LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechten bij verhoging reis door vliegbelasting

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Tony Ahlmann
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2021 20:39

Rechten bij verhoging reis door vliegbelasting

Ongelezen bericht door Tony Ahlmann »

Ik heb een vraag over de mail die ik vandaag kreeg van Corendon. Wij hebben een vliegvakantie staan voor komende augustus naar Griekenland. Vorig jaar niet gelukt dus jaar verder gezet (ondanks de hogere prijs). Maar we hebben totaal geen zin meer hierin.
Door al dat gejojo met kleuren en rare (nare) eisen is de lol er goed vanaf. Helaas bieden ze geen autovakanties aan.
Er onderuit komen lukt niet tenzij we annuleren. Nu kreeg ik vandaag een mail dat er vliegbelasting ingevoerd is en dat de reissom hiermee verhoogd is, de kosten worden opgeteld bij de totaal resterende reissom.
Nu vraag ik me af of ik hier wel mee akkoord moet gaan, en ik dit niet kan gebruiken om de reis hierom te annuleren.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Rechten bij verhoging reis door vliegbelasting

Ongelezen bericht door geengast »

Helaas, vliegbelasting is geen verhoging van de reissom, maar een heffing door de regering. Overigens is het ronduit schandalig te noemen dat dit niet eerder gebeurd is.
Maar om die reden kunt u niet gratis annuleren, de vliegmaatschappij kan hier helemaal niets aan doen.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Rechten bij verhoging reis door vliegbelasting

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee, u heeft geen rechten. Het gaat trouwens om een flutbedrag. https://www.travelvalley.nl/vliegen/vli ... t-je-weten . Maar wie weet wordt het later ingevoerd. Dat zult u bij het ministerie moeten informeren. Zie https://www.rd.nl/artikel/844316-vliegb ... oronavirus.

Los daarvan: Er is dus geen verband tussen uw reis en de overheidsbelasting.

Knufduck
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2017 19:25

Re: Rechten bij verhoging reis door vliegbelasting

Ongelezen bericht door Knufduck »

Het bedrag wat u bij moet betalen is peanuts daarnaast heeft u zelf de reis doorgeschoven naar een jaar later dus dus 2021
Als u nadat de reis vorig jaar werd geannuleerd door de maatschappij een voucher had genomen had u uw geld terug ontvangen en had u nu zelf kunnen beslissen wil ik nog wel op vakantie en zo ja waarheen

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Rechten bij verhoging reis door vliegbelasting

Ongelezen bericht door Seinhuis »

In de algemene voorwaarden van AVNR of SGR (waar corodem is aangesloten) en veel luchtvaartmaatschappijen staat dat ze de prijs mogen verhogen als de belasting omhoog gaat. Daar ben je met boeken akkoord mee gegaan.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Rechten bij verhoging reis door vliegbelasting

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Wacht eerst maar af of je überhaupt al met vakantie kan in augustus. Dat lijkt me een groter probleem dan die 7,85 euro. Gewoon het biertje op het vliegveld overslaan en je hebt het al terugverdiend.

Gesloten