LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rentalcars.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Entent
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2018 12:38

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Entent »

Ik moet het inderdaad nuanceren. Hoewel die Hyundai minstens 10.000 dollar goedkoper is in aanschaf, twintig centimeter kortere wielbasis heeft en 100 pk minder heeft dan de Jeep, is het de verhuurmaatschappij (in dit geval Dollar, maar Budget doet dat ook) die hem in dezelfde categorie van 'Standard SUV plaatst'. Daar kan Rentalcars.com weinig aan doen.

Wim van Heel
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2018 10:01

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Wim van Heel »

Op 11 januari heb ik bij u een huurautoinclusief verzekering gereserveerd via Easy Terra voor een verblijf in Toscane.

Dit is volledig verkeerd gegaan en ik heb er geen gebruik van kunnen maken en heb onterecht kosten gemaakt:

- Op 15 juni 2018 heb ik mij om ca 11.15 uur gemeld op het aangegeven kantoor van de verhuurder: Interrent, Florence Peretola Airport
- Ik kreeg te horen dat ik te laat was. Ik had er om 10.00 uur moeten zijn (hoe kan dit als het vliegtuig pas om 10.40 uur arriveert?) om de gereserveerde auto op te halen. Deze was inmiddels vergeven (??!!!)
- Ik kreeg een andere, duurdere auto aangeboden. Ik kon niet anders dan deze accepteren.
- Bovendien werd mij op zeer agressieve wijze een aanvullende verzekering aangepraat die ik geweigerd heb. Ik was immers al verzekerd.
- Er was verwarring over de kosten en bij de betaling ging het fout met mijn creditcard. Deze werd 24 uur geblokkeerd.
- Ik wilde desnoods een overnachting in Florence boeken om de volgende dag de nieuw gereserveerde auto op te halen. Dit kon niet omdat ik nu niet zou kunnen betalen. Ik had wel voldoende cash en beschikte ook over een Mastercard. Dit werd geweigerd
- Ik kreeg het advies om via Easy Terra mijn reservering te laten wijzigingen naar een dag later.
- Ik heb zeer lang telefonisch (+31850012744) “in de wacht gestaan” alvorens ik door een zeer slecht Engels sprekende persoon te woord werd gestaan.
- Ik heb getracht het probleem uit te leggen en heb haar verzocht de reservering om te zetten naar de volgende dag 16 juni dan wel ervoor zorg te dragen dat ik de door mij gemaakte kosten terug zou krijgen.
- Door het gebrekkige Engels van de dame van Easy Terra lukte dit niet. En nog erger: zij verbrak het gesprek met “Thank for calling” en brak af.
- Omdat er bij Interrent én bij Easy Terra geen begrip was én geen mogelijkheid om tot een oplossing te komen, ben ik door Interrent verwezen naar Sicily by Car.
- Ik heb daar voor dezelfde periode een auto moeten huren voor het schandalige bedrag van € 784,49 exclusief € 300,- borg (die ik nog terug moet krijgen).

Inmiddels heb ik een claim weggelegd bij Easy Terra. Deze is afgewezen met de smoes dat de dame aan de telefoon (na overleg met haar leidinggevende) mij geantwoord zou hebben dat overboeking niet zou kunnen. Ik was immers te laat voor mijn eerste afspraak (????). Dit is niet juist, want de dame verstond cq begreep mij niet eens

Ook vertelt men mij doodleuk dat ik geen geldige credit card had. Terwijl men wél in januari de betaling van het huurbedrag met deze kaart heeft geaccepteerd én heeft afgeschreven.

Na veel heen en weer gemail, kreeg ik een mailtje van ene meneer Tjeerd Kramer. Of ik hem maar even wilde emailen. Heb ik gedaan: ik zit nog op respons te wachten...

