VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
LadyKaatje22
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2021 01:58

VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door LadyKaatje22 »

Netjes en goed de pakket reis naar Malta kunnen boeken, maar vrijdagavond 9 juli komt het nieuws niet gevaccineerden mogen Malta niet binnen. Dus zaterdag bellen 2 uur in de wacht. Eindelijk iemand aan de telefoon en uitgelegd wij vertrekken woensdag 14 juli en mogen dus het land niet in sorry wij kunnen nog niets we wachten op officiële melding vanuit malta , maandag weten we meer.

Maandag weer zelf bellen 2 uur en 7 min weer in de wacht ppfffff, eindelijk iemand aan de telefoon weer uitgelegd we vertrekken woensdag al en we komen het land niet in dus we kunnen niet weg. We willen graag omboeken naar andere bestemming. Nee sorry dat kan niet u moet die reis naar Malta maken dus u kunt later dit jaar gaan.

Oke later die dag weer bellen nu 1 uur en 43 min in de wacht, later die dag weer geen oplossing hetzelfde verhaal Netjes uitgelegd we hebben nu vakantie en kunnen dan niet meer gaan. Nee sorry we hebben non refundable seats bij air malta dus u moet gaan. Maar wij hebben niets met Air malta wij hebben bij jullie geboekt. U moet diezelfde reis maken.Nee sorry dan kunt u annuleren en bent u al het geld kwijt, of u gaat later dit jaar. Echt totaal niet klantvriendelijk.

Waarom mogen wij niet naar een andere bestemming ? Nu de dag van vertrek gaan ze om 12 uur alle nummers bellen die ze kunnen krijgen dat we voor 13.00 uur terug moeten bellen. Ja je kunt toch weer naar malta maar je moet er wel 2 weken in quarantaine pppfffff.

Ze hebben een aanbieding, we hebben het voor elkaar gekregen dat we van FTI reizen mogen omboeken tot en met 31 Oktober. Jullie moeten deze reis naar malta wel voor die datum gemaakt hebben en dit moeten we voor 13.00 uur woensdag 14 juli de vertrekdag beslissen !!! Is dit niet een beetje heel laat ?
FTI Reizen ? We hebben toch echt bij jullie Vakantiediscounter geboekt ?? Nee Sorry dat gaat gewoon echt niet !

Wij hebben NU onze zomervakantie en willen ook nu weg en daarna kunnen we niet meer weg, vergeten jullie ook dat mensen die werken niet zomaar vakantie kunnen nemen of geen vakantiedagen meer hebben dit omdat een reisbureau dreigt als we niet beslissen ons geld kwijt te zijn! Dat hun denken zomaar overal mee weg te komen.

Het erg is ook nog dat je gewoon weg geen informatie van Discounter krijgt 3 dgn in onzekerheid zit om vervolgens je klanten aan de kant te zetten.
Nee Sorry we hebben een reis bij jullie gekocht en hier geen gebruik van kunnen maken en eisen dan ook de gehele reissom terug iets waar ik Recht op heb. Wij gaan zeker juridische stappen ondernemen als wij binnen enkele weken onze reissom niet terug gaan krijgen. Nu moet ik extra kosten maken voor een andere reis zodat ik toch vrijdag kan vertrekken en toch nog even kan gaan. Fijne Vakantie!

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent niet gevaccineerd en Malta stelt strenge eisen aan inreizenden. De vlucht gaat en de accommodatie is vrij gehouden voor u. Zij kunnen zich dus aan de overeenkomst houden. Waarom zouden zij dan moeten meewerken aan uw wens?
U hebt het risico genomen om te boeken tijdens een pandemie en u besluit een vakantie naar het buitenland te boeken zonder vaccinatie. Ik zie nergens iets waar vakantiediscounter fout zou zijn.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd zie ik een lang verhaal met veel frustratie, maar wat is nu je vraag aan het forum?

Je frustratie snap ik wel. Maandenlang kon je niks, eindelijk kun je wat, en weer kun je niks. Heb je, omdat we nu eenmaal in een pandemie zitten met een bijzonder grillig verloop op allerlei vlakken, een annuleringsverzekering afgesloten, en zo nee, waarom niet?

Je wil juridische stappen gaan zetten, op welke - juridische - basis denk je dat je recht hebt op geld terug?

