LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia bagage bijbetalen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jeroen Teelen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:59

Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Jeroen Teelen »

Voor een vlucht naar Egypte (duikvakantie) had ik twee tickets. Op het laatste moment kon mijn vrouw niet mee. Mijn bagage was 29 kg (9 kg te veel door de duikspullen). Mijn vrouw duikt niet en als we samen waren gegaan hadden we geen overgewicht gehad. Ik moest nu 9x7 Euro bijbetalen (ondanks de twee tickets)! De baliejuf heeft nog gebeld, maar nee, ik moest echt betalen. Ik heb dus betaald om de rest van de groep (32 personen) niet te hinderen, maar vind dit absurd, temeer omdat anderen binnen dezelfde groep soms voor hun overgewicht in de bagage NIET behoefden bij te betalen (en zij hadden slechts EEN ticket!).
Ook al zou ik formeel met de twee tickets geen recht hebben op 2x 20kg bagage, dan nog voelt deze insteek als 'zeer onredelijk'.

Een klacht hierover bij Transavia levert een standaardantwoord op waarvan je niet vrolijk wordt!

Het was dus mijn laatste vlucht met Transavia! Nu weet ik dat ze daar niet wakker van liggen (dat meldde de baliejuf mij namelijk ook onmiddellijk), maar je voelt je hier toch als passagier gepakt!

Carolina
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:49

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Carolina »

Als je met een groep van 32 personen bent gevlogen, waarom heb je dan niet als groep ingecheckt? De kans dat je dan overgewicht zou hebben gehad is dan toch erg klein?

Jeroen Teelen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:59

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Jeroen Teelen »

Dat hebben we ook gedaan, maar er wordt p.p. een ticket uitgedraaid met je bagage-code... dus dat hielp niet

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door sprookje »

Geen leuk begin van je vakantie,jammer voor je en onredelijk van transavia.Hopelijk heb je toch genoten van de prachtige onderwater wereld in Egypte!

Jeroen Teelen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:59

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Jeroen Teelen »

Dat was natuurlijk super!

Maar, als het aan mij ligt....

NOOIT MEER MET TRANSAVIA!

N.B..... Leuke naam.... sprookje....!

Carolina
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:49

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Carolina »

Daar snap ik dan weer niets van. Ik weet niet beter dat je als je met meerder personen vliegt je altijd het gewicht van de bagage mag verdelen over alle meereizende personen. Ik vlieg best vaak met Transavia en heb het altijd op die manier gedaan.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door MLF »

Dat is nieuw van transavia, vorig jaar moest ik ook voor het eerst per koffer wegen, normaal gooiden we ze alle twee erop.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dat is nieuw van transavia, vorig jaar moest ik ook voor het eerst per koffer wegen, normaal gooiden we ze alle twee erop.
Dan zal het wel liggen aan de persoon achter de balie, want van ons (gezin met 2 kinderen) werd het gewicht van de 4 koffers gewoon samen geteld en dat bleef ruim onder de 80 kilo, alhoewel 1 koffer duidelijk meer dan 20 kilo woog.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door MLF »

op de terugweg vanuit Italie moest het ook ineens, terwijl ze daar niet kijken op gewicht (we hebben wel eens 20 kilo per koffer meer gehad, boeide ze toen niet)

rvdperk
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 21:00

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door rvdperk »

Op de site van Transavia staat bij bagage duidelijk dat een duikuitrusting onder speciale bagage valt die van te voren aangemeld moet worden. U had dit dus kunnen weten

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door camkooyman »

Beste mensen,

Ik weet dat je maximaal 20 kilo per persoon mee mag nemen. Tot 2 jaar terug zeiden ze niets van als het 23 kilo was.

Maar sinds 2 jaar zijn ze zeer streng, tot max. 20 kilo. Niet alleen Transavia. Ook andere maatschappijen. Dus ik probeerde aan de balie wat uit de koffer te halen om in handbagage te doen. Heb ik gedaan. Maar toch kwam ik er toch 2 kilo er over. De regel is neit alleen van Tranavia, maar van Schiphol zelf. Dus ik moet sinds 2 jaar steeds bij betalen.
De laatste keer heb ik kunnen minderen tot 20,8 kilo. Maar met moeite liet ze dat toe.
Terug is geen probleem, als je 23 of 24 kio heb. Omdat er dan rekening wordt gehouden met kopen van souverniers, e.d.

Als je moet bijbetalen móet je helemaat naar de andere kant lopen naar een speciale balie.

Ook vind ik erg overdreven dat je in handbagage geen creme of likeur mee mag nemen. Omdat dat vloeibaar is.
Mijn vriendin had een flesje likeur in handtas(buikflesje). Omdat in koffer stuk kang gaan wegens het smijten. Dat mocht niet mee. 2 jaar geleden nog wel.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door sprookje »

In april r heb ik nog niets bijbetaald voor overgewicht en ik had zo een 3kilo teveel.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door MLF »

Stel, mijn moeder heeft 23 kilo en moet bijbetalen, ik heb 15 kilo, krijg ik dan geld terug? Nee natuurlijk niet.

