LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door moederslink »

inaonline schreef:
11 dec 2018 13:58
........... Mijn partner gaf niet op en bleef met geleende telefoons en verschillende e-mailadressen om terugbetaling vragen en is zelfs een keer naar Oostkamp gereden (er werd niet opengedaan) om terugbetaling te vragen wat volgde was dat hij o.a. beschuldigd werd van stalking, bedreiging (brandstichting), laster, fraude, belediging en nog zo het een en ander.
Mijn partner is onze bevindingen gaan publiceren (opgelicht 07-07-2015) , wat volgde is 2 brieven in de brievenbus wat later 2 dagvaardingen bleken te zijn voor een proces bij de rechtbank te Brugge ,
Wat er toen gebeurde was dat ook ik hoewel ik in de kwestie afzijdig was ben veroordeeld tot een boete/schadevergoeding/dwangsom van negentienduizendzeshonderdnegentien euro en tweeënzestig cent alleen om het feit dat m'n partner in zijn reviews een paar keer het woord "we" heeft gebruikt, de rechter zegt letterlijk: "Het is aannemelijk dat de berichten door één van beiden werden geschreven met name door Romijn maar door het gebruik van het woord "we" moet er van uitgegaan worden dat deze ook namens de Jong werden geschreven".

Toch heb ik nog wel een paar dingen/ vragen :

-* waarom gaf uw partner niet op en waarom gaat hij met geleende telefoons en verschillende emailadressen aan de gang? En hoe lang is hij daarmee dan doorgegaan en met welke inhoud? :shock:
-* wat is er precies gebeurd bij het ' huisbezoek ' van uw partner daar in Oostkamp . Was u daarbij?
U komt nooit zover schrijft u en nu dan wel , alleen om ' verhaal te halen ' ?

-* de aantijging daarna van : laster, smaad, beledigingen, brandstichting etc etc , kwam dat per brief?
En waarom raadpleegt u gelijk daarna maar liefst 4 advokaten terwijl jullie onvermogend zijn ?
( inmiddels zelfs al 9 advokaten en 2 bureau.s voor rechtshulp )

-* waarin heeft uw partner gepubliceerd? En was dat wel alleen maar een beetje ' spottend ' ?
-* u bent zijn partner en het is dus idd aannemelijk dat de rechter ervan uitgaat door het gebruik vh woordje ' we' dat u van alles volledig op de hoogte was en achter de gepubliceerde tekst van uw partner staat of staat u daar dan niet achter soms?

-* wat stond er in die 2 dagvaardingen? Die komen toch ook niet ineens uit de lucht vallen? Wanneer kreeg u die ? ( het zijn overigens serieus uitziende poststukken die je niet achteloos bij het oud papier gooit.)
-* en waarom bent u niet naar de zitting gegaan?

Ik vind dit toch een wat vreemd verhaal en dat om slechts € 100 borg die niet gelijk werd teruggestort.

Overigens dat deze borg betaald moet worden staat er wel en toch schrijft u ook dat dit u niet bekend was. En sowieso : ( bijna ) overal moet borg betaald worden .


En dit alles speelde al zo.n 3.5 jaar geleden....
Wat is er de afgelopen 3.5 jr gebeurd en heeft u die € 100 nu wel terug dan?

Ik heb moeite met uw verhaal , sorry, men wordt niet om een paar ' spottende ' reviews en wat getelefoneer en gemail tot bijna € 20.000 schadevergoeding of smartegeld veroordeeld.
Dat zou wat zijn zeg en dan zou dit forum ook met klachten hierover vol stromen. Wat hier soms wordt geschreven over bedrijven.....nou ... :shock:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

inaonline schreef:
11 dec 2018 20:34
De reviews waren niet beledigend of kwetsend, volgens onze Nederlandse normen en waarden niets mis mee, alleen op een beetje spottende wijze een beschrijving van wat gebeurd was. (Ben Belazerd!).
Wie is 'onze'? Zijn het ook mijn Nederlandse normen en waarden? Of zijn het jullie eigen normen en waarden waar ik als Nederlander misschien helemaal niet achter sta?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door k2p »

Lady1234 schreef:
11 dec 2018 22:47
.

Says who :lol:

K2p zegt hier niets verkeerds
.

Aan @K2p werd ook niet verweten dat het dom was dat hij of zij de polisbescheiden niet had bewaard van een verzekering die was afgesloten.
Maar dat was het wel. Dom. Oliedom.

