LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
4evaah
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2019 16:22

Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door 4evaah »

Ik boekte een reis bij de Vakantie Discounter naar het zuiden van Italie, van vliegveld Bari naar hotel Terminal in Leuca. Er zat geen transfer bij de reis, en NATUURLIJK had ik van te voren moeten uitzoeken of ik wel makkelijk bij het hotel zou kunnen komen. De afstand was 2,5 uur rijden, maar alsnog ging ik er (het is naief, I know) vanuit dat ik toch wel op een of andere manier bij het hotel zou moeten kunnen komen. Hierbij moet ik vermelden dat een huurauto voor mij geen optie is, dus ik dacht aan taxi of openbaar vervoer. Nu gaat er enkel openbaar vervoer naar Leuca tussen juli en eind augustus, en een taxi was 300 Euro voor een enkele reis. Dus heen en weer zouden deze kosten meer zijn dan ik voor het weekje heb betaald. Omdat de reis goedkoop was vond ik het niet erg om meer te betalen voor transfer, maar 600 Euro ging me toch wat ver. Uiteindelijk heb ik de reis geannuleerd en daar 200 Euro voor betaald.

Het punt wat ik vooral wil maken is hoe ermee werd omgegaan vanuit de klantenservice, namelijk ronduit bot. Ik neem alle verantwoordelijkheid, maar vind dat er ook iets van gedeelde verantwoordelijkheid is, gezien nergens op de site ook maar 1 zin stond met iets als 'Let op: mocht een huurauto geen optie zijn, dan is het nogal een uitdagen (zeg maar onmogelijk) om bij het hotel te komen'.

Op deze suggestie kreeg ik enkel reacties als 'we kunnen het bij de marketingafdeling voorleggen, maar het is maar de vraag of ze hier iets mee gaan doen gezien de sales'. Als je jezelf een online reisbureau noemt, heb je volgens mij als core business om geïnteresseerden zo goed mogelijk te informeren, om de juiste match qua vakantieganger en vakantie te maken. Zo presenteert de Vakantie Discounter zich ook, maar het is heel duidelijk dat dat ze niet kan schelen en dat het ze puur om de sales gaat.

Nogmaals: het was m'n eigen domme fout om de reis tussen het vliegveld en hotel niet helemaal uit te pluizen alvorens te boeken en ik zie de 200 Euro annuleringskosten als leergeld. Wel is het een beetje jammer, en zo niet kortzichtig (en bovenal onaardig en niet klantvriendelijk!!), van de organisatie om hier niet eens maar een klein beetje gedeelde verantwoordelijkheid in te nemen door een zin met waarschuwing toe te voegen. Dit is namelijk geen moeite en onderdeel van hun bedrijfsvoering: informeren over reizen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoever moet die service gaan? Iedereen praat en klaagt over privacy, maar u wilt graag dat u alles op tafel gaat gooien. Moeten ze ook aan u vragen hoe u bij het vliegveld gaat komen? En wat als u boodschappen wil gaan doen?
U boekt inderdaad een vlucht en hotel, dan is het niet aan de verkoper om uit te gaan zoeken hoe u het beste van punt a naar punt b kan gaan. Ik mag toch aannemen dat u meer onderzoek doet voordat u op reis gaat. Dus ook wat er in de buurt te doen is en hoe u alles kunt bereiken. Dan had u bij voorbaat al kunnen zien dat er geen OV is.
Als u zich nergens zorgen over wilt maken moet u een all inclusive boeken waarbij u alleen maar op het strand of bij het zwembad hoeft te gaan liggen.

Een reisburo verkoopt reizen en pakketten. Zij kunnen niet nagaan hoe het OV in heel de wereld geregeld is.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door geengast »

Misschien dat het woordje 'discounter' ook al iets zegt?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgende week voor de derde keer binnen een half jaar met VD op reis. Ik vind juist dat ze veel moeite doen aan alle bijkomende zaken tijdens de reis maar juist zonder opdringerig te zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door moederslink »

Als ik google op dat hotel zie ik dat ze zelf een ' shuttledienst van en naar het vliegveld ' hebben.
De receptie is ook nog eens 24/H bemand en misschien dat u hen zelf even had kunnen bellen of mailen?
In het Engels of Duits of mbv google translate misschien?
Het hotel is vlakbij een haven ook. Lijkt me sterk dat er in het hoogseizoen ( juli- aug ) geen enkel vervoer mogelijk is , behalve een peperdure taxi a € 300 :(
Verder heb ik zelf geen ervaring met VD .

