LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door olaf79 »

richardkiter schreef:Als daar was opgevallen dat mijn paspoort niet geldig was 6 maanden, had ik nog ruim alle tijd gehad om een nooddocument te regelen via de Koninklijke Marechaussee.
Zoiets hoor je te checken als je je reis voorbereidt. Het is niet de fout van Transavia. De dames die bij de (self) checkin rijen staan zijn er alleen voor om te controleren dat je een geldig ticket hebt dat jij degene bent die bij dat ticket hoort. Dus je argument dat je dan nog genoeg tijd had gehad voor een nooddocument is de verantwoording bij de verkeerde persoon leggen en bovendien nog foutief ook. Verder is het maar zeer de vraag of er zo kort voor vertrek tijd is voor het maken van een nooddocument.
de kite bag van mijn vriend Marco
Dit is inderdaad niet zo netjes, maar door de snelheid waarschijnlijk fout gegaan. Immers het verwijderen van jouw bagage zorgt voor vertraging en dat kost ergernis bij alle andere passagiers.
Door een fout van Transavia bij het inchecken van de kite bags heeft mijn vriend in Sal een probleem. Zijn kite bag en spullen lagen bij mij. Als ik gelijk de goede kite bag van mij zelf had gekregen dan was ik thuis gebleven, 800 euro is een heleboel geld.
Nogmaals de fout ligt in principe en voornamelijk bij jou omdat jij je reis onvoldoende hebt voorbereid. De tweede fout heb je gemaakt toen je de verkeerde tas van de band haalde. Technisch gezien is dit verduistering, je had immers geen toestemming om er met de tas van je vriend vandoor te gaan. Daarnaast gaf je TA niet de kans de fout te herstellen. TA had de tas vast na kunnen zenden. Dit is dus jouw 2e fout en ook dit is TA niet aan te rekenen.
Dus ondanks alle problemen besloot ik om toch een dag later met TAP Portugal via Lissabon te gaan vliegen. Was hierdoor wel een 14 uur onderweg in plaats van de 7 uur rechtstreeks met Transavia. Na vertrek van 08.00 uur vanaf mijn huis kwam ik doodmoe aan in het appartement om 02.00 uur in Sal.
Tsja alle problemen, is zoals je hele verhaal erg overdreven. ER was 1 probleem, nml, jij was vergeten voor geldige reisdocumenten te zorgen. Dat je doodmoe was is ook verder geen TA probleem. Je beging hier overigens je 3 fout (en 2 strafbare feit) door te reizen met bagage die niet van jouw is.
Conclusie
drugs wil smokkelen of een terroristische aanslag willen plegen dit dus vrij simpel kan doen als bij de security check vanTransavia.
Trans Avia doet geen security check. Dat doet het security personeel in de bagagehal samen met de KMAR en de douane. Ook dit heeft niks met een terroristische aanlsag te maken (je bent wel goed in dramatiseren). Dat jouw paspoort niet geldig is is immers uiteindelijk op het juiste moment (namelijk tijdens het boarding proces) opgemerkt. En overigens heeft dat niks met beveiliging te maken. Jij en je koffers zijn immers door de detectie systemen op de airport gescand.
Zorg dat je niet de goede label op je bagage doe
Je kletst onzin. Drugs wordt opgespoord adhv sporen door bijvoorbeeld drugshonden en drugsscanners.
Als mijn goede bagage gelijk uit het vliegtuig was gehaald dan was ik gewoon waarschijnlijk thuis gebleven omdat het ticket enkele reis veel meer kostte dan de hele vakantie bij elkaar.
Nee jij hebt fouten gemaakt. Je hebt je reis niet goed voorbereid . Je hebt de verkeerde tas van de band gepakt. Je hebt vervolgens gereisd met bagage die niet van jou is en niet door jou is ingepakt. Niet alleen stom ook verboden.
Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik verzocht Transavia 750,48 euro over te maken mijn rekening, omdat:.
Transavia treft geen blaam. De controles die jij van hun verwacht hoeven ze niet op dat moment uit te voeren. Jij bent verantwoordelijk voor de geldigheid van jouw reisdocumenten, niemand anders. Jij werd niet gedwongen de logistieke fout van TA op te lossen. Jij had die tas niet van de band moeten halen, dan was deze met de volgende vlucht mee gegaan en had TA voor de kosten opgedraaid.
* En dan reken ik niet mee wat dit voor mij en mijn familie aan gigantisch veel stress , slapeloze nachten, hoofdpijn, diarree, buikpijn en koorts heeft gekost. En een dag minder vakantie!
Nee je hebt je zelf deze stress aangedaan door niet je voor te bereiden en je niet aan gebruikelijke procedures te houden. Als je hier al diarree van krijgt, dan lijkt het me onverstandig in een arm Afrikaans land te gaan kite surfen.
komt er voor mij een schadevergoeding uit voor 40 euro wat ik zelf veel te weinig vind
Transavia en ik hebben beide fouten gemaakt. Transavia heeft dit ook toe gegeven
40 euro is een prima vergoeding want je hebt recht op 0. TA heeft een fout gemaakt maar je vriend Marco is degene die daar last van had en niet jij Laat voortaan de bagage van anderen gewoon liggen, ook al is het een vriend (misschien zat er wel drugs in de tas, of een bom :twisted: )
Wegens lange lappen tekst, wat weggelaten

