LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service bij Slangenreizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Desty
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2019 13:41

Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Desty »

Slechte service slangen reizen. Ik heb een busreis geboekt bij slangenreizen. Ik Heb Opstapplaats Amsterdam gekozen omdat ik in Amsterdam woon. Nu 1 week voor vertrek ontvang ik een mail dat ik dat mijn opstapplaats is gewijzigd. Ik moet opstappen in Utrecht. Ik heb gebeld met klantenservice. Helaas kon de opstapplaats niet gewijzigd worden want Amsterdam is vol. Datum kon ook niet wijzigen want dat kan alleen 2 weken voor vertrek. ReisKosten die ik maak, kan ik declareren na terugkomst.

Dat er pas 1 week voor vertrek pas te horen krijgt wat opstapplaats wordt. Zodat je niet meer kan wijzigen vind ik absurd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door moederslink »

Desty schreef:
31 jul 2019 13:52
Slechte service slangen reizen. Ik heb een busreis geboekt bij slangenreizen. Ik Heb Opstapplaats Amsterdam gekozen omdat ik in Amsterdam woon. Nu 1 week voor vertrek ontvang ik een mail dat ik dat mijn opstapplaats is gewijzigd. Ik moet opstappen in Utrecht. Ik heb gebeld met klantenservice. Helaas kon de opstapplaats niet gewijzigd worden want Amsterdam is vol. Datum kon ook niet wijzigen want dat kan alleen 2 weken voor vertrek. ReisKosten die ik maak, kan ik declareren na terugkomst.

Dat er pas 1 week voor vertrek pas te horen krijgt wat opstapplaats wordt. Zodat je niet meer kan wijzigen vind ik absurd
Waarom vindt u dit nu weer slechte service???
U krijgt keurig 1 week van te voren een wijziging in de opstapplaats en u mag de reiskosten van A.dam naar Utrecht declaren .
A.dam is vol , klaar .
Er zullen er ongetwijfeld meerderen zijn die nu in Utrecht moeten opstappen.
Geniet van uw vakantie en accepteer dit kleine ongemak .

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door BL2 »

Onze vlucht werd gewijzigd van in de middag naar de zeer vroege ochtend, daardoor 80 euro taxikosten. Wij konden niets declareren maar waren blij dat we op vakantie gingen.

Amsterdam naar Utrecht is half uurtje met de trein, je hoeft niet op te stappen in Köln ofzo !
Tip: organiseer voortaan zelf je reis, dan ben je niet afhankelijk van andere.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarschijnlijk heeft men 2 halve bussen bij elkaar gezet omdat dit goedkoper is en ook nog eens milieuvriendelijker. Na al dat gezever over het klimaat van de laatste jaren zou men hier gewoon een applaus voor moeten krijgen van iedereen die zich daar druk om maakte.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Har45 »

Desty schreef:
31 jul 2019 13:52
Slechte service slangen reizen. Ik heb een busreis geboekt bij slangenreizen. Ik Heb Opstapplaats Amsterdam gekozen omdat ik in Amsterdam woon. Nu 1 week voor vertrek ontvang ik een mail dat ik dat mijn opstapplaats is gewijzigd. Ik moet opstappen in Utrecht. Ik heb gebeld met klantenservice. Helaas kon de opstapplaats niet gewijzigd worden want Amsterdam is vol. Datum kon ook niet wijzigen want dat kan alleen 2 weken voor vertrek. ReisKosten die ik maak, kan ik declareren na terugkomst.

Dat er pas 1 week voor vertrek pas te horen krijgt wat opstapplaats wordt. Zodat je niet meer kan wijzigen vind ik absurd
De organisatie doet precies wat er in de algemene voorwaarden staat .

Opstapplaatsen- en tijden
Bij elke reis wordt een apart opstapschema aangemaakt, hierbij kan gebruik gemaakt worden van een wisselpunt.
Bij groepen vanaf 10 personen kunt u in overleg een extra opstapplaats creëren, let op: dit is afhankelijk van de rij- en rusttijdenwet en de beschikbaarheid. U kunt dit aangeven op het boekingsformulier.
Opstapplaatsen- en tijden zijn onder voorbehoud en kunnen wijzigen/vervallen indien er geen beschikbaarheid is. U wordt dan doorverwezen naar de dichtstbijzijnde beschikbare opstapplaats. In de week voor vertrek ontvangt u een e-mail met hierin de definitieve opstapplaats en –tijd, door op de vermelde link te klikken geeft u aan dat u hiervan op de hoogte bent. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf om hiervan op de hoogte te zijn.
Bij een wijziging van opstapplaats, vanuit de reisorganisatie, kunt u bij meerdaagse reizen aanspraak maken op een kilometervergoeding á €0,19 per kilometer met een maximum van €15,- per boeking. Deze kunt u aanvragen na afloop van de reis.
Bij het eigen vervoer naar de opstapplaats, geldt dat de planning en eventuele parkeerkosten altijd voor eigen rekening en risico zijn.

