LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
roemerlievaart
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 okt 2012 17:55

Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door roemerlievaart »

Hallo,

Ik zit met het volgende: door omstandigheden kwam ik er pas een week voor mijn heenvlucht naar Mumbai er aan toe om een visum voor India te regelen. Geen probleem, zou normaal in een week moeten kunnen en anders is er een duurdere spoedprocedure. Maar wat blijkt: ik heb een boek geschreven en uitgegeven en in India hebben ze het kennelijk niet heel erg op schrijvers/uitgevers (mijn interpretatie). Je kunt dan namelijk geen normaal toeristenvisum krijgen, je moet een journalistenvisum krijgen, die is veel duurder, duurt langer om aan te vragen (ik moet waarschijnlijk in totaal drie keer naar Den Haag op en neer) en het kan ook niet volgens de spoedprocedure. De (overigens zeer behulpzame) dame achter het loket mag helemaal niets doen om mijn aanvraag "bovenop de stapel" te krijgen.

Gevolg: het is onduidelijk of ik mijn heenvlucht ga halen. Nu heb ik een ticket geboekt dat niet wijzigbaar blijkt te zijn. Allemaal balen, omstandigheden zijn omstandigheden, ik kon niet weten dat ik een journalistenvisum moest hebben (ik ben alles behalve journalist), maar goed, kan gebeuren, had ik eerder moeten uitzoeken. Pech gehad. Als ik de heenvlucht niet haal koop ik een nieuw ticket. Dat heb je nou eenmaal met "goedkope" (ahem) tickets.

MAAR. Ik moet dan een nieuw RETOUR kopen. Ik mag niet een enkele reis kopen en mijn originele retourvlucht gebruiken. Als je de geboekte heenvlucht niet haalt, wordt de retourvlucht automatisch gecancelled. En je kunt bellen wat je wilt, na 20 minuten in de wacht heeft Delta mij heel duidelijk te verstaan gegeven dat ze NIETS daaraan doen. Dat ik betaald heb voor die vlucht en er dus recht op heb kan ze echt helemaal niets schelen. Aangeven dat de retourvlucht niet gecancelled moet worden kan gewoon niet. Heenvlucht omboeken dus ook niet - dus nieuw retour kopen...

Laat ik hier duidelijk over zijn: ik vind dit diefstal. Ik heb er voor betaald, ik heb er recht op die retourvlucht. Hoe kunnen ze dit zo maar doen? Waarom moet ik twee retourvluchten kopen? Dat ik twee heenvluchten moet kopen is mijn eigen "fout" (omstandigheden), maar die retourvlucht is toch gewoon van mij!? Dit kost me zo'n 350 euro EXTRA bovenop de extra kosten die ik dan toch al heb!

Misschien komt het visum nog op tijd, en speelt dit allemaal niet, maar als dat niet zo is, wat kan ik dan doen? Delta is natuurlijk geen Nederlands bedrijf, ik denk dat ik dus behoorlijk machteloos sta (totnogtoe helemaal geen goede ervaringen met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen!). Ze zijn wel gelieerd aan KLM.

Ik vind het een smerige vorm van diefstal. Iemand tips/suggesties?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door dhc »

Ja...je beter en eerder laten informeren....als ik zo'n "verre" reis zou maken dan begon ik "iets eerder" met de voorbereidingen.
Maar ja, jij was je boek aan het schrijven....

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Kan me erg goed voorstellen dat u hier enorm van baalt, maar er is volgens mij geen luchtvaartmaatschappij die deze regel NIET hanteert.
In uw geval dubbel pech.... sterkte!

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat de Nederlandse wet van toepassing is.
roemerlievaart schreef:Laat ik hier duidelijk over zijn: ik vind dit diefstal. Ik heb er voor betaald, ik heb er recht op die retourvlucht. Hoe kunnen ze dit zo maar doen?
Dat heeft met macht te maken en niet met recht. Jij hebt een overeenkomst gesloten om heen en terug te worden vervoerd.
roemerlievaart schreef:Misschien komt het visum nog op tijd, en speelt dit allemaal niet, maar als dat niet zo is, wat kan ik dan doen?
Ik zou het bedrijf schriftelijk aanschrijven waarin jij aangeeft dat je aanspraak maakt op de retour vlucht, ook als je de heen vlucht niet haalt. Op die manier kom je in ieder geval niet in de discussie terecht dat ze jouw niet komen opdagen opvatten als het niet mee willen. Dit geeft het bedrijf ook de kans om schriftelijk te reageren. Daar kun je later wat aan hebben.