Jeroen Teelen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:59

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Jeroen Teelen »

1 RVDPERK stelt zich een beetje betweterig op maar weet het echt niet 'bet'er! Het gaat de vliegmaatschappijen slechts om zaken die gevaar zouden kunnen opleveren. Bij duikuitrustingen betekent dit bijvoorbeeld gasflessen e.d.. Het zal ze echt worst wezen welke vliezen of welk pak of automaat een duiker gebruikt. Deze reactie slaat dus kant nog wal en 'belerend' zijn is altijd heel gemakkelijk, maar doe dat dan als je er ook ECHT verstand van hebt!

2 De melding dat je bagage over twee koffers mag verdelen is weliswaar correct, maar geldt alleen als die tweede koffer ook aan een tweede passagier toebehoort die inderdaad is ingecheckt! (hetgeen in mijn geval dus niet aan de orde was)

3 Het is NIET de luchthaven Schiphol die dit bepaalt, maar de luchtvaartmaatschappij! Dus wel degelijk TRANSAVIA en niemand anders!
Dit is dus echt een misverstand! Dat andere maatschappijen ook limieten hebben en dat deze dezelfde kunnen zijn, spreekt voor zich. Het gaat mij er vooral om hoe ze met de afweging omgaan in een situatie als deze. Dit voelt zo onrechtvaardig dat ik echt Transavia zal mijden als dit maar enigszins mogelijk is. Het gaat me daarbij niet om die 63 Euro die ik heb moeten betalen, alswel om de wijze waarop ze er menen ermee te kunnen omgaan. Geen ENKELE aandacht voor het belang van de klant en een arrogante wijze in het omgaan met bezwaren. Het kan bij Transavia ook zomaar gebeuren dat je bijvoorbeeld op een lange-afstands-vlucht GEEN ETEN !!!! kunt krijgen omdat het domweg op is! (de klant is dus zeker geen koning en het wordt tijd dat een dergelijke business een klap om de oren krijgt).

De credietcrisis is misschien een mooie bezem om het kaf van het koren te scheiden, dus misschien zijn we over korte tijd verlost van deze club!

Jeroen Teelen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:59

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Jeroen Teelen »

1 RVDPERK stelt zich een beetje betweterig op maar weet het echt niet 'bet'er! Het gaat de vliegmaatschappijen slechts om zaken die gevaar zouden kunnen opleveren. Bij duikuitrustingen betekent dit bijvoorbeeld gasflessen e.d.. Het zal ze echt worst wezen welke vliezen of welk pak of automaat een duiker gebruikt. Deze reactie slaat dus kant nog wal en 'belerend' zijn is altijd heel gemakkelijk, maar doe dat dan als je er ook ECHT verstand van hebt!

2 De melding dat je bagage over twee koffers mag verdelen is weliswaar correct, maar geldt alleen als die tweede koffer ook aan een tweede passagier toebehoort die inderdaad is ingecheckt! (hetgeen in mijn geval dus niet aan de orde was)

3 Het is NIET de luchthaven Schiphol die dit bepaalt, maar de luchtvaartmaatschappij! Dus wel degelijk TRANSAVIA en niemand anders!
Dit is dus echt een misverstand! Dat andere maatschappijen ook limieten hebben en dat deze dezelfde kunnen zijn, spreekt voor zich. Het gaat mij er vooral om hoe ze met de afweging omgaan in een situatie als deze. Dit voelt zo onrechtvaardig dat ik echt Transavia zal mijden als dit maar enigszins mogelijk is. Het gaat me daarbij niet om die 63 Euro die ik heb moeten betalen, alswel om de wijze waarop ze er menen ermee te kunnen omgaan. Geen ENKELE aandacht voor het belang van de klant en een arrogante wijze in het omgaan met bezwaren. Het kan bij Transavia ook zomaar gebeuren dat je bijvoorbeeld op een lange-afstands-vlucht GEEN ETEN !!!! kunt krijgen omdat het domweg op is! (de klant is dus zeker geen koning en het wordt tijd dat een dergelijke business een klap om de oren krijgt).

De credietcrisis is misschien een mooie bezem om het kaf van het koren te scheiden, dus misschien zijn we over korte tijd verlost van deze club!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door sprookje »

Toch jammer van transavia om zo op de regel te spelen.In april ga ik ook weer naar Egypte en zal proberen mijn koffer niet boven de 20 kilo te laten uitkomen.Maar een duikuitrusting weegt al direkt door.
Wij vliegen heen met transavia en komen terug met arke.

Jeroen Teelen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:59

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Jeroen Teelen »

8)
Ik wens je al vast een supermooie vakantie!!!

Groe :lol: tjes, Jeroen

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door sprookje »

Dat gaat zeker lukken,lekker weer en een wondermooie onderwaterwereld wat wil een mens nog meer. 8)

Jeroen Teelen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:59

Re: Transavia bagage bijbetalen

Ongelezen bericht door Jeroen Teelen »

Ik heb me voorgenomen om vanaf nu alleen masker, automaat en comp. nog mee te nemen (eventueel in handbagage). Dan is dat probleem opgelost.

Nogmaals, SUPERGENIETEN!

Jeroen

Gesloten