LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging Corendon hotelkamer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Caujzor
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:41

Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door Caujzor »

Hallo,

Mijn vriendin en ik hebben een vakantie geboekt bij Corendon. 6 maanden na boeking krijgen wij een mail dat er een wijziging is in de kamer en dat wij een korting krijgen van 5%. De wijziging was dat er geen jacuzzi op de kamer zit, dit stond verkeerd op de site/of alle kamers waren al vergeven. Krijg hier niet echt anwoord op. Nu bieden ze ons dus een andere kamer aan. Als ik deze kamer NU zou boeken zou ons dat 130 euro p.p. schelen. De korting die wij krijgen van 5% op de totale reissom is veel minder dan als ik nu de andere kamer zou gaan boeken. Dit vind ik heel raar [deel verwijderd door moderator] Na een aantal telefoontjes en discussies wouden wij de vakantie annuleren omdat wij niet krijgen wat wij geboekt hebben... wij hebben JUIST de kamer geboekt met jacuzzi en daar ook veel geld extra voor betaald. Dit krijgen wij dus niet en mogen de vakantie ook niet annuleren zonder hier kosten te moeten voor betalen. Wij vinden dit te belachelijk voor woorden, wij bestellen iets, de andere andere partij wijzigt iets en wij moeten voor de kosten opdraaien.... Kan ik hier wat mee? Wij weten even niet wat wij hier mee moeten doen. Remco
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd door moderator wegens ongefundeerde redenering

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De prijs van nu is niet belangrijk, het gaat om wat alles op het moment van boeken gekost heeft. Prijzen in de reisbranche kunnen per dag wisselen. Nu is de kamer goedkoper, maar het had ook flink duurder kunnen zijn.
Wat voor vakantie heeft u geboekt? Alleen een hotelkamer, of een pakketreis? Met alleen een hotelkamer is een jacuzzi belangrijker dan bij een pakketreis. Dan wordt er dus gekeken naar de waarde van enkel de jacuzzi. Heeft u bv een all-in pakket in een zwemparadijs, dan ligt daar de nadruk op. Dan zal u minder geld aangeboden krijgen voor een kleine aanpassing dan als u enkel een hotelkamer geboekt heeft.
Hoe het juridisch zit met annuleren durf ik niet te zeggen.

Caujzor
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:41

Re: Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door Caujzor »

Wij hebben een pakketreis geboekt, ik snap wat je zegt dat het om het moment van boeken gaat maar toen was het verschil ook zoveel. Maar nu niet meer te bewijzen natuurlijk.. destijds met mijn vriendin duidelijk de overweging gemaakt en gekozen voor de duurste optie met jacuzzi en de meerprijs goed overwogen!

Ik wil van die vakantie af puur om het feit dat ik niet krijg wat ik geboekt heb en wel verplicht ben om te betalen ondanks zei de hotelkamer veranderen. Ik wil graag weten of ik juridisch hier iets mee kan!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Caujzor schreef:Wij hebben een pakketreis geboekt, ik snap wat je zegt dat het om het moment van boeken gaat maar toen was het verschil ook
Maar nu niet meer te bewijzen natuurlijk..
U heeft een goed geheugen.
Bewijzen is alleen maar relevant indien Corendon het betwist.
U kunt het gewoon als argument gebruiken waarom u de geboden compensatie wel erg mager vindt. Corendon kan dit gewoon nakijken.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Caujzor schreef:Wij hebben een pakketreis geboekt, ik snap wat je zegt dat het om het moment van boeken gaat maar toen was het verschil ook zoveel. Maar nu niet meer te bewijzen natuurlijk.. destijds met mijn vriendin duidelijk de overweging gemaakt en gekozen voor de duurste optie met jacuzzi en de meerprijs goed overwogen!

Ik wil van die vakantie af puur om het feit dat ik niet krijg wat ik geboekt heb en wel verplicht ben om te betalen ondanks zei de hotelkamer veranderen. Ik wil graag weten of ik juridisch hier iets mee kan!
Na een kleine research (https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... ereenkomst) ben ik van mening dat de reisaanbieder in zijn recht staat. Dit betreft m.i. een kleine wijziging die geen invloed heeft op uw reis. Annuleren lijkt mij hierom ook geen mogelijkheid. Mocht u van mening zijn dat dit een grote wijziging betreft en u kunt dit onderbouwen heeft u altijd de mogelijkheid de geschillencommissie hier naar te laten kijken.

