LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Radar »

Joep.sr schreef:
02 jan 2019 15:52
Dank iedereen voor de aandacht en adviezen, ik snap ook wel dat het deelname aan dit forum niet voor een feitelijke oplossing kon zorgen maar er over schrijven geeft wat opluchting en dat voelt goed. Dat niet iedereen begrip heeft is logisch het is ten slotte ongelooflijk wat er gaande is, met normaal gezond verstand is het niet te vatten en ik weet eigenlijk niet precies hoe ik het in moet schatten; is het kwaadwil of wellicht een (ouderdoms) ziekte of verslaving van m'n opponent? Er zijn ook positieve bijwerkingen, ik heb al veel geleerd en hier zal mogelijk nog het nodige bijkomen, zo heb ik dus geen saaie ouwe dag. AOW krijgt zo extra betekenis nl.: "Altijd Onder Weg".

Hieronder plaats ik het bericht aan de tegenpartij wat ik zonet verzonden heb, ben benieuwd wat hiervan komt maar erger dan het nu is kan het niet worden dus...……..!

[Tekst verwijderd]

Dan attendeer ik ieder graag op m'n lijflied: "Niets te verliezen" van Stef Bos
(Als ik daar nu maar weer geen gelazer mee krijg)
Uit het geciteerde bericht hebben wij een passage verwijderd. Deze passage neigde meer naar laster en naar het uitvechten van een onderling geschil dan naar nuttige informatie voor andere consumenten. Voor die eerste twee zaken is ons forum niet bedoeld.

Wij hebben dit ook via PB laten weten aan Joep.sr.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
03 jan 2019 14:36
Persoonlijk denk ik dat Ina niet het zielige slachtoffer is, die er onschuldig in wordt meegesleept.
Tja ik weet het ook niet zeker natuurlijk , maar ik denk ook een beetje deze richting uit.....
Het zijn wel partners en zij moet n.m.m toch echt wel op de hoogte zijn geweest van alle strapatsen van haar Joep sr en zij had hier ook eerder aan de bel kunnen trekken en uit deze hachelijke situatie kunnen en moeten stappen , gelijk al , wanneer zij het hier absoluut mee oneens was geweest, toch?
Maar ook zij heeft dit nu al 3.5 jr zien (en laten ) gebeuren en tenslotte is ook zij immers veroordeeld?

Ik hoop , voor hen beiden, dat het gedoe verder hier en nu stopt !
De wonden likken, het proberen op te lossen en hier leergeld uit halen.
Wat een dieptreurige ontwikkeling en dat om € 100 :shock:

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Joep.sr »

