LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoeveel tickets moesten er eigenlijk gewijzigd worden? Maakt ook nog uit natuurlijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vier, waarvan sommigen met alleen initialen.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door jonis »

Moneyman schreef:
15 jan 2019 16:51

Jij denkt dat KLM deze kosten niet doorrekent? :mrgreen:
Dit meldt radar in item:
Vueling rekent 50 euro plus het tariefverschil. Het tariefverschil is het verschil tussen de prijs die jij betaald hebt tijdens het boeken, en de prijs van het ticket op het moment van de naamswijziging.
Dat kan dus aardig oplopen, zoals in het geval van de familie Oostindiën. Hoe zit dat voor iedere maatschappij? Check dit overzicht van de Consumentenbond:
Air France, Flybe, KLM en Transavia: gratis

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dat weet ik, maar dat is niet wat ik bedoel.

Natuurlijk worden die kosten gewoon doorberekend, alleen dan in de standaard prijs in plaats van apart, zoals bij de prijsvechters.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik dit lees
Vueling rekent 50 euro plus het tariefverschil. Het tariefverschil is het verschil tussen de prijs die jij betaald hebt tijdens het boeken, en de prijs van het ticket op het moment van de naamswijziging,
krijg ik de indruk dat de kosten van wijziging 50 euro bedragen. Om ook het prijsverschil tussen de tickets in rekening te brengen vind ik merkwaardig. Dat lijkt me geldklopperij.

Maar dan nog: afgelopen december boekte ik twee tickets. De waarschuwing dat de eerste voornaam voluit zoals vermeld in het paspoort moest worden opgegeven, was heel duidelijk. Met iemand die het toch verkeerd doet heb ik geen medelijden.

Overigens vind ik een maatschappij die uit een fout of stommiteit een slaatje wil slaan een onethische geldklopper. Mogelijk zijn die verhalen over al die activiteiten die op de achtergrond plaatsvinden en honderden euro's moeten kosten wel een samenweefsel van verdichtsels. Dan zijn het nog oplichters ook.

Henk Mobron
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2019 15:30

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Henk Mobron »

beste redactie, onlangs zijn mijn vrouw en ik op bezoek geweest bij onze zoon in Oslo.
We vlogen met de KLM, bij het boeken moesten we onze namen opgeven zoals op onze ID-passen vermeld.
Dat hebben we dan ook zo opgegeven, maar bij mijn vrouw kwam bij de boardingpas alleen een enkele initiaal te voorschijn.
Omdat ik bang was dat er eventueel een probleem over zou kunnen komen heb ik van de tickets een print gemaakt als bewijs dat de invoer correct was.
Gelukkig ging het boarden zonder problemen, maar blijkens uw uitzending van14 jan. kan het ook anders uitpakken.
als bijlage stuur ik u de betreffende formulieren en passen.

met vriendelijke groeten,

Henk Mobron

Heerenveen
Bijlagen
Ticket voor_ Mr Hendrik Jan Mobron _ Reis naar Oslo_ 074 2418608246 .pdf
(83.78 KiB) 33 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Electronic boarding pass-KL1148-27 dec.png
(73.99 KiB) 268 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Electronic boarding pass Henk-KL1148-27 dec.png
(76.17 KiB) 268 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Gesloten