LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
pinky1973
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:20

Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door pinky1973 »

Echt te belachelijk voor woorden, ben me aan het orienteren vooor een reis volgend jaar mei.
Had wat prijzen opgeschreven en daar ook een foto van genomen voor de zekerheid,(mocht ik mijn kladje kwijt raken) en nu een paar dagen later wil ik gaan boeken en zie ik tot mijn schrik dat ze minimaal 300-350 euro verhoogt zijn. echt het zelfde hotel, dag en datum !?!?!?!
Echt te belachelijk voor woorden en ja nu kunnen we niet meer want dat kunnen we niet opbrengen.
We waren al blij dat we dit dan net konden gaan doen voor een keer en nu de kinderen weer teleurstellen dat het dus toch niet door gaat :? :( :evil:

Kan sunweb dit zo maar doen ??

ingrid

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door prem »

Het staat ze vrij natuurlijk, maar lees dit eens:
http://elliott.org/the-navigator/no-air ... of-crumbs/

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door stfwlk »

Verwijder de cookies / cache / browser history eens van je browser en probeer dan opnieuw. Het zou kunnen dat je dan een andere prijs krijgt.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door 53078 »

"Bedankt Harrie"

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door Dirkie »

pinky1973 schreef:Echt te belachelijk voor woorden, ben me aan het orienteren vooor een reis volgend jaar mei.
Had wat prijzen opgeschreven en daar ook een foto van genomen voor de zekerheid,(mocht ik mijn kladje kwijt raken) en nu een paar dagen later wil ik gaan boeken en zie ik tot mijn schrik dat ze minimaal 300-350 euro verhoogt zijn. echt het zelfde hotel, dag en datum !?!?!?!
Echt te belachelijk voor woorden en ja nu kunnen we niet meer want dat kunnen we niet opbrengen.
We waren al blij dat we dit dan net konden gaan doen voor een keer en nu de kinderen weer teleurstellen dat het dus toch niet door gaat :? :( :evil:

Kan sunweb dit zo maar doen ??

ingrid
Wat was het antwoord van Sunweb, toen U ze hiermee confronteerde. U heeft tenslotte 'bewijsmateriaal'. U kunt Subweb gewoon bellen.
Laatst gewijzigd door Dirkie op 31 okt 2014 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

pinky1973
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:20

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door pinky1973 »

Ik heb een bericht op hun facebookpagina hierover gezet..dan kan iedereen het lezen hoe ze te werk gaan.
hierbij hun matige reactie:
Hi Ingrid, Wat jammer dat de prijs op dit moment anders is. Ik geef je graag toelichting op de prijzen die op de website staan.
"Je hebt gezien dat de prijzen per dag kunnen wisselen.
De wisselende prijzen hebben te maken met de vraag van de klant naar een bepaalde bestemming of accommodatie en de voorraad die wij op dat moment hebben. Sunweb speelt daar op in.
Als ik jou kan helpen met het zoeken van een leuke aanbieding, dan hoor ik het graag. Groetjes,"

Ja en een aanbieding heb ik gekregen maar ook hoge prijs :(

Ik ga ze toch maar eens bellen.....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vraag me dan af of ts ook zo op zijn strepen was gaan staan als de prijzen in zijn voordeel waren afgeweken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk kunnen ze dat doen. De prijzen veranderen met de dag, nee zelfs met het uur. Zolang je de reis niet hebt geboekt, of er een optie op hebt genomen, kunnen de prijzen nog flink op en neer gaan. Zeker als het om een leuke aanbieding gaat, kan het maar zo zijn dat die aanbieding snel weer weg is.

Overigens is reizen/boeken via Duitsland niet altijd goedkoper, maar zeker een idee om ook daar eens te kijken.