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door olaf79 »

richardkiter schreef:U had uiteraard ook Transavia uw vriend's bagage kunnen overhandigen met de mededeling dat deze nagestuurd zou moeten worden,


De eerst volgende vlucht van Transavia was op woensdag geweest.

Mijn vriend had dan 2 dagen(donderdag en vrijdag) met zijn eigen spullen kunnen varen en had voor 4 dagen bij Mitu op kite beach een set moeten huren met een totale prijs van 360 euro. (zie hieronder de site van Mitu) en 50 euro kosten retour taxi om zijn kite bag op te halen van het vliegveld. Is totaal 410 euro

http://www.mitudjokiteschoolcaboverde.com/rental
Dit was het probleem van TA geweest, jij moet de problemen van anderen niet willen oplossen. TA of de reisverzekering had die kosten vergoedt en waarschijnlijk had TA gekozen voor een vlucht van een andere maatschappij om de bagage zsm bij uw vriend te krijgen.
U kunt het willen oplossen van ander mans prolbeem niet aanvoeren als argument dat u daardoor een andere vlucht moest nemen en nu TA de kosten geheel moet vergoeden. U heeft TA de kans ontnomen het probleem op te lossen.

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Je probeert 2 losstaande dingen aan elkaar te verbinden tot een plaatje wat jou het meeste geld oplevert, ik snap het wel, maar je komt er natuurlijk niet mee weg. Niet mee mogen vliegen door te korte geldigheid paspoort is eigen verantwoordelijkheid, ook Neckermann wijst daar op, en dan specifiek dat het je eigen verantwoordelijkheid is, oa in de voorwaarden weet ik uit ervaring.
Die labelfout van de bagage is vervelend, en daarvoor bieden ze je een vergoeding aan.


Klopt, geldigheid eigen paspoort is mijn eigen verantwoordelijkheid ben ik helemaal met je eens.

Transavia heeft een fout gemaakt bij het inchecken en labelen van de kite bags welke mij veel geld heeft gekost.
Als mijn goede bagage gelijk uit het vliegtuig was gehaald dan was ik gewoon waarschijnlijk thuis gebleven omdat het ticket enkele reis veel meer kostte dan de hele vakantie bij elkaar.
Vergoeding is 40 euro, een belachelijke fooi vergeleken bij mijn kosten van 800 euro.

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Er wordt bedoelt dat het paspoort MINSTENS nog 6 maanden geldig is NA terugkomst. En als het paspoort nog maar 5 maanden en 1 week geldig is is het dan dus voor die reis geen geldig reisdocument van het land waar men naar toe gaat.