Wil ik toch nog eens reageren op de overvloed aan reacties waarvan ik denk dat die mede zijn geplaatst door "Belgische vrienden" die ook appartementen willen verhuren in dat complex en die deze publiciteit helemaal niet leuk vinden. In april 2015 boekten we een reis bij een Nederlandse touroperator, de bestemming Puerto de la Cruz was niet wat we verwacht hadden, IK zocht op de betaalcomputer van het appartement naar een alternatief, dit vond ik op 2dehands.be in het complex Balcon del Mar in Costa del Silencio. Hier was een appartement vrij wat werd verhuurd door Tenerifesud.be. Wij daarheen, overigens in goed overleg met de 1e touroperator, geen problemen , tot de dag van vertrek de sleutelbewaarder liet zich niet zien en was ondanks herhaalde pogingen niet te bereiken om de sleutel in te nemen en de borg (die we contant hadden voorgeschoten) terug te geven, Die dag tot 3 keer toe gebeld met het tel.nr. dat we hadden van de verhuurder, deze wist met de situatie ook geen raad en kwam niet verder dan: " dat gaat goed komen ik bel de sleutelbewaarder" daarna hoorden we dan niets. We hebben tot het laatst gewacht maar moesten onze retourvlucht halen. Thuisgekomen goed en vriendelijk overleg met de verhuurder in Oostkamp (B) en de sleutel op diens verzoek verzonden naar zijn adres, ons bankrekening nr. (waar nu beslag op is gelegd) gegeven omdat men daar de borg naar over zou boeken Na verloop van tijd (we hoorden maar niets en betaald werd er ook niet) vroeg IK de ontvangst van de sleutel te bevestigen, dit gebeurde! ("we hebben de sleutels in goede orde ontvangen, de borg is aan U overgemaakt") per sms bericht wat ik nog heb bewaard. Daarna herhaaldelijk aangedrongen op betaling (mag IK?), op zeker moment ging men ons beschuldigen van STALKING en nog veel meer waar je zo ongeveer misselijk van wordt, wat hiervoor te lezen valt, contact werd verbroken en tel.nrs. en e-mailadressen geblokkeerd. De beschuldigingen bleven aanhouden en werden uitgebreid, men ontkende loog er op los waarschijnlijk met het oogmerk "Er wordt altijd wel wat van geloofd" nou dat blijkt wel! Samenvattend kan ik stellen dat van de door de tegenpartij gedane beschuldigingen er voor niet ÉÉN HET OVERTUIGEND BEWIJS WERD GELEVERD!, terwijl ik de onbetrouwbaarheid/valsheid van de tegenpartij zo aan kan tonen, maar hier wil nog niemand naar kijken. Het gaat zelfs zo ver dat de rechter in het beroep vaststelt dat er bedreigingen zijn geuit maar niet zegt welke, nou kan dat ook niet want die zijn NOOIT geuit, erg dubieus allemaal. Ten laatste, je mag van een bonafide bedrijf toch verwachten dat je in zo'n geval excuses, een bos bloemen en/of bonbons krijg? Nou hier niet dus!, je mag er niet eens over schrijven! dan krijg je een proces!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Joep.sr schreef:
06 jan 2019 14:58
Ten laatste, je mag van een bonafide bedrijf toch verwachten dat je in zo'n geval excuses, een bos bloemen en/of bonbons krijg? Nou hier niet dus!, je mag er niet eens over schrijven! dan krijg je een proces!
U had voor de €100,00 borg ook deze weg moeten volgen en naar de rechtbank moeten stappen. U koos er echter voor om websites vol te schrijven met uw eigen waarheid en te stalken. De tegenpartij heeft u handelingen als stalking ervaren en na een rechtszaak ben u ook veroordeeld voor dit feit. En ondanks alle adviezen hier besluit u hierna nog een mail met uw waarheid te sturen naar de tegenpartij dat was niet slim.

Nogmaals u staat met 10-0 achter in deze kwestie. Of u nu gelijk heeft of niet u gaat dit niet meer winnen. U kunt beter nu tot een oplossing komen. Gezien de vele reacties hier lijkt me het verstandig een onafhankelijke derde te vinden die met de tegenpartij kan praten en mogelijk tot een minnelijke oplossing kan komen.

Moneyman
Berichten: 29996
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk, we hebben allemaal Belgische appartementen :roll: :mrgreen:

Beste Joep, je schrijft nu weer het allang bekende verhaal. Heb je nu nog niet in de gaten dat dat verhaal totaal niet meer relevant is in deze fase?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door berndv »

