LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jwillemsen1974
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2020 13:25

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door jwillemsen1974 »

Wij proberen nu ook al meer dan een week in contact te komen met vacansoleil. Probeer meerdere malen per dag te bellen, altijd het bandje dat het maximaal aantal wachtenden is bereikt. Geen reactie op email, contact formulier, facebook, of messenger. Korte reactie op een DM op twitter maar dat was geen zinvolle reactie.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door Aygulf »

havaba schreef:
09 jun 2020 16:54
Zojuist contact gehad met Vacansoleil. De vakantie toch door kan gaan zoals wij deze hebben geboekt. Super fijn. Wij kunnen nu uit gaan kijken naar onze vakantie.

Positieve berichten horen natuurlijk ook vermeld te worden hier :)
Hartstikke fijn natuurlijk voor u maar dan zou ik het wel zo netjes vinden om uw woorden als "grote boevenbende" en uw aanbeveling om hier nooit te boeken zou terugnemen.

jwillemsen1974
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2020 13:25

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door jwillemsen1974 »

Weer een dag verder en wat korte reacties van vacansoleil via messenger gehad. Een corona voucher willen ze pas geven als er op de datum van aankomst nog een negatief reisadvies is, in ons geval zou dat 12 July zijn in Frankrijk. We zouden dan eerst van de week de restant betaling moeten doen en dan maar afwachten of de grenzen dan open zijn. Ik lees ook wat berichten op twitter dat ze na ontvangst restant betaling opeens wel zelf de vakantie annuleren en dan wel een voucher geven. Beetje raar beleid, lijkt erop dat ze eerst al je geld willen hebben en dan pas een voucher willen sturen, dan heb je ook geen geld meer om ergens wat anders in de buurt te zoeken.

Op een verzoek om eens te bellen nog geen reactie, na 50 pogingen om ze te bellen wil ik dat maar opgeven. Ze hadden het zichzelf een stuk makkelijker kunnen maken dmv een portal waar je met je boekingsgegevens kunt inloggen en dan kon kiezen tussen ik wil annuleren en een voucher of ik ga wacht tot de afreisdatum.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door tttlocke »

jwillemsen1974 schreef:
11 jun 2020 15:20
Een corona voucher willen ze pas geven als er op de datum van aankomst nog een negatief reisadvies is, in ons geval zou dat 12 July zijn in Frankrijk. We zouden dan eerst van de week de restant betaling moeten doen en dan maar afwachten of de grenzen dan open zijn. Ik [...]
Ze hadden het zichzelf een stuk makkelijker kunnen maken dmv een portal waar je met je boekingsgegevens kunt inloggen en dan kon kiezen tussen ik wil annuleren en een voucher of ik ga wacht tot de afreisdatum.
Volgens mij moet u eerst beslissen wat u wilt. Pas daarna is het zinvol contact op te nemen.

Waarom zou de reisorganisatie u een mogelijkheid moeten bieden om kosteloos te annuleren en een voucher te ontvangen? Ze zouden het daarmee bovendien beslist niet gemakkelijker gemaakt hebben voor henzelf.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie nog niet zo 123 een situatie waarin er overmacht zou zijn.

jwillemsen1974
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2020 13:25

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door jwillemsen1974 »

Voor het eerst een reactie van vacansoleil gehad per email met meer toelichting. Zij verwachten dat het negatief reisadvies wordt opgeheven voor 12 July en wachten dus met hun besluit. Wij hebben besloten om te gaan annuleren, we hebben geen zin meer in een vakantie in Frankrijk, blijven veilig thuis dit jaar. Nu nog weer wachten totdat vacansoleil onze reactie heeft gelezen, hopelijk gaat het nu wat sneller dan tot nu toe.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wanneer u zelf besluit om te annuleren terwijl Frankrijk en Vacansoleil weer toeristen ontvangen op uw reisdatum, geeft u geen recht op geld terug of een voucher. Althans, niet voor het volledige reisbedrag. U kunt dan immers gewoon op vakantie, en zo is momenteel inderdaad de algehele verwachting voor 12 juli.

Wanneer u zelf besluit om de vakantie te annuleren omdat u dit jaar niet meer naar Frankrijk wilt, kunt u slechts gebruik maken van de normale annuleringsregeling zoals die in de algemene voorwaarden van Vacansoleil is opgenomen.

janvhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2020 15:28

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door janvhoven »

Havaba.

