Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Via Tui.NL heb ik een pakket reis naar Spanje geboekt. Mbv mijn reserveringsnummer, naam en vertrek datum kon ik bij Transavia stoelen reserveren en priority-boarding. De stoelen kosten €14 p.p. per enkele reis. De priorityboarding kost €11 p.p. per enkele reis. Het totale bedrag was dus €100 en dat heb ik betaald. Echter op de factuur staat slechts €44. Hoe kan dit? Waarom wordt de stoelreservering hier buiten gehouden? Ik begrijp dit niet.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door caruso »

Bel Tui of Transavia......

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

…… Transavia verbreekt het gesprek

…… Tui.NL kan niet helpen omdat het een zaak is voor Transavia


Tui heeft hier nog nooit van gehoord.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt Transavia bellen, whatsapp, Facebook en Twitter bereiken, zie www.transavia.com/service/nl-nl/contact

Indien u netjes vraagt, dan krijgt u vast wel antwoord.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door BL2 »

Priority-boarding, daar zou ik mijn geld nooit aan uitgeven. Als eerste in het krappe vliegtuig zitten en dan maar wachten en wachten tot het gewone volk allemaal is ingestapt.
Probeer altijd bij de laatste 10 instappers te horen, hij vertrekt echt niet hoor......

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Seinhuis schreef:
13 mar 2023 16:51
U kunt Transavia bellen, whatsapp, Facebook en Twitter bereiken, zie www.transavia.com/service/nl-nl/contact

Indien u netjes vraagt, dan krijgt u vast wel antwoord.
Transavia weigert om mij een goede factuur te geven. Ten einde raad heb ik de ACM gebeld. Die deden mij de suggestie om een klacht in te dienen. Dit heb ik gedaan. Mijn reisbureau TUI zegt dat ik bij Transavia moet zijn. Maar ik ben van mening dat het wel tot de taak van een reisbureau behoort om te helpen. Zij kunnen bijvoorbeeld in ieder geval bevestigen dat het niet normaal is dat je betaalt voor 4x stoel en 4x priority, maar geen factuur ontvangt waar dit op vermeld staat. Zij doen zaken met Transavia en zouden de wegen moeten kennen.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Kokka1 »

BL2 schreef:
13 mar 2023 22:05
Priority-boarding, daar zou ik mijn geld nooit aan uitgeven. Als eerste in het krappe vliegtuig zitten en dan maar wachten en wachten tot het gewone volk allemaal is ingestapt.
Probeer altijd bij de laatste 10 instappers te horen, hij vertrekt echt niet hoor......
als je bij een normale lijnvlucht als laatste instapt kan je je baggage nergens meer kwijt.

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door rwolters »

Kokka1 schreef:
16 mar 2023 06:59
BL2 schreef:
13 mar 2023 22:05
Priority-boarding, daar zou ik mijn geld nooit aan uitgeven. Als eerste in het krappe vliegtuig zitten en dan maar wachten en wachten tot het gewone volk allemaal is ingestapt.
Probeer altijd bij de laatste 10 instappers te horen, hij vertrekt echt niet hoor......
als je bij een normale lijnvlucht als laatste instapt kan je je baggage nergens meer kwijt.
Gewoon een stoel bij de nooduitgang nemen. Kost maar een beetje (vaak minder dan prio boarding) en je hebt zowel meer ruimte als gegarandeerde bagageruimte.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door BL2 »

Mijn rugzakje blijkt altijd prima onder mijn stoel te passen. Nooit gehad dat iemand daar al wat had geplaatst. De rest zit toch altijd al in de noodzakelijke koffer.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
16 mar 2023 08:39
Mijn rugzakje blijkt altijd prima onder mijn stoel te passen. Nooit gehad dat iemand daar al wat had geplaatst. De rest zit toch altijd al in de noodzakelijke koffer.
Da's fijn voor jou, maar daar heeft iemand die handbagage heeft die niet onder de stoel past niets aan.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mathilde D. schreef:
15 mar 2023 23:03
Ten einde raad heb ik de ACM gebeld.
Waarom is de vraag waarom die paar tientjes niet op de factuur staan zo belangrijk dat je er ten einde raad van bent en zoveel moeite voor doet?

Blijkt een en ander wél gewoon uit de overige documentatie?

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
16 mar 2023 08:54
Da's fijn voor jou, maar daar heeft iemand die handbagage heeft die niet onder de stoel past niets aan.
Heel veel reizigers zouden eens wat minder zgn handbagage het vliegtuig in moeten slepen. Dit is compleet uit de hand gelopen. Gelukkig zie ik de laatste tijd dat er veel meer handbagage wordt ingenomen bij het daadwerkelijke instappen.
Volgende stap is dat er ook gewoon voor handbagage betaald moet gaan worden....