Nebilem
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:56

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door Nebilem »

je hebt toch nog niet geboekt? Tuurlijk kunnen ze dat doen het kan in de reisbranche ieder minuuut veranderen. Ik vind het schandalig dat je zo'n bedrijf zwart probeert te maken hiervoor. Als je het niet kunt betalen moet je het niet doen of een lening bij je familie vragen.

Ik kan het echt niet hebben dat zulke mensen een bedrijf zwart proberen te maken he walgelijk gewoon.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door prem »

pinky1973 schreef:Ik heb een bericht op hun facebookpagina hierover gezet..dan kan iedereen het lezen hoe ze te werk gaan.
hierbij hun matige reactie:
Hi Ingrid, Wat jammer dat de prijs op dit moment anders is. Ik geef je graag toelichting op de prijzen die op de website staan.
"Je hebt gezien dat de prijzen per dag kunnen wisselen.
De wisselende prijzen hebben te maken met de vraag van de klant naar een bepaalde bestemming of accommodatie en de voorraad die wij op dat moment hebben. Sunweb speelt daar op in.
Als ik jou kan helpen met het zoeken van een leuke aanbieding, dan hoor ik het graag. Groetjes,"

Ja en een aanbieding heb ik gekregen maar ook hoge prijs :(

Ik ga ze toch maar eens bellen.....
Waarom is dit nou een matige reactie? Als er veel vraag is gaat de prijs omhoog. Zo werkt dat in de echte wereld. Ik zou me er maar bij neerleggen en stoppen ze zwart te maken. Je kunt niks claimen dan had je maar gelijk moeten boeken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MichielFRL schreef:@pinky1973
Reizen boeken / zoeken, of het nou om vliegtickets of hotels gaat, altijd op een Windows PC doen en niet op een Apple device. Er zijn sites die kijken wat voor apparaat je gebruikt en passen daar de prijs op aan.
Broodje Aap.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door 53078 »

[
MichielFRL schreef:
GJvdZ schreef:
MichielFRL schreef:@pinky1973
Reizen boeken / zoeken, of het nou om vliegtickets of hotels gaat, altijd op een Windows PC doen en niet op een Apple device. Er zijn sites die kijken wat voor apparaat je gebruikt en passen daar de prijs op aan.
Broodje Aap.
Echt niet!
Ga het zelf maar proberen. Met name als je dingen op een Amerikaanse website boekt krijg je verschillende prijzen.
MonkeySandwich-story. You try to make that the cat wise

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door newmikey »

MichielFRL schreef:@pinky1973
Reizen boeken / zoeken, of het nou om vliegtickets of hotels gaat, altijd op een Windows PC doen en niet op een Apple device. Er zijn sites die kijken wat voor apparaat je gebruikt en passen daar de prijs op aan.
Tevens krijg je vaak de 2e keer dat je kijkt een andere prijs dan de eerst keer. Ook het tijdstip van de dag en de dag zelf zijn van invloed op de prijs.
Via onze oosterburen kan je trouwens vaak dezelfde reis (alleen vertrek uit Duitsland) veel goedkoper boeken.
Broodje aap. Ik zou dan wel héél goedkope aanbiedingen moeten krijgen want ik gebruik noch Windows, noch Apple. FUD dus.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door 53078 »

newmikey schreef:..
Broodje aap. Ik zou dan wel héél goedkope aanbiedingen moeten krijgen want ik gebruik noch Windows, noch Apple. FUD dus.
Hedde gij die pos-duuf nog? :wink: Ik mot wat bestelle in de Joe-Es of Ee...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

newmikey schreef:
MichielFRL schreef:@pinky1973
Reizen boeken / zoeken, of het nou om vliegtickets of hotels gaat, altijd op een Windows PC doen en niet op een Apple device. Er zijn sites die kijken wat voor apparaat je gebruikt en passen daar de prijs op aan.
Tevens krijg je vaak de 2e keer dat je kijkt een andere prijs dan de eerst keer. Ook het tijdstip van de dag en de dag zelf zijn van invloed op de prijs.
Via onze oosterburen kan je trouwens vaak dezelfde reis (alleen vertrek uit Duitsland) veel goedkoper boeken.
Broodje aap. Ik zou dan wel héél goedkope aanbiedingen moeten krijgen want ik gebruik noch Windows, noch Apple. FUD dus.

