LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Boarev
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2017 17:30

Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Boarev »

Goedemiddag,

Afgelopen jaren zijn wij geregeld 2x per jaar met Ryanair gevlogen en dit is altijd prima gegaan.

Nu hebben zij iets nieuws bedacht. Voorheen kon je een stoelen kopen om naast elkaar te zitten deed je dat niet dan kreeg je een stoel aangewezen door Ryanair en je kreeg altijd stoelen naast elkaar. Wat schets onze verbazing, als je nu Ryanair de vrij keuze laat maken (koste niets) om je een stoel te geven nu bij de vrije keuze kom je niet meer naast elkaar te zitten en zoals gisteren op de terugvlucht vanuit Alicante zat mijn vrouw op stoel 7 en ik op stoel 33 en langs ons zaten allemaal mensen waarvan de partner ergens in het vliegtuig zat. iedereen zag je dan ook opstaan en naar de partner lopen wat weer een geroezemoes was in het vliegtuig. Als je dus nu incheckt krijg je dus een stoel, Ryanair vraagt dan of je langs je partner wil zitten, als je Ja zegt dan moet je er wel voor gaan betalen € 4,-. wat voorheen niet was ook kost een koffer van 20kg al € 45,- (gekke werk).

Om te voorkomen dat de stewardessen met hun karretjes door kunnen zetten ze gewoon het lapje aan seatbelt .

Bij een volgende vlucht zullen wij na jaren niet meer Ryanair boeken echter Norwaying Airline is goedkoper en vriendelijker personeel.

Met vriendelijke groet,

Pieter Janssen.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2017 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Brahms »

De vliegtickets moeten zo goedkoop mogelijk maar de inkomsten moeten natuurlijk wel blijven binnenkomen.

Overigens niets nieuws aan. Bij onze (voormalige) Nationale trots de KLM is het heel gewoon E 20,- extra te vragen per stoel als je naast elkaar wilt zitten. Deze optie wordt pas bekend gemaakt na het boeken en betalen van het ticket.
En ook hier worden reizigers welke het niet doen, lukraak over het vliegtuig verdeelt, en zitten dan 10 uren of langer tussen vreemden in.
Moet je eens uitrekenen wat dat extra oplevert bij een vliegtuig met rond de 400 stoelen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Boarev schreef:Goedemiddag,



Om te voorkomen dat de stewardessen met hun karretjes door kunnen zetten ze gewoon het lapje aan seatbelt .

Bij een volgende vlucht zullen wij na jaren niet meer Ryanair boeken echter Norwaying Airline is goedkoper en vriendelijker personeel.

Met vriendelijke groet,

Pieter Janssen.
Ik kan het even niet volgen. Voorkomen dat ze met het karretje door het gangpad rijden? Ze willen toch juist wél met het karretje erdoor?

Ik heb afgelopen januari 5 euro bijbetaald per stoel om naast elkaar te kunnen zitten voor een vlucht in juli. Bij de KLM ...Die 5 euro heb ik er wel voor over. Als je het niet kan of wil betalen, vlieg je gewoon niet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Brahms »

Boarev schreef:Goedemiddag,

Afgelopen jaren zijn wij geregeld 2x per jaar met Ryanair gevlogen en dit is altijd prima gegaan.

Nu hebben zij iets nieuws bedacht. Voorheen kon je een stoelen kopen om naast elkaar te zitten deed je dat niet dan kreeg je een stoel aangewezen door Ryanair en je kreeg altijd stoelen naast elkaar. Wat schets onze verbazing, als je nu Ryanair de vrij keuze laat maken (koste niets) om je een stoel te geven nu bij de vrije keuze kom je niet meer naast elkaar te zitten en zoals gisteren op de terugvlucht vanuit Alicante zat mijn vrouw op stoel 7 en ik op stoel 33 en langs ons zaten allemaal mensen waarvan de partner ergens in het vliegtuig zat. iedereen zag je dan ook opstaan en naar de partner lopen wat weer een geroezemoes was in het vliegtuig. Als je dus nu incheckt krijg je dus een stoel, Ryanair vraagt dan of je langs je partner wil zitten, als je Ja zegt dan moet je er wel voor gaan betalen € 4,-. wat voorheen niet was ook kost een koffer van 20kg al € 45,- (gekke werk).

Om te voorkomen dat de stewardessen met hun karretjes door kunnen zetten ze gewoon het lapje aan seatbelt .

Bij een volgende vlucht zullen wij na jaren niet meer Ryanair boeken echter Norwaying Airline is goedkoper en vriendelijker personeel.

