LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rentalcars.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door 53078 »

Kado schreef:Net de eindafrekening gekregen. Moesten nog 22 euro toll na betalen. Voor 3 weeken en 4000 km helemaal prima dus. Samenvattend heeft rentalcars.com en Budget ons voor 32 euro per dag een 1 jaar oude, schone, 305 PK sterke Ford Mustang convertible geleverd. Zelfs een tweede bestuurder was gratis. Ook koste het niets extra om de auto 500km verderop in te leveren. Helemaal tevereden met de muscle car en de service.

Enige minpunt was dat Budjet ons niet had uitgelegd dat je de onbemande tol poorten buiten het vliegveld alleen met muntgeld kan betalen. We hadden wel dollars gepind maar nog geen muntjes op zak. Gedwongen dus zonder te betalen door te rijden waardoor er allerlei sirenes en flitsers afgingen. Voelt toch niet lekker...

Gewoon boeken dus bij rentalcars.com!! Mij zien ze daar weer terug. Veel klachten lijken zich op knoflook landen en onbekende verhuurmaatschapijen te betrekken. Wees daar wat voorzichtiger.
Volgen doen niet wij je, schrijfstijl probleem je het is

schrijvert
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2014 17:58

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door schrijvert »

Ook in Canada ging het prima met rentalcars. Klopt wel dat ze achter de balie van alles proberen je nog aan te smeren. Dit komt omdat ze op commissie basis werken. Verzekeringen en dergelijke ben je niet nodig. Enige dat wij gedaan hebben is om een volle tank te kopen (Achteraf ook dom), maar dan hoef je bij het inleveren geen zorgen te maken over een tank die nog gevuld moet worden. Achteraf hadden we alle tijd om met een volle tank terug te komen, nu met een halve tank ingeleverd. Dus zo'n 20 euro omgerekend voor een halve tank betaald denk ik. Voor de rest prima service. Een tweede bestuurder is wel erg duur overigens, ik als 23 jarige bijboeken kostte 10 dollar per dag als extra bestuurder en 25 dollar per dag voor het feit dat ik nog geen 25 was. Dit was van tevoren wel duidelijk dus geen klacht.

Kado
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 feb 2014 20:15

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Kado »

Goed te horen Schrijvert,
Met 1 miljoen boekingen per jaar zal het vast wel eens wat mis gaan.
Wij betaalde 1/3 van de prijs die Budget.com ons offreerde, dik de moeite dus.

Bonkdoos
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:51

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Bonkdoos »

Onlangs heb ik een boeking via rentalcars.com gedaan voor een auto bij Sixt voor een prijs die eigenlijk te mooi is om waar te zijn; ik kon de verleiding gewoonweg niet weerstaan. Nadien e.e.a. gaan uitzoeken en de bekende horrorverhalen gelezen.
Vandaag maar gemaild naar Sixt om te vragen of en hoe de reservering bij hen in hun eigen systeem staat. Al vlot kreeg ik een mail terug dat de reservering inderdaad is bevestigd inclusief alle door rentalcars.com genoemde zaken. Dus ook de bij Sixt gebruikelijke casco-/diefstalverzekering (alleen zonder ruiten en banden, dat kan men los bijboeken aan de balie). Ik hoef dus volgens hen geen onaangename financiële verrassingen te verwachten. Ik geloof ook niet dat een gerenommeerd bedrijf als Sixt zit te wachten op ontevreden klanten, dus ik denk dat het wel goed komt. Ik kan me echter voorstellen dat dit bij wokkie wokkie verhuurders zoals alamo, thrifty etc. anders kan zijn.
Waar ik dan wel van schrik zijn de positieve korte reviews op Trustpilot, die bijna allemaal gedaan zijn door mensen met slechts 1 bericht en in gebrekkige taal. Ook in dit draadje zie je daar wat van terug. Dat riekt gewoon naar fake. Toch jammer, alsof ze iemand hebben aangenomen die de hele dag het internet afstruint en positieve reviews erin klopt. Ik snap dat ik de schijn een beetje tegen me heb, aangezien dit mijn eerste bericht is. Maar trust me, ik ben 'zuiver' ;-)
Terug naar mijn boeking: annuleren is niet zo simpel als het lijkt begreep ik, dus ik ga er vol in, zorg dat ik op tijd ben en mijn papierwinkel op orde heb. Ik vertrouw op de door rentalcars.com gemaakte boeking bij Sixt en...mijn creditcardverzekering.
De huur is pas over een paar maanden, maar ik zal te zijner tijd zeker terugkoppeling geven over hoe het is verlopen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Bonkdoos schreef:De huur is pas over een paar maanden, maar ik zal te zijner tijd zeker terugkoppeling geven over hoe het is verlopen.
Yes please.

pjgross
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2015 17:49

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door pjgross »

voor de liefhebbers mijn ervaring met Rentalcars.com:

Via de website van Rentalcars een Skoda Fabia Stationwagon (of vergelijkbaar) geboekt voor drie dagen voor EUR 155. Stationwagon is een aparte klasse bij Rentalcars en voor ons gezien onze bagage belangrijk.