Bron: https://www.slangenreizen.nl/voorwaarden/

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mis de woorden 'oplichting' en 'wanprestatie'. Dat scheelt alweer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wel eerlijk gecommuniceerd. Kan menig reisbureau zich een voorbeeld aan nemen. Pluspunten verdient.

Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Vreselijk, het zal je maar over komen. :mrgreen:

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door MauHe »

Hoezo "Amsterdam is vol"? Het maakt toch in principe niets uit hoeveel mensen op een opstapplaats instappen? Een bus kan vol zijn, een opstapplaats niet. Het zou wel kunnen dat u de enige bent die daar opstapt en dat ze niet willen omrijden. Vreemde reden om van opstapplaats te wisselen.

Bcmelendez22
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2020 23:04

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Bcmelendez22 »

Ik heb een 3 daagse trip geboekt naar London voor de verjaardag van mijn beste vriendin.
Begin december hebben we gereserveerd voor eind feb vertrek donderdagavond , aankomst zaterdag ochtend, zondag middag vertrek ,maandag nacht weer terug in nederland.
Hier hebben we een verlof dag voor ingeleverd.

Pas een week van te voren kreeg ik een email dat de boeking was gecanceld vanwege te weinig aanmeldingen. We kregen een alternatieve reisdatum ,en excuses , ook was het mogelijk om maar 2 dagen te gaan. (Dat hebben we geaccepteerd ) Erg jammer want het was te kort voor dag om dit nog met mijn werk te wijzigen. Ik heb wel het verschil in bedrag terug gehad.
Omdat wij al reserveringen en planningen hadden heb ik 3 x klantenservice aan de lijn gehad om precies te weten hoelaat hoelang waar en wanneer en alle andere details. Ik heb meerdere malen gevraagd of ik het adres van het hotel mocht en of het in de stad was ivm boekingen voor tours enz.
Mij werd toegezegd dat het hotel in de stad zelf was en ze nog geen precieze adres hebben omdat ze dat lastminute boeken.
LEUGENS

1 dag voor vertrek kregen we een mailtje met alle gegevens van het hotel etc. Ik keek en het was in Harlow 1 uur en 20 min vanaf Victoria Embankment waar je dus word afgezet.
Om 21.00 word je opgehaald en naar je hotel gebracht. Wij wilden op zaterdag avond uitgaan in de stad.
Ik heb gelijk weer gebeld en gevraagd of ze dit wilde wijzigen ergens dichtbij het centrum zoals er geadverteerd word.
Dat kon niet wel ,werd mij ge adviseerd om anders zelf een hotel te boeken ( dit heb ik gedaan EIGEN KOSTEN hun hotel is niet vergoed ) ik ben woedend omdat dit FRAUDE is . Oplichters . De jongen van de klantenservice vertelde dat zij bandjes opnemen en als dat mij toegezegd is dat ze dit gaan oplossen ik kreeg snel een mailtje dat ze de bandjes hadden afgeluisterd en dit niet zo is. Ik heb gevraagd of ze mij de opnames kunnen sturen en of wat er dan wel precies is toegezegd en dit werd genegeerd.

Conclusie
- bereikbaarheid van de klantenservice is goed maar je hebt er helemaal NIKS AAN.
-Bus - opzich schoon
-De reis was te doen
-Als je boekt en je levert een vakantie of verlofdag in dan hoor je pas een week van te voren of dit door gaat. Dus reserveren en vooruit plannen voor activiteiten restaurants etc in Londen zijn risico’s omdat ze dit zomaar cancelen
-Naast dat je in totaal 26 uur minimaal reist mis je 3 uur en zit je in de middle of no where in een hotel
- reizen met de bus is niet erg maar ik zou hier nooit meer boeken
- LONDEN is geweldig
- Slangenreizen doet waarde aan hun naam.
- ik heb een hostel geboekt midden in de stad Westminster Smart Hyde Park View Hostel voor maar 71 euro een 2 persoonskamer ( dit verschilt maar 20 euro met de prijs van de hotels die zij aanbieden Holiday Inn Express Harlow ) Holiday Inn Express Slough of Ibis stevenage

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door berndv »

