LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Turkije

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Turkije

Ongelezen bericht door sprookje »

Het normale leven is weer begonnen de kinderen weer naar school,de jongere vertrekken maandag naar de hogeschool.Op het werk is iedereen er weer.En dan is het eindelijk weer mijn beurt.De eerste in de rij komte eraan. Ik ben aan het aftellen naar eind september,voor de tweede keer gaan wij richting Turkije na een slechte ervaring een aantal jaren terug.Hoop veel mooie dingen te bezoeken.Toch stel ik mij de vraag,is Turkije nu echt wel de moeite en hebben wij vorige keer gewoon pech gehad? Slecht weer en een aantal niet zo vriendelijke en overwerkte turken .Nu ga ik en mijn man alleen en gaan ook de andere kant op,richting bodrum.Wat kunnen we daar bezichtigen,en wat zouden we zeker moeten bezoeken?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Turkije

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hallo sprookje

misschien krijg je wat meer antwoorden en tips op een special turkije prikbord..

http://turkije.startpagina.nl/prikbord/

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Turkije

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat je de vorige keer pech hebt gehad, vooral met het weer. Wij zijn wel 20 jaar eind september, begin oktober naar Turkije geweest, niet naar Bodrum, wel veel vrienden die daar naar toe gingen, met beste ervaringen. Wat in de beginjaren vreselijk was waren die bedelende 2 á 3 jarige kindjes die 's-nachts op straat zaten maar dat is al lang verleden tijd. Ook het "binnenslepen" in restaurants mag allang niet meer. Maar nooit last gehad van onvriendelijke of "overmoeide bediendes" die aan het eind van hun Latijn (lees seizoen) waren. Maar het ligt absoluut aan de mensen die je treft en, mocht het toch gebeuren zo'n persoon tegen te komen is dat gewoon een kwestie van pech hebben. Wat balen is. Maar kijk er lekker naar uit. Lekker boottripjes, bbq-en op zo'n boot, geen idee van uw leeftijd maar jeep safari's zijn leuk, picknicken (wel iets warms meenemen, je weet nooit waar je terechtkomt) leuke bazaars bekijken, indien mogelijk het Taurusgebergte bekijken (weer warme kleding, kan koud zijn zo hoog). En last but not least, ook voor dit Europeesche gedeelte van Turkije kunt u beter van te voren injectie(s) bij dokter of GGD nemen. Better safe then sorry. Veel plezier toegewenst.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Turkije

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:hallo sprookje

misschien krijg je wat meer antwoorden en tips op een special turkije prikbord..

http://turkije.startpagina.nl/prikbord/
Prikbord staat uit, rozemarijntje. Jammer.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Turkije

Ongelezen bericht door tenormin »

sprookje, misschien nog een site waar iets te vinden is: http://www.informatieturkije.nl/excursie-bodrum.html

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Turkije

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dat schiet ook op dan..maar goed op de startpagina kan je wel leuke dingen vinden :wink:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Turkije

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Sprookje.

Goeie keus van je om weer eens naar Turkije te gaan. Ik wil me eigenlijk helemaal bij het betoog van tenormin aansluiten, want zoiets wilde ik ook zeggen. In de buurt is genoeg te zien. Wat wij ook gedaan hebben, is een dagje over naar Kos. Ook zeer zeker de moeite waard.

Ik zeg eerlijk....heel eind verderop kun je natuurlijk ook oude ruines gaan bezoeken, maar ik heb die lange busritten er niet voor over, mede ook omdat ik, laten we zeggen een cultuurbarbaar ben. Ik vind het veel leuker om in de buurt naar de locals te gaan en te zien hoe de Turken echt leven en daar hoef je echt niet ver voor weg.

Dat de obers al moe zijn aan het einde van het seizoen, zou echt niet mogen. Ze zullen het ongetwijfeld zijn, maar mogen dat beslist niet tegenover de gasten laten merken. Wij zijn toch ook al verschillende malen aan het eind van het seizoen naar Turkije geweest en hebben het eigenlijk nog niet meegemaakt.

Tja... het weer. Meestal is september/oktober zonzeker, maar de temperaturen gaan wat omlaag, naar wat mijn ervaring is, zo'n 25 a 28 graden en s,avonds een vestje/jasje nodig, vanwege het windje wat er zeker die kant op staat.

Zelf vind ik het een mooie bestemming. Het is wat mondainer dan de rest van Turkije, met weinig hoogbouw. Wij zaten in een 5* resort (3x) in Turgutreis, vlakbij Bodrum. Prachtige tijden gehad. Je zult er denk ik geen spijt van krijgen dat je hiervoor gekozen hebt.