Het verschil met TS is, dat zij het niet schijnt te beseffen. Daarom dat ik even duidelijke wilde zijn.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan rijst -nogmaals- de vraag waarom er met de sleutelbewaarder niks af was te spreken. Want die moest toch weten wanneer de ts weer zou vertrekken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door berndv »

Wat een onwaarschijnlijk verhaal. Als ik lees waar meneer van werd beschuldigd is dat niet te zuinig. Vooral dat deel bedreiging en dan tussen haakjes brandstichting. Als via internet al ergens gedreigd is met een term als "ik steek je huis in de fik" en vervolgens reis je af naar Oostkamp, is dat toch wel aardig dreigend. Iets verderop wordt er behoorlijk laconiek gedaan over de manier waarop de recensies werden geschreven, dat zou op zijn nederlands zijn, en dan weer iets tussen haakjes, ben belazerd. Belazerd kan ook gelezen worden als bedrogen en opgelicht. Dan kan je het nog zo Nederlands neerzetten als je maar wilt, een bedrijf beschuldigen van bedrog zonder fatsoenlijke onderbouwing is kan eenvoudig verklaard worden tot laster. Contacten leggen met verschillende telefoonnummers en verschillende mailadressen kan makkelijk als stalking worden uitgelegd.

Uw partner is uw bevindingen gaan publiceren... Welke bevindingen?
Wat is nu de precieze reden dat de borg niet werd terugbetaald?
U bent veroordeeld, maar is uw partner dan ook nog veroordeeld?

Vind het maar een vage zaak die door dom en wellicht ietwat arrogant (ik sta toch in mijn recht, op zijn Nederlands) handelen volledig is geescaleerd en waar nu vermoedelijk nog maar verrekte weinig aan te doen is. U had een zakelijk geschil en heeft dit getracht op te lossen door negatieve berichten over dit bedrijf de wereld in te helpen en door de eigenaren te gaan stalken en schijnbaar bedreigen, in plaats van de normale weg bewandelen in deze. Nu moet u helaas op de blaren zitten. Toen ze u uw borg niet terugbetaalden, had u aan de bel moeten trekken bij een instantie voor rechtshulp.

inaonline
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2018 22:23

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door inaonline »

Sorry voor mijn late reactie, ik zit niet elke dag achter een computer. Hierna het hele verslag van onze eenmalige vakantie in Costa del Silencio op Tenerife (geschreven door m'n partner in 2017)

Via een Nederlandse touroperator hadden we een vakantie geboekt op dit eiland, onze plaats van bestemming was Puerto de la Cruz aan de noord- westkant.
Mooie plaats, alleen niet zo geschikt voor ons ouderen, de straten zijn er zo stijl dat naar beneden lopen voor ons al moeilijk was.
Na een paar dagen vroegen we aan onze touroperator of er mogelijk een alternatief was, dit was helaas niet mogelijk, wel kon ik voor eigen rekening wat anders zoeken. Via het onvolprezen internet vond ik op “2dehands.be” iets in Costa del Silencio in het appartementen complex “Balcon del Mar” , dit leek wel wat, bovendien kon ik mijn verhaal doen in het Nederlands.

Toen ik opbelde kreeg ik een vriendelijk Vlaams sprekende vrouw aan de lijn, ze vertelde dat ze samen met haar man een verhuurbedrijf runde “Tenerifesud” genaamd en dat opereert vanuit Oostkamp(b) en hoera!, er was nog plaats bovendien kon ze ons vervoer er naar toe ook regelen, de keuze was snel gemaakt. We werden opgehaald met een klein oud Opeltje na wat passen en proppen lukte het om ons en onze koffers er in te krijgen, na een rit van zo’n anderhalf uur arriveerden we met stijve ledematen op ons nieuwe vakantie adres.
De zon scheen overvloedig en we werden verwelkomd door twee heren, een stelde zich voor als “[Tekst verwijderd]” sleutelbewaarder , de ander als “[Tekst verwijderd]” hij vertelde de eigenaar te zijn van de appartementen, hij kwam direct ter zake; We moesten terstond contant € 480.-- betalen:
€ 300.-- voor de huur € 80.-- voor het ons ophalen en € 100.-- als borg voor de sleutel, dit laatste bedrag was niet afgesproken maar dit zouden we terugkrijgen bij ons vertrek , de kwitantie zouden we nog krijgen.