Kortom: wil je zorgeloos op reis: ga dan zeker NIET in zee met Easy Terra. De toegevoegde waarde van deze "bemiddelde club" is nul. In feite ben je véél duurder uit dan rechtstreeks bij de verhuurder huren

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wim van Heel schreef:Op 11 januari heb ik bij u een huurautoinclusief verzekering gereserveerd via Easy Terra voor een verblijf in Toscane. .....
Wat heeft dit met Rentalcars.com te maken?
Het bericht hoort in een topic 'rental cars' of 'Easy Terry', maar niet hier denk ik.
Begrijpelijke vergissing wel.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 17 jul 2018 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim van Heel
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2018 10:01

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Wim van Heel »

klopt. Daar moet hij ook staan

RuudReiziger
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2018 13:13

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door RuudReiziger »

Als trouwe klant van Booking.com voor het eerst (en laatst) maar eens gebruik gemaakt van een aanbieding om goedkoop een auto te huren. Dat doe je dan via hun dochteronderneming Rentalcars.com; het lijkt één Booking.com familie, totdat je problemen krijgt, want dan geeft Booking.com niet thuis.
Een Ford Fiesta op Gran Canaria van GoldCar voor een paar Euro per dag. Het lijkt te mooi om waar te zijn en dat was het ook. Bij de boeking er direct een verzekering met afkoop van het volledige eigen risico er bij genomen. We betaalden € 149 aan Rentalcars.
Bij aankomst op het vliegveld bleek de auto niet voorradig. We hadden vertraging en daardoor was de door ons betaalde (!) auto al weg. Er waren alleen nog maar duurdere auto’s beschikbaar, met bijbetaling!
Moe van de reis door alle vertraging wilden we door, dus vooruit dan maar. Vervolgens werd de verzekering van Rentalcars niet geaccepteerd. Zo’n duurdere auto had een hoger eigen risico en we moesten er toch echt een extra verzekering bij kopen. Anders zou voor elk krasje standaard minimaal € 600 in rekening worden gebracht en moesten we € 1.400 borg regelen in cash of via de credit card. Vervolgens moesten we ook nog extra betalen voor pechhulp (kennelijk niet standaard…) en er werd luchthaventoeslag in rekening gebracht. Voor de zg. brandstofservice hebben we bedankt, maar ook die stond, zo bleek later toch gewoon op de Spaanstalige factuur.
Al met al moesten we nog € 376 extra aftikken. De credit card weigerde dienst (bleek zo las ik later een veel gebruikte truc te zijn om provisie te ontlopen) en dan maar pinnen.
Op een tablet tekenen voor ontvangst van de sleutels, maar vervolgens plakken ze je digitale handtekening ongevraagd onder een contract.
De auto, een VW Golf, opgehaald uit een grote parkeergarage, waar nog wel de nodige Ford Fiesta’s en kleinere auto’s stonden!
Bij aankomst in het hotel de auto geïnspecteerd. Vol met krassen en deukjes, waaronder ook een aardige deuk in het rechtervoorspatbord. Daar had de auto duidelijk een optater gekregen. De bekleding zat vol met vlekken.
Nou ja, eerst maar aan de vakantie beginnen en dan een klacht indienen.
Bij een tochtje over het eiland begaf de auto het. Onder het rechter voorspatbord kwam een zeer doordringend metaal-op-metaalgeluid vandaan waarmee je echt niet verder kon rijden. Daar stonden we dan in the middle-of-nowhere, ver van de bewoonde wereld. Pechdienst gebeld en pas vele uren later waren we weer terug op het vliegveld om een nieuwe auto op te halen. Toen ik de medewerker aan de balie vroeg of deze auto wel was nagekeken kon ik een grote mond krijgen.
Eerst maar eens geklaagd bij Booking.com. Die gaven niet thuis en wilden de klacht ook niet doorgeleiden naar hun collega’s van hun eigen dochteronderneming. Bij verkoop je voordoen als één, maar als er problemen zijn niet thuis geven. Echt Booking.com onwaardig.
Vervolgens een klacht ingediend bij Rentalcars. De reactie was dat men het erg vervelend vond en dat men ons adviseerde een klacht in te in te dienen (dat had ik toch gedaan?), maar dat kon pas na afloop van de huurperiode. Ondertussen op internet gezocht naar andere ervaringen met Goldcar en met Rentalcars en die gaven me al niet veel hoop op een enigszins bevredigende klachtbehandeling.
Nogmaals, maar nu na afloop van de huurperiode, vrij uitgebreide klacht ingediend bij Rentalcars. Krijg als reactie terug dat ik het contract bij Goldcar heb getekend en dat ik me daar maar moet vervoegen met mijn klachten. Inhoudelijk gaan ze niet op de klacht in, ook niet op de situatie dat hun klanten op pad worden gestuurd met een onveilige schade auto.
Rentalcars onttrekt zich aan haar verantwoordelijkheid en hanteert misleidende verkooptechnieken. Zo worden zaken als luchthaventoeslag en pechhulp niet genoemd bij de boeking. Klachten nemen ze niet serieus.
Ze laten je als consument aan je lot over, wetende dat je natuurlijk geen juridische procedure tegen een buitenlandse onderneming gaat starten.
Goldcar Gran Canaria is feitelijk een criminele organisatie. Dat is een stevige beschuldiging, maar als je de vele reviews op internet leest dan kun je geen andere conclusie trekken.
De Goldcar reviews op de site van Rentalcars zou ik niet al te serieus nemen. Echt negatieve reviews worden niet geplaatst.
Ik begrijp niet dat Booking.com hun goede naam zo op het spel zet.
Wij boeken volgende keer weer Avis of Hertz. Daar hebben we nog nooit problemen gehad.

