LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
simon.genet
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2020 19:49

Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door simon.genet »

Ik heb op 4 december 2019 bij Djoser een rondreis geboekt door zuid afrika, namibië, Botswana en de Victoria watervallen met vertrek datum 16 februari.

Op 28 januari, zo een 2,5 week voor vertrek krijg ik een email dat de reis is geannuleerd. Ik kan het geld terug krijgen of een andere reis boeken.

Ik baal hier als een stekker van en vind het schandalig dat ze dit 2,5 week van te voren pas laten weten.

Ze zeggen dat ze dit op 17 december per email hebben laten weten maar ik heb deze email nooit ongvangen. Ook staat er in mijn Djoser het nog 16 dagen duurt voordat ik op reis ga.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door Lowieze »

Was het een reis waarvan in de voorwaarden stond 'onder voorbehoud van een minimum aantal deelnemers'?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door berndv »

dit lees ik op de site van djoser:
In het uitzonderlijke geval dat het minimum aantal deelnemers niet wordt bereikt en de reis niet door kan gaan, hoor je dit ruim van te voren, doch uiterlijk 21 dagen voor vertrek. In dat geval komt de huidige boeking te vervallen en kun je een nieuwe reis of vertrekdatum boeken, waarbij je per persoon eenmalig € 100,- korting krijgt. Restitutie van de reissom (met uitzondering van eventuele kosten van visa, vaccinaties en andere persoonlijke uitgaven) is natuurlijk ook mogelijk.
De meeste (nagenoeg alle) reizen richting afrika die ik zie hebben een minimum, dus dat zou het kunnen zijn. Dan is alleen nog de vraag waarom u de mail niet heeft gezien. Is het omdat die niet gestuurd is, of is die bij u in de spam terecht gekomen.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door Jammer! »

Djoser maakt het nog bonter. Ze bieden reizen aan met VERTREKGARANTIE voor bepaalde data. Mooi zou je zeggen maar als verder kijkt zie je dat er evenzeer een minimumaantal deelnemers nodig is. Eigenlijk is deze VERTREKGARANTIE puur NEP want de condities zijn hetzelfde als bij de andere niet -gegarandeerde reizen.
Als je daarover belt krijg je verhaal waarbij ze stellen dat 'uit ervaring blijkt dat deze reis meestal vol zit'. Op mijn suggestie om de kreet dan echt inhoud te geven (want het is ervaring) verwijzen ze weer naar de doorklik kleine lettertjes.
Het is zaak bij dit bedrijf altijd verder te kijken. De reizen zijn volgens mij wel oke maar de professionaliteit en transparantie is ver te zoeken!

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door Jammer! »

PS : Ik hen ondanks aanklikken van de optie''meer reisdata' nooit alternatieve data gekregen
PS : een uitnodiging voor een informatiebijeenkomst idem; pas nadat ik gebeld had kwam er een mail

Dus ...

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Alle tijd die je nu steekt in dit topic, kan je beter gebruiken om een nieuwe vakantie te gaan zoeken.
De reis gaat niet door, deal with it.
Je hebt geen schade, want je krijgt je geld terug.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door kweenie »

ManchesterU15 schreef:
03 feb 2020 13:31
Je hebt geen schade, want je krijgt je geld terug.
Maar als je twee weken van tevoren een andere, alternatieve reis moet zoeken, dan heb je natuurlijk veel minder keus en ben je waarschijnlijk ook een stuk duurder uit dan wanneer je dat twee maanden van tevoren doet. Uiteindelijk zal TS daardoor waarschijnlijk toch duurder uit zijn en dus een vorm van schade hebben.

Helaas is daar bij zulke reizen met een minimaal aantal deelnemers weinig aan te doen. De enige tip is dan om in het vervolg een reis te boeken waarbij het minimale aantal deelnemers al behaald is.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jammer dat ook deze TS niets meer van zich laat horen om e.e.a. te verduidelijken.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door BL2 »

Ach, het gaat vaak ook niet om de reacties, maar even om het hart te luchten. En zo'n negatief bericht lucht natuurlijk ook op, waarbij forumlid Jammer! er weer mooi op kon meeliften.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door criticus2 »

er wordt gesteld ""je hebt geen schade"" want je krijgt je geld terug, zo zwart-wit ligt dat natuurlijk niet. Wanneer je vrij hebt moeten plannen, en als zelfstandige wellicht ook personeel vrij gegeven hebt, is er weldegelijk een schadefactor die mee kan spelen. Omzet/inkomstenderving, omdat je niet meer een andere periode op vakantie kan, of dit gaat ten koste van andere/extra dagen, wanneer het geen optie is die periode alsnog te gaan werken.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door Jammer! »

Ach, het gaat vaak ook niet om de reacties, maar even om het hart te luchten. En zo'n negatief bericht lucht natuurlijk ook op, waarbij forumlid Jammer! er weer mooi op kon meeliften.

Het was niet perse de bedoeling om mee te liften maar om aan teven dat GARANTIE bij Djoser NIETS BETEKENT
Dat Djoser niet betrouwbaar is met de mailcommunicatie.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jammer! schreef:
05 feb 2020 13:56
(...) Dat Djoser niet betrouwbaar is met de mailcommunicatie.
Maar heeft u nu een reis geboekt, of alleen geprobeerd te boeken?
En heeft Djoser nu die (al dan niet geboekte) reis geannuleerd of niet? Erg duidelijk bent u niet daarover.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rondreis wordt 2 weken voor vertrek door Djoser geannuleerd

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
05 feb 2020 14:46
Maar heeft u nu een reis geboekt, of alleen geprobeerd te boeken?
En heeft Djoser nu die (al dan niet geboekte) reis geannuleerd of niet? Erg duidelijk bent u niet daarover.
En dat komt omdat Jammer! zijn probleem plaatst in een topic van een ander, welke weer niet reageert.

Gesloten