Het appartement was best wel luxe voor deze prijsklasse, potsierlijk (kwestie van smaak) maar wel compleet, we wandelden wat in de omgeving je kon wel zien aan de verloederde plaatsen en gebouwen dat de crisis hier genadeloos had toegeslagen, de tijd verstreek en onze vertrekdag kwam dichterbij de eigenaar en de sleutelbewaarder hadden we trouwens niet meer van dichtbij gezien maar daar maakten we ons geen zorgen over, de middag voor onze vertrekdag belden we eens naar de sleutelbewaarder om af te spreken hoe laat hij de sleutel zou komen halen en de eindcontrole van het appartement zou verrichten, echter de sleutelbewaarder liet zich niet meer horen of zien tenslotte op de dag van vertrek nog 3 x gebeld met het nummer in België waar ons verzekerd werd dat alles goed zou komen daar stonden we dan.

Thuisgekomen heb ik de sleutels opgestuurd naar de verhuurder en de ontvangst per sms bevestigd gekregen, de sleutelborg zou eerdaags overgeboekt worden, toen dit echter maar niet gebeurde gaf ik niet op en bleef op terugbetaling aandringen als ik de verhuurder al aan de lijn kreeg had hij allerlei smoezen en uitvluchten na verloop van tijd werd de toon steeds grimmiger en begon hij de verbinding te verbreken, tenslotte werden onze nummers en accounts geblokkeerd.

Ik besloot mijn ervaringen te plaatsen in de daarvoor bestemde “review”rubrieken op het internet, ook ben ik een keer naar de woning gereden om naar m’n geld te vragen toen er niet werd opengedaan heb ik een briefje op de deur achtergelaten dit werd overigens later bestempeld als “bekladding van de woning”. De verhuurder werd klaarblijkelijk woest en probeerde met veel juridisch geweld mij tot zwijgen te brengen.
Naar enige tijd kregen we post van een Belgische advocaat en werd een proces aangespannen, de zaak diende bij de rechtbank in Brugge we konden niet geloven dat het echt was en zijn er niet heengegaan later bleken we bij verstek te zijn veroordeeld, de aanklacht luidde o.a.: Stalking, bekladding van de woning met affiches,vernieling, bedreiging (brandstichting), laster, eerroof fraude, wanbetaling er was ook nog aangifte van gedaan.

Na verloop van tijd kregen we een vonnis, helemaal snappen doe ik het nog steeds niet maar we zouden zo’n € 18577,24.-- moeten betalen aan gerechtskosten en dwangsommen. Ik wilde beroep aantekenen en ging een advocaat zoeken, nou alle Nederlandse advocaten poeierden me bij het horen van het woord België meteen af, toen maar een Belgische advocaat gegoogeld, een uit Brugge, die hielp ons……. snel van onze spaarcenten af en zei je kunt het beste maar schikken voor de helft en als je geen geld meer hebt kan ik verder niets voor je doen.
(Wordt vervolg i.v.m. het overschrijden van max. 5000 tekens)
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2019 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam noemen

inaonline
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2018 22:23

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door inaonline »

Onze vakantie in Balcon de Mar, Costa del Silencio, Tenerife. (vervolg)

Ik had inmiddels ontdekt dat in België ook zo iets bestaat als gefinancierde rechtshulp en daar kwamen we voor in aanmerking, de eerste advocaat die ik benaderde wilde het wel doen maar liet verder niets meer van zich horen en zei desgevraagd na enige tijd zonder opgaaf van redenen “ik doe het niet”, gelukkig een andere gevonden en die heeft ons formeel verdedigd(!)
De beroepsprocedure zag ik met vertrouwen tegemoet, immers ik kon overtuigend aantonen dat wat ik gepubliceerd had op waarheid berustte en dat de wat de tegenpartij beweerde voor het overgrote deel berustte op leugens en valse beschuldigingen. Nou daar had ik me toch lelijk vergist, het proces leek op een voetbalwedstrijd België – Nederland met alleen Belgisch publiek en alleen Belgische scheidsrechters inclusief matchfixing, we hadden geen schijn van kans. Mijn bewijzen werden gewoon genegeerd, alleen mij trof blaam alle beschuldigingen waren in de “hij” vorm iets waar ik de rechter op attendeerde, vreemd detail is dat in de uitspraak alle “hij” vervangen was door “ze” en mijn partner mede veroordeeld werd.
Nou dat was dat, intussen is er bij m’n partner loonbeslag gelegd en onlangs is er ook beslag gelegd op een deel van m’n AOW.
De deurwaarder is inmiddels een bekende geworden en ik heb van m’n leven nog niet zoveel exploten bij elkaar gezien en die € 18577,24 (is inmiddels € 19619,62) krijg ik van m’n leven niet afbetaald.e in Costa del Silencio, Tenerife (vervolg)

inaonline
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2018 22:23

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door inaonline »

