LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte communicatie vliegtickets.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Shimmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2016 10:40

Slechte communicatie vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Shimmer »

Ik doe mijn verhaal hier maar even want helaas geen teken van leven van Vliegtickets.nl

Op 6 september heb ik een retourreis via vliegtickets.nl van Amsterdam naar Ibiza geboekt.
Daarbij tevens een auto via een met vliegtickets.nl samenwerkende organisatie, Rentalcars geboekt.
In het reserveringsmenu stond dat ik de auto op het vliegveld kon ophalen.
Echter na het betalen van het totaalbedrag voor het ticket en de auto kreeg ik een bevestiging van Rentalcars waaruit bleek dat ik mijn auto moest ophalen met een busdienst. Dit was absoluut niet handig voor mij, dus heb ik direct de auto geannuleerd. Dit was gelukkig geen probleem.
Wel vond ik de informatie misleidend en dit heb ik telefonisch gemeld bij dhr Koray van Vliegtickets.nl.

Bovendien had ik geen bevestiging van mijn vliegticket reservering ontvangen per mail. Dat vond dhr Koray vreemd en is een tijdje aan het zoeken geweest hoe dat kon. Het bleek dat er iets met de systemen aan de hand was.De fout lag dus bij Vliegtickets. Al met al gaf mij dat geen fijn gevoel, ik boek graag alles bij een en dezelfde maatschappij. Aangezien de reservering dus niet bevestigd was heb ik aangegeven ook de reis te willen annuleren. Daarop kreeg ik een bevestigend telefonisch antwoord en bovendien een zwart op wit e-mail.

Het bedrag zal vanzelf binnen enkele werkdagen op uw rekening weer verschijnen.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog een fijne dag toe.


Ik vervolgens gekeken naar een verblijfplaats op Ibiza en geboekt. Bovendien een dag langer dan dat ik oorspronkelijk van plan was.
Echter een dag later kreeg ik wederom een e-mail waarin stond:

Beste heer Melten,

Naar aanleiding van onze telefoongesprek mailen wij u.
Wij vinden het spijtig om het volgende aan u door te geven.

De tickets waarvoor u heeft betaald, zijn wel geboekt op 06sep en bevestigd bij Transavia en Vueling.
Vanwege een storing in ons systeem konden wij helaas niet zien dat de boekingen bevestigd waren.
Het verzoek om het geldbedrag aan u terug te storten is hierbij stopgezet


Hierop heb ik direct terug gemaild dat de annulering reeds bevestigd was en ik niet wederom kon omzetten.
Daarop kreeg ik een mail dat ik normaal gesproken binnen drie werkdagen antwoord zou krijgen.
Weer meteen gemaild dat dat te laat is, ik zou 2 werkdagen later al vertrekken.
Toch weer een mail waarin stond dat er normaal gesproken binnen drie dagen een reactie komt.

Zwaar geïrriteerd door deze gang van zaken heb ik uiteindelijk toch maar het vliegtuig gepakt waar ik de tickets voor door gemaild kreeg.
Dit in de verwachting dat Vliegtickets.nl contact opneemt en mijn situatie begrijpt en erkent dat ze fout zitten.
Ik heb dus de accommodatie vroegtijdig verlaten omdat ik nu vast zat aan het ticket wat al geannuleerd was.
Het gaat mij niet alleen om die ene dag eerder vertrekken, maar zeker de valse voorwendselen voor de autoverhuur en zeer zeker de slechte manier van communiceren van de maatschappij.
Hoe kan je eerst toezeggen een reis te annuleren, om vervolgens een dag later alsnog te bevestigen en gewoon de tickets toesturen per mail?
Zeggen dat je gaat reageren binnen drie dagen, terwijl de reis dan al geschiedenis is?

Wat een waardeloze organisatie!!!
Nooit meer boeken via Vliegtickets.nl ik heb mijn lesje wel geleerd!
Laatst gewijzigd door Shimmer op 18 sep 2017 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte communicatie vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Brahms »

Shimmer schreef:Ik doe mijn verhaal hier maar even want helaas geen teken van leven van Vliegtickets.nl

Op 6 september heb ik een retourreis via vliegtickets.nl van Amsterdam naar Ibiza geboekt.
Daarbij tevens een auto via een met vliegtickets.nl samenwerkende organisatie, Rentalcars geboekt.
In het reserveringsmenu stond dat ik de auto op het vliegveld kon ophalen.
Echter na het betalen van het totaalbedrag voor het ticket en de auto kreeg ik een bevestiging van Rentalcars waaruit bleek dat ik mijn auto moest ophalen met een busdienst. Dit was absoluut niet handig voor mij, dus heb ik direct de auto geannuleerd. Dit was gelukkig geen probleem.
Wel vond ik de informatie misleidend en dit heb ik telefonisch gemeld bij dhr Koray van Vliegtickets.nl.

