LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Onzin... De AV zijn duidelijk over deze gevallen. TS kan advies Alfa volgen en netjes de deur op de neus krijgen. Leuk is anders maar that's life.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion »

StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 13:04
Onzin... De AV zijn duidelijk over deze gevallen.
Over welk beding heb je het dan?
Is dat toevallig eentje die op de grijze lijst staat?
Waarom vindt je dat het beding stand zal houden?
Artikel 6:237 aanhef en onder sub f BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de gebruiker of een derde geheel of ten dele bevrijdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik ga er idd wijs niet op in. Alfa mag ook z'n mening hebben.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maar natuurlijk, eerst hard roepen dat het onzin is en als gevraagd wordt om een onderbouwing hard wegrennen pardon er niet op ingaan omdat een ander ook een mening mag hebben.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik ga uit van je 2 vakgenoten waar ik mee heb geluncht en die smakelijk om je reactie lachen. Jou ben ik geen verantwoording verschuldigd, en TS kan via het juridisch loket de bevestiging krijgen (als hij dat wil).

6:227c lid 2

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion »

StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 13:29
Jou ben ik geen verantwoording verschuldigd, en TS kan via het juridisch loket de bevestiging krijgen (als hij dat wil).
Klopt, maar iets is geen onzin enkel en alleen omdat jij dat roept. Het juridisch loket zal jouw verhaal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet bevestigen.
StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 13:29
6:227c lid 2
Dat artikel bepaald dat:
- een dienstverlener van bevestiging moet sturen als hij een aanbod of aanvaarding heeft ontvangen;
- de wederpartij van de dienstverlener mag ontbinden zolang hij deze bevestiging van een aanvaarding niet heeft ontvangen; en
- een dienstverlener een aanbod heeft verworpen indien hij deze niet tijdig heeft bevestigd.

Mocht je met verwijzing naar dit artikel op het standpunt stellen dat er helemaal geen overeenkomst tot stand is gekomen, dan is het goed om rekening te houden met het volgende. Algemene voorwaarden zijn bedingen die bedoeld zijn in meerdere overeenkomsten worden opgenomen (art. 6:231 BW). Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en aanvaarding van dat aanbod (art. 6:217 BW). Met andere woorden: als er geen overeenkomst tot stand is gekomen, dan zijn de algemene voorwaarden -die volgens jou duidelijk zijn over deze gevallen en op grond waarvan TS de deur op zijn neus zou krijgen- helemaal niet van toepassing.

Overigens heeft Cheaptickets hier een aanbod gedaan en TS heeft dat aanbod aanvaard. Op grond van artikel 6:227c lid 2 BW moet Cheaptickets dus een bevestiging sturen op straffe waarvan er een overeenkomst tot stand is gekomen die TS kan ontbinden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Moneyman »

StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 13:29
Ik ga uit van je 2 vakgenoten waar ik mee heb geluncht en die smakelijk om je reactie lachen.
Da’s grappig. Want het is toevallig wél de juiste reactie.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Er is idd geen overeenkomst.
Die is er pas nadat Cheap Tickets die heeft bevestigd, en dat hebben ze niet.
Een overeenkomst via internet is pas geldig als de aanbieder de ontvangst van de acceptatie van dit voorstel heeft bevestigd... En dat is juist niet gebeurd.

Mocht er wel een overeenkomst zijn waaruit blijkt dan dat Cheap tickets schadeplichtig is? De AV zijn duidelijk en ik zie graag een uitspraak waarbij in dergelijke gevallen dit ongeldig zou zijn. Zo heeft iedere reisorganisatie ook deze clausule waarbij ze binnen 1 werkdag mogen annuleren, en er is geen advocaat die daar een zaak tegen begint....omdat dit niet te winnen is.
Sterker nog: die verliezen ze

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2013:7657

Bij ieder artikel kom je met de comment dat dit niet negatief tov de consument mag zijn, maar ik zie graag een uitspraak rondom ticket/reis waarbij de rechter dit vast heeft gesteld tegemoet. Tot die tijd blijft het slecht je mening/eigen interpretatie.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 22 mei 2019 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Nadat een aanvaarding is ontvangen,
moet de dienstverlener deze zo snel
mogelijk bevestigen. Totdat deze bevestiging is ontvangen, mag de wederpartij de overeenkomst ontbinden (art. 6:227c
lid 2 BW).