Bij aankomst in Kiev stond een VW Polo (!) klaar voor ons gezelschap met drie volwassen en 6 stuks bagage. Na 2,5 uur discussiëren, onderhandelen en wachten op de lokale Sixt vestiging, het was inmiddels half 3 's nachts, was er een VW Golf Stationwagon.

Omdat dit een hogere klasse zou zijn moesten we EUR 133 bijbetalen (dat was dus bijna een verdubbeling van de huurprijs) anders kregen we hem niet mee. Van armoede hebben we dit dus gedaan want anders konden we gewoon niet van het vliegveld af.

Bij thuiskomst uitgebreid met de Rentalcars klantenservice gecorrespondeerd. Die houden vol dat we een upgrade hebben gekregen en dus moeten betalen. Dat Rentalcars gewoon de overeenkomst niet na is gekomen wordt met geen woord over gerept.

Helaas helpt mijn rechtbijstandverzekering pas vanaf een geschil over EUR 250 of meer dus er rest niks anders dan anderen op de hoogte te brengen van de praktijken van Rentalcars. Wees slim en boek direct bij de lokale autoverhuurder. Volgens de man van Sixt in Kiev neemt Rentalcars nooit contact met hun op en komen daarom problemen als deze voor.

Bonkdoos
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:51

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Bonkdoos »

Zo, bijna een half jaar verder na mijn bericht van 20 november. Inmiddels zit de huur erop en ik kan niet anders zeggen dan dat alles uitstekend is verlopen. Geboekt was voertuigklasse FDMR (BMW 3 serie / MB C klasse/ Audi A4) bij Sixt Amsterdam centraal station. Ik had nog een upgrade voucher, en een tijd terug al aan sixt gemaild of ze hier rekening mee willen houden. De dag voor ophalen nog even gebeld met Sixt om te vragen wat voor voertuig er voor mij is afgeblokt. Dit wisten ze nog niet, maar konden mij wel garanderen dat ze me niet zouden 'downgraden'.
De volgende ochtend stond er een prachtige Mercedes E klasse automaat voor mij klaar (voertuigklasse PDAR), voorzien van alle gemakken zoals navigatie, xenon verlichting, leren bekleding, parkeersensoren voor en achter. Bedankt Sixt!
Samengevat: ik heb voor 36 euro per dag in een grote, luxe, premium auto gereden met allrisk- /diefstalverzekering (eigen risico E 750,-) en alle km's inclusief (bij Sixt: 200 km/dag). Via Sixt direct zou ik minimaal het dubbele kwijt zijn, dus ik was zeer content met dit tarief.

Of ik weer via Rentalcars ga boeken? Ik kijk er met gemengde gevoelens tegenaan. Waar ik in mijn eerdere bericht dacht dat men bij Sixt geen onaangename verassing hoeft te verwachten, is dit bij de vorige poster wel gebeurd. Weet niet precies waar daar de fout lag, maar goed. Verder schijnt de klantenservice van Rentalcars niet zo best te zijn, dus men moet wel de papierwinkel goed op orde hebben. Maar dat weet je nooit helemaal zeker natuurlijk.
Waar ik me nog het meeste aan stoorde waren de fouten / onjuiste info op de website van rentalcars. Slecht vertaald deels, maar ook deels onwaar. Tijdens het boeken wordt je bijvoorbeeld verleidt om hun zgn 'eigen risico beschermer' af te sluiten. Er staat namelijk o.a. dat sleepkosten anders niet vergoed zouden worden door -in dit geval- Sixt. Navraag bij Sixt wees echter uit dat sleepkosten ook gewoon zijn meeverzekerd in hun standaardverzekering. En de korte reviews op Trustpilot door personen met maar 1 post blijven vreemd.
Maar als ik weer zo'n scherp tarief vind, zal ik zeker overwegen nogmaals een boeking te maken. Maar tot zover, eerlijk is eerlijk, bedankt Rentalcars.com!
Laatst gewijzigd door Bonkdoos op 16 mei 2015 11:50, 5 keer totaal gewijzigd.

