LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rentalcars.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
zakenreiziger
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2012 16:18

rentalcars.com

Ongelezen bericht door zakenreiziger »

Pas op met het boeken van een auto bij rentalcar.com onderdeel van traveljigsaw. Via een netwerk van websites kom je telkens weer bij rentalcar.com terecht.

Hier is hoe je telkens belazerd wordt.
je boekt een auto met ophaal Schiphol Airport.
Pas nadat je geboekt en betaald hebt komt de aap uit de mouw.
De auto moet je ophalen bij Thrifty in Hoofddorp en niet Schiphol.
Annuleren gaat niet meer of je moet fors meer gaan betalen om wel je auto op Schiphol te gaan ophalen.

Hoofddorp betekent het volgende:
je moet buiten op het Schiphol plein wachten op de bus. Dat kan zo maar even 20 minuten duren.
Dan moet de bus door het drukke verkeer naar centrum Hoofddorp. Weer 15-20 minuten.
Thrifty Hoofdorp is een 1 persoons bureautje bij een tankstation.
Die knul moet dan een hele bus (soms wel 8 mensen) inchecken dus je staat ook daar weer 15-20 minuten te wachten.
Inleveren is dezelfde ellende.

Schiphol en Hoofdorp zijn aparte dorpen en hebben niets met elkaar te maken.
Als je verkoopt dat Schiphol airport de pick-up / aflever adres is dan moet dat zo zijn.

Drie keer heb ik geklaagt maar de organisatie geeft geen verbetering.
Pure klanten belazerij dus.
Blijf weg van dit bedrijf!

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door wiseger »

Eventjes op hun site gekeken een daar vind ik de volgende tekst:

Vraag: Hoe weet ik waar het autoverhuurbedrijf is?

Antwoord: Op uw bevestigings coupon wordt de naam en het adres van de leverancier duidelijk aangegeven. Als u de auto ophaalt van een vliegveld wordt op de coupon aangegeven of de leverancier een balie in de terminal heeft. Sommige vliegvelden hebben een begroetings systeem (de eigenlijke locatie is niet op het vliegveld, maar de auto wordt voor u naar het vliegveld bezorgt), wanneer dit het geval is wordt dat op uw coupon aangegeven. Wanneer u de balie niet kunt vinden bel dan onze klantenservice op ons internationale gratis nummer 800 4473 3000.

Dus als er Schiphol op je coupon stond, dan ben je inderdaad belazerd.

MAXIEM

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door MAXIEM »

zakenreiziger

Je schrijft:
Drie keer heb ik geklaagt maar de organisatie geeft geen verbetering.
Pure klanten belazerij dus.
Blijf weg van dit bedrijf!
Feitelijk is hier dus gewoon (voor zover ik het kan beoordelen) mogelijk sprake van een ordinaire misleiding. Is dit bedrijf aangesloten bij de GeschillenCommissie Vervoer in Den Haag. Zo ja, dan zou je daar een klacht in kunnen dienen.

Maxiem.

stofzuigertje

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Schiphol = gemeente Hoofddorp dus het mag helaas.
Wel misleiding en overal dit plaatsen zal ze veel omzet kosten.

Maar waarom vooraf, meestal is bij een willekeurige balie wel een huur auto te lenen en die staan meestal in een parkeer garage klaar vlak bij uitgang.
Naast auto kun je ook een busje huren dus neem een bekende firma en niet zoiets waar velen nog nooit van gehoord hebben.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Linoge »

zakenreiziger schreef: Drie keer heb ik geklaagt maar de organisatie geeft geen verbetering.
Jij blijkbaar dus ook niet.

Als je drie keer met je hoofd tegen de deurpost loopt, buk je dan nog steeds niet, of ga je klagen dat die deurpost te laag zit?

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door wiseger »

stofzuigertje schreef:Schiphol = gemeente Hoofddorp dus het mag helaas.
Wel misleiding en overal dit plaatsen zal ze veel omzet kosten.
Wat je stelt is niet juist, ik heb de proef op de som genomen en je kan daar je auto zogenaamd afhalen op Schiphol Airport. Heeft niets met de gemeente te maken. Daarnaast valt schiphol onder de gemeente Haarlemmermeer, niet onder Hoofddorp.