Als ik het allemaal goed begrijp kun je alsnog op de gewenste datum naar Malta, waarom doe je dat dan niet gewoon?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Algemene tip: als je een superservice verwacht van een leverancier, ga dan niet in zee met een discounter. Discounters zijn prima als je zo weinig mogelijk wilt verwachten maar verwacht geen klantspecifieke service. Dat kan gewoon niet voor dat geld. Zij kunnen geen groot call center opzetten om iedereen snel te kunnen helpen, zeker niet in deze tijd.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door Sira »

Heel vervelend voor u, maar dergelijke risico's kunt u lopen tijdens een pandemie.

Uw geboekte bestemming was gewoon bereikbaar, maar Malta heeft kleurcode groen, zij zitten niet te wachten op vakantiegangers die misschien corona onder de leden hebben en daarmee de inwoners van het eiland besmetten, vandaar de quarantaine.
Persoonlijk had ik nooit geboekt zonder gevaccineerd te zijn.
Overleg met uw annuleringsverzekering, mits u die heeft afgesloten.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt terecht bij de geschillencommissie. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... es/reizen/ . Goedkoop en bindend uitspraak. Echter, de reisbureau kan niks aan de veranderende regelgeving doen. Omdat het een nieuwe situatie is, is de uitslag onduidelijk. Wel is het zo dat de reis niet uitvoerbaar is.

Met een negatieve PCR test mag je Malta in. Zie https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus . Echter moet je wel in quarantaine.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Misschien toch wel moeten laten vaccineren. Echt iedereen van 14 jaar en ouder heeft de kans gehad. Als u tegen de vaccinatie bent krijgt u de komende tijd nog wel wat afwijzingen/weigeringen te verduren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

LadyKaatje22 schreef:
15 jul 2021 02:00
Netjes en goed de pakket reis naar Malta kunnen boeken, maar vrijdagavond 9 juli komt het nieuws niet gevaccineerden mogen Malta niet binnen.
Maar meermaals meldt u dat de reis wel omgeboekt kan worden, dit is er netjes van VakantieDiscounters omdat daar geen enkele verplichting voor is. Immers bieden zij gewoon de vlucht en de voorzieningen op locatie, dat u niet volledig bent gevaccineerd is niet de verantwoordelijkheid van de reisorganisatie. Vervelend, maar omboeken is al iets wat extra is en niet is vereist. Beetje het nadeel van boeken bij een discounter.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Justmeagain schreef:
16 jul 2021 23:39
Misschien toch wel moeten laten vaccineren. Echt iedereen van 14 jaar en ouder heeft de kans gehad. Als u tegen de vaccinatie bent krijgt u de komende tijd nog wel wat afwijzingen/weigeringen te verduren.
Nogal een aanname, terwijl als je een beetje logische zou nadenken je weet dat dit echt een aanname is. Als de 22 in LadyKaatje22 naam haar leeftijd betreft dan kan zij inderdaad nog niet volledig gevaccineerd zijn met de 2 weken extra erbij.

Ik ben zelf uit bouwjaar 1979 en heb vorige week donderdag mijn 2de vaccinatie ontvangen en ik kreeg mijn eerste prik 2 dagen nadat dit voor mijn bouwjaar mogelijk was.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door bupaul »

“Peter Peters
Algemene tip: als je een superservice verwacht van een leverancier, ga dan niet in zee met een discounter. Discounters zijn prima als je zo weinig mogelijk wilt verwachten maar verwacht geen klantspecifieke service. Dat kan gewoon niet voor dat geld. Zij kunnen geen groot call center opzetten om iedereen snel te kunnen helpen, zeker niet in deze tijd.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, heb al jaren goede ervaring met vakantie discounter en ze proberen je echt te helpen.
Een pakket reis betekent dat niet alles bij dezelfde bedrijf is geboekt zoals Corendon. Bv. Vliegreis = Transavia, hotel is waar je heengaat geboekt, transfer weer een ander bedrijf. Vakantiediscounter verzameld het en maakt er voor een ieder een aantrekkelijke reis van.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Justmeagain schreef:
16 jul 2021 23:39
Misschien toch wel moeten laten vaccineren. Echt iedereen van 14 jaar en ouder heeft de kans gehad. Als u tegen de vaccinatie bent krijgt u de komende tijd nog wel wat afwijzingen/weigeringen te verduren.
Dit klopt niet. Nog niet iedereen is aan de beurt geweest voor de 2de prik.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door ateurlings »

