LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieboeking

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
FvdBrink

Vakantieboeking

Ongelezen bericht door FvdBrink »

Ik heb in deceember 2003 een vakantie geboekt bij D-reizen naar Menorca Spanje. Echter door de grote publiciteit in de dagbladen zakken de prijzen met maar liefst 50%. Ik bel op voordat ik de hoofdprijs moet betalen, maar krijg totaal geen medewerking van het reisburo. Ik heb als consument met een vroegboekkorting het gevoel dat ik de dupe ben. [/b]

gaste

Re: Vakantieboeking

Ongelezen bericht door gaste »

dat klopt, eenmaal voor een bepaalde prijs geboekt blijft geboekt voor die prijs, ook als de prijzen zakken.
Het is net een loterij, vroeg boeken of laat boeken, je kunt winnen of verliezen.

Gast

Re: Vakantieboeking

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben dit jaar eens voor het eerst niet vroeg geboekt.
Dit kwam ook door omstandigheden, maar toch wilde we graag een keer weg.
We zijn fanatieke Griekenlandgangers geworden.

Een aantal bestemmingen die wij uitgezocht hadden bleken helaas vol of op een bepaalde vertrekdatum geen vliegtuigstoelen beschikbaar.

Bij reisbureau uit de computer een aantal andere opties laten rollen en daarbij zat een aardige aanbieding. Kreta, Malia, 15 dagen en app.
Met de "normale prijs" (volgens prijsbijlage) scheelde dit maar liefst 216 euro p.p.
Daar kun je een hoop andere leuke dingen voor doen daar, dus wij geboekt.

Voor alle zekerheid hebben we de dag erna het reisbureau nog even gebeld of alles ook wel geaccepteerd was door de reisorganistor.
UIteraard was alles zoals afgesproken.

Normaal liepen we rond de Kerst het reisbureau plat voor nieuwe gidsen om maar zo vroeg mogelijk te kunnen boeken.
Motto: dan krijg je ook wat je wilt hebben.

De recente ervaring heeft ons toch aan het denken gezet. Goed we hebben niet wat onze eerste keus had, maar een beetje omschakelen levert blijkbaar toch een aardig bedrag op.

Volgend jaar gaan we weer laat boeken. Misschien valt het dan wel juist tegen, dat weten we niet. Maar het is het proberen waard.

Wat betreft de prijs uit het verhaal van FvdBrink:
Blijkbaar kan het dus wel. In het appartement wat wij geboekt hebben zitten ook mensen die de volle mep betaald hebben.
Dat is ongeveer te vergelijken met uw verhaal.

gaste

Re: Vakantieboeking

Ongelezen bericht door gaste »

als het met vertrek in juli/augustus, voorjaars- herfst- of kerstvakantie is kun je beter zo vroeg mogelijk boeken - daarbuiten is het altijd de moeite waard te wachten op last minutes

Gast1001

Re: Vakantieboeking

Ongelezen bericht door Gast1001 »

Ben ik niet met je eens. Of gedeeltelijk dan. Tot voor kort kon ik alleen in de schoolvakantie's weg en vroegboeken is de hoofdprijs betalen. Als je beslist in dit hotel in die plaats wilt zitten dan moet je vroeg boeken maar als je flexibel bent qua bestemming is er zo vreselijk veel te boeken voor idioot lage prijzen. Mijn "laagste" score was 1 week herfstvakantie naar Gran Canaria, 2 personen, bungalow, logies voor 129 euro p.p. En de meivakantie, 2 weken, 2 personen, Griekenland (Karpathos), studio, logies voor 149 euro p.p. (NL touroperator en NL vliegtuig) Top! Ik zal echt noooooit meer vroeg boeken.

Gast

Re: Vakantieboeking

Ongelezen bericht door Gast »

meivakantie, 2 weken, 2 personen, Griekenland (Karpathos), studio, logies voor 149 euro p.p. (NL touroperator en NL vliegtuig)
Vorig jaar zijn we half september ook naar Karpathos geweest.
15 dagen/appartement/NL-touroperator.
Pas rond juni geboekt en dat koste ons 545 euro p.p.

Daar mensen getroffen in hetzelfde app. zelfde aankomst en vertrekdatum die bij dezelfde touroperator geboekt hadden, echter waren ca. 100 euro goedkoper uit (1 week van tevoren geboekt).

Wat ons wel is opgevallen dat de minder poulaire bestemmingen zoals bijv. Karpathos weinig prijsverschillen geeft.
Bestemmingen naar bijv. Kreta daar valt eerder "winst" te behalen.

Ik heb me eens laten vertellen dat zoiets komt doordat touroperators een accomodatie voor een heel seizoen afhuren. Daarvoor koopt hij ook een aantal vliegtuigstoelen in.
Wanneer het aantal vliegtuigstoelen op een bepaalde vertrekdatum nog niet zijn volgeboekt, gaat de touroperator de stoel in de "aanbieding" doen. Daar koppelt hij een acc. aan die ook nog plaats heeft en binnen no-time is de vliegtuigstoel én het app. bezet.
Het evt. "verlies" wordt ruimschoots goedgemaakt door het hele seizoen heen.

Het is dus inderdaad nodig felxibel te zijn (vertrekdatum/accomodatie) om finacieel voordeel te kunnen behalen.
En ik moet ook Gaste van 19 mei 2004 14;43 uur deels gelijk geven, al zie je soms ook "stuntprijzen" in juli en augustus.

vr. groeten,
Gast 19 mei 12;07 uur

Gesloten