LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Moet even terugkomen op mijn verhaal van hierboven, waarschijnlijk is het namelijk wel naar aanleiding van een enquete die ik heb ingevuld. Ben even in mijn geheugen aan het graven geweest en ik denk dat het komt doordat ik ooit een enquete heb ingevuld op www.prijsreis.nl of www.wineendroomreis.nl
Door deze enquete in te vullen geef je automatisch deze partij toestemming om je gegevens ter beschikking te stellen van derden (partijen waar zij mee samen werken). Een volledig overzicht van deze enquetes is te zien op: http://www.e2ma.nl/acties.php

Kortom: iets te kort door de bocht die reactie van mij :wink:

Anita2

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Anita2 »

Ik heb onlangs ook de vakantiekaart aangeschaft voor € 2,95 tot september 2005, daarna gaat de kaart eenmalig € 49,95 kosten. Voor zover ik het ervaar zijn er geen addertjes onder het gras. Je krijgt gewoon 5% korting en als je regelmatig reist is dat toch leuk meegenomen. De enige voorwaarde is dat je via hun site moet boeken. Je kunt dus niet met de kaart naar het reisbureau.
Ik vind het persoonlijk een aanradertje. Bovendien bieden ze de laagste prijsgarantie. Als je een reis elders goedkoper ziet, krijg je het verschil plus 10% terug. Zie er echt geen kwaad in.

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben vandaag gebeld als "winnaar". Voor 2,95 kan ik lid worden tot september. Geef alleen niet graag me gegevens aan een organistatie, ookal kan je korting krijgen.
Heb ze verteld dat ze volgende week terug mogen bellen. Vind het jammer dat er niks op hun pagina te vinden is zonder eerst aan te melden.

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben ook benaderd voor 2.95 verzendkosten.
Wilde graag vooraf weten welke touroperaters meedoen met de kaart, dit kan alleen als je, je aanmeld en dan inlogt op hun site.
Heb dus een aantal namen van touroperators genoemd met de vraag of deze mee doen. Allen die ik opnoemde deden niet mee.
Toch bieden zij 100% van alle in Nederland aangeboden reizen aan.
Hoe dit kan? De touroperators die bij hun zitten aangesloten bieden de zelfde reizen aan als de touroperators die ik opnoemde. Dus je gaat gewoon met een andere touroperator op stap (dus ook voor een andere prijs)
heb nog niet besloten wat ik doe, ps opzeggen gaat gemakkelijk maar die 2.95 ben je kwijt want dat zijn namelijk verzendkosten

kumba
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2005 11:33

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door kumba »

ben op 10 mei telefonisch benaderd of ik mee wilde doen.
ik wilde erover nadenken.
wil nu terugbellen, het numme rin mijn mobiel was bekend, bestaat het nummer niet eens meer??
als je naar de website gaat dan kan je Euro 49,?? betalen en als nog lid worden en dit geldt voor de rest van je leven, dus niet weer in september betalen.
volgens mij ben je zelfs duurder uit als je nu al lid wordt, want je moet in september toch weer die Euro 49,?? betalen, volgens hun telefonische promotie..
ik heb ze net gemaild en gevraagd om een verklaring.

:!: :?:

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben vandaag ook gebeld door een medewerker van de vakantiekaart en was ook als ''winnaar'' uitgekozen..ik dacht ok leuk,wie wilt er nou geen 5%korting op een reis. Het kost mij 2,95 tot september en vanaf september 49,95.mij werd verteld dat het een speciale actie is en dat ik als winnaar eenmalig 49,95 en andere leden betalen elk jaar 49,95, daar klopt dus helemaal niets van,want op de website staat eenmalig 49,95 dus t is helemaal geen speciale aanbieding,heb helaas wel mijn rek.nummer gegeven,maar ik zeg t meteen weer op.

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Reken er maar op dat t elk jaar 49,95 is: Dus bij elkaar betaal je 4,95 + 49,95= ruim 55 euro, moet je wel per jaar ongeveer 550 euro reisjes boeken omdat bedrag er alleen al uit te halen.Daarin zit de truc, je moet bij hen boeken en zeker meer dan 550 euro besteden wil je eerst je inleg terugverdienen. Dus elke euro die je boven die 550 euro besteed daar verdien je die 10% op. Tja...

Robert van der Velde

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Robert van der Velde »

De kosten bedragen eenmalig 50 piek. Als je het contract leest dan staat dat er duidelijk. Ook staat het op hun site.

Persoonlijk vind ik het een goed bedacht concept. Je betaalt 50 piek en krijgt daar 5% korting op je vakanties voor terug. Dus als je een keer een reis van 1000 euro boekt dan heb je de kaart er al uit. Iedere daarop volgende reis bespaar je dus 5% extra.

Is toch niks mis mee.

Ik vind het altijd goed dat we hier ervaringen kunnen lezen van anderen. Wel vind ik het belangrijk dat bedrijven niet onnodig zwart worden gemaakt. Daar hebben wij uiteindelijk niets aan. Immers we moeten wel het kaf van het koren kunnen scheiden.

Je eerst in de materie verdiepen lijkt me wel relevant alvorens te spuwen.