Als het bedrijf en anders kun je naar de kantonrechter en aangifte doen van verduistering (zusje van diefstal).

roemerlievaart
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 okt 2012 17:55

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door roemerlievaart »

Dank, goed idee. Het is in ieder geval iets.
alfatrion schreef:Ik ga er vanuit dat de Nederlandse wet van toepassing is.
roemerlievaart schreef:Laat ik hier duidelijk over zijn: ik vind dit diefstal. Ik heb er voor betaald, ik heb er recht op die retourvlucht. Hoe kunnen ze dit zo maar doen?
Dat heeft met macht te maken en niet met recht. Jij hebt een overeenkomst gesloten om heen en terug te worden vervoerd.
roemerlievaart schreef:Misschien komt het visum nog op tijd, en speelt dit allemaal niet, maar als dat niet zo is, wat kan ik dan doen?
Ik zou het bedrijf schriftelijk aanschrijven waarin jij aangeeft dat je aanspraak maakt op de retour vlucht, ook als je de heen vlucht niet haalt. Op die manier kom je in ieder geval niet in de discussie terecht dat ze jouw niet komen opdagen opvatten als het niet mee willen. Dit geeft het bedrijf ook de kans om schriftelijk te reageren. Daar kun je later wat aan hebben.

Als het bedrijf en anders kun je naar de kantonrechter en aangifte doen van verduistering (zusje van diefstal).

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef:Ik ga er vanuit dat de Nederlandse wet van toepassing is.Dat heeft met macht te maken en niet met recht. Jij hebt een overeenkomst gesloten om heen en terug te worden vervoerd.

Ik zou het bedrijf schriftelijk aanschrijven waarin jij aangeeft dat je aanspraak maakt op de retour vlucht, ook als je de heen vlucht niet haalt. Op die manier kom je in ieder geval niet in de discussie terecht dat ze jouw niet komen opdagen opvatten als het niet mee willen. Dit geeft het bedrijf ook de kans om schriftelijk te reageren. Daar kun je later wat aan hebben.

Als het bedrijf en anders kun je naar de kantonrechter en aangifte doen van verduistering (zusje van diefstal).
De gebruikelijke nonsens. Deze situatie is beschreven in de IATA "General Conditions of Carriage" die door alle internationale luchtvaartmaatschappijen toegepast wordt en verankerd is in de z.g. Warschau Conventie (oorspronkelijk getekend in Den Haag notabene) waarvan Nederland mede ondertekenaar is.

Artikel 3.3 van deze voorwaarden stelt héél simpel:
3.3.1
Carrier will honour flight coupons, or in the case of an electronic ticket, an electronic coupon, only in sequence from the place of departure as shown on the ticket.

3.3.2
The ticket may not be valid and Carrier may not honour the passenger’s ticket if the first flight coupon, or in the case of an electronic ticket, an electronic coupon, for international travel has not been used and the passenger commences his or her journey at any stopover or agreed stopping place.


De luchtvaartmaatschappij handelt hier niet alleen correct, ze kàn niet anders handelen. Elk advies wat anderszins suggereert is gebaseerd op drijfzand.

roemerlievaart
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 okt 2012 17:55

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door roemerlievaart »

Deze situatie is beschreven in de IATA "General Conditions of Carriage" die door alle internationale luchtvaartmaatschappijen toegepast wordt en verankerd is in de z.g. Warschau Conventie (oorspronkelijk getekend in Den Haag notabene) waarvan Nederland mede ondertekenaar is.

Artikel 3.3 van deze voorwaarden stelt héél simpel:
3.3.1
Carrier will honour flight coupons, or in the case of an electronic ticket, an electronic coupon, only in sequence from the place of departure as shown on the ticket.

3.3.2
The ticket may not be valid and Carrier may not honour the passenger’s ticket if the first flight coupon, or in the case of an electronic ticket, an electronic coupon, for international travel has not been used and the passenger commences his or her journey at any stopover or agreed stopping place.