Bovendien had ik geen bevestiging van mijn vliegticket reservering ontvangen per mail. Dat vond dhr Koray vreemd en is een tijdje aan het zoeken geweest hoe dat kon. Het bleek dat er iets met de systemen aan de hand was.De fout lag dus bij Vliegtickets. Al met al gaf mij dat geen fijn gevoel, ik boek graag alles bij een en dezelfde maatschappij. Aangezien de reservering dus niet bevestigd was heb ik aangegeven ook de reis te willen annuleren. Daarop kreeg ik een bevestigend telefonisch antwoord en bovendien een zwart op wit e-mail.

Het bedrag zal vanzelf binnen enkele werkdagen op uw rekening weer verschijnen.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog een fijne dag toe.


Ik vervolgens gekeken naar een verblijfplaats op Ibiza en geboekt. Bovendien een dag langer dan dat ik oorspronkelijk van plan was.
Echter een dag later kreeg ik wederom een e-mail waarin stond:

Beste heer Melten,

Naar aanleiding van onze telefoongesprek mailen wij u.
Wij vinden het spijtig om het volgende aan u door te geven.

De tickets waarvoor u heeft betaald, zijn wel geboekt op 06sep en bevestigd bij Transavia en Vueling.
Vanwege een storing in ons systeem konden wij helaas niet zien dat de boekingen bevestigd waren.
Het verzoek om het geldbedrag aan u terug te storten is hierbij stopgezet


Hierop heb ik direct terug gemaild dat de annulering reeds bevestigd was en ik niet wederom kon omzetten.
Daarop kreeg ik een mail dat ik normaal gesproken binnen drie werkdagen antwoord zou krijgen.
Weer meteen gemaild dat dat te laat is, ik zou 2 werkdagen later al vertrekken.
Toch weer een mail waarin stond dat er normaal gesproken binnen drie dagen een reactie komt.

Zwaar geïrriteerd door deze gang van zaken heb ik uiteindelijk toch maar het vliegtuig gepakt waar ik de tickets voor door gemaild kreeg.
Dit in de verwachting dat Vliegtickets.nl contact opneemt en mijn situatie begrijpt en erkent dat ze fout zitten.
Ik heb dus de accommodatie vroegtijdig verlaten omdat ik nu vast zat aan het ticket wat al geannuleerd was.
Het gaat mij niet alleen om die ene dag eerder vertrekken, maar zeker de valse voorwendselen voor de autoverhuur en zeer zeker de slechte manier van communiceren van de maatschappij.
Hoe kan je eerst toezeggen een reis te annuleren, om vervolgens een dag later alsnog te bevestigen en gewoon de tickets toesturen per mail?
Zeggen dat je gaat reageren binnen drie dagen, terwijl de reis dan al geschiedenis is?

Wat een waardeloze organisatie!!!
Nooit meer boeken via Vliegtickets.nl ik heb mijn lesje wel geleerd!
Beste Hr. Melten:

Iemand beschuldigen van oplichting is een erg harde ernstige beschuldiging. Iemand onterecht beschuldigen van oplichting kan voor U grote juridische gevolgen hebben. Ik zou daar mee oppassen, er heeft helemaal geen oplichting plaatsgevonden, hooguit een communicatie storing tussen u en Vliegtickets.nl.
Uiteindelijk heeft Vliegticjets.NL gewoon geleverd wat u besteld en betaald had, waarbij ze hun systeemfout binnen 24 uur hersteld hadden en uw aangegeven reden voor annuleren verviel.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechte communicatie vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door renewouters »

Kom op Vliegtickets.nl, laat je ballen zien en stuur je juristen op de heer Melten af!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte communicatie vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Brahms »

Verder is het natuurlijk wat vreemd in je verhaal dat je een verblijfplaats op Ibiza ging boeken terwijl je net je vliegticket had geannuleerd........
Hoe wilde je dan op Ibiza komen ?

