LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Cvr1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2018 21:56

Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door Cvr1959 »

Half nov 2017 een reis geboekt met 10 personen naar Kos. De vlucht wordt uitgevoerd door Corendon. Wij wonen op 10 minuten rijafstand van Schiphol. De keuze is dan niet moeilijk. Eind januari kregen wij een melding van Corendon (via het reisbureau) dat er een wijziging heeft plaatsgevonden mbt de luchthaven. We konden kosteloos annuleren, of andere datum vertrekken (er was alleen geen beschikbaarheid of de reis door laten gaan. Als compensatie: 25 p.p. En gratis parkeren op de luchthaven van Maastricht. Een fikse tegenvallen al je zo dichtbij Schiphol woont. Er waren voor onze groep geen vergelijkbare accommodaties meer te huur en de prijzen waren fors hoger. Dat scheelde zeker 2.000 euro. Uiteindelijk toch de luchthaven laten wijzigen alhoewel ik 25 pp euro niet veel vind. We moeten nu met 4 auto’s naar Maastricht rijden en afhankelijk van de vertrektijd nog een hotel boeken. Corendon heeft vluchten verkocht waarvoor ze achteraf nog geen slots hebben. Ze hoopte net als andere Karen op coulance. Zou het de moeite waard zijn om nog in contact te treden met Corendon. Een bedrag van 50 euro lijkt mij redelijker. Hartelijk dank voor het meedenken.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor € 250 kunt u op en neer rijden naar Maastricht. En dan mag u ook nog eens gratis parkeren. U bent dus gecompenseerd in de extra kosten. Wat zou u dan nog meer willen hebben?

Math B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018 19:58

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door Math B. »

Een bedrag van 50 euro lijkt mij redelijker. Hartelijk dank voor het meedenken.
Dus bij dit bedrag maakt het niet uit, om naar Maastricht te reizen. :wink:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door renewouters »

Action is ook goedkoop maar heeft niet altijd alle producten die je zou willen kopen. Idem voor Corendon. Dus: voortaan gewoon een lijnvlucht van Schiphol boeken ipv een charter van een prijsvechter.

stofzuigertje

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb een 4 personen auto maar geen 4 koffers erbij... 2 kan... dus 4 auto's is best mogelijk!
Wel is Maastricht minder wachten vooraf en haal je de tijd weer in gezien trage Schiphol.
Wel zou ik Corendon vragen of zij hier willen reageren want juist voor vlakbij Schiphol gekozen wonende.... is dit onredelijk voorstel.
Kijken wat zij doen als je via een Email vraagt hoe zij hier over denken.....

Tenslotte is de A2 erg bekend op Teletekst 730 en dat kan soms langer duren dan de 2 uren extra op Schiphol.......

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door newmikey »

Vooropgesteld dat ik het bespottelijk vind dat een vlucht gewijzigd wordt naar een 200+ km verderop liggende luchthaven denk ik dat de geboden compensatie niet overdreven weinig is. Ik zou alleen als goed voornemen hebben om NOOIT meer met Corendon te vliegen. Dan maar niet naar Kos, er zijn vast andere leuke Griekse eilanden waar je met een behoorlijke maatschappij naar toe kan vliegen.

Kortom, er aan doen kan je weinig maar voorkomen dat het ooit nog eens gebeurd best wel veel.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door renewouters »

MichielFRL schreef:
renewouters schreef:Action is ook goedkoop maar heeft niet altijd alle producten die je zou willen kopen. Idem voor Corendon. Dus: voortaan gewoon een lijnvlucht van Schiphol boeken ipv een charter van een prijsvechter.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zoek eens een lijndienst naar Kos.
Transavia vliegt iedere wo/do/za/zo van Amsterdam naar Kos.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door Holy53 »

Leo The Emperor schreef:
Cvr1959 schreef:Half nov 2017 een reis geboekt met 10 personen naar Kos..... We moeten nu met 4 auto’s naar Maastricht rijden
Hebben jullie allemaal een Smart ?
Er zal ook bagage mee moeten?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door Dirkie »

Cvr1959 schreef:Een bedrag van 50 euro lijkt mij redelijker. Hartelijk dank voor het meedenken.
Ik ben misschien erg nieuwsgierig maar waarom is 25 euro pp niet voldoende en 50 euro pp wel. Klikt gewoon alsof U er meer wilt uithalen. Ik zou zeggen vraag het gewoon aan Corendon. Alleen geef ik je weinig kans omdat je al akkoord gegaan bent

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door pieterenien »

Als dit de enige wijziging is waarmee Corendon komt aanzetten, valt het nog mee!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door kweenie »

Dirkie schreef:
Cvr1959 schreef:Een bedrag van 50 euro lijkt mij redelijker. Hartelijk dank voor het meedenken.
Ik ben misschien erg nieuwsgierig maar waarom is 25 euro pp niet voldoende en 50 euro pp wel. Klikt gewoon alsof U er meer wilt uithalen. Ik zou zeggen vraag het gewoon aan Corendon. Alleen geef ik je weinig kans omdat je al akkoord gegaan bent
Met het OV is een enkele reis Schiphol-vliegveld Maastricht al meer dan 25 euro. Dan zou zelfs 50 euro nog te weinig zin, tenzij de vluchttijden zodanig zijn dat je buiten de spits kunt reizen.