Maar goed, ieder mag natuurlijk zijn zegje doen...

Pieter van Dijk

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Pieter van Dijk »

Helemaal mee eens!

Prachtig concept...heb nu al...75 euro bespaart om mijn reisje naar turkije. Eind van 't jaar ga ik denk ik nog naar egypte en dan kan ik weer besparen.

Eindelijk weer eens iets goeds op de markt!

gast1970

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gast1970 »

Welke reisorganisaties zijn er dan aangesloten bij vakantiekaart.nl?
Anders is het nog misleidend, bij verschillende reisorganisaties krijg je nl. al korting als je via internet boekt, dus ik weet niet wat dan de toegevoegde waarde van vakantiekaart.nl is.

Robert_

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Robert_ »

Ik ben ook benaderd door vakantiekaart.nl. In het begin vond ik het een beetje dubieus maar ik heb mezelf toch laten overhalen.

Ik heb er geen spijt van. Met de eerste vakantie die ik boek heb ik de kosten er al uit en verdien er eigenlijk nog aan. Aangezien ik twee maal per jaar op vakantie ga ( luxeprobleem !) is het voor mij nog voordeliger.

Pieter van Dijk

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Pieter van Dijk »

GAST 1970

Nee, je krijgt 5% EXTRA korting. Als je dus iets leuks ziet en daar zit al een korting op dan krijg je daarover nog 5% extra.

Je moet het zo zien:

Een reisburo krijgt 10% commissie van touroperators. De reisburo's van vakantiecard geven de helft van de commissie aan de leden.

Alle touroperators die je bij het reisburo kunt boeken kun je ook bij hun boeken. Zij er zo'n honderd.

Bianci80

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Bianci80 »

Ik ben zojuist ook benaderd door vakantiekaart. Ik kreeg de kaart ook gratis en hoef slechts de 2,95 verzendkosten te betalen. Ben meteen op internet gaan speuren. Zodoende kwam ik hier dus. Volgens mij klopt het allemaal wel, ik zie ook reacties die wel goed zijn, mensen die daadwerkelijk met die korting van 5 % hebben geboekt. Ik ga meteen boeken als ik die kaart binnen heb!!

sjarlie

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sjarlie »

welke site heeft dan die vakantie kaart?! dan kan ik even verder kijken of ik het wel of niet binnen een week op zeg
bedankt alvast

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Gast1970,
Reisorganisaties zijn niet aangesloten bij Vakantiekaart. De organisatie werkt samen met een aantal (2??) reisbureaus. Deze reisbureaus kunnen uiteraard vakanties boeken van een groot aantal reisorganisaties in Nederland.

Wat Pieter zegt, klopt in feite: het reisbureau krijgt commissie van de reisorganisatie. Een deel van deze commissie staan ze als het ware af aan de consument in de vorm van een korting op de reissom.

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Idem hier. IK heb eens uitgerekend, dat er helemaal geen korting gegeven wordt, het is weer eens net zoals met adviesprijzen bij gewone produkten. Kortingen gelden niet in alle periodes, niet op alle bestemmingen. Koretingenen worden gegeven op te hoog voorgestelde reisprijzen, waardoor je in de praktijk dus niets bespaart.

Wat heb ik dan aan die kaart? Weer zo iemand die nodig met weinig werk een graantje mee wil pikken van de hebzucht van anderen (ingaan op voorgespiegelde korting, bedoel ik daarmee).

Jacqueline P.

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Jacqueline P. »

hallo,ik zou graag willen weten of er al een aantal mensen al op vakantie zijn geweest.(dus niet geboekt)en of dat soepel is verlopen?

Groetjes Jacqueline. :lol:

pieter van dijk

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door pieter van dijk »

Ben naar turkije geweest via hun. Liep gewoon goed.

Vorige bericht wat hier boven staat is natuurlijk klingklare onzin.

Je krijgt 5% extra korting. Dus voor de duidelijkheid: op de totale prijs en niet alleen op drankjes.

Kan het iedereen aanraden!

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik ben benadert als 'winnaar' en kon voor 2.95 (verzendkosten) de kaart aanschaffen. Ik ben uiteindelijk zo dom geweest om toe te happen, ik dacht waarom ook niet. Mocht het niets zijn dan zeg ik het op. Na goed nadenken wou ik er toch van af zien. Vandaag heb ik gebeld en blijkt dat ik niet gemakkelijk ben te vinden in het bestand. Ze gaan het uizoeken aangezien ik ook de beloofde bevestigings e-mail niet heb ontvangen. Ik hoor nog van de vakantiekaart, maar vrees dat ik en nog vele anderen de dupe zijn geworden van een oplichter. Gelukkig is er nog niets afgeschreven, maar wat niet is kan nog komen. Hoe kan ik dit eventueel voorkomen? Heeft iemand tips?

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben vandaag ook gebeld en ik heb er eigenlijk al spijt van, aangezien ik hem maar tot september wou nemen, maar ik waarschijnlijk voor die tijd toch niet meer op vakantie ga.
Nou maar hopen dat het opzeggen goed gaat.

Gesloten