H18enk
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2018 10:08

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door H18enk »

Huur niet bij Avis In Bergamo via renalcars.com

In februari jl auto gehuurd via rentalcars.com bij Avis op vliegveld Bergamo.
Prijs 369,77 voor 3 weken in juli 2018.
Daar aangekomen werd mijn creditcard, MasterCard niet geaccepteerd, omdat mijn voornamen er niet volledig op stonden. Ik kon alle overIge pasjes laten zien, maar madam achter de balie hield stug vol dat ik iedereen kon zijn. Nou daar sta je dan met 4 volwassenen op zondagavond, rentalcars niet meer bereikbaar. Uiteindelijk navraag gedaan bij de andere verhuurbedrijven aldaar. Vonden het ook vreemd, lachten schimmig. Wij hadden het idee dat ze de auto niet wilden leveren omdat deze te goedkoop verhuurd was. Uiteindelijk bij sixt voor meer dan het dubbele een auto gehuurd, zonder verzekering. is gelukkig allemaal goed gegaan.
Volgende ochtend gebeld met rentalcars.com. Dit kwam af en toe vaker voor werd gezegd( waarom doe je dan nog zaken met deze bedrijven vraag ik mij dan af). Maar goed, thuis gekomen, claim ingediend. Wordt steeds keurig te woord gestaan aan de telefoon, maar het schiet niets op. Ik wacht nu al 2 maanden op ruim 500 euro.
De zaak schijnt nu geëscaleerd te worden, hoelang moet ik nog wachten.

Een gefrustreerde (ex) klant.

Monique Heijnen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2018 07:23

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Monique Heijnen »

RENTALCARS, MEEST SLECHTSTE SERVICE OOIT!!
BESTEL NOOIT JE AUTO BIJ RENTALCARS.

6 september, eindelijk op vakantie naar Mallorca. Helaas was het maar een mini vakantie, maar wel een mini vakantie met een bruiloft op de planning. Nadat wij waren aangekomen op het vliegveld van Mallorca, moesten wij naar de desk van RecordGo gaan, om hier onze auto op te halen die wij hadden besteld met referentie 576288992. Eenmaal aangekomen bij de desk stond er een enorm grote wachtrij. Overal, maar dan ook overal mensen. Op een gegeven moment werd er hard geklapt en gejuichd. Wij snapten er niks van en vroegen aan een stel naast ons wat er gebeurde. Wat bleek, de meneer die op dat moment aan de beurt was had 4 (!!!) uur moeten wachten om zijn auto op te halen. Uiteraard gingen we even doorvragen hoe of wat en de desbetreffende mensen stonden ook al 3 uur te wachten en de hoeveelheid mensen was alleen maar toegenomen.