De luchtvaartmaatschappij handelt hier niet alleen correct, ze kàn niet anders handelen. Elk advies wat anderszins suggereert is gebaseerd op drijfzand.
Waaróm in godsnaam?!? Dan is het officiële diefstal. Het blijft diefstal! Wat een idiote regel.

roemerlievaart
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 okt 2012 17:55

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door roemerlievaart »

newmikey schreef: 3.3.2
The ticket may not be valid and Carrier may not honour the passenger’s ticket if the first flight coupon, or in the case of an electronic ticket, an electronic coupon, for international travel has not been used and the passenger commences his or her journey at any stopover or agreed stopping place. [/i]

De luchtvaartmaatschappij handelt hier niet alleen correct, ze kàn niet anders handelen. Elk advies wat anderszins suggereert is gebaseerd op drijfzand.
Er staat overigens MAY not. Ze kunnen dus kiezen iets anders te doen. Ik denk echter dat ik ze gewoon het volgende voorstel: of jullie veranderen de heenreis op het bestaande ticket voor de prijs van een enkele reis, of ik boek het ticket bij een andere luchtvaartmaatschappij/reisbureau (of helemaal niet, dat weet ik nog niet, het is veel geld). Het is in ieder geval een poging waard... Ze verdienen er dan nog wat aan en de stoel komt ook vrij die ze ook weer kunnen verkopen.

Alleen voorzie ik de volgende spuit elf: reisbureau zegt dat alleen de luchtvaartmaatschappij dat kan veranderen en andersom. :( Daar zijn ze erg goed in, naar elkaar verwijzen. Dat geven ze zelf ook toe, overigens.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door alfatrion »

roemerlievaart schreef:Waaróm in godsnaam?!? Dan is het officiële diefstal. Het blijft diefstal! Wat een idiote regel.
Niet naar newmickey luisteren. Roeptoeten kan hij als de beste, maar hij laat hier toch een paar steekjes vallen.
Artikel 6:233 aanhef en onder a BW schreef:Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij
Een beding is onredelijk bezwarend wanneer van de balans tussen de rechten en de plichten van partijen op significante wijze wordt afgeweken in het nadeel van de tegenpartij (hier de consument). Dit beding is onredelijk bezwarend en is derhalve te vernietigen.
Artikel 6:236 aanhef en onder a BW BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de wederpartij geheel en onvoorwaardelijk het recht ontneemt de door de gebruiker toegezegde prestatie op te eisen.
Wat de luchtvaartmaatschappij hier doet sluit niet naadloos op dit artikel aan maar schuurt er wel heel erg tegen aan. Een goede indicatie dat het hier gaat om verboden beding.
Artikel 6:237 aanhef en onder b BW BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de inhoud van de verplichtingen van de gebruiker wezenlijk beperkt ten opzichte van hetgeen de wederpartij, mede gelet op de wettelijke regels die op de overeenkomst betrekking hebben, zonder dat beding redelijkerwijs mocht verwachten.
Wat de luchtvaartmaatschappij doet sluit hier wél naadloos op aan. Het gevolg is dat zij de bewijslast dragen.
Artikel 6:240 lid 1 BW schreef:Op vordering van een rechtspersoon als bedoeld in lid 3 kunnen bepaalde bedingen in bepaalde algemene voorwaarden onredelijk bezwarend worden verklaard; de artikelen 233 onder a , 236 en 237 zijn van overeenkomstige toepassing. Voor de toepassing van de vorige zin wordt een beding in algemene voorwaarden dat in strijd is met een dwingende wetsbepaling, als onredelijk bezwarend aangemerkt. Bij de beoordeling van een beding blijft de uitlegregel van artikel 238 lid 2, tweede zin, buiten toepassing.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door GJvdZ »

roemerlievaart schreef:
Deze situatie is beschreven in de IATA "General Conditions of Carriage" die door alle internationale luchtvaartmaatschappijen toegepast wordt en verankerd is in de z.g. Warschau Conventie (oorspronkelijk getekend in Den Haag notabene) waarvan Nederland mede ondertekenaar is.

Artikel 3.3 van deze voorwaarden stelt héél simpel:
3.3.1
Carrier will honour flight coupons, or in the case of an electronic ticket, an electronic coupon, only in sequence from the place of departure as shown on the ticket.

3.3.2
The ticket may not be valid and Carrier may not honour the passenger’s ticket if the first flight coupon, or in the case of an electronic ticket, an electronic coupon, for international travel has not been used and the passenger commences his or her journey at any stopover or agreed stopping place.


De luchtvaartmaatschappij handelt hier niet alleen correct, ze kàn niet anders handelen. Elk advies wat anderszins suggereert is gebaseerd op drijfzand.
Waaróm in godsnaam?!? Dan is het officiële diefstal. Het blijft diefstal! Wat een idiote regel.
Waarom is het diefstal als iemand zich houdt aan internationaal gemaakte afspraken?

