LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering hotelkamers door HotelsClick

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
r.cransveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2018 13:49

Annulering hotelkamers door HotelsClick

Ongelezen bericht door r.cransveld »

Op 21 maart 2018, 3 hotelkamers in Wenen geboekt. De kamers zijn voor een periode van 6 tot 9 december j.l. geboekt. Via de zoekmachine van Trivago ben ik bij HotelsClick terechtgekomen. Nadat ik de bevestiging had ontvangen is er via de Visa kaart gelijk een bedrag van € 1203,-- afgeschreven. Het betreffende hotel bevestigd rond begin november dat de kamers inderdaad zijn gereserveerd.
Vol ongeloof ontving ik 10 dagen voor vertrek een mail van HotelsClick dat wegens technische en administratieve problemen dat er garantie kon worden gegeven dat de gereserveerde kamers ook daadwerkelijk beschikbaar zouden zijn.
Navraag bij hotel hotel leverde op dat HotelsClick de kamers gewoon had geannuleerd en dat ik bij HotelsClick moest zijn voor verdere informatie. Ik heb de daarop volgende dagen ettelijke keren geprobeerd om telefonisch met hun in contact te komen( telkens meer dan een uur in de wacht) maar zonder succes. Toen maar een mail gestuurd met het verzoek om informatie en gesommeerd mijn geld terug te storten. Maar telkens kreeg ik weer de mail dat er administratieve en technische problemen waren.
Toen het ik Trivago benaderd en gevraagd of zij hierin iets kunnen betekenen. Aan mij werd verteld dat zij in principe hierin geen partij zijn omdat zij alleen een zoekmachine zijn. Maar ze hebben wel regelmatig een mail aan mij gestuurd dat ze ook contact met HotelsClick hebben gezocht. Ook bij Visa een betwistingsformulier met alle benodigde stukken ingediend maar tot op heden geen resultaat.

Nu bijna 3 weken verder voel ik me door iedere instantie door redelijk in de kou gezet.
Geen geld retour, een reactie meer van HotelsCilck en Visa. Trivago kan schijnbaar ook niet meer betekenen.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Annulering hotelkamers door HotelsClick

Ongelezen bericht door Gegrand »

Je kan via je creditcardmaatschappij de betaling ongedaan maken.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Annulering hotelkamers door HotelsClick

Ongelezen bericht door meniles »

Het is misschien een kleine nuance, maar alle genoemde bedrijven zijn geen 'instanties' in de zin dat ze grondwettelijk verplicht zijn u bijstand te verlenen.. Een instantie is een officiële organisatie en dit zijn gewoon commerciële bedrijven.

Dat gezegd hebbende wemelt het online van de slechte reviews over HotelsClick en is de kans groot dat u van hen inderdaad niets meer gaat horen en uw geld ook niet rechtstreeks van hen terug gaat krijgen. Zoals Gegrand echter al opmerkt zou dit via uw creditcardmaatschappij (Visa in dit geval) wel moeten kunnen en gaat het u waarschijnlijk ook wel lukken gezien het hotel en Trivago in de meewerkmodus lijken te zitten. Hou hier echter wel rekening met een langere doorlooptijd.

r.cransveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2018 13:49

Re: Annulering hotelkamers door HotelsClick

Ongelezen bericht door r.cransveld »

Ik heb inderdaad mijn geld via Visa terug gekregen. Moet wel zeggen dat ik het regelmatig contact met Trivago als prettig heb ervaren ondanks dat ze eigenlijk hierin geen partij zijn.
Wat betreft de reviews van HotelsClick is het inderdaad wel zo dat er een verschil zit als je de Nederlands geschreven reviews leest en alle reviews met verschillende talen. M aar dat is iets wat ik mezelf mag verwijten.
Van HotelsClick heb ik totaal niets meer ontvangen ondanks dat ik bijna dagelijks een mail heb gestuurd of geprobeerd heb om telefonisch met hun in contact te komen.
Wat ik alleen niet snap is dat Trivago nog steeds zaken doet met boekingssites met zulke slechte reviews.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Annulering hotelkamers door HotelsClick

Ongelezen bericht door k2p »

Mooi te horen dat het met een sisser afloopt voor je. Het had je erger kunnen verkeren. Volgende keer gewoon lekker bij een Nederlands bedrijf boeken. Die zijn er voldoende. En dan weet je gelijk wie je kan aanspreken als het niet goed gaat.
Zie als Nederlands bedrijf bijvoorbeeld: https://www.voordeeluitjes.nl/ZoekHotels?q=wenen

Gesloten