LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantietours falliet en dus geen vakantie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
polak
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:42

vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door polak »

2maanden geleden geboekt via internet..op vakantie tours.nl..
wij hebben geen ervaring met boeken van vakanties maar omdat onze dochter met vrienden afgelopen zomer was opgelicht, wel gekeken op de site ofdat ze ANVR of SGR aangesloten waren en dat waren ze..tenminste dat stond op de site..

gisteren belde ik ofdat er al iets bekend was over de tijden die we gingen vliegen en er werd me gevraagd morgen terug te bellen...

dus vandaag belde ik ofdat ze er dus meer van wiste.. maar helaas vakantie tours falliet.. ze hadden voor ons geen vakantie geboekt en dus wij geen vakantie ... 2500 euro's..weg!!!

dus bellen naar de anvr en de sgr... blijkt dus dat ze niet aangesloten zijn bij deze organisatie..

we gaan aangifte doen en hopen dat de mensen die dit verhaal bekend in de oren klinkt ook willen doen!!!

An

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door An »

Hun internetsite doet het nog wel, zag ik!

Wat schandalig dan! Valt er ook niets meer te regelen met de reisorganisatie waar jullie oorspronkelijk mee zouden gaan? Weten zij van jullie situatie?

Ik vraag dat, omdat wij ook dit jaar voor het eerst op het internet een vakantie hadden geboekt, in ons geval GoMundo.nl. Uitgevoerd door Corendon. Maar ik had wel voor het boeken op de sites van de ANVR als ook SGR gekeken of ze werkelijk lid waren. En dat waren ze! Bij ons is het prima gegaan!

Maargoed, daar heb jij nu niks meer aan. Als je weet met welke touroperator jullie zouden gaan, zou ik toch even kontakt met hen opnemen. Misschien valt er nog wat te regelen.

In ieder geval sterkte ermee, want dit is niet mis!

JaapBouwman
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2005 12:36

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door JaapBouwman »

Wij hebben vandaag een brief gehad van de advocaten Hofland en Dijck. Hierin gaven zij te kennen dat Ontcine bv h.o.d.n. vakantie tours zaga tours te Etteleur failliet verklaard. De reis kan geen doorgang vinden. Al het geld is weg, we hadden voor 6 personen all inclusive naar Turkije geboekt. We zijn radeloos! Heeft iemand een idee waar we hulp kunnen vinden? :(

JaapBouwman
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2005 12:36

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door JaapBouwman »

hoe en waar kunnen wij aangifte doen?

polak
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:42

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door polak »

omdat we zaterdag al weg zouden gaan hebben we dus alsnog snel een reis kunnen boeken naar turkije..weer een hoop geld maar ja beter iets als niets..

maar je kan gewoon aangifte doen bij je plaatslijke politie, of als hun dat niet doen bij de politie in bergen op zoom want daar was vestiging

ik hoop dat de aangifte toch nog iets uithaalt.

en het erge is gewoon dat ze vanochtend op de radio nog gewoon reclame maakte voor vakatie tours.. hopen dat iedereen eerst van te voren nog even op trosradar kijkt

Willemse
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:50

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Willemse »

Ik ben geschokt van al die reacties die ik zie van de gedupeerde van deze praktijken.
Ik laat de pret niet drukken ga gewoon op vakantie met onze opnieuw geboekte reis bij www.sundial.nl . die hadden gelukkig nog plaats ik heb deze vakantie echt nodig, ga er wel druk op zetten zodra ik terug ben van mijn vakantie. ze zijn nog echt niet van me af.
ik wens iedereen heel veel sterkte ermee.

An

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door An »

Zonzoekers.com is dezelfde als Sundial Travel.nl

Zijn zij wel lid van ANVR en SGR? Ik kan ze niet vinden! :oops:

Maar ach ja, je hebt zo wel goedkope reklame, om dit alles ZO op het Tros Radar forum te zetten. :shock:

willyke
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2005 22:16

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door willyke »

ook ik ben de dupe van deze oplichters.
maar ik vind het gek dat ik nergens meer eenzelfde reis kan boeken in de herfstvakantie via een andere operator.
wel via http://www.sundial.nl/
en heb het vermoeden dat vakantietours weer gewoon verder gaan onder een andere naam: http://www.sundial.nl/
ze zijn er vandoor met ons geld en proberen ons weer te lijmen met een nieuwe vakantie.

polak
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:42

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door polak »

sundial/zonzoekers is volgends mij ook niet aangesloten bij ANVR..
dus dat is ook weer een groot risico!!!

rowanja
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2005 22:57

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door rowanja »

ook wij hadden geboekt bij vakantietours.Zouden 12 oktober gaan naar Waterplanet.Een all in reis voor 2200 euro, deze is dus weg. De heren van vakantietours hebben deze al 9 augustus geanneleerd bij zonzoekers. Het geld hebben ze dus in eigen zak gestoken.Schandalig!!!! Hebben ook onder valse voorwendselen geadverteerd:aangesloten bij de anvr/sgr, dus niet.Is het niet mogelijk dat we ons samen pakken en alsnog iets proberen om ons geld terug te krijgen? Reageer dan en misschien lukt het wel

JaapBouwman
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2005 12:36

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door JaapBouwman »

we moeten allemaal een oproep doen op deze site bij radar om in de uitzending te komen! Het moet in de publiciteit komen!

zonzoekers.com
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2005 12:53

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door zonzoekers.com »

hmm..
Laatst gewijzigd door zonzoekers.com op 30 sep 2005 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

An

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door An »

Zouden het dan die lastminutes reisjes kunnen zijn, die vakantietours eigenlijk zou uitvoeren?