Maar als je vindt dat het diefstal is, kan je altijd aangifte doen. Laat ons even weten hoe dat afloopt....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door berndv »

roemerlievaart schreef:[Ik denk echter dat ik ze gewoon het volgende voorstel: of jullie veranderen de heenreis op het bestaande ticket voor de prijs van een enkele reis, of ik boek het ticket bij een andere luchtvaartmaatschappij/reisbureau.
Daar zullen ze echt bang van worden en meteen zwichten. :lol:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef:Dit beding is onredelijk bezwarend en is derhalve te vernietigen.
Ach, ja. Laten we de IATA regels eens door een Nederlandse rechter "onredelijk bezwarend" verklaren...natuurlijk gaat dat gebeuren :mrgreen:

Je moet toch eens leren de dingen in een wat breder perspectief te zien, niet alles speelt zich af in alfatrionland. :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door Har06 »

Jammer voor TS, maar helaas pindakaas.

Zijn aangehaald voorbeeld heeft niets met een buitenlandse mij te maken, KLM hanteert dezelfde regels.

Daarnaast zijn retourvluchten goedkoper dan 2 enkele vluchten, heeft Ts al overwogen om bij te betalen op zijn retourvlucht?.

Om nu gelijk de kreten als diefstal cs te gebruiken voor een hypothetisch probleem gaat echt te ver, Delta is een fatsoenlijk bedrijf weten wij uit ervaring :wink:

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door troyair »

Voor alfatrion:

Nederlandse wetgeving zoals jij deze probeerd toe te passen is simpelweg NIET VAN TOEPASSING.
Als je het heel zwart-wit bekijkt, is roemerlievaart zelf degene die fout zit, door een ticket te boeken terwijl er geen geldig reisdocument is. ( Dat dit buiten zijn/haar schuld is doet er in dit geval niet eens toe ). Volgens de algemene voorwaarden van elke luchtvaartmaatschappij dient de passagier in het bezit te zijn van geldige reisdocumenten ( visum, paspoort, etc. ). Is dit niet het geval, mag de luchtvaartmaatschappij de passagier weigeren, met alle gevolgen van dien.

Voor roemerlievaart, je hebt een ( goedkoop ) ticket geboekt wat niet geannuleerd of gewijzigd kan worden.... tijdens het boeken ben je dus hiermee akkoord gegaan, anders was dit ticket niet geboekt.
Helaas drijg je je vlucht te missen vanwegen het mislopen van een visum... jammer maar helaas en eigen schuld is dikke bult. Had je duurdere tickets geboekt waren deze wel te wijzigen of te annuleren.
Daarnaast is een vliegticket niet het zelfde als een treinkaartje of een strippenkaart: je dient het ticket te gebruiken zoals deze is uitgegeven, wijk je daarvan af, vervalt de rest van het ticket.
Dit is bij elke luchtvaartmaatschappij, overal ter wereld en geen lokale overheid of rechter die jou gelijk zal geven. Je zou wel kunnen kijken wat voor ticketnummer je hebt, begint deze namelijk met 074- dan kan je aan KLM vragen om een full refund, in geval dat je visum word geweigerd.

Misschien leuk detail om te weten:
Stel nou dat roemerlievaart wel besluit te vliegen, en word toegelaten op de vlucht, en roemerlievaart land vervolgens in India en staat voor de douane, zonder geldig visum, dan word hij/zij zonder pardon ( meestal ) terug gestuurd. Wat alleen bijna niemand weet, is dat de luchtvaartmaatschappij het risico loopt een boete te krijgen, die kan oplopen tot 10.000EUR of 20.000EUR omdat zij een passagier hebben vervoerd die niet in het bezit was van geldige documenten.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door Isabel1 »

volgens mij is dit heel normaal, je koopt 1 compleet product, als je de ene helft niet wil hebben dan krijg je de andere helft dus ook niet. Dat werkt zo met stofzuigers, autos en ook vliegreizen. Staat gewoon in de kleine lettertjes maar is ook basale logica. Je koopt het totale pakket, je kunt daarna niet gewoon zelf gaan opdelen.

Isabel

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door alfatrion »

troyair,

Je geeft aan dat de Nederlandse wetgeving niet van toepassing zou zijn, maar je geeft niet aan waarom die niet van toepassing zou zijn. Voor zover je meent dat dit het geval is omdat er in de algemene voorwaarden in het nadeel is afgeweken van de consument moet ik je er wijzen dat het hier gaat om dwingend recht. Daarom mag er niet van worden afgeweken.

