LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supersaver > vlucht anulering

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mikel1985
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2020 15:38

Supersaver > vlucht anulering

Ongelezen bericht door Mikel1985 »

6 mei as. zou ik terugvliegen naar AMS via Doha met Qatar Airways. Ticket geboekt via Supersaver BV. Supersaver BV heeft via de website checkmytrip [.com] de status op flight canceled gezet eerder deze week. Qatar gaf via een FB bericht te kennen dat ik kan checken wat de status is van mijn vluchtnummer. De vlucht is inderdaad verwijderd maar gaat Qatar wel een paar uur eerder met een ander vluchtnummer.

Nu moet ik wachten en kan ik pas bellen als mijn vlucht binnen 6 dagen vertrekt, met de vermelding dat er een wachttijd is van meer dan 2 u. Bij Qatar word ik er uitgegooid. Echter, lees ik alle reacties op trustpilot en FB dan word je niet zomaar overgeboekt naar een ander vluchtnummer terwijl Qatar aangeeft dat je gewoon gratis kan wijzigen. Blijkbaar had ik dan extra moeten betalen voor het omboeken.

Waar het mij nu vooral omgaat is het volgende. Klanten van Supersaver geven aan dat ze vooral te maken krijgen met deze pagina:

https://system.etrack1.com/formbuilder/ ... TpK1lavXTU

Met de vereiste en enige mogelijkheid:
I agree to proceed with cancellation of my entire booking regardless the refundable amount or any other solution provided by the airline.

Wat ik echter niet begrijp aan bovenstaande link is dat als men nu al weet dat de vlucht gecanceld is waarom ik dan zelf een vlucht zou moeten cancelen. Met andere woorden, als ik nu zelf cancel dan kan ik pas bij ze terecht voor een oplossing? Lijkt mij ook niet de bedoeling.

Kan iemand mij vertellen wat ik in deze situatie moet doen als deze zich gaat voordoen? Ben liever alvast goed voorbereid. Lees namelijk ook dat je gedwongen wordt binnen 24 u een keuze te maken zonder enige toelichting. Bekende van mij overkwam exact hetzelfde via Gate 1.

Bedankt zover!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Supersaver > vlucht anulering

Ongelezen bericht door Jablan »

Je schrijft niet precies waar je nu bent.

Als SuperSaver de vlucht heeft geannuleerd, wat krijg je van hen? Of kun je al direct bij Qatar omboeken?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Supersaver > vlucht anulering

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou geen gebruik maken van dit contactformulier.

Mikel1985
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2020 15:38

Re: Supersaver > vlucht anulering

Ongelezen bericht door Mikel1985 »

Hoi Jablan,

ik vlieg vanaf BKK > Doha > AMS. Supersaver geeft tot nu toe geen enkel gehoor en heeft nog geen enkel alternatief geboden. Ook totaal onbereikbaar net als Qatar airways overigens. Supersaver kan alleen maar omboeken, ik kan niets en Qatar diet niets. Kom er nog even op terug en verwacht nog een standaard mail van Supersaver in de aankomende dagen.

Als iemand iets weet over dat gekke formulier waar klanten het over hebben van Supersaver dan hoor ik het graag.

Mikel1985
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2020 15:38

Re: Supersaver > vlucht anulering

Ongelezen bericht door Mikel1985 »

Nou daar gaan we dan en dit als reactie gekregen net van Supersaver:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Your flight has unfortunately been affected by the situation with Covid-19.

We will send a refund application to the airline and if the request is granted by the airline, we will process your refund in accordance with the airline's policy and our Terms and Conditions. When you confirm to cancel your booking, the refund amount will be paid out to your original form of payment.

Please note that your booking has not been cancelled yet. You need to reply to this email as soon as possible to confirm the cancellation of your booking.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik niet helemaal snap is de regel: When you confirm to cancel your booking,........... Ik wil niet cancelen, vlucht is al gecanceld. Zal dit ook terug mailen. Maar lees ik verkeerd of is dit een raar spelletje wat ze spelen? Of vragen ze hier enkel om een bevestiging om aan de slag te gaan met mijn refund?

Heb net ook geprobeerd te bellen maar na een uur in de wacht staan kreeg ik iemand aan de telefoon die alleen maar hallo, hallo riep... weer mislukt.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Supersaver > vlucht anulering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En staat dat er nog niet gecancelled is.

Mikel1985
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2020 15:38

Re: Supersaver > vlucht anulering

Ongelezen bericht door Mikel1985 »

De vlucht gaat niet meer dus is al 100% gecanceld of hoe je dit ook wilt noemen. Ik ga toch niet zelf een vlucht cancelen die al gecanceld is? Waarom deze vraag...misschien interpreteer ik het gewoon helemaal verkeerd. Maar voor ik ga mailen hoop ik dat iemand misschien wat nuttige info heeft. Zal ze weer eens bellen maar verwacht weinig respons.

Mikel1985
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2020 15:38

Re: Supersaver > vlucht anulering

Ongelezen bericht door Mikel1985 »

Update 4 mei :

eindelijk Supersaver te pakken na weer 2 u in de wacht, maar oke. Ticket wijzigen kost omboekingsfee + verschil ticket en is een aanzienlijk hoog bedrag. Qatar biedt overigens gratis wijziging aan op de website maar alleen Supersaver kan daarbij. Refund kost 30 euro om refund op te starten (vreemd...) en aangezien ik al op de helft van mijn vlucht zit krijg ik heel misschien een deel van de terugvlucht terug over een x aantal weken / maanden.

Snap dat het lastig is nu met corona, maar benieuwd of het refund gedeelte wel klopt en mag. Vind t allemaal maar vreemd. Afijn, ik ga opzoek naar een nieuwe ticket.

Gesloten