Klopt helemaal, door de last minute boeking is dit mij ontschoten, dom natuurlijk maar wel gebeurd, helaas



De tweede fout heb je gemaakt toen je de verkeerde tas van de band haalde. Technisch gezien is dit verduistering, je had immers geen toestemming om er met de tas van je vriend vandoor te gaan. Daarnaast gaf je TA niet de kans de fout te herstellen. TA had de tas vast na kunnen zenden

De eerstvolgende vlucht van Transavvia was pas op woensdag. Mijn vriend had dan 2 dagen(donderdag en vrijdag) met zijn eigen spullen kunnen varen en had voor 4 dagen bij Mitu op kite beach een set moeten huren met een totale prijs van 360 euro. (zie hieronder de site van Mitu) en 50 euro kosten retour taxi om zijn kite bag op te halen van het vliegveld. Is totaal 410 euro
http://www.mitudjokiteschoolcaboverde.com/rental



Je beging hier overigens je 3 fout (en 2 strafbare feit) door te reizen met bagage die niet van jouw is.
Mijn vriend was blij dat hij zijn kite bag weer had. Hij stond zwaar te balen toen hij in de gaten had dat op het vliegveld van Sal mijn kite bag te voorschijn kwam en niet zijn kite bag die nog in nederland was.



jij moet de problemen van anderen niet willen oplossen.
Je ga samen op vakantie en je wil samen de problemen oplossen die je heb veroorzaakt, dat noem ik je verantwoording nemen.

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Je probeert 2 losstaande dingen aan elkaar te verbinden tot een plaatje wat jou het meeste geld oplevert, ik snap het wel, maar je komt er natuurlijk niet mee weg. Niet mee mogen vliegen door te korte geldigheid paspoort is eigen verantwoordelijkheid,

Wil alleen een reel schade bedrag van Transavia. Er zijn fouten gemaakt door zowel Transavia en mij. Geldigheid paspoort is mijn eigen fout niet meer en niet minder, geef ik toe. Verkeerd labelen kite bag is fout van Transavia wat ze ook toe geven.

Schade bedrag voor mij is 800 euro, had het reel en uit coulance gevonden dat we dit bedrag zouden delen, niet dus !!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door newmikey »

richardkiter schreef: Schade bedrag voor mij is 800 euro, had het reel en uit coulance gevonden dat we dit bedrag zouden delen, niet dus !!
U blijft maar doordrammen om uw gelijk te krijgen maar u krijgt het niet. De mate van verwijtbaarheid van de gemaakte fouten is natuurlijk volstrekt onevenredig verdeeld. Uw beslissing om op reis te gaan met een voor die bestemming ongeschikt reisdocument is de hoofdoorzaak - zonder dat feit was er van de andere fouten geen sprake geweest. Dat u samen met uw reisgenoten uw bagage heeft ingechecked, was ook al uw keuze. U wordt dan gezien als samenreizend groepje en er wordt niet bij elk individueel bagagestuk gevraagd (èn gecontroleerd) van wie het is - voor zover wij of Transavia weten heeft u wel zeer behulpzaam de tas van uw vriend op de band getild toen uw bagagelabel en/of boarding card uit de printer kwam.

Nee, beide partijen hebben misschien fouten gemaakt zoals u stelt maar van vergelijkbare of gelijkwaardige fouten of verwijtbaarheid is geen sprake. Het is uw knoeper van een fout om met dat paspoort op reis te gaan, daar kan HV niets aan doen. U draagt dan ook de schuld en krijgt een kleine tegemoetkoming van de luchtvaartmaatschappij - volkomen terecht.

Zullen we dan nu weer overgaan tot ècht belangrijke zaken want hier is nu wel alles over gezegd dunkt mij?