Geachte Breien bent U Nederland(se)?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat geloof ik ook niet van België. Turkije, Iran, Saudi Arabië, en nog wat in Afrika, Midden- en Zuid-Amerika. België is beslist geen bananenrepubliek.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door berndv »

Samengevat waar het om gaat is het dus dit:
inaonline schreef:
15 dec 2018 08:53
Thuisgekomen heb ik de sleutels opgestuurd naar de verhuurder en de ontvangst per sms bevestigd gekregen, de sleutelborg zou eerdaags overgeboekt worden, toen dit echter maar niet gebeurde gaf ik niet op en bleef op terugbetaling aandringen als ik de verhuurder al aan de lijn kreeg had hij allerlei smoezen en uitvluchten na verloop van tijd werd de toon steeds grimmiger en begon hij de verbinding te verbreken, tenslotte werden onze nummers en accounts geblokkeerd.

Ik besloot mijn ervaringen te plaatsen in de daarvoor bestemde “review”rubrieken op het internet, ook ben ik een keer naar de woning gereden om naar m’n geld te vragen toen er niet werd opengedaan heb ik een briefje op de deur achtergelaten dit werd overigens later bestempeld als “bekladding van de woning”. De verhuurder werd klaarblijkelijk woest en probeerde met veel juridisch geweld mij tot zwijgen te brengen.
Naar enige tijd kregen we post van een Belgische advocaat en werd een proces aangespannen, de zaak diende bij de rechtbank in Brugge we konden niet geloven dat het echt was en zijn er niet heengegaan later bleken we bij verstek te zijn veroordeeld, de aanklacht luidde o.a.: Stalking, bekladding van de woning met affiches,vernieling, bedreiging (brandstichting), laster, eerroof fraude, wanbetaling er was ook nog aangifte van gedaan.

Na verloop van tijd kregen we een vonnis, helemaal snappen doe ik het nog steeds niet maar we zouden zo’n € 18577,24.-- moeten betalen aan gerechtskosten en dwangsommen. Ik wilde beroep aantekenen en ging een advocaat zoeken, nou alle Nederlandse advocaten poeierden me bij het horen van het woord België meteen af, toen maar een Belgische advocaat gegoogeld, een uit Brugge, die hielp ons……. snel van onze spaarcenten af en zei je kunt het beste maar schikken voor de helft en als je geen geld meer hebt kan ik verder niets voor je doen.

Ik had inmiddels ontdekt dat in België ook zo iets bestaat als gefinancierde rechtshulp en daar kwamen we voor in aanmerking, de eerste advocaat die ik benaderde wilde het wel doen maar liet verder niets meer van zich horen en zei desgevraagd na enige tijd zonder opgaaf van redenen “ik doe het niet”, gelukkig een andere gevonden en die heeft ons formeel verdedigd(!)
De beroepsprocedure zag ik met vertrouwen tegemoet, immers ik kon overtuigend aantonen dat wat ik gepubliceerd had op waarheid berustte en dat de wat de tegenpartij beweerde voor het overgrote deel berustte op leugens en valse beschuldigingen. Nou daar had ik me toch lelijk vergist, het proces leek op een voetbalwedstrijd België – Nederland met alleen Belgisch publiek en alleen Belgische scheidsrechters inclusief matchfixing, we hadden geen schijn van kans. Mijn bewijzen werden gewoon genegeerd, alleen mij trof blaam alle beschuldigingen waren in de “hij” vorm iets waar ik de rechter op attendeerde, vreemd detail is dat in de uitspraak alle “hij” vervangen was door “ze” en mijn partner mede veroordeeld werd.
Nou dat was dat, intussen is er bij m’n partner loonbeslag gelegd en onlangs is er ook beslag gelegd op een deel van m’n AOW.
De deurwaarder is inmiddels een bekende geworden en ik heb van m’n leven nog niet zoveel exploten bij elkaar gezien en die € 18577,24 (is inmiddels € 19619,62) krijg ik van m’n leven niet afbetaald.e in Costa del Silencio, Tenerife

