LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Red22Devil
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2018 12:00

Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door Red22Devil »

Drie weken geleden terug gekomen van een vakantie in Portugal mijn man vliegt met zuurstof wegen longaandoening.
Zuurstof moet altijd aangevraagd worden bij Transavia dit keer laten regelen door reisbureau Tui kosten 150.00 eurodoor ons te betalen
Op de heen weg alles goed geregeld en stond de zuurstof klaar op de stoel want mijn man moet het continu gebruiken dus ook bij opstijgen
Op de terug weg zagen wij de zuurstof niet staan en vroegen aan de stewardes waar de zuurstof was zij antwoorde dat mijn man het pas kreeg als wij in de lucht waren en het teken riemen af was gegeven dit was volgens haar vanwege de veiligheidsmaatregelen waarop ik vroeg of ik de de papieren mocht zien waar dit in vermeld stond en waarom mijn man het op de heenreis wel meteen mocht gebruiken daar werd niet op gereageerd .
Na herhaaldelijk vragen om de zuurstof en dat ik transavia aansprakelijk stelde voor de gevolgen die mijn man zou ondervinden van het vliegen zonder zuurstof. Ook op de vraag hoe het dan gaat met mensen die een mobiel zuurstofapparaat meenemen antwoorde zij dat ook dat niet mocht
Er volgde een woordenwisseling en werden toen van boord geplaatst de zuurstof achter blijvende in het vliegtuig terwijl ze hadden gezegd dat deze zou volgen.
Met als gevolg een extra kostenpost van ruin 500.00 euro voor tickets hotelovernachting taxi en maaltijden en 24 uur later pas thuis
Een klacht ingediend bij zowel Tui als bij Transavia Tui heeft inmiddels laten weten hier buiten te staan en dat ik bij Transavia moet zijn met mijn klacht .
Wij zijn nu ruim twee weken verder en Transavia heeft nog steeds niets laten horen.
Wel stuurde zij mij net een enquete met een tevredenheids onderzoek :evil: :evil:
Mijn man vliegt nu al 6 jaar met zuurstof en er zijn altijd problemen met het verstrekken van de zuurstof.
Vorig jaar hadden wij een vertraging van 30 min omdat er ook geen zuurstof aanwezig was in het vliegtuig en ze ergens een fles vandaan moesten halen en dan krijg je een voucher aangeboden van 30.00 euro geldigheid een jaar die je alleen kan gebruiken bij het kopen van een ticket bij transavia
Maar aangezien wij altijd een pakketreis boeken bij een reisbureau hebben wij hier niks aan .
Hopen nu op een snelle afhandeling van deze zaak ook omdat we in september weer op vakantie gaan en met transavia vliegen die vorig jaar al geboekt en aanbetaalt is.
Wij zitten echt met onze handen in het haar het is net of mijn man ervoor kiest om met zuurstof te moeten vliegen maar ook hij heeft recht op vakantie .
Wie kan ons hierbij van advies dienen .
Met vriendelijke groet Jose
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2018 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door Har45 »

door Red22Devil » 06 jun 2018 16:11
Mijn man vliegt nu al 6 jaar met zuurstof en er zijn altijd problemen met het verstrekken van de zuurstof.

Niet om rot te doen maar vermoedelijk wordt de juiste procedure voor het reizen met zuurstof niet goed gevolgd.

Vele lotgenoten zijn juist prima tevreden met de door u genoemde luchtvaartmaatschappij
Er zijn verschillende manieren ( online via Mijn Transavia of via het Service Centre.) om ruim voor de reis de mogelijkheden te bespreken voor het reizen met zuurstof.

Op de website : https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... aan-boord/ staat de gehele procedure beschreven

Nee ik werk niet voor Transavia.