Bcmelendez22 schreef:
24 feb 2020 23:07
Pas een week van te voren kreeg ik een email dat de boeking was gecanceld vanwege te weinig aanmeldingen. We kregen een alternatieve reisdatum ,en excuses , ook was het mogelijk om maar 2 dagen te gaan. (Dat hebben we geaccepteerd )
Dat u dit aanbod aanneemt is natuurlijk begrijpelijk. Het is wel bizar dat ze u dit pas een week van tevoren laten weten, maar aan de andere kant wel conform hun voorwaarden:
Het minimum aantal deelnemers is 25 per busreis. De reisorganisator heeft het recht de reis kosteloos te annuleren indien het minimum aantal deelnemers niet kan worden behaald. U wordt hier uiterlijk 1 week van tevoren per e-mail van op de hoogte gesteld.
Indien u niet wenst deel te nemen aan een alternatieve datum dan kunt u schriftelijk aangeven dat u het geld terug wenst te ontvangen.
Misschien dat dit ook inherent is aan een budget-reisorganisatie.

Verder lees ik een boel communicatieproblemen met de klantenservice. De oplichting waar u van spreekt, lees ik niet.
Bcmelendez22 schreef:
24 feb 2020 23:07
Mij werd toegezegd dat het hotel in de stad zelf was en ze nog geen precieze adres hebben omdat ze dat lastminute boeken.
De stad Londen is een heel breed begrip. Daarnaast adverteren ze niet eens met hotels in Londen. De hotels die (nu) bij deze reis geadverteerd worden zijn:
Hotel Holiday Inn Express Slough *** (of gelijkwaardig)
Hotel Ibis Stevenage Centre ** (of gelijkwaardig)
Beide op ongeveer dezelfde afstand tot het Victoria Embankment als Harlow, sterker nog, Slough is nog bijna een kwartier verder.

Bcmelendez22
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2020 23:04

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Bcmelendez22 »

Dat u dit aanbod aanneemt is natuurlijk begrijpelijk. Het is wel bizar dat ze u dit pas een week van tevoren laten weten, maar aan de andere kant wel conform hun voorwaarden:

Reactie: dat kan aan mij liggen omdat ik de voorwaarden niet heb gelezen. Ik heb dit via socialdeal geboekt en kan geen link vinden vòòr dat je boekt. Er staat wel een kopje grote en kleine letters en daar staat het niet tussen. Het is voor klanten die boeken en ver voor uit plannen een slechte service maar het kan gebeuren

Verder lees ik een boel communicatieproblemen met de klantenservice. De oplichting waar u van spreekt, lees ik niet.

Reactie: de klantenservice heb ik voordat ik de 2 daagse trip had aantal keer gebeld . Ik ben niet doorverwezen naar de algemene voorwaarden.
Het werd anders een te lang verhaal dus heb het samen gevat
De dag dat ik besefte dat het hotel 1 uur en 20min vanaf ophaal plek was heb ik ze weer gebeld en toen werd mij verteld dat alle gesprekken worden opgenomen zij dit zouden na luisteren en ALS dit mij toegezegd is ze er iets aan zouden doen dit kan wel lang duren en zal dus niet vóór mijn reis beantwoord zijn. Maar heel snel kreeg ik een mailtje dat ze het hadden beluisterd en er niets is toegezegd. Ik mailde snel terug dat ik ook graag de bandjes wil horen
En heb weer gebeld om anders de details te horen wat er wel precies gezegd is ( dit moest nagevraagd worden aan de medewerker die het beluisterd heeft. Geen reactie mijn mail werd genegeerd . Vandaag heb ik weer gemaild en verteld wat ik als klacht en ervaring bij tripadvisor socialsdeal etc)heb gestuurd en wonder boven wonder vandaag een mailtje ontvangen als antwoord op mijn mail dat ze het weer zouden doorsturen naar de directie)
Het feit is had ik het geweten en denk veel andere als ik het zo lees was een vliegticket goedkoper geweest en comfortabeler.en de klantenservice selectief in gaat waneer het hun uitkomt.
De prijzen van de hotels schelen 20 euro in deze periode .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door berndv »