En bevestigt de dienstverlener
niet zo snel mogelijk, dan geldt dit als
een verwerping van de aanvaarding
zodat in het geheel geen overeenkomst
tot stand komt (art. 6:221 lid 2 BW).


Bron:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... vEg_h7wWhA

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij is CheapTickets een tussenpersoon en is het de vliegmaatschappij die het aanbod doet, maar schijnbaar dit zelf niet up to date had. Dan zou ts met de dekkingskoop gewoon bij de maatschappij moeten aankloppen. Echter heeft de maatschappij het aanbod niet bevestigd en is er dus geen overeenkomst. De tussenpersoon geeft dus netjes in een redelijke termijn het geld terug.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion »

StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 21:30
Er is idd geen overeenkomst.
Lekker snugger dan om een beroep te doen op de algemene voorwaarden, je weet wel bedingen die van toepassing zijn op een overeenkomst.
StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 21:30
Die is er pas nadat Cheap Tickets die heeft bevestigd, en dat hebben ze niet.
Een overeenkomst via internet is pas geldig als de aanbieder de ontvangst van de acceptatie van dit voorstel heeft bevestigd... En dat is juist niet gebeurd.
Leuke theorie, maar zo staat het niet in het wetsartikel. Sterker nog in dat artikel kun je lezen dat er juist wel een overeenkomst tot stand komt. Bovendien, je standpunt wordt ook niet door de jurisprudentie ondersteunt.
ECLI:NL:GHSHE:2008:BC2420 schreef: Dat de consument na het doen van de bestelling tot tweemaal toe een bevestiging heeft ontvangen (zie artikel 6:227 c lid 2 BW), is bij de beantwoording van de vraag of al dan niet een overeenkomst is tot stand gekomen niet van belang. Daarmee is enkel de ontvangst van de bevestigd, niet dat er een overeenkomst is tot stand gekomen.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 008:BC2420
StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 21:30
Mocht er wel een overeenkomst zijn waaruit blijkt dan dat Cheap tickets schadeplichtig is?
Je kent artikel 6:74 e.v. BW niet?
StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 21:30
De AV zijn duidelijk en ik zie graag een uitspraak waarbij in dergelijke gevallen dit ongeldig zou zijn.
Ik heb het wetsartikel waarmee het vermoeden van onredelijk bezwarendheud van het beperken of uitsluiten van schadevergoeding is geregeld.
StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 21:30
Zo heeft iedere reisorganisatie ook deze clausule waarbij ze binnen 1 werkdag mogen annuleren, en er is geen advocaat die daar een zaak tegen begint....omdat dit niet te winnen is.
Die staat ook op de grijze lijst, onder b.
StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 21:30
Bij ieder artikel kom je met de comment dat dit niet negatief tov de consument mag zijn, maar ik zie graag een uitspraak rondom ticket/reis waarbij de rechter dit vast heeft gesteld tegemoet. Tot die tijd blijft het slecht je mening/eigen interpretatie.
Als jij nu eens zelf je uitspraken gaat onderbouwen met uitspraken, daar zou je iedereen een plezier mee doen, ook jezelf!
StevieNL811 schreef:
22 mei 2019 21:53
Nadat een aanvaarding is ontvangen,
moet de dienstverlener deze zo snel
mogelijk bevestigen. Totdat deze bevestiging is ontvangen, mag de wederpartij de overeenkomst ontbinden (art. 6:227c
lid 2 BW).
TS is de wederpartij, Cheaptickets is de dienstverlener.
StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 21:53
En bevestigt de dienstverlener
niet zo snel mogelijk, dan geldt dit als
een verwerping van de aanvaarding
zodat in het geheel geen overeenkomst
tot stand komt (art. 6:221 lid 2 BW).
Daar hebben de auteurs -waar je van plagitariseerd- dus een fout gemaakt. Daar had je ook zelf achter kunnen komen door te denken, want hoe kan de aanvaarding verworpen zijn (= geen overeenkomst) en gelijktijdig de overeenkomst door de wederpartij te ontbinden zijn?
art. 6:221 lid 2 BW schreef:Een aanbod vervalt, doordat het wordt verworpen.
Hier staat niet dat een dienstverlener de aanvaarding verwerpt als hij niet zo snel mogelijk reageert.
art. 6:227c lid 2 derde volzin BW schreef: Het niet tijdig bevestigen van de ontvangst van een aanbod geldt als verwerping daarvan.
En ook hier staat niet dat het niet tijdig bevestigen ben een aanvaarding geld als verwerping daarvan.
Deze twee vakgenoten spreek ik wel eens, luisteren dan aandachtig en kan ik dan goed overtuigen. Dat zou op dit punt ook geen enkel probleem zijn.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 22 mei 2019 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Waarom grijs gebied?