Eigen schuld. Corana is er al enige tijd en er is totaal geen reden om op vakantie naar het buitenland te gaan.
Dus niet zeuren als het door regels niet geheel loopt zoals gewild.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Seinhuis schreef:
17 jul 2021 21:59
Justmeagain schreef:
16 jul 2021 23:39
Misschien toch wel moeten laten vaccineren. Echt iedereen van 14 jaar en ouder heeft de kans gehad. Als u tegen de vaccinatie bent krijgt u de komende tijd nog wel wat afwijzingen/weigeringen te verduren.
Dit klopt niet. Nog niet iedereen is aan de beurt geweest voor de 2de prik.
Er zijn al een hele tijd Janssen vaccins beschikbaar. Nog steeds volgens mij.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
18 jul 2021 04:31
Seinhuis schreef:
17 jul 2021 21:59
Justmeagain schreef:
16 jul 2021 23:39
Misschien toch wel moeten laten vaccineren. Echt iedereen van 14 jaar en ouder heeft de kans gehad. Als u tegen de vaccinatie bent krijgt u de komende tijd nog wel wat afwijzingen/weigeringen te verduren.
Dit klopt niet. Nog niet iedereen is aan de beurt geweest voor de 2de prik.
Er zijn al een hele tijd Janssen vaccins beschikbaar. Nog steeds volgens mij.
Je kon vanaf 23 juni hier een afspraak voor maken. Die afspraak is echt niet dezelfde dag en er zijn landen die aangeven dat je minimaal 28 dagen gevaccineerd moet zijn.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door Revoked »

De pandemie is nog volop bezig, een variant laait her en der op, maar Nederlanders mòeten op vakantie. Nee . Ga gewoon niet en wacht tot alles weer "normaal" is. Door al die reisbewegingen blijft het virus zich verspreiden en zal zich kunnen muteren naar een blijvende milde variant, met een wereldwijde dekking...
Bedankt daarvoor. Ik hoop dat je gewoon je geld kwijt bent.

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Revoked schreef:
18 jul 2021 17:40
Door al die reisbewegingen blijft het virus zich verspreiden en zal zich kunnen muteren naar een blijvende milde variant, met een wereldwijde dekking...
Dat klinkt mij als een oproep om juist wel te gaan reizen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door newmikey »

LadyKaatje22 schreef:
15 jul 2021 02:00
Nee Sorry we hebben een reis bij jullie gekocht en hier geen gebruik van kunnen maken en eisen dan ook de gehele reissom terug iets waar ik Recht op heb. Wij gaan zeker juridische stappen ondernemen als wij binnen enkele weken onze reissom niet terug gaan krijgen. Nu moet ik extra kosten maken voor een andere reis zodat ik toch vrijdag kan vertrekken en toch nog even kan gaan. Fijne Vakantie!
U heeft zèlf een onredelijk risico genomen door ongevaccineerd de reis te boeken en kunt de reisorganisatie noch de luchtvaartmaatschappij iets verwijten. Juridische stappen zijn dan ook volslagen zinloos. Wie z'n billen brandt...

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Juridische stappen zijn niet bij voorbaat kansloos. Dat andere landen inreisbeperkingen instellen komt doordat het aantal bestemmingen boven een bepaalde waarde uitkomen. Het aantal bestemmingen was laag en is daarna gestegen door onrechtmatig handelen door de staat. Het zijn niet alleen de jongeren die gingen dansen met Janssen die hun coronaschade kunnen verhalen op de staat.

Bocky77
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2021 08:25

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door Bocky77 »

Wij hebben ongeveer het zelfde geval.
Een moeilijk te bereiken online reisbureau.
Die je aan het lijntje houd en je vanalles beloven.
En het niet waarmaken en de schuld doorschuift naar externe partijen.
Ons verhaal onze is onze zoon is 13 juli 12 geworden en we zouden 11 Augustus vertrekken en oze zoon zou dus voledig gevaccineerd moeten zijn.
Voor Malta en hij zou ook nog eens 2 weken gevaccineerd moeten zijn bij aankomst.
Dus voor ons was de reis naar Malta onmogelijk.
Buiten onze schuld om.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: VakantieDiscounter: wil mijn geld terug

Ongelezen bericht door Ivo.w »

@bocky: en ook buiten de schuld van de reisorganisatie om. Waardoor de reisorganisatie dus niet aansprakelijk is voor schade.

Heel bot gezegd en niet realistisch, maar wel de juridische waarheid: u had de reis zonder uw zoon kunnen maken. Uw zoon had dan maar ergens moeten gaan logeren.

Helemaal niet gaan is uw eigen keuze geweest. De reis boeken zonder duidelijkheid over eventuele reisbeperkingen is ook uw eigen keuze geweest (er van uitgaande dat u de reis nog nog niet voor maart 2020 geboekt had).

Gesloten