Met vriendelijke groet,

Pieter Janssen.
Dus de gehele vlucht brande het lampje "Fasten Seatbelt" om de stewardessen vrije doorgang te geven, komt mij wat onwaarschijnlijk over :shock: Heb je daar bewijs voor, of is het slechts een idee wat je hebt.

De prijs voor de koffers weet je van te voren, is het te duur, neem je geen of minder bagage mee.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Borarev:

Blijkbaar zijn de voorwaarden veranderd. Dat kan, en dat mag. Daar is Ryanair vrij in. Als het jullie keuze is om voortaan met een andere maatschappij te vliegen, dat kan, en dat mag. Daar zijn jullie vrij in. Er staat je niets in de weg.

Maar wat is je vraag nu eigenlijk aan het forum? Of loop je alleen een beetje te mopperen? :wink:

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Hatertje »

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, kan je niet verwachten dat je ook uitmuntende service ontvangt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is toch prima dat je keuze hebt? Ze kunnen ook alle mogelijke opties standaard in de ticketprijs stoppen maar dan wordt het weer duurder. Nu kan je tenminste betalen voor de dingen die je belangrijk vindt i.p.v. dat een ander dat voor je bepaald. Er was hier onlangs een onderwerp over (volgens mij) Canal Digitaal die ongevraagd tegen een extra betaling iets extra's ging leveren. Toen was men ook weer boos omdat er ongevraagd en ongewild dingen werden toegevoegd. Bedrijven kunnen het kennelijk dus nooit goed doen....

(en in het geval van Ryanair: die vliegen alleen maar korte stukjes dus je zit maximaal zo'n 2 uur niet naast elkaar; dat is toch wel te overzien).
Laatst gewijzigd door renewouters op 16 aug 2017 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb afgelopen januari 5 euro bijbetaald per stoel om naast elkaar te kunnen zitten voor een vlucht in juli. Bij de KLM ...Die 5 euro heb ik er wel voor over. Als je het niet kan of wil betalen, vlieg je gewoon niet.
Bovendien geeft het je nu de keuze om na een eventuele vervelende vakantie nu eens NIET naast je (v)echtgenote te zitten en word het een keuze :mrgreen: :mrgreen:

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Emcede »

Miepje1 schreef:
Boarev schreef:Goedemiddag,



Om te voorkomen dat de stewardessen met hun karretjes door kunnen zetten ze gewoon het lapje aan seatbelt .

Bij een volgende vlucht zullen wij na jaren niet meer Ryanair boeken echter Norwaying Airline is goedkoper en vriendelijker personeel.

Met vriendelijke groet,

Pieter Janssen.
Ik kan het even niet volgen. Voorkomen dat ze met het karretje door het gangpad rijden? Ze willen toch juist wél met het karretje erdoor?

Ik heb afgelopen januari 5 euro bijbetaald per stoel om naast elkaar te kunnen zitten voor een vlucht in juli. Bij de KLM ...Die 5 euro heb ik er wel voor over. Als je het niet kan of wil betalen, vlieg je gewoon niet.
Tja, ik moest 'm ook 3x lezen! Er had moeten staan "Om ervoor te zorgen dat de stewardessen met hun karretjes erdoor kunnen, zetten ze gewoon het lampje 'seatbelts on' aan." Onwaarschijnlijk verhaal, maar dat is de vertaling.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Volgens mij doet inmiddels bijna iedere maatschappij dat. Ik vlieg in september met Transavia en betaal 30 euro per persoon extra (retour) voor stoelen met extra beenruimte. Ik ben juist blij dat je tegenwoordig zelf kan bepalen waar je wilt zitten en naast wie en heb daar zeker extra geld voor over.

stofzuigertje

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn buren willen alleen op C & D naast elkaar zitten!
De kleinste is 140 Kg.... dus naast elkaar, mits er een gangpad tussen zit.

Ondanks hun overgewicht betalen zij liever niets extra om naast een liefst zo mager mogelijk persoon te zitten.
Zaterdag vertrekt hun 737-700.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Quark »

Laatste keer bij TUI ook moeten bijbetalen om naast elkaar te zitten.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ben 3 weken geleden met Transavia gevlogen. Wilde ik een vaste stoel, dan had ik deze moeten boeken, maar omdat ik alleen op vakantie ging, maakte het me niets uit. Toen ik mijn koffer incheckte kreeg ik ook mijn ticket met stoelnummer. Uiteindelijk bleek ik aan het gangpad te zitten en achter mij en voor mij zaten 2 dames die vriendinnen waren en 3 stoelen voor zat de andere van de groep. Toen ik dat doorhad, heb ik gevraagd of ze wilden ruilen. 3 dames blij en ik zat nog steeds aan het gangpad. Je kan het zo moeilijk maken als het is.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door witte angora »

En met elkaar hebben jullie 4 x 4 = 16 euro uitgespaard.