Geen broodje aap !
Behoudens dat niet uitmaakt op welke besturingssysteem je dit doet maar via welke IP adres.

Zelfde ervaring meerdere keren gehad, ook met Sunweb. Toen met 2 laptops zelfde opgevraagd maar met verschillende ip's en verschillende tijden. Laptop 1 om 10:00 in ochtend en later als de sessie was verlopen was de prijs hoger, via laptop 2 ingelogd om 13:00 met ander ip adres en ja hoor, prijs van laptop 1 van 10:00 kwam naar voren.

Blijkelijk wordt er met een speciaal proggie gewerkt welke analyseert.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door newmikey »

Teunbosseman schreef: Geen broodje aap !
Behoudens dat niet uitmaakt op welke besturingssysteem je dit doet maar via welke IP adres.
Dat is waar ik op doelde eigenlijk. Krijg, als ik per ongeluk thuis m'n laptop op Windows opstart géén andere prijzen dan als ik gewoon met Linux boot, wel als ik op m'n werk de prijzen check of op andere dagen/tijden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door newmikey »

MichielFRL schreef:Het besturingssysteem is wel degelijk van invloed op zoekresultaten: http://online.wsj.com/news/articles/SB1 ... malertTECH
Beter lezen: "...said the company isn't showing the same room to different users at different prices"

Het onderzoek bevestigde alleen dat Mac gebruikers andere (duurdere) voorkeuren lijken te hebben dan PC gebruikers, niet dat hetzelfde produkt voor een andere prijs wordt aangeboden afhankelijk van het besturingssysteem. Het bedrijf overweegt dus om Mac gebruikers ook produkten voor te schotelen die lijken te passen bij hun voorkeuren, niets wereldschokkends dus.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door Julie4444 »

MichielFRL schreef:Het besturingssysteem is wel degelijk van invloed op zoekresultaten: http://online.wsj.com/news/articles/SB1 ... malertTECH
Dit lijkt aannemelijk.

Even willekeurige ticketsite gepakt (tix.nl) en met iOS device was de goedkoopste directe verbinding € 325 (en met overstap € 193.75) voor een willekeurige reis. Exact dezelfde reis was het goedkoopst met € 82,50 (directe reis) op een windows device. De twee goedkoopste opties werden op het ios apparaat niet getoont. Helemaal niet.

Er miste overigens ook een andere directe verbinding (€200-nogwat), dus het totaal aantal gevonden vluchten lijkt ook een beetje questionable.

Moet ik wel bij zeggen dat ik met het windows apparaat wel een vpn heb gebruikt zodat de IPs anders waren.

Beide browsers gerefreshed voor de zekerheid. Daarna via dezelfde ip als waarmee het ios apparaat gekeken had op de windows laptop gekeken. Daarmee waren de twee goedkoopste ook verdwenen op het windows apparaat.

Of ze onthouden dan je IP om je alsnog meer te laten betalen, of ze zouden het per locatie anders doen qua prijzen (Eindhoven VPN voor de windows vs. random Den bosch netwerk voor iOS). Zou het nog op een andere locatie kunnen proberen, maar het lijkt sowieso niet helemaal kosjer.

Probeer het zelf zou ik zeggen en trek dan een conclusie.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door Har06 »

Natuurlijk kan Sunweb zijn prijzen wijzigen, niemand is verplicht te boeken, hert IP verhaal is nonsens

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Sunweb verhoogt de prijzen ruim 330 euro, kan dit ??

Ongelezen bericht door Har06 »

Overigens niemand is verplicht te boeken
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2014 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

Gesloten