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Dat u samen met uw reisgenoten uw bagage heeft ingechecked, was ook al uw keuze. U wordt dan gezien als samenreizend groepje en er wordt niet bij elk individueel bagagestuk gevraagd (èn gecontroleerd) van wie het is - voor zover wij of Transavia weten heeft u wel zeer behulpzaam de tas van uw vriend op de band getild toen uw bagagelabel en/of boarding card uit de printer kwam.

Transavia heeft alle kite tassen gelabeld, waarbij het dus fout is gegaan. Transavia heeft deze fout ook toe gegeven en dit was voor mij de enigste reden om terug te gaan naar Sal met de kite bag van mijn vriend Marco.
Had ik gelijk mijn eigen kite bag gekregen dan was ik waarschijnlijk helemaal niet naar Sal gegaan i.v.m. de belachelijke hoge prijs van een enkele reis van 800 euro


Zullen we dan nu weer overgaan tot ècht belangrijke zaken want hier is nu wel alles over gezegd dunkt mij?

Klopt, maar voor U is waarschijnlijk 800 euro weinig geld maar voor mij wel!

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Dat er zaken mis gingen begon bij uw eigen fout. U heeft helemaal geen schade van 800 euro. Het is uw eigen keuze geweest om de volgende dag nog naar uw vakantiebestemming te vliegen. Transavia dwingt u er niet toe.

Klopt, maar als je samen een vakantie boek ga je ook samen heen. Door fouten en problemen ging het niet zo als het hoorde, helaas

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

richardkiter schreef: Klopt, maar als je samen een vakantie boek ga je ook samen heen. Door fouten en problemen ging het niet zo als het hoorde, helaas
Maar die fouten heb je compleet allemaal zelf gemaakt. Transavia controleert hij het inchecken niet de geldigheid van je paspoort, dit doet de douane. Jij stelt direct vast dat je de verkeerde tas hebt maar zonder Transavia de kans te geven om dit misverstand op te lossen ga je zelf actie ondernemen. Het is erg netjes van Transavia dat ze je nog compensatie hebben geven. Je kan wel blijven claimen dat je ergens recht op hebt, maar ik lees het nergens en ik denk dat je bij een rechtbank/geschillencommissie weinig kans maakt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door newmikey »

sylvesterb schreef:Transavia controleert hij het inchecken niet de geldigheid van je paspoort, dit doet de douane.
Even terzijde maar dit is ook een nogal vasthoudende misvatting. De Douane heeft niets, maar dan ook niets met de geldigheid van het paspoort van doen, dat doet de Koninklijke Marechaussee en die zouden géén enkel probleem hebben gehad met dit paspoort - het was gewoon geldig voor uitreizen uit Nederland. Je komt de Douane pas weer tegen als je je koffers van de band hebt gehaald na thuiskomst (tenzij je iets bijzonders af te handelen hebt bij vertrek).

De controle in dit geval is van de luchtvaartmaatschappij zèlf die wil voorkomen dat ze bij aankomst op de bestemming beboet worden door de plaatselijke autoriteiten voor het vervoer van passagiers zonder geldige inreispapieren en ook nog eens opdraaien voor het vervoer terug op de eerstvolgende vlucht.

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

U had ook thuis kunnen blijven. Als je een vakantie boekt dan controleer je ook alle reisbescheiden en reisdocumenten. Transavia heeft je nergens toe gedwongen.

Klopt, had ik waarschijnlijk ook gedaan als Transavia niet de fout had gemaakt om verkeerd te labelen. Was ik misschien gewoon thuis gebleven. Ik voelde mij verantwoordelijk omdat ik alles geboekt had en nu had mijn kite vriend die in Sal zat mijn kite bag met mijn spullen .

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Het is erg netjes van Transavia dat ze je nog compensatie hebben geven. Je kan wel blijven claimen dat je ergens recht op hebt, maar ik lees het nergens en ik denk dat je bij een rechtbank/geschillencommissie weinig kans maakt.