Helaas zijn veel mensen zo op het 'ik' gericht dat ze nergens voor open staan en niks meer zien...

legalcoach
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2010 19:40

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door legalcoach »

Geld vind ik niet zo belangrijk. Gedoe wel. Al dat gedoe vantevoren om ervoor te zorgen dat je naast elkaar zit en dat je wat bagage kunt meenemen in het ruim. Vliegen is al niet leuk en dat dan ook nog eens.
Wat ik wel een punt vind is dat het vergelijken van prijzen er steeds moeilijker door wordt.
Misschien gaat het daar wel om. Dat we op voorhand niet meer goed kunnen vergelijken.
Overigens vind ik het wel een troostende gedachte dat mijn ouders naast elkaar zaten toen hun KLM-vliegtuig op 27 maart 1977 op Tenerife verging.

robinhood120
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2010 16:26

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door robinhood120 »

Voor een rustige vlucht ga ik nooit naast mijn Echtgenoot zitten

Tante sippie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:14

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door Tante sippie »

Ik denk dat deze meneer erg graag zeurt! Ik vind het wel een kwalijke zaak om Ryanair ten onrechte in zo'n slecht daglicht te plaatsen. Ik heb namelijk nog nooit €45 voor een koffer hoeven betalen, het juiste bedrag is €20 of hooguit €30 en het reserveren van je stoel, wat heel normaal is ook bij andere luchtvaart maatschappijen is al enkele maanden €3 per stoel tenzij je een speciale plaats wilt. Bij TUIfly betaal je ook €20 voor een koffer en zelfs €11 voor een stoel. Dus vliegt u vooral voortaan met een ander, ook daar zult u extra moeten betalen. Maar zet voortaan geen onwaarheden en onterecht gezeur op internet. Daar zit niemand op te wachten.

piratenbaas
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2015 23:37

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door piratenbaas »

Wat een klinkklare onzin om partners/reisgenoten zomaar uit elkaar te halen en extra betalen als je bij elkaar wil zitten,PURE DIEFSTAL. Als je boekt voor 2 personen,is het dan zo moeilijk om mensen meteen bij elkaar te zetten dan 1 voorin,de ander achterin?Het is echt te gek voor woorden dit.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door renewouters »

piratenbaas schreef:Wat een klinkklare onzin om partners/reisgenoten zomaar uit elkaar te halen en extra betalen als je bij elkaar wil zitten,PURE DIEFSTAL. Als je boekt voor 2 personen,is het dan zo moeilijk om mensen meteen bij elkaar te zetten dan 1 voorin,de ander achterin?Het is echt te gek voor woorden dit.
Dan boek je toch gewoon bij een andere maatschappij die dit wel doet? Wees blij dat er opties zijn om goedkoper te kunnen vliegen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ryanair plaatst je niet naast elkaar tenzij je bijbetaalt

Ongelezen bericht door renewouters »

legalcoach schreef:Geld vind ik niet zo belangrijk. Gedoe wel. Al dat gedoe vantevoren om ervoor te zorgen dat je naast elkaar zit en dat je wat bagage kunt meenemen in het ruim. Vliegen is al niet leuk en dat dan ook nog eens.
Wat ik wel een punt vind is dat het vergelijken van prijzen er steeds moeilijker door wordt.
Misschien gaat het daar wel om. Dat we op voorhand niet meer goed kunnen vergelijken.
Overigens vind ik het wel een troostende gedachte dat mijn ouders naast elkaar zaten toen hun KLM-vliegtuig op 27 maart 1977 op Tenerife verging.
Je hoeft helemaal geen prijzen te vergelijken. Je hoeft alleen maar te kijken wat iedere maatschappij standaard biedt. Als daar iets bij zit wat je aanspreekt (dus standaard bij elkaar zitten, koffer "gratis" mee, etc) dan hoef je niet meer naar de andere maatschappijen te kijken.

Dus niet eerst op prijs zoeken en dan kijken wat je krijgt, maar andersom. Dat is voor andere producten toch ook vrij normaal? Als je een auto gaat kopen kijk je toch ook eerst naar wat je wilt hebben en dan wat het kost?

Gesloten