Hun probleem is dat ze zaken doen met diverse verhuurbedrijven, waaronder dus autoverhuur thrifty die helemaal geen lokatie op Schiphol hebben.

Overigens is het rentalcars.com en niet rentalcar.com.

mairipox
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2012 05:06

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door mairipox »

Als u de auto ophaalt van een vliegveld wordt op de coupon aangegeven of de leverancier een balie in de terminal heeft .Afbeelding

Roos5
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2012 22:30

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Roos5 »

ALS je ze gewoon op belt en voor dat je boekt het Aan ze vraagt wat de leverancier is en wie er op het vliegveld zelf zit vertellen ze het je gelijk, heel erg goed bevallen!

serviceexpert
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:22

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door serviceexpert »

Dit bedrijf rentalcars.com heeft een buitengewoon slechte service. Absoluut te vermijden! Ik heb geprobeerd een boeking aan te passen omdat mijn vlucht was veranderd. Telefonisch onbereikbaar na meer dan een half uur in de wacht te hebben gestaan met hetzelfde bandje. Via de website is het onmogelijk de boeking aan te passen. Openingsuren zijn tot 23 uur volgens de website. Helaas dus. Dit geintje kost me twee keer een auto huren waar ze de volle pond voor vragen. Oplichters!! Nooit meer...

sierduik
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2011 12:43

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door sierduik »

Nooit huren via die gasten. Ik had via hun een auto gehuurd en kwam bij sixt terecht. Die had geen auto beschikbaar dus ik heb binnen 5 min geanuleerd. U geld word binnen 10 werkdagen teruggestord kreeg ik te horen. Na 12 dagen heb ik gebeld. Ik moest een email sturen, dus dat deed ik. Antwoord was dat ze mijn onkosten niet konden vergoeden. Ik weer gebeld en kreeg te horen; u bent u geld kwijt. Dus die slogan van snel en makkelijk anuleren is eigenlijk tergend langzaam en vreselijk moeilijk anuleren. Nu moet ik weer een email sturen naar klantenservice om mijn geld misschien nog terug te krijgen. Ik haat Rentalcars en hoop dat die troep een keer falliet gaat.

Bresamo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2012 09:40

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Bresamo »

Hallo,

Leuk al die berichten over rentalcars.com, maar het kan ook anders! Afgelopen jaar voor de eerste keer een auto gehuurd via Rentalcars.com en achteraf gezien een onverwachtse goede service gehad.

We hadden een auto gehuurd in Denver en bij aankomst, na 13 uur vliegen, auto gehaald bij de verhuurder.

(Oja... dit was ook niet op het vliegveld zelf maar een eindje daar buiten, ook wachten op een busje en ook met meerdere mensen voor de balie staan wachten. Sorry hoor maar dit is toch normaal.)

Bij thuis komst kwamen wij erachter dat de verhuurder ons belazerd had met extra verzekeringen, totale kosten waren ongeveer net zo veel als de totale autohuur. Contact gehad met rentalcars.com en als eerste instantie een teleurstellende reactie gehad dat ze weinig voor ons konden betekenen omdat we er voor getekend hadden. Situatie nog een keer uitgelegd en toen werd het stil, na een maand onverwachts een mailtje van rentalcars.com dat ze bemiddeld hadden met de verhuurder en dat het geld weer terug gestort werd op de kaart. Zowel van rentalcars.com en verhuurder excuses gehad voor het ongemak.

Slechte service? Daar ben ik het niet mee eens het kan wel eens een tijdje duren en daar hebben wij in dit snelle tijdperk geen geduld meer voor. Alles moet direct en het liefst hebben we dat de auto bij het vliegtuig staat om op meegenomen te worden.

andrevandertol
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2013 07:53

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door andrevandertol »

Ik kan me aansluiten bij slechte ervaringen met rental cars. Via hen een auto gehuurd bij auto europe gehuurd op tenerife. Aanbieding lijkt erg goedkoop maar ter plekke moet je bijbetalen voor extra verzekering die verplicht is van 59 euro. GEvraagd of dit verplicht was: antwoord Ja.
Als je achteraf kleine lettertjes leest in de voorwaarden die je krijgt als je betaald hebt, blijkt dat niet nodig te zijn.
Je wordt ook verplicht vooraf te betalen voor een volle tank benzine tegen prijzen die het dubbele zijn van wat je aan de pomp betaalt. Achteraf krijg je niets terug voor de ongebruikte benzine. Op het verhuurcontract stond foute naam en inleverdatum.
Auto op tijd ingeleverd zonder schade maar toch nog 65 euro afgeboekt van mijn creditcard.
Borg van 600 euro voor auto vergeten te deblokkeren na inleveren van auto. Bij inleveren werd me verteld dat dit vanzelfsprekend zou gebeuren. Niet dus.

