LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Radar »

Je staat bij de balie op het vliegveld met je kinderen, kleinkinderen en een heleboel koffers. Klaar om in te checken. Lekker een weekje naar de zon. Maar dan krijg je opeens te horen dat je tickets niet geldig zijn. 'Dan schrik je wel', aldus Ria Oostindiën.

Sommige namen van haar familie staan niet volledig, maar alleen met initialen op het ticket. Voordat de reis kan beginnen moet het gezelschap de tickets wijzigen. Dat blijkt niet goedkoop. Om hoeveel gaat het? Wat zijn de verschillen tussen de vliegtuigmaatschappijen en waarom zijn de kosten zo hoog?
​​​​​​​
Maandag 14 januari 2019 in Radar

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tja dan, als je echt zulke fouten maakt ga dan naar een reisbureau en laat die ook € 25 verdienen. Dan gebeurt zoiets nooit.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door renewouters »

En hoeveel is "sommige namen"??? Zoals het er nu staat is het eerder clickbait.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door BL2 »

Sensatiekop boven het topic, want nergens word gesproken over de samenstelling van het gezin. Ik schat zo rond de 16 personen ? ?
Beetje flauw om zo een topictitel te maken en dan een bericht zonder verdere uitleg.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alleen al het woordje "naamswijziging" (enkelvoud) is misleidend, nu het hier over meerdere personen gaat.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar het werkt wel, ik dacht ook wtf E 1600,00
Gauw eens even lezen en klikte er op...........
Genept, realiseer ik mij nu !

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door moederslink »

Een dergelijk belangrijk iets : altijd de volledige namen letterlijk zoals het in het paspoort vermeld staat invullen had n.m.m wel iets steviger onder de aandacht gebracht moeten worden , temeer daar velen nu al hun zomervakantie gaan boeken. Het onvolledig of foutief invullen komt te vaak voor , we zien dit ook steeds op dit forum .

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, altijd goed tranentrekkend item. Bejaard bereisd echtpaar, maar iets invullen kunnen ze niet.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
14 jan 2019 22:00
Maar ja, altijd goed tranentrekkend item. Bejaard bereisd echtpaar, maar iets invullen kunnen ze niet.
Ik heb begrepen dat de zoon van het echtpaar de tickets geboekt had, die is neem ik aan nog niet bejaard :)

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ze laten het bejaarde echtpaar wel het verhaal vertellen. Dan moet zoon zijn portemonnee maar trekjen.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ah, weer een onheil waartegen de burger moet worden beschermd: Namen goed spellen. En een rode waarschuwingsknop als het fout gaat. Ik zou zeggen: Thuis blijven is het voordeligste.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Voor een eenvoudige administratieve handeling rekent een bedrijf 1600 euro.
Die kant van het verhaal mag wel wat meer aandacht hebben hier.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waren ze een week eerder geweest dan zou het inderdaad een eenvoudige administratieve handeling zijn geweest. En misschien goedkoper of gratis. Maar een uur voor vertrek zeker niet meer. Iedereen wil alles zelf regelen en veel geld verdienen. Dan kun je het beter uitbesteden aan een reisbureau. Dan was het niet gebeurd, hadden ze minstens €1500 gespaard.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Zodra de vakantieperiode begint, staat het forum hier weer vol met mensen die óf niet weten hoe ze zelf heten ('Ik heb C.J. ingevuld maar ik heet C.J.J. bijvoorbeeld) of niet hoe hun kinderen/overige familieleden heten. En verder nog al die getrouwde vrouwen die zo stom zijn de naam van hun man in te gaan zitten vullen...
Itempje van 3 minuten denk ik: 'dom dat u niet opgelet heeft'. Volgende keer beter.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Miepje1 schreef:
15 jan 2019 11:47
Itempje van 3 minuten denk ik: 'dom dat u niet opgelet heeft'. Volgende keer beter.

Dat is - ik herhaal mezelf- de grondtoon van dit forum geworden. De consument is dom en had beter op moeten letten.
Dat een bedrijf maar liefst 1600 euro in rekening brengt voor een eenvoudige administratieve handeling is blijkbaar van ondergeschikt belang. Met de vinger ver verkeerde kant op wijzen en blaming the victim zoals een ander forumlid hier onlangs schreef.

Ik vind zo'n tarief persoonlijk schandalig. Echt misbruik maken van menselijke mensen die wel eens een foutje maken of ergens overheen lezen.

Hopelijk komt er vanuit de politiek nog eens wat actie: bedrijven vragen om dit soort zaken zelf te reguleren tegen een vast algemeen aanvaardbaar tarief. En anders wet- en regelgeving waarin maximale tarieven worden voorgeschreven.

Ik reken hier niet op veel bijval maar laat me graag verrassen :wink:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er komt wel meer bij kijken dan een simpele administratieve handeling. Ik zie die kosten liever terecht komen bij mensen die ze veroorzaken, dan dat ze standaard in de tarifering worden verwerkt en dus dooir ons allemaal betaald moeten worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben benieuwd wat de werkelijke bedrijfskosten dan zijn. Meer of minder dan 1600?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb geen flauw idee.

In één van de weet-ik-hoeveel eerdere topics over dit onderwerp is eens een artikel gepost, wat een prachtig inkijkje gaf in de wereld achter de tickets. Afhankelijk van de bestemming en de geldende (veiligheids)eisen kwam er veel meer kijken bij die ogenschijnlijk "simpele administratieve handeling" dan de leken hier zouden vermoeden.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door jonis »

Moneyman schreef:
15 jan 2019 16:02
Ik heb geen flauw idee.

In één van de weet-ik-hoeveel eerdere topics over dit onderwerp is eens een artikel gepost, wat een prachtig inkijkje gaf in de wereld achter de tickets. Afhankelijk van de bestemming en de geldende (veiligheids)eisen kwam er veel meer kijken bij die ogenschijnlijk "simpele administratieve handeling" dan de leken hier zouden vermoeden.
Daarom rekent KLM tot 1 dag voor vertrek natuurlijk gewoon geen kosten voor de wijziging.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar checkt: 1600 euro voor naamswijzigingen bij Vueling

Ongelezen bericht door Moneyman »

jonis schreef:
15 jan 2019 16:08
Moneyman schreef:
15 jan 2019 16:02
Ik heb geen flauw idee.

In één van de weet-ik-hoeveel eerdere topics over dit onderwerp is eens een artikel gepost, wat een prachtig inkijkje gaf in de wereld achter de tickets. Afhankelijk van de bestemming en de geldende (veiligheids)eisen kwam er veel meer kijken bij die ogenschijnlijk "simpele administratieve handeling" dan de leken hier zouden vermoeden.
Daarom rekent KLM tot 1 dag voor vertrek natuurlijk gewoon geen kosten voor de wijziging.
Jij denkt dat KLM deze kosten niet doorrekent? :mrgreen:

Gesloten