Bonkdoos
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:51

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Bonkdoos »

Begin vorige maand weer een weekje bij Sixt gehuurd via Rentalcars.com
Achtergrond: ik had al een vrij scherp tarief via de website van Sixt zelf gereserveerd (klasse FDMR, flex tarief); het tarief op rentalcars.com voor dezelfde periode en voorwaarden bleek hoger…
Een week voor vertrek toch nog even gekeken hoe de prijs bij rentalcars.com er inmiddels uit zag, en deze was fors lager!
Even nagedacht, geboekt, betaald en mijn eerdere reservering bij Sixt geannuleerd.
Bij het ophalen van de auto ook geen onregelmatigheden. Auto was dik in orde, een BMW 3 serie station diesel, met o.a. xenon, navi, PDC voor en achter en panoramadak. Heerlijke week gehad!
Rentalcars, blijft vaag: een website vol met spelfouten, onduidelijk wat precies inbegrepen is in de prijs en 0,0 communicatie per mail….Maar ik ben toch weer tevreden. Opnieuw bedankt Sixt & Rentalcars.com!

RentNoCar
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2015 11:11

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door RentNoCar »

RentalCars zeker niet doen!
In juli dit jaar huurde wij een auto via Rentalcars op luchthaven Malaga. Aan de balie inderdaad het bekende verhaal over de verzekering. Veel mensen voor mij werden onder druk gezet en besloten dan toch maar de extra 'onnodige' kosten te betalen. Je bent dan dus net zoveel kwijt als dat je elders huurt.
Goedkoop is dus zeker duurkoop! Ik heb toen aan de balie besloten hier niet in mee te gaan en heb geprobeerd contact op te nemen met Rentalcars maar waren onbereikbaar. Ik ben elders gaan huren omdat wij dat financieel gelukkig ook kunnen. Vervolgens per mail aangegeven dat wij de auto niet hebben opgehaald wegens bovenstaande. De reactie van Rentalcars was dat er contact werd opgenomen met de verhuurder of de auto wel/niet was opgehaald en dan zou de reservering worden geannuleerd.
Niets meer gehoord en nu in oktober weer eens contact opgenomen met Rentalcars omdat het hele bedrag wel van de creditcard is afgeschreven. Reactie van Rentalcars is dat het geld niet zal worden teruggestort. Uiteraard laten wij het daar niet bij en ik vraag mij af hoe vaak dit op jaarbasis zo zal gaan. Advies is dus; geen Rentalcars maar gewoon direct in land van aankomst huren aan de balie!

JanLagast
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2017 01:19

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door JanLagast »

Je huurt een BMW of vergelijkbaar en krijgt een very basic Skoda. Je reclameert bij de deskmedewerker, die gaat akkoord, annuleert het contract en ondanks dat je de wagen niet eens hebt bewogen, betaal je toch de volle huurperiode. Je mag nadien proberen wat je wil, het geld gaat van je rekening. Huur niet bij deze firma.

Du Ry
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2017 00:02

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Du Ry »

Reis in oktober 2016 naar Bari.

Bekende probleem, je huurt een auto vooraf en krijgt altijd een andere.
De volgende vraag is de verzekering. Je hebt wel alles verzekerd, maar als je schade aan de auto oploopt zal er direct € 3.700,00 worden afgeboekt via je kaart om de verhuurder de zekerheid te geven dat hij zijn geld krijgt voor het geval de verzekering moeilijk gaat doen en niet meteen over de brug komt.
In Nederland koop je het eigen risico af maar daar zegt men dus iets anders. Kosten € 25,00 per dag. Voor 5 dagen dus € 125,00.
Dan krijg je op de bestemming een boete voor iets te hard rijden en daarom ook nog een boete van het verhuurbedrijf van € 50,00.

Ik huurde geen diesel maar een VW golf benzine. Wat krijg ik, een Fiat 500L diesel die niet vooruit te branden is. Eerst probeert men mij zover te krijgen dat ik vanwege de afstand naar onze bestemming een diesel kiezen en er € 3,00 per dag extra voor te laten betalen. Dan krijg ik een diesel omdat ze niet anders hebben, zonder bij te hoeven betalen. Gewoon bedrog.

