LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hleene
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2010 20:04

Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door hleene »

Wij hebben in 2019 een vakantie naar Turkije geboekt, met vertrek in september 2020. Deze boeking is via een online reisbureau bij Tui geboekt. Tui had toen een actie met €0,00 aanbetaling. In juni dit jaar konden we deze vakantie vanwege de Corona tegen dezelfde voorwaarden Omboeken naar 2021. Nu krijgen we via het online reisbureau alsnog het verzoek om een aanbetaling te doen. Mijn vraag is dan ook kan Tui dit zomaar maar wijzigen? Tijdens de omboeking in juni was er geen sprake van een aanbetaling.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door berndv »

Wat zei het reisbureau toen u ze deze vraag stelde? Ik neem tenminste aan dat u hier contact mee heeft gehad en dat u ze gewezen heeft op het feit dat u kon omboeken onder dezelfde voorwaarden?

hleene
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2010 20:04

Re: Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door hleene »

Ik heb een bericht van het reisbureau ontvangen. Zij geven aan, dat zij door de grote drukte in juni, een fout hebben gemaakt. De €0,00 aanbetalingsactie was voor boekingen voor 2021 niet meer geldig. Ik heb dus ten onrechte Tui in een kwaad daglicht gezet. Mijn excuses hiervoor.kan mijn eerste bericht alsnog verwijderd worden?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom excuses? De overeenkomst is van 2019. Als alleen de datum waarop de overeenkomst daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden verandert, heeft dat geen invloed op de afgesproken voorwaarden.
De reisbranche zal slecht bij kas zitten, besef de risicos van aanbetalingen

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door alfatrion »

hleene schreef:
11 nov 2020 14:56
Ik heb een bericht van het reisbureau ontvangen. Zij geven aan, dat zij door de grote drukte in juni, een fout hebben gemaakt. De €0,00 aanbetalingsactie was voor boekingen voor 2021 niet meer geldig. Ik heb dus ten onrechte Tui in een kwaad daglicht gezet. Mijn excuses hiervoor.kan mijn eerste bericht alsnog verwijderd worden?
Ik vind zelf een aanpassing van het bericht (een voetnoot) meer op zijn plaats.

Jij hebt onderzelfde voorwaarde omgeboekt. Het reisbureau heeft fout heeft gemaakt. Als het reisbureau een tussenpersoon is dan kan dat gevolgen hebben voor de overeenkomst tussen jou en Tui. Jij hebt dan geen JA gezet tegen de andere voorwaarden en zij hebben geen JA gezegd tegen de omboeking onder deze voorwaarden. Wat is dan nu de gepaste oplossing? Ik denk dat je geld terug gepast is.

Overigens zou ik naar Tui ook roepen dat er sprake is van een onvoorziene omstandigheid die ontbinding rechtvaardigt en jij je coulant opstelde door om te boeken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is niet het probleem van de TS.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door 16again »

redhead55 schreef:
16 dec 2020 22:05
De reisbranche gaat in 2021 een bloedbad worden. En miljarden aan uitgegeven vouchers lossen in rook op. Garantiefonds of niet.
De door de overheid verstrekte leningen worden nooit terugbetaald, dat vind ik veel erger. Dat komt op het bordje van de belastingbetaler te liggen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door alfatrion »

ING heeft de lening van de overheid terugbetaald.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tui wijzigt voorwaarden met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
17 dec 2020 21:11
ING heeft de lening van de overheid terugbetaald.
Maar Italië heeft het uitgegeven aan "arbeidstijdverkorting". Met de kleine kanttekening dat ook notoire zwartwerkers gewoon worden gecompenseerd.

Gesloten