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door renewouters »

sylvesterb schreef:
11 dec 2018 19:22
witte angora schreef:
11 dec 2018 17:45
Wat is de precieze reden voor de veroordeling in dit bedrag? Achterstallige huur? Stalking? Emotionele schadevergoeding? Of iets anders?
Zoals ik het lees in het bericht zijn ze veroordeeld voor laster/smaad.
Daar staat maar maximaal 200 euro boete op in België. Er zal dus wel meer aan de hand zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door renewouters »

inaonline schreef:
11 dec 2018 20:34
Weet U we hebben van ons leven nog nooit een dagvaarding gezien, er stond op de enveloppen een Engelse kreet: "Mastering Credit" we dachten eerst dat het oplichters waren. Daar komt bij dat het van de rechtbank in Brugge was, dat is bij ons vandaan zo'n 225 km. enkele reis, zo ver komen we normaal nooit. De reviews waren niet beledigend of kwetsend, volgens onze Nederlandse normen en waarden niets mis mee, alleen op een beetje spottende wijze een beschrijving van wat gebeurd was. (Ben Belazerd!).
Wat je hier zegt rammelt aan alle kanten:

- Nooit een dagvaarding gezien, maar wel weten dat de rechtbank in Brugge zat.
- Je komt normaal nooit 225km ver weg. Waar ligt Costa del Silencio?
- Nederlandse waarden en normen zijn niet relevant in het buitenland.
Laatst gewijzigd door renewouters op 15 dec 2018 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er blijft nog steeds heel veel vaag. Waar komen al die aanklachten vandaan? Ze zijn niet uit de lucht komen valken, want de rechter heeft ze bewezen geacht. En de rechtspraak staat in België op hoog niveau. Hier wordt niet het hele verhaal verteld.

Je bent niet alleen in eerste aanleg, maar ook in hoger beroep veroordeeld. Ik vrees dat je er niets meer aan kunt doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door berndv »

Een paar dingen vallen mij op. U bent dus in hoger beroep veroordeeld tot deze straf, ik weet niet hoe de rechtspraak in België werkt, maar als u in hoger beroep bent veroordeeld, gaat het voor u wellicht een stuk lastiger worden. Voor zover ik heb kunnen vinden, is er in België ook een openbaar register met gerechtelijke uitspraken. Ik zou wel graag deze uitspraak willen lezen, dat geeft misschien een ander beeld op deze zaak.

Ik vind het ook erg onwaarschijnlijk dat de Belgische rechters partijdig zouden zijn en uw argumenten zouden negeren. Ik weet dan ook niet wat uw argumenten waren. Misschien was het advies van de Belgische jurist om te schikken voor de helft van de vordering niet eens zo'n hele rare opmerking. U kunt gedacht hebben dat u in uw recht stond, maar bijvoorbeeld de beschuldiging van bedreiging met brandstichting zou toch ook wel ergens op gebaseerd moeten zijn. Als er op schrift een opmerking is gemaakt in de trant van "ik zoek je op en steek de boel in de fik", dan kunt u argumenteren wat u wilt, het is geschreven, hoe kan zoiets anders opgevat worden. U geeft zelf toe een briefje hebben opgehangen op zijn deur (waarom niet in de brievenbus vraag ik mij dan af), lijkt me ook lastig om te ontkennen. En stalking. U gaf aan dat u, nadat het nummer niet meer beantwoord werd, u met andere nummers ging bellen. Dit kan inderdaad uitgelegd worden als stalking. Als er vervolgens in de recensies die geschreven zijn beschuldigingen zijn geuit in de trant van oplichting of dergelijke, zonder dat u bewijs heeft van oplichting, kan dit uitgelegd worden als laster of smaadschrift.