Niet geschoten is altijd mis en ik heb niets te verliezen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door moederslink »

richardkiter schreef:..........Transavia heeft alle kite tassen gelabeld, waarbij het dus fout is gegaan. Transavia heeft deze fout ook toe gegeven en dit was voor mij de enigste reden om terug te gaan naar Sal met de kite bag van mijn vriend Marco.
Had ik gelijk mijn eigen kite bag gekregen dan was ik waarschijnlijk helemaal niet naar Sal gegaan i.v.m. de belachelijke hoge prijs van een enkele reis van 800 euro
Wat vlg mij ook het hoofdpunt is .......

De verkeerd gelabelde kitebag , nl die van vriend Marco en niet die van u , is uit de bagage gehaald , waardoor vriend Marco in Sal onthand was.
Transavia geeft dit ook toe en biedt daarvoor € 40 compensatie aan.
Als dit niet was gebeurd had vriend Marco in Sal zijn eigen kitebag gehad.
Dat u, Richard , ervoor heeft gekozen om deze kitebag terug te nemen en er later achteraan te vliegen is , hoe begrijpelijk ook , wel uw eigen extra dure keus geweest. U had ook de tas apart op het vliegtuig kunnen zetten of het kunnen laten zoals het was , na wat telefoontjes over en weer met uw vriend Marco .
Meer kan ik er niet van maken. :o

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

richardkiter schreef: Dilemma dus. Voor bijna 8oo euro een enkele reis boeken? Wat moet ik doen?
Wat ik mij afvraag is hoe u weer terug gevlogen bent. U zegt een enkele reis te hebben geboekt, maar volgens mij kun je bij een no-show op de heenvlucht van de oorspronkelijke vlucht geen gebruik maken van de retourvlucht van die oorspronkelijke vlucht.
Bovendien verwacht u min of meer dat Transavia u ook tegemoet komt in de kosten voor een nooddocument. (U telt de kosten van dat nooddocument op bij het totaal).
Of zit dat ook in de "niet geschoten, altijd mis" opvatting...

v.d.Heyden

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Dat u, Richard , ervoor heeft gekozen om deze kitebag terug te nemen en er later achteraan te vliegen is , hoe begrijpelijk ook , wel uw eigen extra dure keus geweest. U had ook de tas apart op het vliegtuig kunnen zetten of het kunnen laten zoals het was , na wat telefoontjes over en weer met uw vriend Marco .

Klopt is mijn eigen dure keus geweest.

Bij de tas apart op het vliegtuig te zetten was de eerst volgende vlucht van Transavia was op woensdag geweest. (wij waren er op zaterdag)

Marco had dan 2 dagen(donderdag en vrijdag) met zijn eigen spullen kunnen varen en had voor 4 dagen bij Mitu op kite beach een set moeten huren met een totale prijs van 360 euro. (zie hieronder de site van Mitu) en 50 euro kosten retour taxi om zijn kite bag op te halen van het vliegveld. Is totaal 410 euro

http://www.mitudjokiteschoolcaboverde.com/rental

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Wat ik mij afvraag is hoe u weer terug gevlogen bent. U zegt een enkele reis te hebben geboekt, maar volgens mij kun je bij een no-show op de heenvlucht van de oorspronkelijke vlucht geen gebruik maken van de retourvlucht van die oorspronkelijke vlucht.
Bovendien verwacht u min of meer dat Transavia u ook tegemoet komt in de kosten voor een nooddocument. (U telt de kosten van dat nooddocument op bij het totaal).
Of zit dat ook in de "niet geschoten, altijd mis" opvatting..


