LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sharella
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2020 13:02

Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door Sharella »

In januari vakantie geboekt bij prijsvrij voor Augustus . Al snel daarna kregen we in de gaten dat deze vakantie niet zou voldoen aan de voorwaarden zoals we die in januari geboekt hadden. Contact gezocht met prijsvrij om tot een oplossing te komen. Telefonisch niet bereikbaar.
Hierna nog mail contact, maar geen antwoorden op onze vragen. Enige correspondentie die je ontvangt is of je wilt betalen. Zij hebben de reis geannuleerd. We mogen gewoon betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden! Augustus was het code oranje op de Balearen.
Vervolgens niks van Prijsvrij vernomen en nu komt een mail van een advocaat / incassobureau om binnen drie dagen te betalen....
Waardeloze service niet reageren op eerdere vragen maar wel of je even €30000 wilt betalen voor een vakantie met mondkapjes plicht, deze reis heb ik niet geboekt! Rechtsbijstand ingeschakeld.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zegt een hoop, maar ook weer niet. Onder welke voorwaarden is geboekt en welke voorwaarden konden niet nagekomen worden. U geeft eerst aan code oranje, daarna over mondkapjes. Dat zijn 2 totaal verschillende zaken.
En met welke reden is er geannuleerd, vanwege de code oranje, of omdat u niet betaald hebt? En in het geval van het laatste, hebt u aan gegeven dat u de betaling opschortte?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door berndv »

Sharella schreef:
17 nov 2020 13:05
Zij hebben de reis geannuleerd.
Op welke gronden hebben zij geannuleerd? En heeft u hier schriftelijk bewijs van?
Sharella schreef:
17 nov 2020 13:05
Contact gezocht met prijsvrij om tot een oplossing te komen. Telefonisch niet bereikbaar.
Hierna nog mail contact, maar geen antwoorden op onze vragen
Maar wat is er wel per mail besproken? Of doorgegeven?

Sharella
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2020 13:02

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door Sharella »

Wat ik met mijn bericht probeer te zeggen is dat Prijsvrij ons vanaf dag 1 niet heeft geïnformeerd wat betreft onze reis. Deze is ruim voor de Corona uitbraak geboekt. Vanaf maart toen het bekend was zijn wij gaan mailen en bellen helaas zonder reactie. Wij wilde weten waar we aan toe waren. 0 reactie. De reis is geboekt met de standaard voorwaarden. Wij hebben van prijsvrij nooit een bericht ontvangen dat de reis is geannuleerd.
Ik boek geen reis om vervolgens met jonger kinderen mondkapjes te dragen. En het resort was gedeeltelijk gesloten. Ook daar zelf achtergekomen. Waarom nu een hoge rekening van een incasso bureau? Echter het het te betalen bedrag €3000. In mijn bericht staat een verkeerd bedrag.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

U heeft uw rechtsbijstand ingeschakeld dus heeft het weinig nut hier te gaan bekvechten als de waarheid vanzelf geopenbaard zal worden.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sharella schreef:
17 nov 2020 19:33
Wat ik met mijn bericht probeer te zeggen is dat Prijsvrij ons vanaf dag 1 niet heeft geïnformeerd wat betreft onze reis. Deze is ruim voor de Corona uitbraak geboekt. Vanaf maart toen het bekend was zijn wij gaan mailen en bellen helaas zonder reactie. Wij wilde weten waar we aan toe waren. 0 reactie. De reis is geboekt met de standaard voorwaarden. Wij hebben van prijsvrij nooit een bericht ontvangen dat de reis is geannuleerd.
Ik boek geen reis om vervolgens met jonger kinderen mondkapjes te dragen. En het resort was gedeeltelijk gesloten. Ook daar zelf achtergekomen. Waarom nu een hoge rekening van een incasso bureau? Echter het het te betalen bedrag €3000. In mijn bericht staat een verkeerd bedrag.
Maar hebt u dan zelf geannuleerd? Zijn wel heel dure mondkapjes op die manier.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sharella schreef:
17 nov 2020 19:33
Wat ik met mijn bericht probeer te zeggen is dat Prijsvrij ons vanaf dag 1 niet heeft geïnformeerd wat betreft onze reis. Deze is ruim voor de Corona uitbraak geboekt. Vanaf maart toen het bekend was zijn wij gaan mailen en bellen helaas zonder reactie. Wij wilde weten waar we aan toe waren. 0 reactie. De reis is geboekt met de standaard voorwaarden. Wij hebben van prijsvrij nooit een bericht ontvangen dat de reis is geannuleerd.
Ik boek geen reis om vervolgens met jonger kinderen mondkapjes te dragen. En het resort was gedeeltelijk gesloten. Ook daar zelf achtergekomen. Waarom nu een hoge rekening van een incasso bureau? Echter het het te betalen bedrag €3000. In mijn bericht staat een verkeerd bedrag.
Hoe weet u dan dat de reis geannuleerd was? En met welke reden? En waarom moet u betalen, had u de vakantie niet betaald dan? En code oranje en toch een resort dat gedeeltelijk open was? Ik hoop wel dat u naar de rechtsbijstand iets duidelijker bent.