Red22Devil
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2018 12:00

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door Red22Devil »

Ik vraag niet om comentaar alleen of iemand ons advies kan geven hoe te handelen in dit geval.
En ben zeker op de hoogte hoe ik de zuurstof moet aanvragen en bij wie maar het probleem ligt duidelijk bij Transavia.
Waarschijnlijk heeft u mijn verhaal niet goed gelezen.
ENik ben ook bekend met de website

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Red22Devil schreef:Ik vraag niet om comentaar alleen of iemand ons advies kan geven hoe te handelen in dit geval.
En ben zeker op de hoogte hoe ik de zuurstof moet aanvragen en bij wie maar het probleem ligt duidelijk bij Transavia.
Waarschijnlijk heeft u mijn verhaal niet goed gelezen.
ENik ben ook bekend met de website
U reactie hier laat wel zien waar het probleem ligt, alleen zult u dit zelf waarschijnlijk niet erkennen.

Je wordt niet zomaar uit een vliegtuig gezet, dit is enkel als de pilot de veiligheid van het personeel en andere passagiers niet meer kunnen garanderen. Hiervoor moet je je behoorlijk misdragen en na meerdere waarschuwingen gewoon doorgaan.

Als u gewoon rustig de instructies had opgevolgd was er geen probleem geweest.

Het enige advies is, hou je stil en ga je schamen dat je uit een toestel bent gezet wegens uw wangedrag.

U heeft u man daarnaast in een gevaarlijke positie gebracht, want Transavia hoeft natuurlijk die zuurstof fles, die hun eigendom is, niet aan u mee te geven wanneer u het toestel bent uitgezet. U man zat neem ik aan hierna enige tijd zonder extra zuurstof?

U mag van geluk spreken dat Transavia de kosten voor de eventuele vertraging niet bij u in rekening brengt, dit kan namelijk het geval zijn als de vlucht vertraging heeft.

Dat u eerder een vervelende ervaring had is vervelend. Maar de financiële gevolgen van een vertraging van 30 minuten zijn voor de luchtvaartmaatschappij vele malen groter dan de € 30,00 die u heeft gekregen en waarover u zich nu beklaagd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door tttlocke »

Advies?
Weet u zeker dat de reden waarom u hier post niet is dat u via de Radar-schandpaal hoopt Transavia zodanig onder druk te zetten dat ze over de brug komen met compensatie?

Als ik bovendien tussen de regels door lees, heeft u zich kennelijk zodanig misdragen in het vliegtuig dat de crew het niet verantwoord vond u nog langer aan boord te laten, laat staan mee te laten vliegen...

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Red22Devil schreef:Mijn man vliegt nu al 6 jaar met zuurstof en er zijn altijd problemen met het verstrekken van de zuurstof.
Hoi Jose,

Misschien is er een alternatieve manier van vakantie vieren waarvoor geen vliegreis nodig is. Een busreis of mooie cruisevakantie kan ook leuk zijn. Daar over nadenken, dat is in ieder geval mijn advies.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door ErnieG »

Red22Devil schreef: omdat we in september weer op vakantie gaan en met transavia vliegen die vorig jaar al geboekt en aanbetaalt is.
Vraag vooraf nog eens goed na of je nog wel meemag en niet op een zwarte lijst staat nadat je vorige keer uit het vliegtuig bent gezet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door sjohie »