Kom nou toch beste zonzoeker. :shock: Waar staat op de homepagina van jullie het ANVR en SGR logo dan? Ik kan het niet vinden! Zo ook niet jullie naam en lidnummer op de sites van ANVR alsmede SGR.

En Joost W, ik ben het met je eens, dat als je een low cost reis boekt en betaald, dat je dan achteraf niet moet zeuren. Je kon het weten! Is ons gelukkig nog nooit gebeurd.

Conclusie, mensen die bij ZZ boeken, weten waar ze aan toe zijn en mogen dan ook niet klagen.

Flo
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:23

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Flo »

:(

U plaatste deze dag een bericht over het faillissement van onder andere vakantietours.nl.
Ook mijn vriendin en ik zijn de dupe van deze oplichterij. Ons geld hebben we pas geleden nog maar over gemaakt, terwijl de heren en of dames van vakantietours toen zeker al wisten dat dit geld zijn uiteindelijke doel nooit zou bereiken... nou ja, ons doel dan tenminste! Door te schermen met het lidmaatschap van het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR) en van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) wekten zij de indruk bij de toekomstige reizigers betrouwbaar te zijn. Gebleken is dat zij dit natuurlijk niet zijn!

Ik stuur deze mail net als vele andere mensen denk ik, maar dit doe ik puur omdat ik hoop dat meerdere gedupeerden hopelijk meer voor elkaar krijgen dan één...

Hopelijk kunnen we elkaar verder helpen wat te doen. Of in ieder geval dit probleem nog meer in de publiciteit brengen, zodat de 'daders' gestraft kunnen worden. Tevens houden wij nog steeds hoop op het terug krijgen van ons geld...

Groeten

Floris de Jonge
[email protected]

JaapBouwman
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2005 12:36

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door JaapBouwman »

Sorry maar ik vertrouw ook zonzoekers/sundial niet hoor! Die site heeft precies dezelfde opzet als de site van bijvoorbeeld die oplichters van een vakantietours! Er worden dezelfde hotels met precies dezelfde foto's aangeboden. En ook zonzoekers/sundial is niet terug te vinden in de ledenlijst van de ANVR. Volgens mij zijn hier ook een aantal oplichters bezig het forum van Radar op te lichten! Verbaast me niets als zonzoekers/sundial over een aantal weken ook ineens failliet verklaard wordt! Dus pas op mensen, vertrouw geen enkele reisaanbieder meer voordat je gecontroleerd hebt of deze aanbieder in de ledenlijst van de ANVR voorkomt! Voor ledenlijst zie www.anvr.nl!

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door osseworst »

Als je met whois de informatie opvraagt voor vakantietours.nl, zonzoekers.com en sundial.nl dan blijkt de administratieve contactpersoon voor alle 3 de sites hetzelfde.

Trek je eigen conclusie.....

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door geengast »

Nog wel een paar namen meer die ze voerden in Nederland en Belgie:

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_128627.html

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door osseworst »

He, meneer "zonzoekers.com" (van pagina 1), waarom verwijdert u opeens al uw berichten waarin u beweerde dat uw reisbureau's zonzoekers en sundial niets te maken hebben met vakantietours?

An

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door An »

Beste mensen. OPGELET

Zo dadelijk na het RTL 4 nieuws een item hierover in Editie.nl

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door lammertc »

Hallo
Vorig jaar hadden wij hetzelfde met VBIRD failliet.
We hadden toen met creditcard betaald
Door het insturen van een verzoek hebben tientallen mensen hun geld teruggekregen
Er zit namelijk in de meeste creditcards en verzekering tegen oplichting
We hebben hierover vorig jaar "geweblogd" zie
http://hanky.web-log.nl/log/1209794
Ik heb via de ING card alle centen teruggekregen dus ik zou zeggen
Als je met een creditcard hebt betaald, neem contact op met je creditcardmaatschappij.

SUCCES, en laat het hier weten voor de medegedupeerden.
Nog even iets, hiet is de link van de curator van Vbird, waar nog een aantal tips opstaan.
Doe er je voordeel mee
http://www.thuispartners.nl/default.htm
Kopje ACTUALITEITEN, en dan doorscrollen naar de mededelingen

Succes

Gesloten