Mocht je nog vragen hebben, vraag het hier maar. Misschien kan ik je verder helpen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Turkije

Ongelezen bericht door Miepje1 »

En vergeet de verse fruitsapjes niet :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Turkije

Ongelezen bericht door tenormin »

Miepje1 schreef:En vergeet de verse fruitsapjes niet :mrgreen:
:?: verklaar je nader, miepje1. 't Barst daar toch van de verse fruitsapjes?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Turkije

Ongelezen bericht door sprookje »

Nou mijn leeftijd mag je best weten hoor,net één jaartje de vijtig gepasseerd.Voor een vers fruitsapje wil ik s'morgens best betalen.Wij hebben ook een vijfsterren resort gekozen net zoals de vorige keer eigelijk.Wel ik zal er vanuit gaan dat wij pech hebben gehad de vorige keer,ga altijd in voor najaar en winter ook nog nooit zo een huneurige obers meegemaakt,wij geven ook graag fooi maar het moet wel verdiend worden.Tenormin zijn betoog is gewoon prettig,hoop echt dat we al die dingen kunnen doen.Dank jullie om mij een beetje op te beuren,voel nog steeds een beetje weerzin om terug naar Turkije te gaan,maar ik zal het over mij laten komen.Thkx

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Turkije

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sprookje schreef:Nou mijn leeftijd mag je best weten hoor,net één jaartje de vijtig gepasseerd.
Gefeliciteerd.
sprookje schreef: Dank jullie om mij een beetje op te beuren,voel nog steeds een beetje weerzin om terug naar Turkije te gaan,maar ik zal het over mij laten komen.Thkx
Dan begin ik me toch langzaam aan af te vragen waarom u een bestemming boekt met frisse tegenzin ?
Ach het zal vast wel allemaal loslopen denk ik en als het echt tegenvalt nooit meer terug. Gewoon zo meteen lekker van de vakantie gaan genieten en vooralsnog genieten van het aftellen in de tussentijd.. Ik weet nu maar al te goed hoe dat voelt... :D

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Turkije

Ongelezen bericht door sprookje »

Dan begin ik me toch langzaam aan af te vragen waarom u een bestemming boekt met frisse tegenzin ?
Dat is nu eens een hele terechte vraag,en dat heb ik mijzelf ook al afgevraagd.Wel het zit zo wij gaan niet alleen,mijn broer en schoonzus gaan mee.Wij hebben hen al meegetroond naar Egypte en Tunesie (hammamet) en nu wilde hun graag naar Turkije,en het was maar zo fair om dat dan ook te doen.Dus gaan wij nu naar Turkije.Trouwens wij hebben een hele goede verstandhouding en er zijn nooit problemen tussen ons en die zullen er nu ook niet komen,ook niet als het nu tegenvalt.Nu gaan mijn man en ik alleen, zonder de kinderen bedoel ik dan.Maar dus toch niet zo alleen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Turkije

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ah ok da's een heel begrijpelijke verklaring inderdaad. Zoiets gaat natuurlijk in goed overleg.

Achja met die ietwat frisse tegenzin kan het toch alleen maar meevallen, denk ik dan.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Turkije

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

fijne vakantie alvast !

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Turkije

Ongelezen bericht door sprookje »

Iedereen bedankt,en na de vakantie zal ik vast laten weten hoe ik het vond in Turkije. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Turkije

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ben wel benieuwd :wink: denk dat het wel goedkomt,ga er maar van genieten :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Turkije

Ongelezen bericht door Har06 »

Wij zijn echte Turkije gangers in het voorjaar in een hotel te Belek (golfresort), wij zijn er zeer tevreden over en boeken de laatste jaren bij Corendon ivm opstap mogelijkheid vanuit Eindhoven.

Turkije: vriendelijk en service verlenend volk en een goedkoop vakantieland naar ons idee :?: :wink:

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Turkije

Ongelezen bericht door Miepje1 »

tenormin schreef:
Miepje1 schreef:En vergeet de verse fruitsapjes niet :mrgreen:
:?: verklaar je nader, miepje1. 't Barst daar toch van de verse fruitsapjes?
Sprookje maakte zich in een vorig topic enórm druk over de verkrijgbaarheid van verse fruitsapjes in een all inclusive...
En of je wel gewone drankjes kreeg.
Ik heb toen opgemerkt - voor ik weer iedereen over me heen krijg - dat je toch niet op vakantie gaat om in een hotel de hele dag te zitten eten en drinken, maar om wat te zien.
Ik ben ooit 1 keer in zo'n 'toeristenopslagplaats' geweest maar ik ben voor de rest van mijn leven genezen.
Dit terzijde :mrgreen: .

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Turkije

Ongelezen bericht door gerda1956 »

http://turkije-vakantie.startpagina.nl/prikbord/ Prikbord doet het (nu) wel.
Veel plezier in Bodrum, 1x geweest, erg gezellig plaatsje met een leuk centrum.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Turkije

Ongelezen bericht door tenormin »

oh lieve miepje, dat wist ik niet, vandaar mijn verbazing omtrent de sapjes? Sorry :lol:

@ roosje, misschien nog iets meer lezen over Bodrum: http://www.reisgraag.nl/vakantie_turkije/bodrum

als je tenminste nog niet weg bent :!:

Gesloten