Red22Devil schreef:Drie weken geleden terug gekomen van een vakantie in Portugal mijn man vliegt met zuurstof wegen longaandoening.
Zuurstof moet altijd aangevraagd worden bij Transavia dit keer laten regelen door reisbureau Tui kosten 150.00 eurodoor ons te betalen
Op de heen weg alles goed geregeld en stond de zuurstof klaar op de stoel want mijn man moet het continu gebruiken dus ook bij opstijgen
Op de terug weg zagen wij de zuurstof niet staan en vroegen aan de stewardes waar de zuurstof was zij antwoorde dat mijn man het pas kreeg als wij in de lucht waren en het teken riemen af was gegeven dit was volgens haar vanwege de veiligheidsmaatregelen waarop ik vroeg of ik de de papieren mocht zien waar dit in vermeld stond en waarom mijn man het op de heenreis wel meteen mocht gebruiken daar werd niet op gereageerd .
Na herhaaldelijk vragen om de zuurstof en dat ik transavia aansprakelijk stelde voor de gevolgen die mijn man zou ondervinden van het vliegen zonder zuurstof. Ook op de vraag hoe het dan gaat met mensen die een mobiel zuurstofapparaat meenemen antwoorde zij dat ook dat niet mocht
Er volgde een woordenwisseling en werden toen van boord geplaatst de zuurstof achter blijvende in het vliegtuig terwijl ze hadden gezegd dat deze zou volgen.
Met als gevolg een extra kostenpost van ruin 500.00 euro voor tickets hotelovernachting taxi en maaltijden en 24 uur later pas thuis
Een klacht ingediend bij zowel Tui als bij Transavia Tui heeft inmiddels laten weten hier buiten te staan en dat ik bij Transavia moet zijn met mijn klacht .
Wij zijn nu ruim twee weken verder en Transavia heeft nog steeds niets laten horen.
Wel stuurde zij mij net een enquete met een tevredenheids onderzoek :evil: :evil:
Mijn man vliegt nu al 6 jaar met zuurstof en er zijn altijd problemen met het verstrekken van de zuurstof.
Vorig jaar hadden wij een vertraging van 30 min omdat er ook geen zuurstof aanwezig was in het vliegtuig en ze ergens een fles vandaan moesten halen en dan krijg je een voucher aangeboden van 30.00 euro geldigheid een jaar die je alleen kan gebruiken bij het kopen van een ticket bij transavia
Maar aangezien wij altijd een pakketreis boeken bij een reisbureau hebben wij hier niks aan .
Hopen nu op een snelle afhandeling van deze zaak ook omdat we in september weer op vakantie gaan en met transavia vliegen die vorig jaar al geboekt en aanbetaalt is.
Wij zitten echt met onze handen in het haar het is net of mijn man ervoor kiest om met zuurstof te moeten vliegen maar ook hij heeft recht op vakantie .
Wie kan ons hierbij van advies dienen .
Met vriendelijke groet Jose
Waarom zulke insinuerende, bijna bedreigende taal uiten, tegen een persoon waar je, of ten minste je man, behoorlijk van afhankelijk is, nog voordat jullie goed en wel in de lucht zijn? Als het goed is, hebben jullie, of TUI namens jullie, aangegeven wanneer uw man zuurstof nodig heeft tijdens de vlucht, dus tijdens taxiën, opstijgen, tijdens de vluchtfase, landen en/of weer taxiën. Dat verschilt nl per persoon. Wat stond daarover in de papieren? Ik bedoel, als het alleen nodig is tijdens de vlucht, dan zou er helemaal niks mis mee zijn om de zuurstoffles pas dan ter beschikking te stellen.

Wat betreft de volgende vlucht, hierboven is al een link gegeven met de volgens Transavia te volgen procedure, begin daar op tijd mee, wat voor u vakantietijd is, is voor hen de drukste tijd van het jaar.

Voor de toekomst kunnen jullie kiezen om een losse vlucht bij een klantgerichter maatschappij te boeken, icm een los hotel, want Transavia met hun vliegende touringcars staat niet nummer een op dat lijstje. Dat kan ook niet, ze zitten niet voor niks aan de onderkant van de markt, what you pay is what you get is ook hier het devies.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door yan »

Mijn man vliegt nu al 6 jaar met zuurstof en er zijn altijd problemen met het verstrekken van de zuurstof.
Dan hoef je er toch al niet meer van uit te gaan dat het nu wel goed gaat ?
maar ook hij heeft recht op vakantie
Kan je me even het wetsartikel geven waarin het recht op vakantie is vermeld?
Vakantie is geen recht, maar een eigen keuze: en daarbij heb je je, zeker bij vliegvakanties, aan te passen aan de regels van de maatschappij.
Tui heeft inmiddels laten weten hier buiten te staan
Tui had dit moeten oplossen, als u gewoon was mee gevlogen.
U heeft er zelf voor gekozen om dit niet te doen (door uw gedrag tegen het cabine personeel) dus dan staan ze hier inderdaad buiten.
Wie kan ons hierbij van advies dienen .
Volgende keer alles goed vooraf regelen als je persé wilt vliegen.
Leg alle afspraken die je maakt vast, vraag naar de details, en neem deze mee op papier.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door arvandongen »

De gezagvoerder is verantwoordelijk voor het veilig uitvoeren van de vlucht. Hij/zij moet bepalen hoe dat gaat gebeuren en mag daarin heel ver gaan. Als de bemanning besluit dat het voor de veiligheid noodzakelijk is dat de zuurstoffles pas na het opstijgen gegeven wordt, dan mag dat besproken worden, maar na een definitieve beslissing is daar geen discussie meer over mogelijk. De enige keuze die dan overblijft is meevliegen binnen de gestelde regels, of te kiezen om niet mee te vliegen. In dat laatste geval heb je misschien een terechte klacht tegen het bedrijf Transavia.

Echter, als je de discussie op een manier voert dat de bemanning besluit om je achter te laten, dan zijn je kansen om een (eventueel terechte) klacht te winnen uiterst klein geworden.

De suggestie van @Henk Toeter is zeker het overwegen waard. Vooral als vliegen zo een groot risico is voor jouw mans gezondheid.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door Appie83 »

Het is niet handig... en je maakt het voor jezelf alleen maar erger, maar ik kan me wel indenken dat je boos wordt op moment dat je je aan de procedure hebt gehouden, maar de stewardess de regels niet kent, terwijl je de zuurstoffles gewoon nodig hebt.

T.a.v. de zuurstoffles: Transavia geeft inderdaad aan op hun website dat je een zuurstoffles mag gebruiken, ook bij het opstijgen. Dat had de stewardess dus ook moeten weten. Mogelijke opties:
- Een printje meenemen van de betreffende pagina (https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... aan-boord/) plus de doktersverklaring dat je de fles bij je moet hebben voor continu gebruik.
- Ik lees dat ze de aanvraag telefonisch bevestigen. Vragen om een schriftelijke bevestiging dat je de fles continu mag gebruiken.
- Zelf een fles aanschaffen...lijkt me sowieso fijner, kan me voorstellen dat vanwege alle logistieke processen de zuurstoffles van Transavia er niet is en dan kun je toch op vakantie. Dit moet je overigens ook bij Transavia melden.

T.a.v. de extra kostenpost. Doordat jullie uit het vliegtuig zijn gezet heb je geen recht op vergoeding van de kosten. Mogelijk zijn jullie onterecht uit het vliegtuig gezet maar ook al zou dat zo zijn dan is het nog 'jullie woord tegen het zijne'.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door arvandongen »

Appie83 schreef:T.a.v. de zuurstoffles: Transavia geeft inderdaad aan op hun website dat je een zuurstoffles mag gebruiken, ook bij het opstijgen. Dat had de stewardess dus ook moeten weten.
De gezagvoerder/kapitein mag afwijken van die regel. Gevolg is dat een klacht mogelijk een terechte klacht zou zijn indien de gezagvoerder geen goede reden had om de zuurstoffles te weigeren bij de start.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door Meint »

Daar gaan we weer... een TS aanvallen met negatieve aannames.

Het is best mogelijk dat TS zich als een rode duivel heeft gedragen, maar cabinepersoneel dat op een verkeerde manier op haar strepen gaat staan is ook geen onbekend fenomeen!

Dit is niet de manier waarop we met elkaar om (moeten) gaan op dit forum!

Ik sluit me verder aan bij het advies om contact op te nemen met Transavia i.v.m. hun zwarte lijst. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Zeker gezien de bijna ongelimiteerde macht van een gezagvoerder.
Ook zou ik sterk overwegen zelf een zuurstoffles aan te schaffen!
Op deze manier ga je niet rustig op vakantie en dat lijkt me ook niet gezond.

Succes!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door arvandongen »

Meint schreef:Het is best mogelijk dat TS zich als een rode duivel heeft gedragen, maar cabinepersoneel dat op een verkeerde manier op haar strepen gaat staan is ook geen onbekend fenomeen!
Ja vaak gezien dat cabinepersoneel onterecht en foutief op haar strepen staat.
Ik heb echter nog nooit gezien dat er iemand verwijderd werd nadat een probleem besproken werd op een maatschappelijk geaccepteerde toon/volume en na het opvolgen van de uiteindelijke beslissing.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door bprosman »

Eigen zuurstoffles meenemen mag niet, Eigen zuurstofconcentrator wel, dat zou een optie kunnen zijn.
De gezagvoerder/kapitein mag afwijken van die regel. Gevolg is dat een klacht mogelijk een terechte klacht zou zijn indien de gezagvoerder geen goede reden had om de zuurstoffles te weigeren bij de start.
Volgens de IATA guidelines moet de gezagvoerder op de hoogte zijn als er zich iemand onder de passagiers bevind die zuurstof nodig heeft. Er zijn geen IATA guidelines voor start en landing anders dan dat aanbevolen word de zuurstoffles onder de stoel voor de desbetreffende passagier word opgeborgen, dit is echter een "aanbeveling".
Zelf heb ik op vluchten gezeten (vooral met korte start/landingsbanen) waar wel eens een pak limonade of ander spul uit de pantry voorbij kwam vliegen , dat wil je zeker niet hebben met een 'projectiel' als een zuurstoffles. Dus kan me de afweging van het cabine personeel wel voorstellen.
Heb nergens (in IATA regels) kunnen vinden dat zuurstof tijdens stop/landing een "recht" is.

Verder helemaal eens met :
Ik heb echter nog nooit gezien dat er iemand verwijderd werd nadat een probleem besproken werd op een maatschappelijk geaccepteerde toon/volume en na het opvolgen van de uiteindelijke beslissing.
En heb toch inmiddels zo'n 350 keer in een vliegtuig gezeten.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Meint schreef:Daar gaan we weer... een TS aanvallen met negatieve aannames.

Het is best mogelijk dat TS zich als een rode duivel heeft gedragen, maar cabinepersoneel dat op een verkeerde manier op haar strepen gaat staan is ook geen onbekend fenomeen!

Dit is niet de manier waarop we met elkaar om (moeten) gaan op dit forum!

Ik sluit me verder aan bij het advies om contact op te nemen met Transavia i.v.m. hun zwarte lijst. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Zeker gezien de bijna ongelimiteerde macht van een gezagvoerder.
Ook zou ik sterk overwegen zelf een zuurstoffles aan te schaffen!
Op deze manier ga je niet rustig op vakantie en dat lijkt me ook niet gezond.

Succes!
+1 !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door sjohie »

Meint schreef:Daar gaan we weer... een TS aanvallen met negatieve aannames.

Het is best mogelijk dat TS zich als een rode duivel heeft gedragen, maar cabinepersoneel dat op een verkeerde manier op haar strepen gaat staan is ook geen onbekend fenomeen!

Dit is niet de manier waarop we met elkaar om (moeten) gaan op dit forum!

Ik sluit me verder aan bij het advies om contact op te nemen met Transavia i.v.m. hun zwarte lijst. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Zeker gezien de bijna ongelimiteerde macht van een gezagvoerder.
Ook zou ik sterk overwegen zelf een zuurstoffles aan te schaffen!
Op deze manier ga je niet rustig op vakantie en dat lijkt me ook niet gezond.

Succes!
Als je niet mee terug mag op een vlucht, zeker met zo'n vliegende tourincar van Transavia waar de aanwezigheid van dronken "oh oh Cherso" types eerder regel dan uitzondering is, dan ben ik van mening dat we hier óf een hele reeks van o zo belangrijke details missen, of een, ook vaker voorkomend, geval hebben van iemand die enkel medestanders zoekt om es lekker tegen een bedrijf aan schoppen. Ze laten je niet zomaar staan is ook mijn ervaring.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door olaf79 »

We zijn weer lekker bezig met de klager te bashen hier. Op de heenreis ging het goed, dus kennelijk is alles door haar goed opgegeven. Op de terugreis werd er opeens moeilijk gedaan. Dit is typisch Transavia. Dat doet is mijn ervaring moeilijk over alles en verzint eigen veiligheidsregeltjes die niet bestaan of waarop best uitzonderingen zijn.
De fout hier ligt bij Transavia. Zij hadden gewoon de zuurstof moeten leveren waar om gevraagd is. Zij hadden na ter plaatse klagen van de passagiers deze nooit uit het vliegtuig mogen zetten. Bij klachten ben je opeens een lastige klant en zetten ze je pardoes uit het vliegtuig of dreigen daar mee. Je hebt toch al betaald dus wat maakt het uit.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:We zijn weer lekker bezig met de klager te bashen hier. Op de heenreis ging het goed, dus kennelijk is alles door haar goed opgegeven. Op de terugreis werd er opeens moeilijk gedaan. Dit is typisch Transavia. Dat doet is mijn ervaring moeilijk over alles en verzint eigen veiligheidsregeltjes die niet bestaan of waarop best uitzonderingen zijn.
De fout hier ligt bij Transavia. Zij hadden gewoon de zuurstof moeten leveren waar om gevraagd is. Zij hadden na ter plaatse klagen van de passagiers deze nooit uit het vliegtuig mogen zetten. Bij klachten ben je opeens een lastige klant en zetten ze je pardoes uit het vliegtuig of dreigen daar mee. Je hebt toch al betaald dus wat maakt het uit.
Dan kaats ik 'm even terug, jij bent lekker het grote boze bedrijf aan het bashen, zonder dat je weet wat hún kant van het verhaal is. :wink: Los van alle sentimenten, zuurstofflessen zijn itt dat geneuzel over vloeistoffen en nagelvijltjes, best gevaarlijke dingen aan boord van een vliegtuig. Ik zou het erg klantonvriendelijk, nee zelfs gevaarlijk, vinden als ze mensen die zomaar mee aan boord zouden laten nemen. Deze procedures zijn er niet voor niks.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Transavia niet op de hoogte van zuurstoffles

Ongelezen bericht door tttlocke »

olaf79 schreef:We zijn weer lekker bezig met de klager te bashen hier. Op de heenreis ging het goed, dus kennelijk is alles door haar goed opgegeven. Op de terugreis werd er opeens moeilijk gedaan. Dit is typisch Transavia. Dat doet is mijn ervaring moeilijk over alles en verzint eigen veiligheidsregeltjes die niet bestaan of waarop best uitzonderingen zijn.
De fout hier ligt bij Transavia. Zij hadden gewoon de zuurstof moeten leveren waar om gevraagd is. Zij hadden na ter plaatse klagen van de passagiers deze nooit uit het vliegtuig mogen zetten. Bij klachten ben je opeens een lastige klant en zetten ze je pardoes uit het vliegtuig of dreigen daar mee. Je hebt toch al betaald dus wat maakt het uit.
Van 'klager bashen' lijkt mij geen sprake.
TS trekt ook hier nogal fel van leer en, goed lezend, kun je zien dat ze uit het vliegtuig is gezet.
Dat gebeurt doorgaans niet zo maar.
Terecht dat dat aspect meegenomen wordt in de reacties.

U bent nogal stellig in uw aannames. Want dat zijn het. Een ouderwets potje 'Transavia bashen'? Of was u erbij, en weet u dingen die anderen hier niet weten?

Gesloten