LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Refund Easyjet na 30 dagen nog niet uitgekeerd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lucienne Kaaij
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2021 16:55

Refund Easyjet na 30 dagen nog niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Lucienne Kaaij »

Op 27 februari 2020 heb ik een retourvlucht geboekt via E-dreams voor een vlucht met Easyjet naar Sicilie.
Ik kreeg een bevestiging van Easyjet voor mijn vlucht, van E-dreams heb ik nooit wat ontvangen.
Vervolgens kreeg ik bericht van Easyjet dat de vlucht gecancelled was i.v.m. Corona. Ik heb gevraagd om een refund.
Ik kreeg een bevestiging van Easyjet dat mijn refund op 30 november op mijn creditcard zou worden gestort. Aangezien ik het bedrag vorig jaar februari betaald heb, ging ik ervan uit dat ik het met mijn creditcard betaald had. Na verschillende keren op mijn rekening kijken, stond het er nog steeds niet op. Vervolgens heb ik Easyjet gebeld en die vertelden mij dat ze het geld naar de tussenpersoon die ik gebruikt had voor mijn boeking, hadden overgemaakt.
Ik ben gaan kijken naar mijn bankrekening en vond daar de overmaking naar E-dreams. E-dreams gebeld en die konden niets vinden. Over 10 dagen hoor ik meer, ze moeten het "uitzoeken".
Ik heb bewijs van mijn overmaking aan E-dreams en het bewijs dat Easyjet het op hun rekening gestort heeft.
Het is vreemd dat ik alleen maar mail ontvangen heb van Easyjet en niet van E-dreams. Logisch dat ik het niet snap. Ik heb ook niets van E-dreams ontvangen als bevestiging toen ik geboekt had, alleen correspondentie van Easyjet.

Moet ik bang zijn dat ik naar mijn geld kan fluiten?

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Refund Easyjet na 30 dagen nog niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jij hebt bij edreams een ticket gekocht en betaald, dan heb je met hun een zaak. Voor zover ik kan ontdekken zijn hun nergens aan gesloten.

Afhankelijk welke creditcard je hebt, kan je via de creditcard maatschappij geld terug krijgen. Ik zou eerst hun bellen.

Als dat geen resultaat heeft dan kan je via de rechtsbijstandverzekering een proces aanspannen.

Anders zou je een deurwaarder moeten inschakelen. Ik heb niet kunnen ontdekken in welke land hun hoofdkantoor zit, wat even lastig maakt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Refund Easyjet na 30 dagen nog niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door grun »

Is de tussenpersoon dezelfde als E-dreams?
Ik denk dat het wel goed komt. E-dreams heeft een prima beoordeling op Dataprovider (een browser extensie die websites beoordeeld op onder andere betrouwbaarheid). In de eerste 10 maanden van vorig jaar 1,3 miljoen bezoekers per maand, in november en december 440.000 bezoekers per maand. Maar goed, dat kan door corona komen en de reisbeperkingen naar oranje gebieden.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Refund Easyjet na 30 dagen nog niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Misschien is dit interessant, vooral punt 9

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... ronacrisis

Gesloten