Ik zit in de zelfde situatie alleen een stacaravan gehuurd. (Jou verhaal over betalen en daarna voucher krijgen is een kopie van die van mij)

Hoe heb jij contact gehad met vacansoleil. Ik wil graag ook meer duidelijkheid maar vacansoleil is op geen enkele manier te bereiken of neemt met mij contact op. Met nog 2weken voor vertrek willen we hier wel wat zekerheid ivm school en vrij van werk.

Gr jan

jwillemsen1974
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2020 13:25

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door jwillemsen1974 »

janvhoven schreef:
12 jun 2020 15:39
Hoe heb jij contact gehad met vacansoleil. Ik wil graag ook meer duidelijkheid maar vacansoleil is op geen enkele manier te bereiken of neemt met mij contact op. Met nog 2weken voor vertrek willen we hier wel wat zekerheid ivm school en vrij van werk.
Via Facebook Messenger heb ik uiteindelijk contact kunnen krijgen, via twitter kreeg ik een keer een korte reactie, via email/telefoon geen enkel contact gehad.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

jwillemsen1974 schreef:
11 jun 2020 16:40
Voor het eerst een reactie van vacansoleil gehad per email met meer toelichting. Zij verwachten dat het negatief reisadvies wordt opgeheven voor 12 July en wachten dus met hun besluit. Wij hebben besloten om te gaan annuleren, we hebben geen zin meer in een vakantie in Frankrijk, blijven veilig thuis dit jaar. Nu nog weer wachten totdat vacansoleil onze reactie heeft gelezen, hopelijk gaat het nu wat sneller dan tot nu toe.
Inmiddels heeft Frankrijk de grenzen opengesteld voor reizigers vanuit onder andere Nederland. Het blijkt ook hier dat de reisorganisatie terecht gewacht heeft met annuleren van vakanties, zonder dat hiervoor de noodzaak duidelijk was.

Ik vermoed dat ook de grenzen van Spanje uiterlijk 1 juli worden opgesteld en dan kunnen nagenoeg alle bij Nederlanders populaire campings worden bezocht in het hoogseizoen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door Jablan »

Spanje wordt zelfs 21 juni. Deze week proefdraaien met Duitsers op Mallorca, vanaf zondag zijn de grenzen open.

Martindpv
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2020 18:27

Re: Vacansoleil: misbruik van coronavouchers?

Ongelezen bericht door Martindpv »

Ook ik krijg op geen enkele wijze contact met Vacansoleil. Ik ontvang wel excuus-mails dat het lang duurt voordat ze contact opnemen. Ik heb geruime tijd geleden wel via mail contact gehad, waarin ik antwoord kreeg op een vraag die ik had gesteld over het verkrijgen van een voucher. De strekking van de vraag was: ik moet mijn restant-reissom betalen, maar op dit moment is een vakantie naar Frankrijk uitgesloten. Is het wel verstandig om de reissom te betalen, en wat nu als het toch niet kan doorgaan? En wat gebeurd er als de grenzen wel weer open gaan, maar de faciliteiten in het land niet volledig open zijn waardoor ik eigenlijk niets kan doen.

Ik kreeg hierop het antwoord dat je sowieso recht hebt op een voucher als het land dicht blijft, of een negatief reisadvies heeft, maar ook dat ik mag kiezen voor een voucher als de faciliteiten niet volledig open zijn. Dit staat letterlijk in de mail. Nu zijn de grenzen weer open, en ik kreeg een mail met de tekst: Hoera, uw vakantie gaat door!

Maar wacht eens: de Franse coronamaatregelen zijn van dien aard dat faciliteiten niet volledig open gaan. Het land heeft geen code-groen, maar code-geel, wat betekent dat vakantie beperkt mogelijk is. Dat zegt al voldoende, buiten de maatregelen van de Franse regering om. Ik probeer hier al sinds de versoepelingen contact over te krijgen met Vacansoleil, maar dat is werkelijk onmogelijk. Ik vind dat schandalig. Ik wil heel graag met ze praten over deze afspraak.

Volgens de mail heb ik gewoonweg recht op een voucher, dat is mij toegezegd, Ik heb het gevoel dat Vacansoleil gewoon de boot afhoud, en ons als betalende klant negeert. Die hebben helemaal niet de intentie om zich aan de afspraken te houden. En wat kan het Vacansoleil nou toch schelen, die hebben het geld al binnen. Ik voel me echt belazerd. Laatste keer Vacansoleil. En wat dom, wat dom, de financiële klap van dit jaar zullen ze door hun wangedrag wel overleven, maar ditzelfde gedrag zorgt ervoor dat men volgend jaar niet meer zal boeken bij Vacansoleil. Bah.

Gesloten