Joep, dit verhaal biedt totaal geen enkel nieuw inzicht en geeft alleen wederom uw eigen stappen aan. Mooi en fijn. Ik ben geen Belg maar een tukker en een appartement op Tenerif heb ik niet, ook niet echt belang bij, ben meer een Frankrijkganger. Maar dat doet totaal niet ter zake, net als uw hele verhaal hier. U heeft in uw poging het geld terug te krijgen een vreemde afslag genomen en bent het verkeerde pad gaan bewandelen. Het pad van ik zal ze wel even leren mij 100 euro afhandig te maken. Dat is prima, maar dat pad heeft zo zijn gevolgen, welke u nu heeft ondervonden.
Joep.sr schreef:
06 jan 2019 14:58
Samenvattend kan ik stellen dat van de door de tegenpartij gedane beschuldigingen er voor niet ÉÉN HET OVERTUIGEND BEWIJS WERD GELEVERD!, terwijl ik de onbetrouwbaarheid/valsheid van de tegenpartij zo aan kan tonen, maar hier wil nog niemand naar kijken.
Schijnbaar is er dus wel overtuigend bewijs geleverd, anders was u niet veroordeeld. U heeft ergens in dit hele verhaal al eens aangegeven dat u bij de beroepszaak bent geweest en u hier 3 minuten heeft mogen spreken. Waarom u maar 3 minuten heeft mogen spreken is voor mij een volledig raadsel, maar het is u schijnbaar niet gelukt om te bewijzen dat de tegenpartij ongelijk had. En dan bedoel ik niet dat zij u 100 euro verschuldigd zijn, want dat zullen ze vast. Maar die rechtszaak in Belgie ging niet om die 100 euro, die ging om de acties die u uitgevoerd heeft om die 100 euro. U bent veroordeeld voor een aantal zaken, waaronder laster en smaad, bedreiging, bekladding en het niet opvolgen van een dwangbevel om belastende reviews te verwijderen. Dat dit begonnen is om 100 euro is al bizar, maar het is niet aan u om aan te tonen dat u recht heeft op die 100 euro. Die 100 euro zult u recht op hebben, maar als u met bewijzen komt, zult u moeten bewijzen dat u zich wel aan het dwangbevel heeft gehouden (wat u niet heeft gedaan), dat u niet heeft gedreigd(u zult dus met een getuige op de proppen moeten komen), dat u niet heeft beklad (wat mij onmogelijk bewijsbaar lijkt, aangezien u het zelfs toegeeft).

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Icasheb »

Vraag me zo nu en dan wel eens af hoe dit verhaal is afgelopen..

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door BL2 »

Ach, TS heeft al 4 maanden niet meer op Radar forum ingelogd, dus de kans dat je er ooit nog wat over hoort, zal klein zijn.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is de vraag of de TS nog een computer of iets dergelijks heeft...

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Joep.sr »

Ieder die belangstelling heeft getoond voor deze kwestie, mijn excuses voor het feit dat ik lang niet van mij heb laten horen, op de één of andere manier lukte het niet (emotioneel) om in te loggen op dit forum. Nu doordat mijn belangstelling werd getrokken door een geheel andere kwestie (iets met Marktplaats) ben ik er toe gekomen om weer in te loggen, graag wil ik verslag doen van hoe ons verhaal verder gaat tot nu toe.
Ik had nog verteld dat we bezoek kregen van de politie en dat we voor verhoor naar het politiebureau moesten komen, ik heb nog gemeld dat ik het verhoor als therapeutisch heb ervaren en ik heb de wens/hoop uitgesproken (ook bij de politie) dat er een strafzaak van zou komen, wat er daarna gebeurde is even vreemd als onverwacht nl.; Plotseling stopte de hele heisa, van de deurwaarder kreeg ik op 7 mei een brief waarin deze meedeelde dat de incasso was beëindigd, de beslagen (A.O.W. en ING) werden opgeheven, zelfs de bank heeft de gebruikelijke administratiekosten niet berekend, dit alles zonder opgaaf van redenen. Wat mij betreft was en is de kous hiermee nog niet af, ik ben gaan zoeken naar mensen die op de één of andere manier nadere informatie hebben over of die ervaring hebben met deze personen. Die heb ik gevonden! in België! , wat blijkt; Didier de B. is gepensioneerd maar heeft vroeger gewerkt voor een deurwaarderskantoor uit Waregem, hierdoor heeft hij een uitgebreid netwerk van juristen en rechtbankmedewerkers die hem adviseren, steunen en beschermen. Dit verklaart het buitensporig juridisch geweld, de subjectieve houding van de rechters en de passiviteit van onze verdediging, mijn vergelijking met een voetbalwedstrijd België-Nederland met alleen Belgisch publiek en alleen Belgische scheidsrechters lijkt juister dan ik zelf kon vermoeden.
Didier de B. wordt gevreesd in West-Vlaanderen, men durft niet openlijk over hem te spreken, ik heb documenten mogen inzien die voor Didier de B. uiterst belastend zijn (in onze kwestie), maar omdat men bang is voor juridische gevolgen heb ik ze niet mogen kopiëren of houden.
Intussen gaan Didier de B. en zijn sleutelbewaarder Crhistoph M. onverdroten door met hun wanpraktijken in het resort in Costa del Silencio, ook andere Belgische verhuurders daar zij bang voor hem. Intussen heb ik geprobeerd een nieuw proces te beginnen maar ik stuit voortdurend op een onwelwillende houding van de Belgische advocatuur, ik snap nu wel waarom!
Het is toch eigenlijk beangstigend dat een groepje Belgen zonder bewijs met alleen (bewijsbare) leugens zo hun gang kunnen gaan tot ver in Nederland zonder dat iemand er wat tegen kan of wil doen. Wie is er hier nou eigenlijk de baas?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Daar zakt me de broek toch wel even van af, Joep.