Maar zonder de uitspraak te lezen, is het lastig om hier ook maar iets zinnigs over te zeggen, aangezien ik uit uw verhaal eigenlijk alleen maar kan opmaken dat het toch wel enigszins terecht is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door grun »

Ik vind het hele verhaal ook nogal vaag en vol met niet ter zake doende details. 'Oud klein Opeltje', waarom is het belangrijk te melden dat het een Opel is?
Over de afstand van 225 km: dat kan geen reden zijn om dan maar niet te verschijnen voor de rechter in Brugge. De partner was immers wel bereid om dezelfde afstand naar Oostkamp te rijden en dat ligt zelfs nog een paar km verder. Niet verschijnen voor de rechter betekent dat je je ook niet kunt verdedigen op dat moment.
In het vonnis zal toch wel de reden(en) staan wat de rechter bewezen acht?

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Joep.sr »

L.s.,
Ik ben de partner van Ina degene over wie dit hoofdzakelijk gaat.
Ik ga nu proberen alle vragen te beantwoorden.

witte angora (11-12 17:45)
De zijn vervallen dwangsommen voor het niet verwijderd hebben van het e-mailadres "Benbelazerddoortenerifesud" en het Kapaza account "Ben Belazerd". Ik moest alle negatieve berichtgeving over De B.sch..r.e verwijderen (€ 200.-- per dag per bericht).

Theotrucker (11-12 19:14)
Middels dit forum hoop ik kennis te maken met mensen met dezelfde ervaringen met de Belgische rechtsspraak. En aan te tonen dat de vrijheid van meningsuiting zoals we die in Nederland kennen in sommige zelfs westerse landen niet vanzelfsprekend is.


Ivo.w (11-12 19:15)
Als je totaal onbekend bent met deze materie hoe vind je dan even een advocaat in het buitenland? Googelen dus! , heb ik gedaan het gevolg staat verder in dit verhaal.

Na de uitspraak is er inderdaad "verzet" de rechter in deze procedure had geen belangstelling voor de door mij aangevoerde tegen bewijzen. Wat mij opviel is dat de tegenpartij op geen enkele wijze zijn beweringen beschuldigingen hoefde te bewijzen.
We hadden hiervoor overigens een Belgische pro deo advocaat, die ons adviseerde niet naar de 1e zitting te komen want dat had toch geen nut en die zelf ook niet verscheen. Op de 2e zitting verscheen deze trouwens ook niet, wij zijn wel geweest, ik kreeg 3 minuten spreektijd.

Ik heb wel ervaren dat in een dergelijk internationaal geschil je als niet kapitaalkrachtige in een juridisch zwart gat terecht komt.

NeoDutchio(11-12 19:18)
Ik denk dat uw vragen in de loop van deze gedachten wisseling wel duidelijk worden.

sylvesterb(11-12 19:22)
Vervallen dwangsommen inzake een e-mailadres en kapaza account die nog bestonden.
Nee, alleen het woordje: "we" wat ik een paar keer gebruikt heb is aanleiding voor de rechter geweest om zo te vonnissen.
De strategie is blijkbaar: Strooi zoveel mogelijk beschuldigingen en negatieve berichten rond, er wordt altijd wel wat van geloofd. Ik kan U zeggen er is niets maar dan ook niets van waar.
Wat betreft de door U aangehaalde recensies: Ziet U ergens wel ooit eens een (te) negatieve recensie, nee denk ik omdat deze eenvoudig weg niet geplaatst of verwijderd worden.

(wordt vervolgd)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Joep.sr schreef:
16 dec 2018 11:43
witte angora (11-12 17:45)
De zijn vervallen dwangsommen voor het niet verwijderd hebben van het e-mailadres "Benbelazerddoortenerifesud" en het Kapaza account "Ben Belazerd". Ik moest alle negatieve berichtgeving over De B.sch..r.e verwijderen (€ 200.-- per dag per bericht).
Dan is het wel duidelijk dus waar die hoge som vandaan komt, nietwaar?
(wordt vervolgd)
Voor mezelf is al voldoende duidelijk dat je partner bepaald niet het hele verhaal heeft verteld. Plus dat het duidelijk is dat je deze hoge som volledig aan jezelf te wijten hebt. Meer info heb ik niet nodig te beslissen dat ik hier mijn handen van af trek. Net als al die advocaten dus.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je niet het verschil tussen vrijheid van meningsuiting en belediging en smaad kent, moet je dat maar in de Nederlandse wet opzoeken. Dat is in Nederland en in België hetzelfde.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Trouwens bedreiging met brandstichting is ook in Nederland geen Kavaliersdelikt.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Is het mogelijk om de uitspraak van de Belgische rechter te plaatsen? Eerder kan ik hier echt geen zinnig woord over zeggen.

Gesloten