LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
DeWilde
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2015 20:54

Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door DeWilde »

Onlangs heb ik een ticket geboekt bij Ryanair. De betaling deed ik via Ideal. Het bedrag is wel van mijn rekening afgeboekt, maar ik kreeg van Ryanair geen bevestiging van de boeking. Bij navraag aan Ryanair bleek dat mijn betaling niet was overgekomen. Ik moest een dag later tegen een hoger bedrag de reis nogmaals boeken. Via Paypal heb ik wel een boeking kunnen doen. Voor dezelfde vlucht heb ik nu twee keer betaald.

Mijn betaling via Ideal is vier weken later nog steeds zoek. Ik heb bij Ryanair diverse keren een klacht ingediend, omdat het bedrag naar mijn mening wel bij hen moet zijn aangekomen. Ik heb tot nu toe alleen bevestigingen van mijn klacht ontvangen en het advies dat ik maar bij mijn eigen bank navraag moet doen. Dit heb ik gedaan maar het bedrag is afgeboekt en kan door de bank ook niet meer teruggehaald worden. Dit is overigens ook geen probleem van de bank maar van Ryanair. Het blijkt voor Ryanair niet mogelijk om mijn klacht fatsoenlijk te beantwoorden, laat staan mij het teveel betaalde terug te boeken. Eenmaal een probleem met Ryanair betekent dat je erg veel moeite moet doen contact te krijgen met ze. Ze zijn verschrikkelijk klantonvriendelijkheid en geven gewoon niet meer thuis.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door geengast »

Ideal is een niet-erkend betaalmiddel op Europees niveau, enkel bedoeld voor binnenlandse betalingen. Om nu dit betaalmiddel te gebruiken op Europees niveau (Ryanair is Iers) zou eigenlijk ook zeker niet de eerste keuze moeten zijn. Als het al lukt, denk ik dat de bank moeite heeft om die betaling naar het buitenland te sluizen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door berndv »

DeWilde schreef:Onlangs heb ik een ticket geboekt bij Ryanair. De betaling deed ik via Ideal. Het bedrag is wel van mijn rekening afgeboekt, maar ik kreeg van Ryanair geen bevestiging van de boeking. Bij navraag aan Ryanair bleek dat mijn betaling niet was overgekomen. Ik moest een dag later tegen een hoger bedrag de reis nogmaals boeken. Via Paypal heb ik wel een boeking kunnen doen. Voor dezelfde vlucht heb ik nu twee keer betaald.

Mijn betaling via Ideal is vier weken later nog steeds zoek. Ik heb bij Ryanair diverse keren een klacht ingediend, omdat het bedrag naar mijn mening wel bij hen moet zijn aangekomen. Ik heb tot nu toe alleen bevestigingen van mijn klacht ontvangen en het advies dat ik maar bij mijn eigen bank navraag moet doen. Dit heb ik gedaan maar het bedrag is afgeboekt en kan door de bank ook niet meer teruggehaald worden. Dit is overigens ook geen probleem van de bank maar van Ryanair. Het blijkt voor Ryanair niet mogelijk om mijn klacht fatsoenlijk te beantwoorden, laat staan mij het teveel betaalde terug te boeken. Eenmaal een probleem met Ryanair betekent dat je erg veel moeite moet doen contact te krijgen met ze. Ze zijn verschrikkelijk klantonvriendelijkheid en geven gewoon niet meer thuis.
ik neem aan dat u ze ook een bewijs van de iDEAL betaling gestuurd heeft? Neem tenminste aan dat u dit heeft, dus dan zou het in mijn ogen niet heel moeilijk moeten zijn om een betaling voor hen te traceren.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door Egmondaz »

geengast schreef:Ideal is een niet-erkend betaalmiddel op Europees niveau, enkel bedoeld voor binnenlandse betalingen. Om nu dit betaalmiddel te gebruiken op Europees niveau (Ryanair is Iers) zou eigenlijk ook zeker niet de eerste keuze moeten zijn. Als het al lukt, denk ik dat de bank moeite heeft om die betaling naar het buitenland te sluizen.
Ryanair heeft een vestigingen in Europa, dus de betalingen via Ideal zijn normaal.
Nog nooit een ander betaalmiddel gebruikt, om een vlucht te betalen. :wink:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door F.van Holten »

U bank kan zien naar welk nummer de betaling is gegaan., uzelf ook op u afschrift, een kopie opsturen naar Ryanair.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door Egmondaz »

MichielFRL schreef:Ryanair zal gebruik maken van een payment provider.
Die zal met de bewijsstukken naar Ryanair moeten komen.
Ryanair maakt gewoon gebruik, van verschillende betaalopties.


http://www.ryanair.com/nl/vragen/hoe-ka ... n-betalen/

Ovingehe
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2015 21:28

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door Ovingehe »

Ik heb nu een vergelijkbare situatie bij de hand . Door een storing dubbel betaald via Ideal . Ryanair ontkent gewoon de dubbele betaling . Ondanks dat ik samen met mijn bank alle bewijzen heb overgelegd reageert Ryanair (nog) niet .
Mijn bank adviseert me uiteindelijk maar aangifte te doen bij de Politie als mijn onverschuldigde betaling niet geretourneerd wordt .
Zal niet snel meer Ideal gebruiken voor grotere betalingen.
Ben benieuwd of het uiteindelijk toch gelukt is ?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door geengast »

Ideal is zeer geschikt voor grote betalingen, enkel minder voor BUITENLANDSE betalingen, die gaan immers altijd via-via een betalingsprovider.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ovingehe schreef:Ik heb nu een vergelijkbare situatie bij de hand . Door een storing dubbel betaald via Ideal . Ryanair ontkent gewoon de dubbele betaling . Ondanks dat ik samen met mijn bank alle bewijzen heb overgelegd reageert Ryanair (nog) niet .
Mijn bank adviseert me uiteindelijk maar aangifte te doen bij de Politie als mijn onverschuldigde betaling niet geretourneerd wordt .
Zal niet snel meer Ideal gebruiken voor grotere betalingen.
Ben benieuwd of het uiteindelijk toch gelukt is ?
Een onverschuldigde betaling niet terugbetalen is (voor zover ik weet) geen strafbaar feit. Ik vrees dat je zelf actie moet ondernemen, bijvoorbeeld door je rechtsbijstandsverzekering erop te zetten.

Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door Lapsang »

Een vriend van mij die al vaker met Ryanair heeft gereisd zegt altijd dat je uitsluitend bij hun kan boeken als je een creditkaart hebt, dus volgens mij kun je helemaal niet betalen met Ideal. Bij het overzicht in de link hierboven zie ik Ideal trouwens ook niet staan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan bij Ryanair wel met Ideal betalen. Ook mogelijk: creditcard en Paypal. Ik zou met creditcard betalen. Wanneer er iets mis gaat kan je creditcarduitgever het geld terughalen. Bij Ideal kan dat niet.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ryanair, betaling via Ideal niet 'ontvangen', ticket dubbel

Ongelezen bericht door Har06 »

Bob Schurkjens schreef:Je kan bij Ryanair wel met Ideal betalen. Ook mogelijk: creditcard en Paypal. Ik zou met creditcard betalen. Wanneer er iets mis gaat kan je creditcarduitgever het geld terughalen. Bij Ideal kan dat niet.
ts zal zich toch wel een betalingsbevestiging hebben laten sturen bij de overboeking, een normale handeling:)

Gesloten