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie dat niet. De regels voor en afmetingen van handbagage zijn duidelijk en worden ook gewoon consequent toegepast.

Maar goed, het topic draait hier niet om natuurlijk :wink:

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
16 mar 2023 09:40
Ik zie dat niet. De regels voor en afmetingen van handbagage zijn duidelijk en worden ook gewoon consequent toegepast.

Maar goed, het topic draait hier niet om natuurlijk :wink:
Maar het toepassen van bekende regels is wel een terugkerend onderwerp bij diverse klachten 😁. Meer handhaving maar niet als je zelf getroffen wordt....

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door BL2 »

Wel vreemd dat er tegenwoordig zo veel handbagage bij instappen alsnog wordt ingenomen. Gewoon omdat reizigers de maten oprekken.....
Sommige luchtvaart maatschappijen geven tegenwoordig ook een maximaal aantal handbagage aan.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kokka1 schreef:
16 mar 2023 06:59
BL2 schreef:
13 mar 2023 22:05
Priority-boarding, daar zou ik mijn geld nooit aan uitgeven. Als eerste in het krappe vliegtuig zitten en dan maar wachten en wachten tot het gewone volk allemaal is ingestapt.
Probeer altijd bij de laatste 10 instappers te horen, hij vertrekt echt niet hoor......
als je bij een normale lijnvlucht als laatste instapt kan je je baggage nergens meer kwijt.
Nooit dat probleem gehad. Kon altijd mijn bagage inchecken.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Nijogeth schreef:
16 mar 2023 20:56
Kokka1 schreef:
16 mar 2023 06:59
BL2 schreef:
13 mar 2023 22:05
Priority-boarding, daar zou ik mijn geld nooit aan uitgeven. Als eerste in het krappe vliegtuig zitten en dan maar wachten en wachten tot het gewone volk allemaal is ingestapt.
Probeer altijd bij de laatste 10 instappers te horen, hij vertrekt echt niet hoor......
als je bij een normale lijnvlucht als laatste instapt kan je je baggage nergens meer kwijt.
Nooit dat probleem gehad. Kon altijd mijn bagage inchecken.
ik vlieg heel veel, veel te veel eigenlijk, en ik kijk altijd met veel plezier naar het gedoe van mensen die proberen om hun baggage nog ergens kwijt te kunnen. veel van die mensen eindigen met een tas bij hun voeten op een vlucht van 12 uur.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Moneyman schreef:
16 mar 2023 08:56
Mathilde D. schreef:
15 mar 2023 23:03
Ten einde raad heb ik de ACM gebeld.
Waarom is de vraag waarom die paar tientjes niet op de factuur staan zo belangrijk dat je er ten einde raad van bent en zoveel moeite voor doet?

Blijkt een en ander wél gewoon uit de overige documentatie?
Hoi, de te leveren prestaties staan er wel op, maar het totaal klopt niet. Ik vind dat het moet kloppen en en dat het een grote vliegtuigmaatschappij niet siert om dat niet te erkennen. Een groot bedrijf behoort toch goede facturen te versturen ? Ik zou daar eventueel ook last mee kunnen krijgen als ik bijvoorbeeld een beroep op de annuleringsverzekering zou moeten doen. En , ten einde raad slaat vooral op de onwil en het onbegrip van de klantenservice medewerkers, zowel van Tui als van Transavia.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Als u 100 Euro hebt betaald, hebt u recht op een factuur van 100 Euro.
Maar hebt u al gecontroleerd, of uw stoelen wel zijn gereserveerd?
Mogelijk is dat ook niet gebeurd.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Stoel reserveren en reserveren priority boarding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kokka1 schreef:
17 mar 2023 05:57
Nijogeth schreef:
16 mar 2023 20:56
Kokka1 schreef:
16 mar 2023 06:59


als je bij een normale lijnvlucht als laatste instapt kan je je baggage nergens meer kwijt.
Nooit dat probleem gehad. Kon altijd mijn bagage inchecken.
ik vlieg heel veel, veel te veel eigenlijk, en ik kijk altijd met veel plezier naar het gedoe van mensen die proberen om hun baggage nog ergens kwijt te kunnen. veel van die mensen eindigen met een tas bij hun voeten op een vlucht van 12 uur.
Hmm, nu ik erover nadenk, ik heb nooit handbagage bij. Ik doe alles in het ruim, dan kan ik door de poortjes en begint de vakantie, hoef ik niet meer te sjouwen met spullen, gaan we een biertje pakken, wat eten en rustig rondkijken hoe mensen zich raar gedragen op het vliegveld.

Plaats reactie