Sharella
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2020 13:02

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door Sharella »

Reis is door prijsvrij geannuleerd. En nee we hadden niet betaald omdat we al wisten dat er de reis niet meer wilde vanwege allerlei Corona maatregelen. Ik heb vervolgens zo’n reis niet geboekt. Dezevendehenk wie is hier aan het bekvechten? Ik wil alleen maar advies en tips denk dat vele net als ik in hetzelfde schuifje zitten. Jammer dat u zo reageert.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sharella schreef:
18 nov 2020 07:21
Reis is door prijsvrij geannuleerd. En nee we hadden niet betaald omdat we al wisten dat er de reis niet meer wilde vanwege allerlei Corona maatregelen. Ik heb vervolgens zo’n reis niet geboekt. Dezevendehenk wie is hier aan het bekvechten? Ik wil alleen maar advies en tips denk dat vele net als ik in hetzelfde schuifje zitten. Jammer dat u zo reageert.
Hebt u wel aangegeven dat u wilde annuleren en is de annulering ook volgens de overeenkomst gegaan? Als het alleen maar om het dragen van mondkapjes gaat , lijkt mij dat geen reden om te kunnen annuleren. Een reisorganisatie kan niets doen aan overheidsmaatregelen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door berndv »

Sharella schreef:
18 nov 2020 07:21
Reis is door prijsvrij geannuleerd. En nee we hadden niet betaald
Als ik dit zo lees, is het één het gevolg van het ander. Ik vermoed dat de reis is geannuleerd, omdat u niet heeft betaald. Echter is het dan wel een lastige zaak.
Sharella schreef:
17 nov 2020 19:33
Ik boek geen reis om vervolgens met jonger kinderen mondkapjes te dragen. En het resort was gedeeltelijk gesloten.
Vooral dat laatste gedeelte zou eventueel een mogelijkheid scheppen, maar dan moet u dit wel kunnen aantonen, dat zij niet konden leveren waarvoor u geboekt heeft.

Dan komt daar bij dat het ook heel belangrijk is hoe de communicatie van uw kant geweest is, wat heeft u precies in uw mails gezet, en hoe zouden zij dit moeten interpreteren. Dat zij onbereikbaar waren is natuurlijk niet goed, er waren meer reisorganisaties die moeilijk bereikbaar waren, maar niet volledig onbereikbaar.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Prijsvrij: betalen voor een vakantie die niet heeft plaatsgevonden

Ongelezen bericht door Brahms »

Warrige dan dit verhaal maak je zelden mee. Geannuleerd door Prijsvrij, maar nooit bericht van ontvangen ? Hoe weet je dit dan ?
Welke annuleringsverzekering had je ?

Hoe kan je nu een reis boeken, en dan maar niet betalen omdat je schijnbaar mondkapjes moest dragen ?

Probeer eens puntsgewijs, op volgorde de stappen te omschrijven van boeking tot heden. Daar zal de rechtsbijstand zeker ook om vragen.

Gesloten