Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
AnnetM
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2022 18:12

Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Ongelezen bericht door AnnetM »

Op 22 juni kreeg ik een mail dat mijn vlucht werd geannuleerd (ivm toestanden op Schiphol). Vlucht was geboekt via Booking.com en werd verzorgd door Thai Airways. Sindsdien zijn we bezig met een terugbetaling.
Elke 2 weken sturen we een mail naar de customerservice van Booking met de vraag naar onze status. Elke keer hetzelfde antwoord: vanwege drukte duurt t allemaal wat langer dan normaal. Er wordt aan gewerkt. Heb geduld.
Nog meer mensen die wachten op geld van Booking?
Iemand tips wat we nog kunnen doen om de terugbetaling te bespoedigen?

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn meerdere opties wat u kunt doen:

  • *U kunt het geld terug vragen van de luchtvaartmaatschappij.
    *U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering
    *Zonder rechtsbijstandverzekering kunt u contact opnemen met een deurwaarder (dreigen ermee helpt soms ook)
Zie www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat.

U heeft in ieder geval recht op geld terug. Mogelijk heeft u daarnaast ook recht op een schadevergoeding oplopend tot maximaal €600 p.p, afhankelijk van de afstand, zie www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/toerism ... eproblemen. Echter de kans is groot dat de luchtvaartmaatschappij beroept op overmacht.
Ik kan niet beoordelen of er daadwerkelijk sprake was van overmacht (luchthaven Schiphol heeft de landingsrecht ingetrokken) of dat de vlucht vrijwillig is geannuleerd (uit voorzorg geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij). Indien de claim af wordt gewezen dan raad ik aan om de afwijzing te laten beoordelen door uw rechtsbijstandverzekering of door een gespecialiseerd bedrijf tegen no cure no pay.

AnnetM
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2022 18:12

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Ongelezen bericht door AnnetM »

Bedankt Seinhuis voor uw reactie. Helaas is de vlucht geboekt via Booking en zou de vlucht worden uitgevoerd door Thai Aiways. Beiden geen Europese bedrijven. Een mail met hulp van een voorbeeldbrief van de website van ECC heeft dus tot op heden geen resultaat gehad. Het gaat ons niet om een schadevergoeding, maar alleen over terugbetaling van de betaalde vluchten (€3000).

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Je hebt nog steeds recht op je geld terug vanuit de airline....hoewel dit lastiger zal zijn omdat het geen Nederlandse maatschappij is.

"De Consumentenbond laat weten dat de passagiers volgens de Europese regels nog altijd recht hebben op terugbetaling door de luchtvaartmaatschappij. "

Zo lang u vertrok of zou aankomen in de EU kunt u zich hierop beroepen.

Lees oa:

Consumentenbond sleept KLM voor de rechter: 'Passagiers zijn fout geïnformeerd' https://www.nu.nl/economie/6235476/cons ... meerd.html

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Ongelezen bericht door Albert1955 »

AnnetM schreef:
12 nov 2022 10:34
Bedankt Seinhuis voor uw reactie. Helaas is de vlucht geboekt via Booking en zou de vlucht worden uitgevoerd door Thai Aiways. Beiden geen Europese bedrijven. Een mail met hulp van een voorbeeldbrief van de website van ECC heeft dus tot op heden geen resultaat gehad. Het gaat ons niet om een schadevergoeding, maar alleen over terugbetaling van de betaalde vluchten (€3000).
Booking.com is gewoon een Nederlands bedrijf:
Booking.com B.V.

KVK 31047344 Vestigingsnr. 000017630428 Herengracht 597 1017CEAmsterdam.

Dus kunt U zeker wel aanspreken.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Ongelezen bericht door Justmeagain »


Booking.com is gewoon een Nederlands bedrijf:
Booking.com B.V.

KVK 31047344 Vestigingsnr. 000017630428 Herengracht 597 1017CEAmsterdam.

Dus kunt U zeker wel aanspreken.
Ze houden kantoor in Amsterdam maar zijn in buitenlandse handen.
Booking Holdings Inc. is een Amerikaans bedrijf dat eigenaar is van diverse websites waaronder Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, Kayak.com, Cheapflights, Rentalcars.com, Momondo, FareHarbor en OpenTable. Het beheert deze websites in ongeveer 40 talen en 200 landen. Wikipedia

rwolters
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Ongelezen bericht door rwolters »

Justmeagain schreef:
13 nov 2022 01:33

Booking.com is gewoon een Nederlands bedrijf:
Booking.com B.V.

KVK 31047344 Vestigingsnr. 000017630428 Herengracht 597 1017CEAmsterdam.

Dus kunt U zeker wel aanspreken.
Ze houden kantoor in Amsterdam maar zijn in buitenlandse handen.
Booking Holdings Inc. is een Amerikaans bedrijf dat eigenaar is van diverse websites waaronder Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, Kayak.com, Cheapflights, Rentalcars.com, Momondo, FareHarbor en OpenTable. Het beheert deze websites in ongeveer 40 talen en 200 landen. Wikipedia
Je hebt niets met de eigenaar te maken maar met de legal entity waar je hebt geboekt. Booking.com BV dus.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Ongelezen bericht door Jablan »

En met terugbetalen is Booking.com ineens ouderwets bureaucratisch: elke retourbetaling loopt over meerdere schijven. Aangezien Booking juist in de backoffice fors minder personeel heeft, duurt het nog eens een stuk langer voordat het geld retour komt.


Je vraagt je zo onderhand wel af wat nu beter is: altijd zelf bij de vliegmaatschappij boeken of toch als pakketreis?

Plaats reactie