LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Delta23
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2017 19:35

Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door Delta23 »

Hallo,

Ik had een reis geboekt afgelopen jaar naar Taipei met Emirates. De reis is echter geboekt via Gate1. De reis is geannuleerd wegens COVID-19 en ik snap heel goed dat de agent hierdoor heel lastig te bereiken is. Maar ik krijg nog geld terug en wacht hier al ongeveer 3 maanden op. Volgens de europeese Verordening 261 moet ik eigenlijk mijn geld binnen 7 dagen terug hebben. Maar ik zie dat dit een speciale situatie is en waarschijnlijk duurt het daardoor langer.

Nou vroeg ik mij af hoe het het juridisch in elkaar zit. Vooral ten tijden van Corona. Kan ik rechtstreeks naar de airline? of is Gate1 de partij waar ik tot moet wenden? tevens als ik overweeg om juridische stappen te ondernemen, is er dan een kans?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat advies.

Bedankt alvast.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Staat er in de voorwaarden over het zijn van een tussenpersoon? Kijk naar met wie u welke overeenkomsten hebt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door berndv »

Delta23 schreef:
17 jun 2020 19:56
ik overweeg om juridische stappen te ondernemen, is er dan een kans?
tuurlijk, u heeft recht op uw geld terug. Dus ja, er is dan een kans dat u uw geld terug krijgt, en die kans is zeer groot. Of dit het proces zal bespoedigen betwijfel ik wel.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door Brahms »

EasyJet geeft bijvoorbeeld aan dat betalen binnen de minuut kan, maar terugbetalen wel tot 3 maanden kan duren !
Het is gewoon een triest spelletje wat de reiswereld met de klant speelt, en dat moeten we als klant niet vergeten in de nabije toekomst.
In april is ons al geld terug toegezegd, en het is er nog steeds niet !

Miekie1957
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2020 14:19

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door Miekie1957 »

Als de vliegtuigmaatschappij geannuleerd heeft raad ik aan Miss Casey te mailen of bellen. Zij kennen de weg beter dan de passagier. Ik ben keurig geholpen, hoewel geen goed resultaat omdat mijn boeking ingewikkeld ligt.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door meela »

U heeft geboekt bij Gate1, dus daar moet u wezen.

mvandenhoonaard
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2021 20:53

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door mvandenhoonaard »

wij hebben ook bij Gate 1 geboekt in dec. 2019 de vlucht is in april 2020 geannuleerd en we wachten nog op geld terug. Gate 1 verwijst naar de luchtvaartmaatschappij en die verwijzen weer naar de tussenpersoon. !!!!
kastje muur ... maar ondertussen zwerft onze 3200 euro ergens rond....!

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je moet zijn bij wie je het reis betaald hebt.

In het praktijk wordt je eerst van het kastje naar de muur gestuurd, om (hopelijk) een voucher te krijgen. Bedrijven in de reisbranche doen moeilijk om je geld terug te krijgen.

Als je met een creditcard geboekt hebt, doe dan bij de creditcard maatschappij een beroep op de aflevering garantie.

Je kunt ook je rechtsbijstandverzekering op het zaak zetten, aangezien je geen reactie van het bedrijf krijgt. Ook een deurwaarder inschakelen is een optie. Hou rekening mee dat het lang kan duren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mvandenhoonaard schreef:
13 mar 2021 16:53
Maar ondertussen zwerft onze 3200 euro ergens rond....!
Dat geld is al lang uitgegeven aan de vaste lasten van de reisorganisatie/vliegtuigmaatschappij, dus ergens rondzweven zal het niet meer doen.

Het Corona fonds moet dit gaan oplossen maar de EU is erg traag met het nemen van een beslissing/goedkeuring hierover omdat je dan spreekt over staatssteun. Komt deze goedkeuring er niet dan zullen vele reisorganisaties omvallen en zal iedereen zijn geld kwijt zijn (als er geen garantiefonds is).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door Jablan »

Die goedkeuring zal er wel komen - TUI heeft van de Duitse bondsregering inmiddels meer dan 7 miljard Euro steun gekregen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geannuleerd wegens Covid-19, bij wie kan ik het beste terecht?

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
13 mar 2021 18:42
Dat geld is al lang uitgegeven aan de vaste lasten van de reisorganisatie/vliegtuigmaatschappij, dus ergens rondzweven zal het niet meer doen.
De Corona vouchers zijn ook een heel slecht idee. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Lees hier hoe iedereen er een jaar geleden overdacht.
viewtopic.php?t=193091

Gesloten