Kortom oplichters die je met stunttarieven proberen te lokken en dan op extra kosten jagen op onfrisse mannier. Nooit boeken via rental cars / auto europe dus.

Steve1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 12:33

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Steve1 »

Ik had ook een slechte ervaring met rentalcars
bende oplichters
Ik had een auto geboekt in Tenerife
Eerst dezelfde **** als hierboven al beschreven, auto niet op de luchthaven, een uur moeten wachten op de bus, dan na 15 miniuten kom ik op een klein verhuurbedrijf waar ze me zeggen dat mijn wagen weg was omdat ik 3 uur te laat was. Ze hadden aan iemand anders verhuurd
Ik was idd 3 uur te laat, maar gezien alles op voorhand betaald was dacht ik dat dat geen probleem zou zijn. Nee dus, geen wagen en mijn geld kreeg ik ook niet terug . Ik kreeg een annuleringboete van 100%.
Dus geen wagen en het op voorhand betaald bedrag was ik kwijt
Proberen contact te nemen via de website, weeral noppes enkel een bandje in het Spaans
Dan email gestuurd, na enkele weken krijg ik antwoord dat ik de verkoopvoorwaarden beter moest lezen, daar stond in dat de boete bij "no show" 100% is
Gelukkig was het maar een kleine wagen en maar een week
Als ge dan voor 3 weken een wagen huurt ben je ook alles kwijt !
oplichters zijn het

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door estherlah »

Steve1 schreef:Dan email gestuurd, na enkele weken krijg ik antwoord dat ik de verkoopvoorwaarden beter moest lezen, daar stond in dat de boete bij "no show" 100% is
Steve1 schreef:oplichters zijn het
Je spreekt toch niet voor niks een afhaaltijd af bij het reserveren? Volgens mij had je gewoon de voorwaarden moeten lezen. Dit is geen oplichting.

kees222
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2013 23:34

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door kees222 »

In februari 2013 hebben wij voor 3 weken een auto gehuurd via rentalcars.com en zijn via hun terecht gekomen bij Europcar Funchal, Madeira. Goede deal gehad en verder geen problemen. Op de website is nu (anno 2013) duidelijk aangegeven (voor de definitieve boeking) of de auto opgehaald kan worden op het vliegveld of alternatieve locatie. Ook staat tegenwoordig duidelijk aangegeven hoe het zit met de inbegrepen verzekeringen, en de opties voor extra verzekeringen. 1200 euro eigen risico nemen of dit te verzekeren via de locale verhuurmaatschappij of door rentalcars.com. Belangrijk is dat als je extra laat bij verzekeren door rentalcars.com je toch nog 1200 euro borg van je creditcard afgaat. Bij schade kan je dit achteraf claimen bij rental.com. Diefstal en ruitschade is bijna nooit verzekerd. Daar de kosten van verzekering zeer hoog waren hebben we besloten om geen verzekering te nemen. Europcar brengt ook de kosten van 1 volle tank in rekening. Dit wordt ook gemeld bij rentalcar.com.

Johan Bloem
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2013 21:18

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Johan Bloem »

Vandaag een auto gehuurd bij dit bedrijf, kwam er alleen achter dat ze niet aangeven bij welk verhuur bedrijf deze auto wordt geboekt. Ik kreeg op een gegeven moment een mailtje dat ze de boeking hadden geplaatst bij Sicily by car en na een korte zoektocht bleek dat op een review site de meeste van de 91 reviews zeer slecht waren. ( afschrijvingen van de creditcard achteraf zonder opgaaf van redenen )
Toen ik hier een berichtje over gaf bood men mij aan om een andere auto te reserveren via Locauto ( Volkswagen golf maar met dezelfde slechte recensies )
Toen ik daarna zei dat ik de reservering wilde annuleren en ze mij mochten mailen als ze een soortgelijke auto hadden via een bonafide maatschappij ( huur al 5 jaar via Europcar maar zij hadden geen Cabrio ) kreeg ik na een mailtje dat de aanbetaalde € 150,- niet geretourneerd kon worden helemaal geen reactie meer.
Ben hier dus helemaal klaar mee. Kijk goed naar het verhuurbedrijf waar je een auto vandaan krijgt. geen info hierover ? boek dan niets. Is het verhuur bedrijf wel bekend ? zoek dan op google naar recensies over het bedrijf voor je iets vastlegt.