Mijn advies zou zijn, bel corendon op, probeer nog iets meer korting te onderhandelen, mocht dit niet lukken zou ik het accepteren en een fijne vakantie tegemoet gaan.

Caujzor
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:41

Re: Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door Caujzor »

ManchesterU15 schreef:
Caujzor schreef:Wij hebben een pakketreis geboekt, ik snap wat je zegt dat het om het moment van boeken gaat maar toen was het verschil ook zoveel. Maar nu niet meer te bewijzen natuurlijk.. destijds met mijn vriendin duidelijk de overweging gemaakt en gekozen voor de duurste optie met jacuzzi en de meerprijs goed overwogen!

Ik wil van die vakantie af puur om het feit dat ik niet krijg wat ik geboekt heb en wel verplicht ben om te betalen ondanks zei de hotelkamer veranderen. Ik wil graag weten of ik juridisch hier iets mee kan!
Na een kleine research (https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... ereenkomst) ben ik van mening dat de reisaanbieder in zijn recht staat. Dit betreft m.i. een kleine wijziging die geen invloed heeft op uw reis. Annuleren lijkt mij hierom ook geen mogelijkheid. Mocht u van mening zijn dat dit een grote wijziging betreft en u kunt dit onderbouwen heeft u altijd de mogelijkheid de geschillencommissie hier naar te laten kijken.

Mijn advies zou zijn, bel corendon op, probeer nog iets meer korting te onderhandelen, mocht dit niet lukken zou ik het accepteren en een fijne vakantie tegemoet gaan.
Kleine of grote wijziging wordt door ieder persoon anders geïnterpreteerd.. voor ons is dit een hele grote wijziging omdat het hotel "afgelegen ligt' en wij juist in de avond hier van wouden genieten. Dus corendon kan voor ons niet beslissen of dit een kleine wijziging is en dan ook nog op deze manier het afhandelen. Geen korting, geen alternatieven. Voor ons de laatste keer dat wij hier boeken in ieder geval.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Caujzor schreef:
ManchesterU15 schreef:
Caujzor schreef:Wij hebben een pakketreis geboekt, ik snap wat je zegt dat het om het moment van boeken gaat maar toen was het verschil ook zoveel. Maar nu niet meer te bewijzen natuurlijk.. destijds met mijn vriendin duidelijk de overweging gemaakt en gekozen voor de duurste optie met jacuzzi en de meerprijs goed overwogen!

Ik wil van die vakantie af puur om het feit dat ik niet krijg wat ik geboekt heb en wel verplicht ben om te betalen ondanks zei de hotelkamer veranderen. Ik wil graag weten of ik juridisch hier iets mee kan!
Na een kleine research (https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... ereenkomst) ben ik van mening dat de reisaanbieder in zijn recht staat. Dit betreft m.i. een kleine wijziging die geen invloed heeft op uw reis. Annuleren lijkt mij hierom ook geen mogelijkheid. Mocht u van mening zijn dat dit een grote wijziging betreft en u kunt dit onderbouwen heeft u altijd de mogelijkheid de geschillencommissie hier naar te laten kijken.

Mijn advies zou zijn, bel corendon op, probeer nog iets meer korting te onderhandelen, mocht dit niet lukken zou ik het accepteren en een fijne vakantie tegemoet gaan.
Kleine of grote wijziging wordt door ieder persoon anders geïnterpreteerd.. voor ons is dit een hele grote wijziging omdat het hotel "afgelegen ligt' en wij juist in de avond hier van wouden genieten. Dus corendon kan voor ons niet beslissen of dit een kleine wijziging is en dan ook nog op deze manier het afhandelen. Geen korting, geen alternatieven. Voor ons de laatste keer dat wij hier boeken in ieder geval.
Zoals ik al zei, mocht het voor u een grote wijziging zijn en u kunt dit onderbouwen, dan heeft u een kans. U rept over dat er geen korting wordt aangeboden, hoe zit het dan met de aangeboden 5% korting op de totaalprijs?

Ik begrijp dat u baalt, maar heel moeilijk is het allemaal niet. Leg het voor aan de geschillencommissie als u van mening bent dat dit uw vakantie verpest.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hoeveel is 5% in €.?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Wijziging Corendon hotelkamer

Ongelezen bericht door geengast »

Klopt het wel zoals u het berekend, bieden ze niet gewoon de andere kamer aan voor de lagere prijs en BOVENDIEN krijgt u 5% korting?

Gesloten