Vliegtickets gecanceld vanwege corona: wacht jij ook nog op je geld?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Vliegtickets gecanceld vanwege corona: wacht jij ook nog op je geld?

Ongelezen bericht door Radar »

Duizenden reizigers wachten al meer dan een jaar op hun geld, omdat hun vliegticket werd gecanceld vanwege corona. De organisaties zijn slecht bereikbaar en als je eenmaal contact hebt, wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Kamp jij ook met deze problemen? Heb jij je geld al teruggekregen? Zo ja, hoe? Of wat zijn de zaken waar jij tegenaan loopt?

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... eld-terug/

J.T. Sikkema
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2021 21:26

Re: Vliegtickets gecanceld vanwege corona: wacht jij ook nog op je geld?

Ongelezen bericht door J.T. Sikkema »

In juli 2021 zouden we naar Malawi vliegen met via vliegwinkel geboekte vluchten van Ethiopian. Malawi gooide de grenzen dicht en de vluchten gingen niet door. We zijn al maanden bezig om een nieuw ticket te boeken voor de kerstvakantie. Eerst hebben ze een ticket voor ons geboekt met tijden die we niet wilden, waarbij de vluchtinfo pas kwam nadat we betaald hadden voor de extra kosten. Nu zeggen ze dat Ethiopian de vlucht moet conformeren. Dit duurt inmiddels meer dan 2 maanden. Ze zeggen telkens met Ethiopian te bellen en te mailen, maar er komt geen duidelijk antwoord. Ondertussen komt de vakantie dichtbij en moeten er boekingen worden gedaan in Malawi.
Ik durf bijna niet meer op de chat te gaan omdat er toch niks gebeurd. Ik lig er wakker van en heb er eigenlijk geen zin meer in.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vliegtickets gecanceld vanwege corona: wacht jij ook nog op je geld?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik had alles binnen een paar weken terug. Ryanair binnen een week, KLM 4 of 5 weken.

H.v.Ouwendorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2021 20:17

Re: Vliegtickets gecanceld vanwege corona: wacht jij ook nog op je geld?

Ongelezen bericht door H.v.Ouwendorp »

Wij hadden in 2018 tickets geboekt bij Pegasus voor september 2019 van Dusseldorp naar Izmir. Een maand voor de vertrekdatum werd het volledige bedrag teruggestort zonder dat we er om hoefden te vragen.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vliegtickets gecanceld vanwege corona: wacht jij ook nog op je geld?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die vlucht lijkt me niet gecanceld vanwege corona. Als dat zo was, dan was dat erg voorbarig, aangezien corona pas in januari 2020 bij het grote publiek bekend werd.

Gesloten