Wij zijn die dag (6 september) tot 24:00 gebleven, echter werden wij niet geholpen.. Uiteraard hebben wij zelf toen stappen ondernomen omdat we ook telefonisch geen gehoor kregen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt geweest om een taxi te nemen, omdat wij toch naar het resort omdat we de dag erna al vroeg een bruiloft hadden. Vrijdag 7 september hebben wij een medewerker aan de telefoon gehad en die zorgde dat de kosten terug gestort zouden worden en vertelde ons dat we na de gehuurde periode, de extra gemaaakte kosten konden indienen, om het zo terug te ontvangen.



Na lang geen reactie te hebben gekregen, begonnen we te bellen. Ze zouden het met spoed opnemen. Echter duurde dit en duurde dit en hebben we meerdere malen dus te horen gekregen dat ze er haast achter zouden zetten. Eindelijk werden we dan gebeld op 2 oktober.. De desbtreffende mevrouw vertelden ons dat het onze eigen keuze was geweest om een taxi te nemen. Daarvoor in de plaats, hadden we een fast ticket kunnen kopen (waarom zouden we een fast ticket kopen als wij van tevoren alles al hebben geregeld?). Uiteraard vinden wij het belachelijk dat zij met deze ‘optie’ kwam, want je huurt een auto voor een bepaald bedrag voor die periode en dat jullie al fast tickets moeten aanbieden, zegt al genoeg over jullie wachtrijen.

Verder vertelde ze me dat we gewoon naar het nummer dat vermeld stond op hun website hadden moeten bellen (waar we dus niemand te pakken kregen), want dan hadden ze gewoon voor een oplossing kunnen zorgen. Welke oplossing, kon mevrouw niet vertellen..

Ook vertelde mevrouw ons dat ze zag dat onze vlucht wat vertraging had en dat we hadden moeten bellen, want de kans was heel groot dat de auto nu al verhuurd zou zijn. WAT? VERHUURD? PARDON? Wij hebben die auto gehuurd en op de dag van ophalen stonden wij gewoon op het vliegveld te wachten met onze referentie. Hoe kan jij dan de auto die wij hadden gehuurd, weer aan iemand anders doorverhuren?! Uiteraard had mevrouw hier weinig op te zeggen en praatte ze er maar een beetje overheen. Uiteraard waren we het niet eens met haar beslissing, dat de kosten voor onszelf waren, dus vroegen we haar of we de manager de dag erna kon spreken. Dit was geen probleem en hij/zij zou ons om 12 uur de volgende dag bellen. En jawel, je raadt het al, geen gehoor. Nogmaals geprobeerd om hen aan de lijn te krijgen op 09-10 om 16:13, maar helaas was niemand te bereiken.. Terwijl op de website was aangegeven dat ze klanten tot 17:00 uur te woord zullen staan..

Jullie snappen hopelijk wel dat wij abosluut niet te spreken zijn over de manier hoe jullie ons behandelen. Via deze weg hopen wij nog met jullie in contact te komen, om zo tot een redelijke oplossing te komen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door yan »

Auto besteld via Rentall-Cars.
Tevens de meest uitgebreide verzekering afgesloten.

De voucher is ingeleverd bij de balie van Alamo vlak naast de aankomst hal, die gaf aan dat we al goed verzekerd waren en er niets extra's nodig was, en er werdt ons vriendelijk uitgelegd waar we de auto konden ophalen. We hadden 1 type gereserveerd, maar mochten zonder enige extra kosten uit alle vergelijkbare auto's kiezen welke klaar stonden. Op een andere locatie de auto ingeleverd en enkele dagen later de borg vrijgegeven van de credit-card.


