LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantiestunt/sky tours

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
niki1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2008 23:04

vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door niki1984 »

Afgelopen vrijdag 7 maart een vakantie naar Tenerife, Costa Sur Fanabe geboekt bij vakantiestunt.nl. Ik werd vervolgens gebeld met de mededeling dat de accomodatie vol was. Men ging een aanvraag voor extra kamers. Vandaag te horen gekregen dat de aanvraag gelukt is.
Nu lees ik dus op internet verhalen rondom sky tours en overboekingen. Kan het nu zo zijn, dat we straks op Tenerife alsnog te horen krijgen dat het hotel vol is? Of heeft vakantiestunt zijn werkwijze gebeterd en hebben ze inderdaad extra kamers kunnen inkopen?

Wie heeft hier ervaringen mee? Ook ervaringen met het hotel Costa sur Fanabe zijn welkom!

Alvast bedankt!

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door ine1961 »

kijk eens op zoover.nl, daar staan reacties en persoonlijke ervaringen van klanten die geweest zijn in dit hotel.
Sky tours is een prima touroperator, niemand kan garanties geven vwb overboekingen, afwachten dus.
Overboekingen komen voor bij elke touroperator, gelukkig weinig.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door Henri42 »

natuurlijk kan een operator Sky Tours garanties geven, ik zou de reis skippen, Sky Tours heeft een minder goede naam :(

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door halfje »

Heeee... al 3 dagen een onderwerp met "Skytours" in de titel en NOG STEEDS geen reactie van advocaat Luc.
Zou er iets aan de hand zijn? :shock:

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb ook een overboeking gehad van SkyTours! Kregen in de bus opweg naar het hotel te horen dat we overboekt waren "We have a little problem." In een 3e rangs vies hotel gedropt, maar uiteindelijk toch geld terug gekregen..

Mijn advies; ga lekker ergens anders kijken!!

niki1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2008 23:04

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door niki1984 »

Bedankt voor jullie reacties!

Wat wij hebben gedaan is het volgende: We hebben 2 dagen voor ons vertrek, zelf het hotel gebeld en gevraagd of er onder onze naam was gereserveerd en dat was het geval. Misschien een tip voor andere reizigers?

Ik was dus een beetje huiverig voor Sky tours, maar het is me 200% meegevallen. Alles was top geregeld! Prima vlucht, keurig hotel, attente hostess! Ik heb totaal geen problemen met Sky tours/vakantiestunt ondervonden, integendeel!!

Wel moet ik zeggen dat wel een paar mensen een overboeking hadden. Maar zij hadden alleen logies, en kregen nu een hotel dichterbij zee met ontbijt, tegen hetzelfde tarief, vond ik een prima regeling!

Dus bij deze ook een keer een positief verhaal over Sky Tours.

N Hollander
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2008 19:40

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door N Hollander »

Mijn vriend en ik hebben vorig jaar hij met sky tour gereist. Ook wij waren super tevreden. Alles was heel goed geregeld! Dus ook van ons positief commentaar!

joblo
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:34

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door joblo »

Wat een drama dit bedrijf. Tickets en reisbescheiden worden niet verzonden of er wordt gezegd dat de post is geweigerd (tot 3 x toe maar TNT Post weet van niets). Tickets zelf moeten ophalen anders werd reis geannuleerd door Arkefly. Je bent een rund als je boekt bij Vakantiestunt is mijn devies. Een keer maar noooooooit weer

smeryanmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:46

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door smeryanmer »

In april 2009 zijn we via skytours voor 8 dagen naar Egypt gereisd.
Al op het vliegveld in Sharm el-Sheikh zijn wij door medewerkers van skytours opgelicht. Wij moesten een visum bij hen kopen voor 20 euro terwijl het visum bij een willekeurige bank op het vliegveld maar 11.50 euro kost. Tip 1: reizigers kunnen bij een willekeurige bank op het vliegveld een visum voor 11.50 euro kopen. Daarnaast moesten wij bij aankomst op het vliegveld per persoon 5 euro betalen aan de medewerkers van skytours. Bij het reisbureau hebben wij al de transferkosten betaald dus ik kan de 5 euro kosten niet plaatsen. Wij hebben via skytours een excursie geboekt. Wij hebben per persoon 45 euro betaald. Ons is beloofd dat het eten en drinken inclusief zouden zijn. Eenmaal in het restaurant hebben wij een magere maaltijd gekregen en moesten wij voor de patat en de drank (softdrank) zelf betalen. Een normale boord patat kost 30 LE (ruim 4 euro), met andere woorden, je betaalt voor de hele maaltijd. Een gehele maaltijd in Egypte kost 5 euro. Tijdens de excursie hebben ook gesnorkeld. Daarvoor heeft men bijvoorbeeld duikbril en zwemvliezen nodig. De medewerkers van skytours hebben wij ons gebracht naar een kennis van hen om de materialen te huren. Zowel zwemvliezen als de duikbril kost bij de kennis van de oplichters 25 LE ( bijna 3.5 euro). Nadat ik de materialen heb gehuurd, heb ik een andere verhuurder gevraagd en bij hem was de huur maar 10 LE ( 1 euro en 30 cent).
Tip 2: boek je excursie nooit via skytours. In het centrum van Sharm el-Sheikh zijn er veel reisorganisaties die scherpe tarieven voor verschillende excursies aanbieden. Wij hebben een reis naar Cairo via een van deze organisaties geboekt. Wij blikken met tevredenheid terug op die reis. Zij hebben aan hun beloftes gehouden en zij waren vriendelijk.
Voor de goede orde, een van de begeleiders van skytours heet Majdi en hij spreekt Nederlands. Ik heb een klacht ingediend bij skytours in Egypte en tot nu toe heb ik niets mogen vernemen. Ik zou iedereen aanraden om niet via skytours zijn of haar reis te boeken. Zij zijn echte oplichters. U bent dus gewaarschuwd.

Moniquewa
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2012 16:09

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door Moniquewa »

Deze organisatie is niet te vertrouwen! Bij aankomst werd er ongevraagd een visum in ons paspoort geplakt waarvoor wij later 25 euro moesten betalen. Op het visum zelf stond 15 dollar (10 euro) en toen wij om uitleg vroegen werden we bedreigd door een medewerker van Sky Tours. Hij vertelde on dat hij ons op straat zou laten staan en geen kamer in het hotel geven als wij niet direct 25 euro pp zouden overhandigen.

Bij terugkomst hebben wij dit alles aangekaart bij Skytours. Deze heeft ons echter eerst een brief teruggestuurd waarin het begrip visum werd uitgelegd en het belang hiervan..... Na een tweede bericht hebben wij niets meer van hen mogen vernemen. Zelfs geen excuses. Ons advies: BOEK NIET BIJ SKYTOURS. Deze organisatie is absoluut niet te vertrouwen en maken je extra geld afhandig door dit soort trucjes toe te passen. Niet te geloven dat deze organisatie aangesloten is bij meerdere brancheorganisaties.

Mardiesel
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:23

Re: vakantiestunt/sky tours

Ongelezen bericht door Mardiesel »

Dit vind ik echt onzinredenen om niet bij Skytours te boeken. Houd ook de prijs in het achterhoofd, dan zijn de reizen echt prima. Een beetje inlezen had voorkomen dat u zich zo had laten afzetten; visum is bv niet nodig voor de Sinai en excursies zijn natuurlijk altijd veel goedkoper bij lokale touroperators.

Gesloten