LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gerrit-jan.mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2021 12:24

Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix

Ongelezen bericht door gerrit-jan.mulder »

In november 2019 heb ik bij www.tix.nl voor 3 personen een retourvlucht geboekt van Amsterdam naar Windhoek voor juli 2020.
In verband met de Corona toestanden zijn wij niet op reis gegaan. Vanaf die tijd hebben wij regelmatig om restitutie gevraagd. Elke keer weer reageerde Tix (als ze al regageerden) met de opmerking dat ze bezig zijn en dat (zo schrijven ze in hun laatste email van 07 december 2020) 'de aanvraag voor restitutie bij Lufthansa reeds in gang is gezet". Ik heb sterk het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix

Ongelezen bericht door Jablan »

Vers topic van Radar hierover

Niemand weet momenteel waar het geld blijft. Wel valt op, dat de reis bij een tussenpersoon is geboekt.

Voor de toekomst: of een pakketreis boeken of je vakantie direct bij de aanbieder boeken. Dus vliegreis bij de vliegmaatschappij, hotel/camping/vakantiehuis direct bij de receptie of eigenaar. Adressen en telefoonnummers zijn in het algemeen wel te vinden op de eigen website of op de site van de toeristendienst ter plekke.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix

Ongelezen bericht door sjohie »

gerrit-jan.mulder schreef:
25 jan 2021 12:40
In november 2019 heb ik bij www.tix.nl voor 3 personen een retourvlucht geboekt van Amsterdam naar Windhoek voor juli 2020.
In verband met de Corona toestanden zijn wij niet op reis gegaan. Vanaf die tijd hebben wij regelmatig om restitutie gevraagd. Elke keer weer reageerde Tix (als ze al regageerden) met de opmerking dat ze bezig zijn en dat (zo schrijven ze in hun laatste email van 07 december 2020) 'de aanvraag voor restitutie bij Lufthansa reeds in gang is gezet". Ik heb sterk het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen?
Wachten denk ik? Als ik het goed heb, zijn zij formeel tussenpersoon, en sluizen zij jouw betaalde bedrag, minus een percentage wat hun winst is, door naar Lufthansa. Met hén zal je volgens de voorwaarden etc, ook de daadwerkelijke overeenkomst hebben, en bij Lufthansa moet het geld wegkomen. Echter is dat een Duits bedrijf, wel met bovenliggende EU regels, maar met Tix als stroef werkend doorgeefluik.

En even qua context, onze KLM heeft voor 1,5 miljard aan al geboekte tickets op de balans staan, en dat zal bij Lufthansa niet anders zijn. En zoveel geld hebben ze niet om zo even uit te keren zonder enorme hulppakketten, ze zijn niet voor niks zo'n fan van die vouchers.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als jij zelf hebt besloten om niet op reis te gaan, dan heb je vanuit Transavia geen recht op geld terug.

Mogelijk dat je (afhankelijk van de precieze situatie) bij je annuleringsverzekering terecht kan.

Gesloten