Op de terug vlucht ben ik gewoon met het ticket gegaan van mijn oorspronkelijke boeking, dit gaf geen problemen voor de retourvlucht.

hmm, tja dat nooddocument had ik ook moeten kopen als ik bij de eerste check er gelijk was uit gehaald, dus daar heb je wel een punt. Zou er dus uit moeten worden gehaald, blijf er evengoed nog 750 euries over.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:Dat u, Richard , ervoor heeft gekozen om deze kitebag terug te nemen en er later achteraan te vliegen is , hoe begrijpelijk ook , wel uw eigen extra dure keus geweest. U had ook de tas apart op het vliegtuig kunnen zetten of het kunnen laten zoals het was , na wat telefoontjes over en weer met uw vriend Marco .
richardkiter schreef: klopt is mijn eigen dure keus geweest.
Bij de tas apart op het vliegtuig te zetten was de eerst volgende vlucht van Transavia was op woensdag geweest. (wij waren er op zaterdag)
Marco had dan 2 dagen(donderdag en vrijdag) met zijn eigen spullen kunnen varen en had voor 4 dagen bij Mitu op kite beach een set moeten huren met een totale prijs van 360 euro. (zie hieronder de site van Mitu) en 50 euro kosten retour taxi om zijn kite bag op te halen van het vliegveld. Is totaal 410 euro
http://www.mitudjokiteschoolcaboverde.com/rental
Maar dan had ik het, zoals ik ook al schreef, maar zo gelaten en had ik mijn vrienden gebeld en was zelf afgedropen zonder welke kitebag dan ook.
Nou, u heeft uw lesje wel geleerd en het hopenlijk nog leuk gehad daar. :wink:
Er is nu niets meer aan te doen..

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Maar dan had ik het, zoals ik ook al schreef, maar zo gelaten en had ik mijn vrienden gebeld en was zelf afgedropen zonder welke kitebag dan ook.
Nou, u heeft uw lesje wel geleerd en het hopenlijk nog leuk gehad daar. :wink:
Er is nu niets meer aan te doen..


Als ik het zo had gelaten had mijn vriend niet zijn eigen kite spullen gehad. Dat is eigenlijk hetzelfde als je gaan schaatsen met een schaatd die 3 maten kleiner is dan je werkelijke schoenmaat.

Ondanks alles hebben we een hele leuke week gehad ondanks deze domper op de heenreis.


Er is nu niets meer aan te doen..[

Ik ben nu bezig met mijn rechtsbijstand verzekering, afwachten wat hier uit komt ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door Brahms »

E 750,- min de E 410,- maakt in ieder geval dat je E 340,- meer hebt uitgegeven dan nodig was om Marco gewoon van zijn kite-vakantie te laten genieten.
Dus voor die E 410,- zou je een zaak kunnen aanspannen tegen Transavia. Verdiep je dan wel even in de kosten van zo'n zaak en vooral je winkans.

We zijn benieuwd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:Maar dan had ik het, zoals ik ook al schreef, maar zo gelaten en had ik mijn vrienden gebeld en was zelf afgedropen zonder welke kitebag dan ook.
Nou, u heeft uw lesje wel geleerd en het hopenlijk nog leuk gehad daar. :wink:
Er is nu niets meer aan te doen
richardkiter schreef:Als ik het zo had gelaten had mijn vriend niet zijn eigen kite spullen gehad. Dat is eigenlijk hetzelfde als je gaan schaatsen met een schaatd die 3 maten kleiner is dan je werkelijke schoenmaat.Ondanks alles hebben we een hele leuke week gehad ondanks deze domper op de heenreis.Ik ben nu bezig met mijn rechtsbijstand verzekering, afwachten wat hier uit komt ?
Met het " zo maar gelaten " bedoel ik de kitebag niet eruit laten halen , die maar laten zitten in het bagageruim. Maar misschien moet het ?
Brahms schreef:E 750,- min de E 410,- maakt in ieder geval dat je E 340,- meer hebt uitgegeven dan nodig was om Marco gewoon van zijn kite-vakantie te laten genieten.
Dus voor die E 410,- zou je een zaak kunnen aanspannen tegen Transavia. Verdiep je dan wel even in de kosten van zo'n zaak en vooral je winkans.
We zijn benieuwd.
Hier ben ik het ook wel mee eens. :idea:
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 dec 2017 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten