LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia traag met toekenning vouchers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
FrankvandenBeuken
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2020 10:26

Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door FrankvandenBeuken »

In een ander topic werd gesteld dat Transavia de COVID-19 situatie gebruikt als verdienmodel.
Ik heb vandaag een ervaring opgedaan die dat lijkt te bevestigen.

Ik had vluchtten geboekt om volgende week naar Athene te vliegen,
Begrijpelijkerwijze zijn die geannuleerd en werd een voucher in het vooruitzicht gesteld.
Nu wil ik de reis opschuiven naar september en dit is reeds akkoord met het hotel die dit meteen bevestigde voor de oorspronkelijk overeengekomen prijs.

Transavia heeft echter nog geen voucher toegestuurd, dus als ik nu boek moet ik de volle prijs betalen en zit dan straks nog met die voucher.
De vluchten zitten al redelijk vol dus als ik langer wacht worden de vluchten veel duurder of in het slechtste geval zit het vliegtuig vol.

Ik heb chat contact gehad maar daarin werd geen enkel begrip voor de situatie getoond terwijl het duidelijk is dat de boeking voor dezelfde reis is.
Het lijkt dus inderdaad dat Transavia er geld aan wil verdienen en het steekt schril af bij de coulante reactie van het hotel.

Of zie ik dit verkeerd?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door Jablan »

Het hangt er erg vanaf hoe de vragen zijn gesteld. Als je de chat begint met 'vlucht geannuleerd, wil graag omboeken naar die en die datum' kan er meer dan wanneer je begint met 'ik heb nog geen voucher gekregen maar wil wel opnieuw boeken.'

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door berndv »

over welk tijdsbestek hebben we het hier? Wanneer heeft u officieel bericht gehad dat uw vlucht geannuleerd zou worden?

FrankvandenBeuken
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2020 10:26

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door FrankvandenBeuken »

De annulering is gemeld op 24 april.
Is het zo raar dat ik tijdig wil boeken en de voucher daarbij wil verrekenen?
Het gaat immers om dezelfde reis.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door tttlocke »

Niet raar.
Lijkt mij dat Transavia daarvan zou moeten kunnen overtuigen, in chat of elders.
Het gaat om een andere reis.

william.miero
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2020 12:22

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door william.miero »

Ik heb afgelopen vrijdag gebokt en afgelopen zondag geannuleerd vanwege problemen in Italie bij degene waar iwe naartoe zouden gaan. Ik krijg van Transavia geen geld en geen voucher. Als ik dat had geweten had ik mijn ticket in ieder geval gehouden.Voor mij de laatste keer dat ik met Transavia vlieg.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door pieterenien »

U annuleert zelf om privé redenen, waarom zou Transavia uw ticket moeten vergoeden of een voucher geven?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door tttlocke »

Precies. Waarom noemt u eigenlijk 'Italië'?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je denkt dat covid 19 een verdienmodel voor Transavia is valt dat vermoedelijk erg tegen. Er is geen enkele luchtvaartmaatschappij die daar op verdient. Het is een verdienmodel voor Philips en andere medische hulp leveranciers, vooral voor de maatschappij die het eerste een vaccin heeft. De rest zij allemaal verliezers.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee, ik denk dat de meesten geen extra omzet hebben. De supermarkten hebben wat extra gehad om de kelders van de hamsteraars te vullen. Dat is allang over de top. In het transport is nu veel vraag. Ik krijg veel vragen om te rijden. Ik kan en mag niet meer. Maar als er dadelijk veel meer failliet gaat dan loopt het hard terug, zoals in 2008 en 2009, vaak had ik maar 4 dagen werk. Dan blijft het noodzakelijke over, voedsel en medicijnen. Vooral meubels woninginrichting, alles wat luxe is zal minder worden. Daardoor is er minder geld en dan loopt het nog harder terug.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke luchtvaart firma heeft een Automatisch boeksysteem zonder personeel!

En deze moet handmatig verwerkt worden en daar is nu een lange rij voor deze enkele medewerkers.
Daar gaat het bij vele reisaanbieders nu mis.

Ik had een Online Webshop, dat was een Computer met slim programma en verkocht zonder iets te hoeven doen.
Maar elke retour was veel handmatig werk, van controleren geleverde tot terug betaling.
Dat betekende dat elke retour veel geld kosten had en die moest met automatische verkoop terug
verdiend worden, dat is bij Transavia nu ook helaas zo.

Elke vlucht leverde dus 160~190 klanten op die handmatig overgezet moeten worden!
Ze werken aan een boeking waarbij je op betaal pagina een Voucher Code kan invoeren om dit op te lossen.
Dit word gelijk aan korting of tegoed bonnen.

hermaB
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:21

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door hermaB »

Ik heb op 1 april een annulering gekregen van Transavia voor de vlucht van 23 april. Ik zou voor eind april een voucher krijgen stond op de site.
Eind april gebeld. De mail was vertraagd zeiden ze. Daarna nog 3x gebeld. Begin vorige week werd gezegd dat ik het eind vorige week binnen zou krijgen. Als dit niet zo was moest ik bellen.
Dat heb is dus nu dinsdag 26 mei gedaan en nu wordt er gezegd dat het voor eind juni gedaan wordt.
Ik heb in 1e instantie gedacht ik neem een voucher, voor het voortbestaan van Transavia, maar na vandaag heb ik er toch moeite mee.
Ik word gewoon aan het lijntje gehouden, degene waar ik vandaag mee sprak was ook niet zo vriendelijk en wil niet meedenken. Het gaat toch om een aardig bedrag. Wat kan ik nu nog meer doen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door sjohie »

De mensen die jij spreekt zijn gebonden aan protocollen, die hebben niet het mandaat om elke beller maatwerk te bieden, of hun zin te geven. Verder is zo te lezen de info, en tijdlijn, die ze geven, in lijn met wat ze zelf schrijven op hun website.

Ze werken van voor naar achter, maw de passagiers van de eerst geannuleerde vluchten, krijgen ook het eerste hun voucher. Hoe jouw vlucht van 23 april daar in past, kan ik niet helemaal duiden, maar de 1e vluchten die geannuleerd zijn, waren van 23 maart, dus een maand voor die van jou.

FrankvandenBeuken
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2020 10:26

Re: Transavia traag met toekenning vouchers

Ongelezen bericht door FrankvandenBeuken »

We zijn vorige week uiteindelijk dan toch naar Griekenland gevolgen met Transavia en het is allemaal naar tevredenheid verlopen.
Transavia ook ingezien dat het om dezelfde reist gaat en was het eenvoudig mogelijk om het meer betaalde bedrag terug te vragen.

Gesloten