Bij de auto wordt geen uitleg over de bediening en de functie van de knoppen gegeven, je zoekt het maar uit. Pas dagen later zagen wij dat er in onze FIAT 500L een glazen dak zat met een stoffen hemel die naar achteren kan worden verplaatst, elektrisch.
Als je de helderheid van de dashboardverlichting iets wilt veranderen moet je het boekje raadplegen. Ik heb er maar van afgezien. Evenzeer van de hoogteverstelling van de koplampen, die te laag stonden. Ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden.
Bij het inleveren van de auto mag je nog 2x een handtekening zetten zonder dat je maar in de verste verte enig idee hebt waar je je handtekening onder zet. Je krijgt er ook geen kopie van. Je bent geen moment een gelijkwaardige partner in een deal. Zij stellen eisen en jij kunt niet anders dan ja zeggen en tekenen. Of er geheel van af zien.
Tenslotte kan je als je ouder bent dan 73 jaar bij deze maatschappij niet meer huren. Goed idee, ik voel mij bedrogen, ik ga hoe dan ook naar een andere. Uiteindelijk ben ik veel duurder uit en heb ik niet de auto van mijn keuze gekregen.
Van enige service is geen sprake. Er is geen plattegrond bij van de luchthaven en de plaats waar de verhuurmaatschappij zit en er zit ook geen kaart bij van het gebied waarin je gaat rijden. Zoek het maar uit. Vroeger was dat heel gewoon, nu moet je maar een navigatie huren vermoedelijk.
De auto die ik meekreeg was een FIAT 500L diesel. Niet vooruit te branden. Of ik daarmee instemde? Werd niet gevraagd.

Booking.com weet hiervan maar doet niets.

21cs16423
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2017 17:57

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door 21cs16423 »

Me vakantie begon goed 19juli kreeg ik me auto helaas werd ik geweigerd wegens me rijbewijs geen probleem geld terug! Belde om half 5 nou een ding zeker ze zijn nooit aanspreekbaar rond die tijd... oke volgende dag bellen ja kreeg ze eindelijk de pakken, vertelde het verhaal dat ik geweigerd ben.. oke het word opgelost en u krijgt gewoon uw geld terug wehoeee... oke dag later ik vond het beetje verdacht wouw meer weten over cijfers hoeveel ik precies krijg.. jaa ik belde weer kreeg iemand anders aan de lijn, nou die wist helemaal niks van het annuleren er stond nergens bijgeschreven dat het geannuleerd is en die vertelde dat ik rond €60moest betalen opeens krijg ik een email dat ik €188 moet gaan betalen! betaal meer dan de helft zonder dat ik erin rij! Is toch belachelijk!!

RobertB24
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2017 08:59

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door RobertB24 »

Ook wij hebben recent bij Rentalcars een auto gehuurd op Sicilie
Een advies doe GEEN zaken met ze.
De auto die weghuur hadden had een groet bagage ruimte van 560 liter; die hadden we nodig.
We kregen een auto met een bagage ruimte van 260 liter! Nee Rentalcars kon daar niets aan doen.

We hadden vooraf betaald voor 4 bestuurders, maar de verhuurder stond maar 3 bestuurders toe. Rentalcars ontkent nu, ondanks alle bewijzen die we opgestuurd hebben dat we voor 4 bestuurders betaald hebben.
De klantenservice is naast leugenachtig ook. nog een extreem traag.

basdegroot
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:52
Locatie: Amsterdam

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door basdegroot »

Om een positief tegen geluid te geven: Ik heb denk ik een stuk of 8 keer via rentalcars.com geboekt, en nooit problemen ondervonden. Je ziet van te voren waar de verhuurmaatschappij zich bevindt (in het vliegveld, of buiten het vliegveld), en welke benzine-regels er mogelijk zijn. Ideaal dat je vaak gratis kan annuleren om een goedkopere deal te kiezen als je die later tegen komt.

Een auto huren levert vaak problemen op, omdat de medewerkers van de verhuurder (dus niet rentalcars.com, maar bijvoorbeeld Herz) heel erg hard z'n best doet om je allerlei onzinnige dingen aan te smeren. Dat ligt niet aan rentalcars, maar aan de verhuurmaatschappijen.

