LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reis via Travel Active afgeblazen, maar nog steeds geen geld terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Reis via Travel Active afgeblazen, maar nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door Radar »

Had je een reis met Travel Active op de planning staan en heb je je geld nog niet terug? Dan ben je niet de enige. Radar ging verhaal halen.

Kijk het Radar-item hier terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Hanneke1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2021 00:09

Re: Reis via Travel Active afgeblazen, maar nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door Hanneke1965 »

Wij zouden graag in contact komen met deze ouders. Onze dochter is met travel active 3 maanden naar de vs geweest tijdens de corona epidemie, net voor kerst kregen wij een doodongelukkige dochter thuis. Ze heeft meer dan de helft van de tijd in quarantaine gezeten.De begeleiding van travel active of de amerikaanse organisatie was er nauwelijks. Travel active weigert ook maar iets te vergoeden terwijl in het contract staat dat corona 1 van de redenen zou zijn voor restitutie.

Astridvanp
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2021 13:19

Re: Reis via Travel Active afgeblazen, maar nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door Astridvanp »

Ik wil toch even een tegengeluid laten horen. Mijn dochter heeft een uitwisseling gedaan in 2019/2020. Het studiejaar waarin corona uitbrak. Dat heeft de organisatie voor ongekende uitdagingen gesteld kan ik me voorstellen. Voor ons is altijd volstrekt duidelijk geweest wat de mogelijkheden waren en welke keuzes er gemaakt konden worden. Mijn dochter heeft er voor gekozen haar jaar gewoon af te ronden. Zij is gegaan met de instelling dat ieder jaar uniek is en stond open voor alles wat er op haar pad kwam. Omdat zowel zij als wij de begeleiding en informatie zeker adequaat vonden hebben we in goed overleg en op uitdrukkelijke wens van onze dochter besloten dan ze mocht blijven. Ze had regelmatig contact met haar local counsellor en wij met Travel active. Ze heeft school online afgemaakt. Hier had ze ook online onderwijs gehad dus deed ze dat liever in Amerika. Ze is op de oorspronkelijk geplande datum teruggekomen. In een tijd dat er nauwelijks gevlogen kon worden was de terug reis perfect geregeld. Ze is trots dat ze haar jaar volbracht heeft ondanks de pandemie die haar ook veel leuke dingen ontnomen heeft (prom, graduation) en ervaart het als bijzonder om de pandemie ook van een ander perspectief meegemaakt te hebben. Komend studiejaar gaat onze 2e dochter voor haar uitwisselingsjaar. Zonder twijfel weer met Travel Active omdat dat voor ons veilig voelt. Zij en wij weten dat ze in een onzekere corona tijd gaat en dit haar jaar op allerlei manieren kan beïnvloeden. Dit is een keuze die we maken en onze dochter past daar haar verwachtingen op aan.

Gesloten