Bcmelendez22 schreef:
25 feb 2020 20:20
Reactie: dat kan aan mij liggen omdat ik de voorwaarden niet heb gelezen. Ik heb dit via socialdeal geboekt en kan geen link vinden vòòr dat je boekt. Er staat wel een kopje grote en kleine letters en daar staat het niet tussen. Het is voor klanten die boeken en ver voor uit plannen een slechte service maar het kan gebeuren
Als ik op de site van socialdeal kijk en klik op het boeken, dan kom ik in het boekingsproces bij slangenreizen zelf, daar moet ik de boeking voltooien met een vouchercode van socialdeal, dus hoewel er geboekt wordt met een voucher, kom ik voor de boeking toch rechtstreeks bij slangenreizen uit. En voor ik de boeking kan voltooien, moet ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden, die ook gewoon daar aangegeven staan.
Bcmelendez22 schreef:
25 feb 2020 20:20
De dag dat ik besefte dat het hotel 1 uur en 20min vanaf ophaal plek was
Maar ook dit had voor de boeking bij u bekend moeten zijn, want dit staat ook gewoon bij slangenreizen aangegeven. Niet dit specifieke hotel in die stad, maar de 2 genoemde hotels liggen ongeveer even ver van de plek af als de accomodatie waar u geplaatst bent.
Bcmelendez22 schreef:
25 feb 2020 20:20
heb ik ze weer gebeld en toen werd mij verteld dat alle gesprekken worden opgenomen zij dit zouden na luisteren en ALS dit mij toegezegd is ze er iets aan zouden doen dit kan wel lang duren en zal dus niet vóór mijn reis beantwoord zijn.
U kunt natuurlijk hier uw tijd en energie in stoppen, maar wat wilt u er mee winnen? U heeft nu zelf een hostel geboekt in de stad zelf, terwijl zij u in ieder geval in de schriftelijke communicatie in ieder geval nooit hebben toegezegd dat u in het centrum zou verblijven. Wat er wel en niet telefonisch gezegd is weet ik niet, dat weten alleen zij, maar of zij hier voor u gaan zorgen dat het bewijsmateriaal rond is, betwijfel ik ten zeerste. Ook nog afhankelijk van hoe de melding voor opname van de gesprekken is, meestal wordt daarbij vermeld dat het te maken heeft met trainingsdoeleinden.

Bcmelendez22
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2020 23:04

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Bcmelendez22 »

Het is een bedrijf die al een hele lange tijd bestaat . Ik heb nog nooit een slechte review geschreven of ergens mijn tijd ingestopt. Of ik er geld of een excuses voor terug krijg weet ik niet maar dat doet er niet toe. Je ziet toch zelf ook wel hoeveel slechte reviews er opstaan. Op FACEBOOK heeft slangen reizen de optie beoordeling of review uitgeschakeld . Voor mij een leer moment ik boek heel vaak via socialdeal en niet alles is zoals je het verwacht dat snap ik ook wel.
Mijn tijd stop ik hier graag in , probeer altijd positieve content op socialmedia te zetten maar dit is meer als waarschuwing voor andere klanten die er aan denken om te gaan boeken. Waarom stop jij je tijd hier in? Werk je voor ze?
Ben je een fan of gewoon iemand die het leuk vind om bedrijven op randjes en regeltjes te laten werken?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door berndv »

Bcmelendez22 schreef:
26 feb 2020 17:08
Werk je voor ze?
Oh, dat is jammer, nu ben je af.

Ik werk overigens ook voor heel veel andere bedrijven. Aldus sommige mensen die hier hun beklag doen en niet direct een aaitje over de bol krijgen.
Bcmelendez22 schreef:
26 feb 2020 17:08
Ben je een fan of gewoon iemand die het leuk vind om bedrijven op randjes en regeltjes te laten werken?
Het ligt er aan aan welke kan van het randje het bedrijf werkt. Als het bedrijf over het randje gaat zal ik dat ook zeker aangeven. Vervelend dat u hier niet de reactie krijgt die u graag wilt, jammer dat u dan zo moet gaan reageren.

Heel simpel, handelt het bedrijf netjes? Nee zeker niet. Zal ik hier ooit boeken? Waarschijnlijk niet, of ik zou me in ieder geval goed vooraf informeren. Kunt u hier verder nog iets mee eisen bij het bedrijf? Nee, ik vrees van niet, want u kunt niet bewijzen dat ze u toegezegd hebben. U eist, dus zult u met bewijzen moeten komen, als u zelf geen opname van het gesprek heeft wordt dat ook zeer lastig. Enig puntje van hoop dat ik u kan geven is dat u mogelijk een opname op kunt vragen in het kader van uw recht op inzage van uw persoonsgegevens, maar het vervelende daaraan is dat ze de stem van de medewerker er uit mogen monteren, want die heeft weer recht op privacy.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechte service bij Slangenreizen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, als je Slough, Harlow of Stevenage also de middle of nowhere benoemd, dan heb je het ook niet echt begrepen. Dat zijn plaatsen die met buiten Londen liggen, maar waar je met het openbaar vervoer zo in Londen zit. Maar dan is Londen nog steeds groot. Er zijn binnen Londen zoveel plekken die 2 uur reizen van elkaar af liggen, dat van buiten Londen sneller te reizen is naar de grootste hotspots.

Gesloten