Het gaat hier niet om het niet kunnen wijzigen of het missen van de vlucht maar om het geweigerd worden voor de terug vlucht waar wel voor is betaald.
Isabel1 schreef:Staat gewoon in de kleine lettertjes maar is ook basale logica.
Stel een consument huurt iemand in om op twee dagen zijn huis te komen witten (veel werk). En de consument is op de eerste dag verhinderd. Waarom zou witter dan in Gods naam de tweede dag niet hoeven komen komen? Er is werkelijk niets logisch aan. Er wordt voor A en B betaald, dus B moet geleverd worden ondanks dat A niet wordt afgenomen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef: Het gaat hier niet om het niet kunnen wijzigen of het missen van de vlucht maar om het geweigerd worden voor de terug vlucht waar wel voor is betaald.
Ach gossie, je snapt het nog steeds niet? Je betaalt niet apart voor héén en terugvlucht, je betaalt voor het hele ticket. Net als bij een appel kun je niet een half afgekloven appel terugbrengen en restitutie eisen omdat je de helft niet meer lustte. Net als bij een mobiel abonnement kun je niet de ongebruikte belminuten inleveren voor een refund.

Eén van de redenen is uiteraard dat jij toch die arme airline niet wil dwingen met een lege stoel héén te vliegen om deze meneer mee terug te nemen?

Als deze situatie voor een dergelijk voordeelticket ongewenst is, dient men gewoon twee losse tickets aan te schaffen. Een retourticket is een package deal met beperkende voorwaarden, de airline wil graag de garantie dat de toestellen optimaal bezet zijn op beide trajecten en biedt daarom een gunstig tarief aan voor een retourvlucht. Vindt je dat onbetamelijk dan ben je niet van deze wereld.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door Brainless »

newmikey schreef:
alfatrion schreef: Het gaat hier niet om het niet kunnen wijzigen of het missen van de vlucht maar om het geweigerd worden voor de terug vlucht waar wel voor is betaald.
Ach gossie, je snapt het nog steeds niet? Je betaalt niet apart voor héén en terugvlucht, je betaalt voor het hele ticket. Net als bij een appel kun je niet een half afgekloven appel terugbrengen en restitutie eisen omdat je de helft niet meer lustte. Net als bij een mobiel abonnement kun je niet de ongebruikte belminuten inleveren voor een refund.
Hij vraagt ook geen geld terug, betaald zelfs extra (2x de heenreis).
Als je een een appel koopt en je betaald bij de kassa... en de kassamedewerker vraagt "gaat u hem helemaal opeten" en uw antwoord is" Nee, ik gooi de helft weg" en zij zegt dan: "dan krijg je helemaal geen appel" ondanks dat je hem al helemaal betaald hebt..... dat is hetzelfde.

Als ik een stofzuiger koop en ik neem alleen de slang mee... dan is er geen een verkoper die dit verbiedt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door newmikey »

Brainless schreef: Als je een een appel koopt en je betaald bij de kassa... en de kassamedewerker vraagt "gaat u hem helemaal opeten" en uw antwoord is" Nee, ik gooi de helft weg" en zij zegt dan: "dan krijg je helemaal geen appel" ondanks dat je hem al helemaal betaald hebt..... dat is hetzelfde.

Als ik een stofzuiger koop en ik neem alleen de slang mee... dan is er geen een verkoper die dit verbiedt.
Mooie analogieën maar het equivalent in appels en stofzuigers zou zijn:
U schaft via internet een appel aan maar haalt deze nooit op. U heeft vervolgens géén recht op restitutie. U bestelt en betaalt een stofzuiger, houdt de slang en stuurt vervolgens de stofzuiger zelf terug en verwacht dan een aanzienlijk deel van het geld terug.

Maar waar hebben we het over? Deze regels zijn niet van gister, zijn internationaal vastgelegd en overeengekomen op het nivo van regeringen, zijn uitputtend getoetst aan zowel nationale als internationale wetgeving en zijn al tientallen jaren een gegeven - like it or not.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Retourvlucht zonder mijn toestemming gecancelled

Ongelezen bericht door Brainless »

@NM
Maar TS wilt geen geld terug, maar alleen maar gebruik maken van de terugvlucht (welke gewoon betaald is).

Gesloten