is in de laatste e-mail van Prijsvrij dat zij via de financiele afdeling de betaling terug storten.
En nee, ik heb de terug betaling nog niet ontvangen.
Fijn dat je reageert. (Het gebeurt nogal eens dat mensen hier een klacht deponeren en vervolgens niets meer van zich laten horen.) Wanneer je jouw geld teruggekregen hebt, dan heeft Prijsvrij aan hun verplichting voldaan. Ik snap dat het vervelend is dat de reis niet door gaat, maar denk je zelf ook niet dat het handiger is om jouw energie te steken in het vinden van een reis bij een andere aanbieder?
Als je liever boos blijft moet je dat natuurlijk zelf weten.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door alfatrion »

D34M0N schreef:
06 jul 2021 10:07
Wanneer je jouw geld teruggekregen hebt, dan heeft Prijsvrij aan hun verplichting voldaan.
Omdat?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door D34M0N »

alfatrion schreef:
06 jul 2021 10:14
D34M0N schreef:
06 jul 2021 10:07
Wanneer je jouw geld teruggekregen hebt, dan heeft Prijsvrij aan hun verplichting voldaan.
Omdat?
Omdat ze niet in staat bleken hetgeen te leveren waarvoor TS betaald had.
Ik begrijp dat jij TS kan voorzien van juridisch advies, zodat die er meer uit kan slepen?

scrapretnec
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2014 22:56

Re: Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door scrapretnec »

@D34M0N

Nee, Ik ben niet boos maar de gang vanzaken gaat een beetje raar bij Prijsvrij.
Inmiddels ook een e-mail gestuurd naar de Prijsvrij medewerker dat de betaling op korte termijn teruggestort moet zijn, zoniet dan leg ik e.e.a. bij mijn rechtsbijstand verzekering neer.

En nee, Prijsvrij kan eigenlijk niet zomaar annuleren, op de website van de ACM (overheidsorganisatie) dat kan dat alleen in bijzondere gevallen (zoals door de ACM is aangegeven op hun website).

We gaan nu bij een andere (echte) reisorganistie boeken, probleem is nu om een goede reisorganisatie te vinden.
Op deze website en andere (review) sites staan behorlijk wat problemen, de een wat meer dan de andere.
Ik heb dus nog wat huiswerk te maken.

Nog bedankt voor je reactie

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ben niet mee eens dat prijsvrij bij het terug betalen van je geld de verplichtingen kan afschuiven.

Jullie hebben een overeenkomst. Dit houdt in dat je voor X bedrag een pakket reis hebt. Prijsvrij moet leveren.

Alleen als het echt niet mogelijk is om te leveren (vlucht geannuleerd, hotel gesloten) dan mag prijsvrij de reis annuleren.

Je kunt met je rechtsbijstandverzekering overleggen of je kunt eisen dat prijsvrij de reis uit gaat voeren, of je geld terug accepteren omdat je geen zin hebt in een juridische strijd. De keus is aan jou.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Prijsvrij boeking niet meer te achterhalen en/of verwerken

Ongelezen bericht door alfatrion »

D34M0N schreef:
06 jul 2021 10:19
alfatrion schreef:
06 jul 2021 10:14
D34M0N schreef:
06 jul 2021 10:07
Wanneer je jouw geld teruggekregen hebt, dan heeft Prijsvrij aan hun verplichting voldaan.
Omdat?
Omdat ze niet in staat bleken hetgeen te leveren waarvoor TS betaald had.
Dat is geen legitiem argument voor het oordeel dat ze aan hun verplichting hebben voldaan. Dat zou wel erg makkelijk zijn: overeenkomsten sluiten en wanneer dat niet uitkomt dan betaal je slechts de prijs terug.

Een partij kan een overeenkomst niet annuleren wanneer zij een wanprestatie levert. De tegenpartij kan dat wel, maar daarnaast heeft hij dan ook recht op een schadevergoeding, zoals bijvoorbeeld de meerprijs van een andere reis.

Gesloten