Probleem zal dus niet enkel bij rentalcars liggen, maar voornamelijk bij de verhuurder van de betreffende wagen.

robertriedijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2019 09:31

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door robertriedijk »

Rentars maakt fout en geeft verkeerde auto. Ik moet 320 E bijbetalen. Dit zou ik na de huur toesturen en vergoed krijgen.
6 maamden heen en weer gechat. Ze hadden gewoon mijn prpfiel gedelete en zeiden steeds je hebt pi code nodig!
moet ik hiermee naar advocaat?

tyo23ku
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2019 16:17

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door tyo23ku »

Zeer slechte ervaring met rentalcars.com. Financiele compensatie belofte van rentalcars.com voor een via hen gereserveerde maar niet geleverde auto (door Budget Car Rental) wordt gewoon niet nagekomen. Ik krijg op de NL site al geen antwoord meer van hen. Zaak wordt gewoon onopgelost door hen afgesloten. Ik probeer nu via hun UK site verhaal te halen. Zie tekst onder (sorry, in het Engels). Mijn advies: rentalcars.com mijden, laat je door hun lage prijzen niet leiden, daarna komt pas het lijden.

My experience with rentalcars.com was truly disastrous, I even feel deceived since they did not honour their promise for compensation. My story: I rented a car through rentalcars.com with Budget Car Rental at Tbilisi airport. All rental counters were open when I reported at the agreed date and time, except for Budget. After waiting for a while, I called the airport office, no answer. I called the Budget city office, no answer (it was Friday morning around 09:30). I decided to call the UK number of rentalcars.com. They also checked and found out that Budget could not be reached. Rentalcars.com recommended me to hire a car directly with another rental company. When I complained that this would be much more expensive, rentalcars.com said that I would be compensated for the difference. I did mention that I felt it is their responsibility to arrange a new rental car for me. They confirmed this but said that making a new reservation and waiting for the confirmation would take much longer. Since time was not on my side, I rented a car with another rental company which was indeed roughly 100 euros more expensive. I felt fully supported by rentalcars.com promise for compensation.
Rentalcars.com’s promise turned out to be completely hollow. Through my credit card I had already paid rentalcars.com for the Budget car I never got. Even though rentalcars.com knows and confirmed that Budget did not deliver my car, they do not reimburse you for this by crediting your credit card. You thus pay for something you did not get. I found out they keep the amount until they get a confirmative response from Budget. This response never came. I waited for a month and rentalcars.com keeps you on the line by repeatedly saying: still no answer from Budget. When rentalcars.com found out that I had reclaimed the rental amount for the car I never got though my credit card company all further service stopped abruptly.

The rentalcars.com logic for this is as follows: since I had claimed my rental amount back from rentalcars.com for the Budget car rental that never happened I lost all rights for compensation. Claims from me that these are two different issues were rejected. Rentalcars.com one-sidedly closed the case thereby reneging their compensation promise. Rentalcars.com goes for profits not for promises and providing service.

LuukSchalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2020 00:36

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door LuukSchalk »

Auto gehuurd via Rental Cars op IJsland


Onbetrouwbare organisatie! Auto gehuurd via Rental cars op IJsland bij Budget cars. Dacht dat volgens reserveringbevestiging alles was verzekerd (Volledige bescherming!) echter bij ophalen van de auto op het vliegveld bleek dat Rental cars een andere opvatting had over het begrip Volledig. Ik moest nog een lava/wind verzekering afsluiten om volledig verzekerd te zijn. Gaven niet thuis bij reclameren na de vakantie!
Conclusie : nooit, maar dan oom nooit meer huren via Rental Cars !!!!!!!!!!!!
Ze belazeren je gewoon bij de reservering!