J. Huiskes
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2018 11:01

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door J. Huiskes »

Rentalcars.com aanbevolen door Singapore Airlines. De verwachting: een betrouwbaar verhuurbedrijf. Jammer dat je, na een teleurstellende ervaring eerst de reviews leest. Bij aankomst in Christchurch kon ik de huurauto (via Rentalcars.com geboekt bij Ezi) niet krijgen daar ik (dom, dom) mijn rijbewijs vergeten had.
Na 5 dagen alsnog mijn rijbewijs ontvangen, wilde ik de huurauto alsnog ophalen voor de resterende 2 weken. Jammer: Ezi had de boeking geannuleerd (zonder bijkomende kosten) en verwees mij naar Rentalcars.com. Deze firma had intussen wel de volledige huurprijs van mijn rekening afgeschreven en was niet bereid ook maar iets terug te storten. Desgevraagd ontving ik als antwoord: Regels zijn regels; afhalen auto binnen 1 uur na landing, anders wordt het aangemerkt als "no shown" en wordt niets gerestitueerd. Geen enkele vorm van empathie. Kon wel opnieuw auto huren (tegen nieuwe kosten, zonder enige verrekening van een deel der eerder gemaakte kosten). Voelde mij bestolen voor zo'n NZ$ 1.000. Voor mij geen boekingen meer bij of via Rentalcars.com.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Huiskes schreef:Rentalcars.com aanbevolen door Singapore Airlines. De verwachting: een betrouwbaar verhuurbedrijf. Jammer dat je, na een teleurstellende ervaring eerst de reviews leest. Bij aankomst in Christchurch kon ik de huurauto (via Rentalcars.com geboekt bij Ezi) niet krijgen daar ik (dom, dom) mijn rijbewijs vergeten had.
Na 5 dagen alsnog mijn rijbewijs ontvangen, wilde ik de huurauto alsnog ophalen voor de resterende 2 weken. Jammer: Ezi had de boeking geannuleerd (zonder bijkomende kosten) en verwees mij naar Rentalcars.com. Deze firma had intussen wel de volledige huurprijs van mijn rekening afgeschreven en was niet bereid ook maar iets terug te storten. Desgevraagd ontving ik als antwoord: Regels zijn regels; afhalen auto binnen 1 uur na landing, anders wordt het aangemerkt als "no shown" en wordt niets gerestitueerd. Geen enkele vorm van empathie. Kon wel opnieuw auto huren (tegen nieuwe kosten, zonder enige verrekening van een deel der eerder gemaakte kosten). Voelde mij bestolen voor zo'n NZ$ 1.000. Voor mij geen boekingen meer bij of via Rentalcars.com.
U had uw rijbewijs niet bij u waardoor u de auto niet kon ophalen. Waarom zou Rentalcars geen betrouwbare partij zijn dan? U hebt zich niet aan de afspraak gehouden.

Martin1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2018 11:27

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Martin1964 »

In februari 2018 via Rentalcar gehuurd op Jamaica. Prima geregeld.

Het kan dus ook goed gaan.

Entent
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2018 12:38

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door Entent »

Ook mijn ervaring met Rentalcars.com is niet positief. In Denver een fullsize Suv (Jeep Grand Cherokee of gelijkwaardig) gereserveerd en betaald. Je krijgt dan een voucher voor de eigenlijke huur. Dat voucher bleek voor een Midsize suv, (een Hyundai Sant Fe of gelijkwaardig). Dat is een auto die maar de helft kost als je hem zou kopen. Een scam.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door kuklos »

Entent schreef:Ook mijn ervaring met Rentalcars.com is niet positief. In Denver een fullsize Suv (Jeep Grand Cherokee of gelijkwaardig) gereserveerd en betaald. Je krijgt dan een voucher voor de eigenlijke huur. Dat voucher bleek voor een Midsize suv, (een Hyundai Sant Fe of gelijkwaardig). Dat is een auto die maar de helft kost als je hem zou kopen. Een scam.
Deze snap ik niet. Je hebt de voucher, blijkbaar nog niet gehuurd, neem contact met ze op. Welke categorie is een Jeep Grand Cherokee (SFAR, FFAR o.i.d.) en welke categorie is een Hyundai Santa Fe?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: rentalcars.com

Ongelezen bericht door renewouters »

RobertB24 schreef:Ook wij hebben recent bij Rentalcars een auto gehuurd op Sicilie
Een advies doe GEEN zaken met ze.
De auto die weghuur hadden had een groet bagage ruimte van 560 liter; die hadden we nodig.
We kregen een auto met een bagage ruimte van 260 liter! Nee Rentalcars kon daar niets aan doen.

We hadden vooraf betaald voor 4 bestuurders, maar de verhuurder stond maar 3 bestuurders toe. Rentalcars ontkent nu, ondanks alle bewijzen die we opgestuurd hebben dat we voor 4 bestuurders betaald hebben.
De klantenservice is naast leugenachtig ook. nog een extreem traag.
Wat valt er te ontkennen? Afspraken staan toch gewoon op papier? Of is dit weer een klacht op basis van aannames van de klager die niet overeenkomen met hetgeen daadwerkelijk is overeengekomen?

Gesloten