LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Travelfrom.nl is een malafide onderneming, boek niet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ErikDXB
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2021 10:55

Travelfrom.nl is een malafide onderneming, boek niet

Ongelezen bericht door ErikDXB »

Omdat ik vanwege mijn baan in Dubai economisch ingezetene van de Verenigde Arabische Emiraten ben, heb ik een zogenaamd ingezetenen visum, geldig tot oktober 2021. Omdat een ingezetene niet langer dan 6 maanden buiten het land mag verblijven kwam ik in problemen door Corona. Naar Nederland teruggekeerd op 21 maart 2020 moest ik dus uiterlijk op 21 september mijn paspoort laten afstempelen in Dubai. Die maatregel werd verruimd tot 31 december jl. Om niet in problemen te komen besloot ik eind december op en neer te vliegen naar Dubai om mijn visum niet te laten verlopen.

Op 25 december kocht ik voor € 991,00 een ticket bij Travelfrom.nl via Skyscanner. Onder boeking nummer TM8713 betrof dit een ticket Amsterdam – Dubai met EK148 op 28 december, met een retourvlucht Dubai – Amsterdam met EK147 op 31 december.
Omdat ik een negatieve PCR test moest kunnen tonen ging ik naar een laboratorium in Arnhem daags voor de vlucht. De gegevens zouden mij ’s avonds om 23.30 bereiken. Echter, daar kwam door onbekende reden nog eens 24 uur bij zodat mijn PCR uitslag te laat binnen was. Ik besloot mijn vlucht met een dag te vertragen.
Een telefoontje met Emirates leerde dat de touroperator, Travelfrom.nl, dit zonder kosten tot 3 uur voor de vlucht kon doen.

Het eerste wat ik deed was Travelfrom.nl bellen op het door hen verstrekte telefoonnummer 020-8084093. Tot mijn verbazing stond daar een beantwoorder aan met een tekst in een onbekende taal. Dit nummer heb ik talloze keren met het zelfde resultaat gebeld! Toen heb ik – op 27 december – daags voor de vlucht een drietal E-mail berichten aan Travelfrom.nl gestuurd met het dringende verzoek om mijn ticket om te boeken naar 29 december. Daarop kreeg ik van Travelfrom.nl op 4 januari jl. een reactie……!!!!

Omdat Travelfrom.nl niet reageerde, kocht ik op 29 januari bij Emirates een enkele reis naar Dubai voor die middag. Kosten € 653.

Op de terugweg van Dubai naar Amsterdam overhandigde ik de Emirates incheckbalie mijn retourticket van Travelfrom.nl. Men meldde mij dat het ticket niet geldig was omdat ik de heenreis niet op dit ticket had gemaakt. Ik moest dus ter plaatse een nieuw ticket kopen. Kosten € 672.

Op mijn eerdere mailtjes van 27 december kreeg ik dus op 4 januari pas een reactie met de opmerking om op hun website in te loggen om de vlucht te wijzigen.
Op mijn klacht aan Travelfrom.nl van 1 januari jl. heb ik niets vernomen en heb ik contact met Skyscanner.nl opgenomen. Zij gaven een zeer vriendelijke behulpzaamheid. Na aandringen van Skyscanner kreeg ik op 7 januari een bericht van Travelfrom.nl met de mededeling dat zij mij het aankoopbedrag van de tickets wilden terug betalen MINUS een boete van € 400,00!!!
Omdat alle ellende niet door mij veroorzaakt was, was dat aanbod onacceptabel. Dat heb ik ze geschreven maar kreeg geen reactie meer. Uiteraard heb ik Skyscanner weer geraadpleegd. Zij hebben Travelfrom.nl geconfronteerd met het feit dat ik geen reactie kreeg op mijn afwijzing. Travelfrom.nl liet daarop aan Skyscanner weten dat zij contact met mij op zouden nemen. Dat is – we zijn nu 5 weken verder – nooit gebeurd.
Ik ga nu mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Travelfrom.nl is een malafide onderneming, boek niet

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Sorry hoor, maar als je blindelings boekt bij zo’n vaag bedrijf, met een website vol taalfouten, vraag je gewoon om ellende.

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Travelfrom.nl is een malafide onderneming, boek niet

Ongelezen bericht door Joep.sr »

"Arizonakid" wat een slappe niet ter zake doende reactie, hier schiet werkelijk niemand iets mee op. Dit is een vorm van natrappen die je helaas vaak tegenkomt op dit forum.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Travelfrom.nl is een malafide onderneming, boek niet

Ongelezen bericht door Methusalah »

Joep.sr schreef:
15 mar 2021 08:51
"Arizonakid" wat een slappe niet ter zake doende reactie, hier schiet werkelijk niemand iets mee op. Dit is een vorm van natrappen die je helaas vaak tegenkomt op dit forum.

Aan de andere kant als iemand komt klagen over zijn nep Nike's die hij heeft gekocht bij de straathandelaar op de hoek dan krijgt die ook het zelfde repliek.

Ik heb de website gezien en inderdaad alle waarschuwingslampen gaan branden. Dus deels zit hier ook wel een eigen verantwoordelijkheid in.

Wat betreft de TO, die gaat zijn rechtsbijstand inschakelen. Valt weinig zinnigs verder over te zeggen.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Travelfrom.nl is een malafide onderneming, boek niet

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien wat off topic, maar als je een baan hebt in Dubai, waarom ben je daar dan meer dan 9 maanden niet. Of doe je thuiswerken vanuit Nederland ?
Tsja, wat duistere reistoko. Waarom niet bij Emirates zelf geboekt, was het 2,50 goedkoper ?

Gesloten