En een huurauto afzeggen kan, maar als reden opgeven een busritje van enkele minuten van luchthavengebouw naar verhuurlocatie lijkt mij nu niet echt overkomelijk.
Netjes en coulant dat dit direct werd geregelde door Vliegtickets.nl

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte communicatie vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Brahms »

Nergens staat dat Hr Melten al een nieuwe vlucht had geboekt, overigens ook niet hoe hij deze dan geannuleerd heeft.
Wel dat hij een hotel boekte terwijl hij geen vlucht had.

Vreemd verhaal. Het lijkt toch echt op laster richting Vliegtickets.NL

Het zou goed zijn als Topicstarter het verhaal eens duidelijk zou opschrijven.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slechte communicatie vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Shimmer schreef: Het bedrag zal vanzelf binnen enkele werkdagen op uw rekening weer verschijnen.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog een fijne dag toe.
Waar is de rest van dit mailtje, want dit is geen annulering, meer een bevestiging dat als de boeking niet is gelukt je het geld binnen enkele dagen terug krijgt?

Ik zie ook nergens oplichting, enkel een computerstoring en u die al vanaf het begin geen vertrouwen heeft in de website. Reageren op een e-mail binnen 3 werkdagen is heel gebruikelijk.

Daarnaast is mij niet duidelijk wat u nu wilt? U heeft geen schade, u heeft de vliegreis gemaakt?

Shimmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2016 10:40

Re: Slechte communicatie vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Shimmer »

Eens, verkeerde woordkeuze want er zal geen opzet in het spel zijn geweest dus van oplichting is geen sprake. Slecht communicatie en niet nakomen van een afspraak is wel aan de orde. Mijn fout, geef ik toe, wellicht met iets teveel emotie in de pen geklommen.

Hoe zit het dan volgens mij:

Telefonisch is mij mondeling toegezegd dat de auto en het ticket geannuleerd was. Hierna nog per mail bevestiging dat binnen enkele dagen op mijn rekening zou staan. Dan mag ik er toch vanuit gaan dat dit zo is? Gezien de korte tijdspanne heb ik dus meteen een andere planning gemaakt. Hierop heb ik eerst de accommodatie gezocht en deze definitief bevestigd. Als er dan een dag later alsnog bericht komt dat het toch een definitieve boeking is dan spreekt de medewerker zich tegen. Direct reageren op de vragen die ik vervolgens stel is niet gebeurd. Niet binnen de 48 uur die aangegeven was, maar ook niet in de week erna. Dit liet mij geen andere keus dan gewoon het ticket benutten die ik via de mail ontving. Zou zonde zijn om een tweede ticket te boeken via een andere organisatie.

Nee ik wil geen geld terug, ik wil dat Vliegtickets zich bewust is dat dit geen normale gang van zaken is.
De indruk wekken ( in het menu voor boeking) dat de huurauto op het vliegveld klaar staat, en pas na de boeking aangeven dat je per pendelbus ( met koffers etc) je auto dient op te halen vind ik een verkeerde manier van zaken doen. Valse voorwendselen, iets anders kan ik er niet van maken.
Dit heb ik telefonisch ook gemeld met het verzoek dit door te geven binnen de organisatie. Door het hele gesprek en de slappe reactie waarin de medewerker niet aangaf er ook maar iets mee te doen, had ik het gevoel beter ook het ticket te annuleren en gewoon bij de organisatie te boeken waar ik altijd boek. ( zal geen namen noemen)
Het is voor mij van belang dat als ik reis ( ik reis veel) er direct een auto op het vliegveld staat en ik snel ter plaatse kan zijn.

En nee, ik heb geen twee reizen geboekt bij vliegtickets. Ik heb na de annulering van het tickcet en de auto, mijn accommodatie geboekt. En wel een dag langer dan oorspronkelijk de bedoeling was omdat dit zo uitkwam. Via een andere organisatie was ik van plan later de huurauto en het vliegticket te bestellen. Maar een dag later kreeg ik dus alsnog per mail de bevestiging van de reis die zowel telefonisch als per mail geannuleerd was.
Op mijn verzoek dit snel op te lossen omdat er reeds geannuleerd en bevestigd was is geen reactie gekomen zoals beloofd.

Al met al teleurstellend en voor mij reden niet meer te boeken via vliegtickets. Oplichterij is te zwaar, maar slechte communicatie en verkeerde indruk wekken is zeker op z'n plaats.

Gesloten