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2013:7657

Daarin worden dergelijke voorwaarden gewoon geaccepteerd.

Zelfs de gevraagde schadevergoeding is als (niet onderbouwd) afgewezen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion »

StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 22:38
Daarin worden dergelijke voorwaarden gewoon geaccepteerd.
Er is kennelijk geen beroep gedaan op de grijze lijst en de rechter heeft het onredelijk bezwarendheid niet ambtshalve onderzocht. Is de eiser in hoger beroep gegaan?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Niet voor zover ik kan zien.
Maar we hebben deze discussie idd vaker gehad en verschillen gewoon van mening.

Toch trek in biertje in huiskamer?
Kunnen we hier stoppen. Zal iedereen fijn vinden.

@TS

Het blijft balen dat het terugbetalen zo lang duurt. Zelf zou ik ook niet zomaar dit bedrag een 2e keer kunnen ophoesten in afwachting op....

Ideal betalingen kunnen worden terug gedraaid door de ontvanger (doet thuisbezorgd wel eens) en dat kan binnen 1 werkdag. Deze 5-10 dagen vertraging zit dus puur bij Cheaptickets en dat is flink balen.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar moet er dan altijd direct betaald worden? Ik heb wel vaker dingen in 'mijn winkelmandje' staan wat nog betaald moet worden omdat het geld pas de volgende dag binnen komt. Het zou me niks verbazen als,, zeker bij reisbureau's, er best wel wat dingen mogelijk zijn.

Daarbij is het geld met een paar dagen al terug. Heb je in die paar dagen al iets anders gevonden dan?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door renewouters »

smordac schreef:
20 mei 2019 18:31

5 - 10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest tussen Cheaptickets.nl en de luchtvaartmaatschappij: Schandalig !
Ga voor de gein eens kijken hoe het financiele proces bij je eigen werkgever in elkaar zit. Ik mag hopen dat daar niet zonder verdere controles zomaar geld wordt overgemaakt. Daar zullen toch ook een paar stappen moeten worden doorlopen voordat de betaling wordt verricht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Cheaptickets is een zoekmachine, zoals er meerdere zijn.

Beter is na zoeken te stoppen en bij de maatschappij waarmee je gaat vliegen zelf boeken.
Wel moet je dan meer als uur wachten want de gereserveerde van zoek resultaat blijven even hangen en bij minder
beschikbare stoelen steeg de prijs.

Als je niet goedkoopste aangeklikt hebt is er weinig aan de hand maar bij iets verder zullen vele bij minder stoelen de prijs
aanpassen... zie ik ook bij KLM vaak, even na boeken 4 tickets nogmaals gekeken en dan regelmatig duurder of aantal niet beschikbaar.....

Als je via een tussenpersoon of zoekmachine iets kocht loop je gewoon dit risico.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion »

StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 23:19
Maar we hebben deze discussie idd vaker gehad en verschillen gewoon van mening.
Het probleem zit hem niet in dat je een andere mening hebt, maar hoe je die andere mening uit. Je uit je mening als een absoluut feit en vervolgens maak je de discussie persoonlijk.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

alfatrion schreef:
23 mei 2019 12:30
StevieNL81 schreef:
22 mei 2019 23:19
Maar we hebben deze discussie idd vaker gehad en verschillen gewoon van mening.
Het probleem zit hem niet in dat je een andere mening hebt, maar hoe je die andere mening uit. Je uit je mening als een absoluut feit en vervolgens maak je de discussie persoonlijk.
Ik zal kijken of ik hier in het vervolg meer rekening mee kan houden. Voor nu in ieder geval (wat mij betreft) einde discussie.

Gesloten