markhaarlem
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:05

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door markhaarlem »

Mijn ervaring met Rental Cars is ook niet best. Ik wil een auto boeken in Thailand en krijg te lezen dat dit €155,00 gaat kosten inclusief alle verzekeringen en belastingen. Ik moet mijn creditcard gegevens doorgeven en ben van mening dat ik daarmee gelijk de betaling doe onder het kopje "payment". Hierna krijg ik te lezen dat een mail wordt verstuurd met bevestiging van mijn reservering. Die mail krijg ik ook en dan krijg ik tevens de prijs in THB te lezen: THB 6850 (=€176,00) exclusief belastingen. Dat wijkt toch wel af van het bedrag wat ik door kreeg bij de boeking. Daarnaast moet ik de boeking nogmaals bevestigen. En aangezien ik niet weet hoeveel de belastingen gaan worden, besluit ik de boeking niet te bevestigen, maar te cancellen. Ik kijk daarna op mijn credit card rekening en zie dat er €1,71 is afgeschreven. Nu zal ik niet failliet gaan van die €1,71, maar dit ruikt wel naar oplichterij en ik vraag mij af of dit wel mag. Ik kan zelf ook wel een bedrijf beginnen en mensen een auto aanbieden voor €10,00 per dag, laten boeken, achteraf €100,00 aanbieden met de mogelijkheid om nog op te zeggen, maar wel €1,75 in rekening brengen.
Overigens blij dat ik er maar voor €1,75 in zit. Wie weet wat die lokale belastingen nog waren...
Dus zelf weten of je hier boekt; ik vind het louche praktijken.

bummerdude
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2013 15:07

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door bummerdude »

Wij hadden onlangs een zeer slechte ervaring met rentalcars.com. Ik had via Tix.nl (ook een abominabele ervaring, maar dat is een aparte forum) een auto gehuurd, en kwam uiteindelijk bij Rentalcars terecht. Het probleem was dat Alitalia een paar keer de tickets wijzigde, en zelfs een vlucht annuleerde. Iedere keer moest ik de tijden van de autohuur bijstellen, wat inhield dat de reservering eerst geannuleerd moest worden, en dan een nieuwe gemaakt. Mijn originele kosten voor 9 dagen autohuur waren €132,terwijl ik uiteindelijk bijna €300 betaald heb! Het autoverhuur bedrijf was Maggiore, op Brindisi luchthaven in Italie. Omdat Tix.nl een fout met onze tickets gemaakt had, kwamen we uiteindelijk pas 24 uur later dan gepland in Brindisi aan. Maar ik had Carrentals netjes opgebeld, en ze verzekerden me dat de auto de volgende middag bij aankomst zou klaar staan. Nou, mooi niet! Maggiore zei dat ze geen auto beschikbaar hadden, en we hebben uiteindelijk van 14 tot 18 uur op een auto moeten wachten. (En er waren nog meer mensen die dit lot ondergingen). Toen ik Carrentals opbelde, zeiden ze dat ze er niks aan konden doen, en dat ik nog geluk had dat ze de tarieven niet weer verhoogd hadden. De medewerkers van Maggiore waren nog onbeleefder en onverschilliger. De volgende keer boek ik weer gewoon bij Hertz!

optimist2
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2013 02:43

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door optimist2 »

Rental Cars, een ramp...