Met de auto is 19 ct per km niet overdreven. Dan zou je voor tien mensen plus bagage de extra kosten wel net vergoed hebben met 25 euro pp, maar daarnaast zou een vergoeding voor het ongemak ook op zijn plaats zijn. 25 euro is dus wel erg minimaal voor deze wijziging.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door yan »

U bent nu akkoord gegaan met het aanbod van correndon, dan valt er weinig meer te doen.
Direct vragen om verdere vergoeding (bijvoorbeeld dat zij een taxi-bus regelen of kaarten voor het OV) was beter geweest.

stofzuigertje

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Samen reis aanbieding bij NS bestaat nog wel met aangepaste voorwaarden.
Als je met meerdere personen gaat is de €25,- zelfs winstgevend gezien het aantal geboekte reizigers.
De tijd die je normaal op Schiphol aanwezig moet zijn, tenminste 2 uren kun je voor de trein gebruiken!

Niet echt leuk maar je auto blijft thuis, dus geen parkeerkosten bij NS.... Maastricht en vraag Corendon of ze hier willen reageren?
Ik wil ook graag hun kant van het verhaal horen, want iemand op Loopafstand in Hoofddorp heeft ook iets geboekt!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door kweenie »

Die samenreiskorting en meermanskaarten zijn alleen geldig buiten de spits. Grote kans dus dat je alsnog op één of beide reizen de volle mep moet betalen. Bovendien is Maastricht airport niet bepaald goed bereikbaar met het OV, in tegenstelling tot Schiphol.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door BreejKC »

U woont ca. 10 minuten van Schiphol. U hoeft uw vervoermiddel dus niet langdurig te parkeren op Schiphol en u maakt daarvoor dus geen extra kosten. Ook de reis van uw woning naar Schiphol zal weinig tijd vergen. Nu uw vertrekluchthaven plotseling Maastricht Airport is worden de zaken iets anders. Een rekenmodel.

Voor de vervoerskosten per trein kunt u, omdat u met 10 personen reist, gebruik maken van de zgn. NS groepsticket. Een NS groepsticket Enkele Reis (ER) voor 6 personen kost € 33,00, een NS groepsticket ER voor 4 personen € 30,00. Totaal: € 63,00 ER ofwel € 126,00 retour voor 10 personen. Dat is: € 12,60 p.p. Daar komen nog wel de kosten bij voor de bus van € 2,84 ER = € 5,78 p.p. retour. Totaal extra reiskosten p.p.: € 18,38. Met die € 25,00 p.p. van Corendon zijn die extra reiskosten dus ruim voldoende gecompenseerd.

Zou u de afstand per auto af willen leggen dan is de afstand Schiphol – Maastricht Airport 208 km. ER, ofwel 416 km. retour. U reist met 10 personen, waarbij ik er vanuit ga dat het allen volwassenen zijn. U moet dan met 3 auto’s reizen, d.w.z. 416 km. x 3 (auto’s) = 1.248 km. Kosten per km. (geschat) € 0,20 = € 249,60 reiskosten met alle drie de auto's. Zelfs dan zou u met de 10 x € 25,00 compensatie van Corendon nog net voldoende gecompenseerd zijn. Zou met 2 auto’s reizen dan wordt het totaalbedrag: € 166,40.

Met de extra reisduur is niet gerekend. In plaats van uw woning naar Schiphol, 10 minuten, moet u zowel met de trein en bus alsook met de auto met een reistijd van tenminste 3 uren rekenen. Of de langere wachttijden op Schiphol dit verschil goed maken moet u zelf overwegen. Hoe dit eventueel gecompenseerd zou moeten worden zou u eventueel nog met Corendon kunnen overleggen.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 19 mar 2018 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat groepsticket is alleen buiten de spits geldig. Grote kans dat je bij minstens één van de twee ritten in de spits moet reizen en alsnog het volle pond moet betalen. Daarmee schiet je meteen al over de 25 euro heen.

Math B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018 19:58

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door Math B. »

kweenie schreef:Dat groepsticket is alleen buiten de spits geldig. Grote kans dat je bij minstens één van de twee ritten in de spits moet reizen en alsnog het volle pond moet betalen. Daarmee schiet je meteen al over de 25 euro heen.

Omdat TS geen tijden heeft vermeld is het gissen, of wel of niet in de spits!

Trouwens vanaf Maastricht Station is er gewoon een verbinding naar Maastricht Airport, gewoon goed bereikbaar!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door kweenie »

Fijn als je uit het centrum van Maastricht komt. Maar voor TS en anderen die van elders komen zou de reis met het OV een uur langer zijn dan met de auto. Dat noem ik niet goed bereikbaar met het OV.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wijzigen luchthaven van Schiphol naar Maastricht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kweenie schreef:Fijn als je uit het centrum van Maastricht komt. Maar voor TS en anderen die van elders komen zou de reis met het OV een uur langer zijn dan met de auto. Dat noem ik niet goed bereikbaar met het OV.
Idem voor Schiphol. Als ik daar met het OV heen moet, dan ben ik ook minimaal een uur langer bezig.

Gesloten