LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behoorlijke extra kosten huren Rental cars

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lucien diddens
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2018 17:06

Behoorlijke extra kosten huren Rental cars

Ongelezen bericht door Lucien diddens »

Wij hebben van 1-6 tm 4-6 een busje gehuurd via Rental cars op vliegveld Malaga.
Deze hadden we van 1-6 10.00 uur tm 4-6 9.00 uur gehuurd,echter kregen we een andere vlucht.
We haalden het busje 1-6 om 14.20 uur op,en leverden deze op 4-6 om 18.15 uur in.
Dit alles had ik ook goed doorgegeven bij ophaling van de bus,en was geen probleem.
Uitvoerende partij was Avis,deze probeerden mij ook nog eens een extra verzekering te verkopen(hier bleven ze flink op doorgaan)
Dit had ik al allemaal bij Rental cars afgesloten,volledige verzekering.
Wij hadden bij Rental cars 287 euro betaald,wij zouden alleen nog 35 euro moeten betalen bij Avis voor 2e bestuurder.
Contract van Avis zou ik via de mail krijgen,niet dus.
Bij thuiskomst zie ik dat Avis mij 252 euro heeft ingehouden,ik meteen reclameren bij Rental cars.
Deze komen met het antwoord,je hebt het busje een dag langer gehad,en boete er overheen.
Ik heb vervolgens bij hun weer gemeld,dat ik dit wel duidelijk heb gemeld,en evt.ook wel 100 euro in totaal extra wil betalen.(2e rijder,en een paar uur later het busje inleveren)
Rental cars vindt dat de factuur van Avis gewoon klopt,en veegt mijn argumenten zo van tafel.
Ik hou hier toch wel een behoorlijke nasmaak van over,en ga proberen dit te betwisten via de credit card.
Al met al verdiend dit vanuit mijn oogpunt toch een betere oplossing.
Ik heb al zeker 20x een auto gehuurd,maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Behoorlijke extra kosten huren Rental cars

Ongelezen bericht door Gegrand »

Een dag extra huur is terecht , huurperiode's lopen exact 24 uur later af .
Heeft u een bevestiging gekregen via mail met de veranderde vliegtijden van Rentalcars , want daar had u het moeten doorgeven.
Alleen mondeling bij het ophalen van de auto is niet voldoende en zonder bevestiging van de verhuurder klopt het helemaal dat u: 1. te laat heeft opgehaald , 2. te laat heeft teruggebracht , voor beide zaken wordt een toeslag of boete hoe je het wil noemen ingehouden op uw creditcard.

Dit alles staat ook vermeld in de kleine lettertjes van de voorwaarden , maar wie leest die altijd ;) , ik ook trouwens niet altijd hoor.

stofzuigertje

Re: Behoorlijke extra kosten huren Rental cars

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na bepaalde tijd en vaak is dat 9.00 of 10.00 uur geld de volgende dag!

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Behoorlijke extra kosten huren Rental cars

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De extra dag is terecht. En als u aan de balie staat, krijgt u die natuurlijk niet tegen de vroegboek-prijs maar tegen het volle tarief. Aan de balie is de dagprijs vaak ongeveer 2 keer zo hoog als bij boeking vooraf.

En natuurlijk de kosten van een extra chauffeur. Die kunnen ook nog aardig oplopen.

Tot slot nog eventueel een boete voor het opbreken van het vroegboek-contract. Geen idee wat voor busje het was en wat dat dan per dag kost in Spanje, maar heel veel goedkoper zult u met 'redelijke tarieven' niet uitkomen.

Gesloten