In maart 2013 heb ik via Rental Cars.com een auto gereserveerd voor mijn werkperiode in Canada. De auto zou ik ophalen op Calgary airport. Thrifty voerde deze reservering uit. Ik was ruim op tijde (enkele turen) voor het tijdstip van afhalen van de auto.
Bij Thrifty bleek ik niet de juiste creditcard bij me te hebben. Ik kon de auto niet meekrijgen. Ik zag voor mijn vertrek uit nederland dat het bedrag al wel van de betreffende creditcard was afgeschreven, maar zag nog geen probleem. Echter aan de balie bij Thirfty wilde ik wel graag mijn geld terugkrijgen als de reservering werd gecancelled. Echter, ik kon de reservering alleen cancellen via Rental cars.
Het ging om 365 euro, ongeveer.

Ter plekke werd ik doorverwezen door de jongens van Thrifty, naar een telefoonnummer dat ik moest bellen van Rental Cars om 'even' uitleggen wat de situatie was. Dan zou ik mijn geld binnen een paar dagen terug krijgen zeiden de heren. Echter, het bleek een nummer te zijn, op mijn reserverings voucher, wat niet meer actueel was: let wel dat ik de auto slechts een week van tevoren online had gereserveerd.

Na lang zoeken vond ik het nummer en stond tientallen minuten in een wachtrij. Ik kreeg een jongen aan de telefoon, Engels sprekend. Hij wilde me niet echt helpen. Hij zei dat ik online een klachtenformulier moest invullen om mijn geld misschien terug te krijgen. Ik kreeg via mail enkele antwoorden dat het eerst 2 tot 3 dagen zou duren voordat ze konden reageren vanwege de drukte, en dan binnen 28 dagen een antwoord zouden verschaffen.

Ik heb over de 3 maanden dat ik in Canada was verschillende emails verstuurd en kreeg telkens een afhoudend en ontwijkend antwoord. Het was moeilijk hen te bereiken. Ik heb ook Thrifty gebeld en zei konden me ook niet helpen wat Rental Cars was een derde partij en daar heb ik 'zaken' mee gedaan. Ze stelden zichzelf daarmee vrij van elke verantwoordelijkheid.

Geld kreeg ik dus niet terug leek de boodschap en ook bleek uit een vage correspondentie met de klantenservice van Rental Cars, dan weer in het Engels dan weer in het Nederlands, dat het mijn eigen schuld was kennelijk dat ik met een verkeerde visa aankwam, dat ze mijn geld inhielden was een boete en het reserverings bedrag zou ik niet terugkrijgen. Ik kreeg ook een mail dat ze de zaak als besloten beschouwden. Ondertussen ben ik samen met Visa een klacht en onderzoek gestart want als ik het product niet meekreeg en ruim op tijd heb geprobeerd de reservering te cancelen mag ik wel wat begrip ontvangen.
Alle correspondentie ligt bij Visa. Maar het duurt al maanden en dus erg lang. Onlangs, en ruim 3 maanden verder, kreeg ik plots een email van Rental Cars, nadat ze schriftelijk ook hadden laten weten dat ze de zaak hadden gesloten, toch weer een mailtje. Hierin melden ze in het Engels dat de cancellation fee 365,- zou worden geind van mijn creditcard, en dat deden ze dus gisteren!! Hetzelfde bedrag als destijds ik betaalde voor de reservering van de auto. Ik ben ten einde raad: ik ben 730 euro armer! en ook heb ik extra reiskosten moeten maken omdat ik de auto niet terug kreeg, 1100 ben ik kwijt.
Wie kan mij een tip geven? Visa onderzoekt de zaak maar schiet niet op. Ik heb hen verzocht Rental Cars te blokkeren in al hun transacties. Ik wacht nog op antwoord. Kent iemand een soortgelijke situatie en is er een mogelijkheid te achterhalen waar het bedrijf Rental Cars eigenlijk is gevestigd?

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door estherlah »

optimist2 schreef:Bij Thrifty bleek ik niet de juiste creditcard bij me te hebben. Ik kon de auto niet meekrijgen. Ik zag voor mijn vertrek uit nederland dat het bedrag al wel van de betreffende creditcard was afgeschreven, maar zag nog geen probleem.
Je had dus niet de creditcard meegenomen waar je de boeking mee hebt gedaan? Ik heb mijn laatste 10 reserveringen bij Rental Cars even nagekeken, maar bij alle boeking staat duidelijk dat je de creditcard mee moet nemen waar de boeking mee is gedaan. Niet erg handig van je dus om deze niet mee te nemen.

Gesloten