Extra verzekering was 118 euro Ik had reeds betaals 112 euro

Totaal dus 230 euro verzekering bij een kale huurprijs van 214 euro voor de autohuur

Rental Cars en Budget geven geen positieve reactie op mijn vraag om dit uit te leggen

Advies : Nooit reserveren via Rental Cars wat mij betreft zijn het boeven !


Door: Lukas Schalk 14-03-2020

RuudNijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2020 08:38

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door RuudNijs »

Boek NIET via rentalcars.com!
Wij hadden een auto gehuurd in Nice. Dat gebeurde daar via Hertz en op de lokale service en de kwaliteit van de auto is/was echt niets aan te merken.
Er waren echter twee problemen:
1. Door COVID-19 waren de vluchten samengevoegd en nu kwamen wij 8 uur eerder aan. Toen ik vroeg of ik de auto op diezelfde dag maar dan 8 uur eerder kon krijgen, was het antwoord dat dit een nieuwe boeking werd en dat mij dat dan EUR 1.600 (!) extra zou gaan kosten. Ik zou toch wel, juist in deze Corona-tijd, enige flexibiliteit verwachten. De lokale Hertz desk kon er ook niets aan doen, want het systeem geeft pas de de ingestelde tijd de documenten vrij. Overigens was de medewerker van rentalcars.com die ik aan de lijn had uiterst vriendelijk...die kunnen er ook niets aan doen.
2. Wij bleken een of andere vage verzekering gesloten te hebben. Hierdoor zouden wij, bij eventuele schade, EERST de schade zelf aan Hertz moeten betalen om die dan vervolgens zelf terug te gaan claimen bij de verzekeringsmaatschappij. Dat noem ik nou niet direct lekker ontzorgen...

Kortom mijn advies: Betaal een beetje extra en neem gewoon een gerenommeerd lease-bedrijf, maar niet deze overkoepelende site.

MarciaAlette
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2021 13:20

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door MarciaAlette »

Wij hebben een geschil met Rentalcars.com. Zij verwezen ons naar hun document waarin staat waar je kunt klagen als je er niet uit komt met Rentalcars.com. Voor Nederland is dat het Kifid. Het Kifid meldde ons dat Rentalcars.com niet bij hen is aangesloten. Vervolgens geen reactie van Rentalcars.com. Oplichters dus.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Har45 »

MarciaAlette schreef:
26 feb 2021 13:42
Wij hebben een geschil met Rentalcars.com. Zij verwezen ons naar hun document waarin staat waar je kunt klagen als je er niet uit komt met Rentalcars.com. Voor Nederland is dat het Kifid. Het Kifid meldde ons dat Rentalcars.com niet bij hen is aangesloten. Vervolgens geen reactie van Rentalcars.com. Oplichters dus.
Algemene voorwaarden zeggen iets heel anders:

Klachtenregeling
Als u niet tevreden bent met de autohuur, meld dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice, maar uiterlijk binnen 3 maanden nadat u de auto heeft teruggebracht. Het is lastig voor ons om eventuele klachten in verband hiermee te beoordelen als u uw klacht niet meldt wanneer u de auto terugbrengt. Als u een auto huurt, gaat u een contractuele relatie aan met het autoverhuurbedrijf. Bij eventuele problemen zullen wij proberen om u te helpen door namens u contact op te nemen met het autoverhuurbedrijf.

Aangezien wij ernaar streven om geschillen intern op te lossen, zijn wij niet verplicht om een ons te onderwerpen aan een ADR-procedure bij een onafhankelijke ADR-instantie.

https://www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do

https://www.adr-samenwerking.nl/

MarciaAlette
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2021 13:20

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door MarciaAlette »

In het Full Protection Insurance Policy Document van Rentalscars.com op pagina 16 staat het Kifid gemeld als instantie waar je formeel kan klagen als je als Nederlander er niet uit komt met Rentalcars.com. Rentalscars.com heeft dit ons dit document zelf gemaild.

Gesloten