LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Roldenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2020 16:24

Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door Roldenaar »

Via reisbureau bij TUI reis en verblijf( appartement, bungalow) incl transfers op GC geboekt. Bij aankomst om 23.00 bleek alles dicht en donker: chauffeur van transferbusje zette ons op de stoep en verdween. Vergeefs nog een keer aanbellen; bleek dat we telefoonnummer moesten bellen. Naa ruim 1/2 uur wachten( halverwege binnen hek gelaten door welwillende gast) kwam beveiligingsdienst, gaf ons sleutel en zoek het maar uit. APpartement viel tegen: geen fatsoenlijke stoelen, onvoldoende verlichting om ‘s avonds bij te lezen. 2 dagen later bezoek gehad van jonge, onervaren TUI hostess die weinig kon uitrichten, bleek dat binnenkort heel het complex Sunny Village dicht gaat voor renovatie, we snappen waarom, ‘t is nu amper 1 ster waard! De hostess kwam later terug met 50€ als doekje voor het bloeden.
Terug in Nederland TUI schriftelijk gevraagd om betere compensatie, nee dus. Vooral echtgenote heeft nog slapeloze nachten van de traumatische “ontvangst” Schandalig dat een club als TUI zoiets laat gebeuren en dan ook nog zo reageren.
TUI FOEI, voor ons eens maar nooit weer

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kwam u er achter dat u moest bellen? Stond dat bij de poort, of wellicht in uw papieren? Dat de chauffeur doorrijdt is niet zo verwonderlijk, deze wordt ingehuurd om u van a naar b te brengen. Wachten tot u binnen bent hoort niet tot het takenpakket.
Over wat wel of niet fatsoenlijk is kunnen de meningen over verdelen. Als het allemaal zo slecht was had u direct actie moeten ondernemen. Nu heeft u na 2 dagen een compensatie aangeboden gekregen, als u dat te weinig vond had u daar ter plekke op moeten reageren. Hoe ik het nu lees hebt u de vakantie genoten en pas thuis bij Tui Nederland geklaagd. Dat is veel te laat.

En wat was er zo traumatisch aan even moeten wachten aan de poort?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ik bij deze appartementen kijk, dan staat daar expliciet bij dat de receptie beperkte openingstijden heeft. Niet heel klantvriendelijk, natuurlijk, maar als je dan op een ongebruikelijk laat tijdstip zult aankomen, dan zou ik al bij voorbaat contact met het hotel hebben opgenomen om aan te geven wanneer je ongeveer zou aankomen.

Dat de verlichting slecht is (en de stoelen weinig comfortabel) is niet echt bijzonder. Vooral de beroerde verlichting van appartementen en hotels is mij al jaren een doorn in het oog. Vooral omdat fatsoenlijke verlichting tegenwoordig, met spaarlampen en led verlichting, nauwelijks duurder is dan de gebruikelijke schemerverlichting.

Maar dat heeft dus weinig te maken met dit specifieke complex.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De openingstijden van de receptie van uw accommodatie worden door TUI doorgaans in de reispapieren vermeld. Daar staat dan ook bij wat je moet doen wanneer je (verwacht dat je) buiten die tijden aankomt bij de accomodatie. Dat kan zijn even bellen met iemand, melden bij de nachtwaker of op een elektrisch slot een pincode invoeren. Wanneer u door uw vluchttijden + benodigde tijd voor transfer of door vertraging van uw vlucht buiten de receptie-openingstijden aankomt op uw bestemming kunt u dus altijd tijdig actie ondernemen en zo nodig contact zoeken met de accommodatie.

Mijn ervaring als voormalig medewerker in de reisbranche is echter dat een aanzienlijk percentage van de gasten de belangrijke informatie op de reispapieren niet goed leest. Gek genoeg is dat ook de groep die het vaakst en hardst klaagt. Mensen die wel alle informatie over hun reis en accomodatie goed en volledig doorlezen hebben immers realistischer verwachtingen. Daardoor valt de situatie ter plekke hen niet zo snel tegen.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Goedkoop is, zoals heel regelmatig blijkt, weer eens duurkoop.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door Revoked »

Arizonakid schreef:
30 jan 2020 21:54
Goedkoop is, zoals heel regelmatig blijkt, weer eens duurkoop.
Tang,varken.
En als het regent in September, valt Kerstmis in December.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door berndv »

Net even de foto's bekeken op de site van TUI. Dat de stoelen niet comfortabel zijn kan ik me voorstellen. Krijg al last van mijn rug door er alleen maar naar te kijken.
Roldenaar schreef:
29 jan 2020 16:45
Vergeefs nog een keer aanbellen; bleek dat we telefoonnummer moesten bellen.
waaruit bleek dat?
Roldenaar schreef:
29 jan 2020 16:45
Vooral echtgenote heeft nog slapeloze nachten van de traumatische “ontvangst”
Omdat u moest wachten bij de ingang?
Roldenaar schreef:
29 jan 2020 16:45
2 dagen later bezoek gehad van jonge, onervaren TUI hostess die weinig kon uitrichten
op zich heeft ze haar werk prima gedaan, u heeft een bon aangeboden gekregen, u heeft de bon geaccepteerd, en daarmee leek het op zich voor haar klaar.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door thecure »

Denk dat dit weer een hit and run is....

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Waardeloze TUI-reis en verblijf Gran Canaria

Ongelezen bericht door Revoked »

Neu, TS is op vakantie. WiFi-loze strandhutjes. Met 1 persoons hangmatten.

Gesloten