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door thecure »

Waarom is een huurauto geen optie?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Waarom boek je een reis zonder transfer, zonder eerst de mogelijkheden voor de transfer te onderzoeken?

Nee, het is echt niet de verantwoordelijkheid van VD om je via de boekingspagina uitgebreid over de transfermogelijkheden te informeren. Zolang er maar duidelijk staat dat de reis exclusief transfer tussen luchthaven en hotel is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door kweenie »

Wel bijzonder dat als het hotel zo ver van het vliegveld ligt, er niets wordt gezegd over hoe daar te komen. Ik kan mij voorstellen dat als je naar een redelijk toeristische plek gaat, je verwacht dat er ook wel een goede verbinding met een vliegveld zou zijn. En dan ook wel een beetje begrijpelijk dat je niet alles tot in detail uitzoekt voordat je boekt.

Aan de andere kant, het gaat wel om een afstand van 250 km naar het meest afgelegen stukje van Italië. Alsof je van Schiphol naar Zuid Limburg, Delfzijl of Zeeuws Vlaanderen gaat. Als je dat van plan zou zijn, dan ligt het wel voor de hand om van tevoren te kijken of je er ook kunt komen...

Overigens kun je volgens mij in elk geval met de trein (of bus) naar Lecce en vervolgens met de bus nog redelijk dichtbij Leuca komen. En dan eventueel met laatste stukje met de taxi doen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door Brainless »

De auto rit is geen 2 1/2 uur (de afstand ook géén 250km), maar 1 1/2 uur (en 125 km).

Taxi's zijn in verhouding met Nederland heel duur, ca 125E enkele reis.
Daarnaast heeft eigenlijk elk wat groter hotel een eigen shuttel-transfer van en naar het vliegveld.
Had u contact op genomen met VD dan hadden zij dit u kunnen vertellen.
Ook had u dit via het hotel kunnen vernemen.
Kosten ca 20-25E pp

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door kweenie »

Brainless schreef:
26 mar 2019 04:07
De auto rit is geen 2 1/2 uur (de afstand ook géén 250km), maar 1 1/2 uur (en 125 km).
De afstand is toch echt 249 km. Misschien dat jij met een dichterbij liggend vliegveld rekent (bv Brindisi).

Maar volgens mij kun je ook in deze tijd van het jaar wel van Bari naar Leuca komen. Alleen duurt die reis met het openbaar vervoer wel iets van vierenhalf uur.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door Brainless »

kweenie schreef:
26 mar 2019 06:00
Brainless schreef:
26 mar 2019 04:07
De auto rit is geen 2 1/2 uur (de afstand ook géén 250km), maar 1 1/2 uur (en 125 km).
De afstand is toch echt 249 km. Misschien dat jij met een dichterbij liggend vliegveld rekent (bv Brindisi).

Maar volgens mij kun je ook in deze tijd van het jaar wel van Bari naar Leuca komen. Alleen duurt die reis met het openbaar vervoer wel iets van vierenhalf uur.
Ik heb gekeken op VD en daar staat dat ze vliegen naar Brindshi (voor het betreffende hotel) en niet naar Bari.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door Gegrand »

Lijnbus van Bari naar Lecce , daar overstappen op de lijnbus naar Gagliana del Capo en van daar een taxi +/- 10 km naar Leuco.
En die blauwe bussen rijden het hele jaar door hoor, kwam ze regelmatig tegen als ik in die regio was.
Met een beetje fantasie denken aan de mogelijkheden was er wel degelijk een voordeliger manier mogelijk geweest om een bij dat hotel te komen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maakt allemaal niet meer uit. De reis is geannuleerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door moederslink »

het hotel heeft ook gewoon een "shuttleservice " van-en naar het vliegveld:
even een belletje of mailtje naar de receptie en het was zéér waarschijnlijk ook opgelost geweest.
Anyway : de reis is idd al geannuleerd :(

Goba
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2019 10:24

Re: Let op bij Vakantie Discounter zonder transfer

Ongelezen bericht door Goba »

Al vaker geboekt via VD en altijd naar tevredenheid.
U heeft zelf zeker ook een verantwoording en het gaat mij iets te ver dat VD deze zaken zou moeten vermelden.
Laat dit een leer zijn geweest!!
Wij boeken altijd bewust zonder transfer en huren (vanuit NL) een auto.
Dan was U ook stukken goedkoper uitgeweest en had nog mogelijkheid om omgeving te verkennen met "eigen" vervoer. Ik kan U zeggen een aanrader.

Gesloten