Maar geloof me, ooit komen alle dingen aan het licht. Althans, op hoofdzaken. En misschien in sommige gevallen ook met naam en toenaam, wie zal het zeggen?

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Goh, wat een onverwachte afloop.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Joep.sr schreef:
19 jul 2019 20:28
Plotseling stopte de hele heisa, van de deurwaarder kreeg ik op 7 mei een brief waarin deze meedeelde dat de incasso was beëindigd, de beslagen (A.O.W. en ING) werden opgeheven, zelfs de bank heeft de gebruikelijke administratiekosten niet berekend, dit alles zonder opgaaf van redenen. Wat mij betreft was en is de kous hiermee nog niet af.
Allerlei complot theorieën mijn advies is laat het rusten. En wees blij dat het met een sisser is afgelopen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door moederslink »

Tjonge tjonge, buitensporig juridisch geweld en subjectieve rechters en nog veel meer
En dan ineens stopt de hele heisa , niks schuld van bijna € 20.000 meer ....geen beslag meer niks meer .....ik vind dat vreemd ...

En dan nu toch weer een nieuw proces gaan beginnen om het hele zooitje corrupte lieden daar alsnog aan te pakken?
Waar u zin in heeft :roll:
Of gaat u nu procederen om schadevergoeding te eisen voor al het onterechte leed u aangedaan ?

Waarom laat u deze heisa nu niet verder achter u ?
Me dunkt, het is mooi geweest!

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Soms is het inderdaad beter om dingen te laten rusten. Of het in dit geval ook zo is? Het hangt er van af wat je wil bereiken, en hoe realistisch de kans is dat je je doel zult bereiken, en ten koste van wat dat moet gaan.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door BL2 »

Het was en is een vreemd topic, ik weet niet echt meer wat ik er van moet geloven.
Komt allemaal net iets te vreemd over...........

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door BL2 »

Joep.sr schreef:
19 jul 2019 20:28
Ieder die belangstelling heeft getoond voor deze kwestie, mijn excuses voor het feit dat ik lang niet van mij heb laten horen, op de één of andere manier lukte het niet (emotioneel) om in te loggen op dit forum. Nu doordat mijn belangstelling werd getrokken door een geheel andere kwestie (iets met Marktplaats) ben ik er toe gekomen om weer in te loggen, graag wil ik verslag doen van hoe ons verhaal verder gaat tot nu toe.
Ik had nog verteld dat we bezoek kregen van de politie en dat we voor verhoor naar het politiebureau moesten komen, ik heb nog gemeld dat ik het verhoor als therapeutisch heb ervaren en ik heb de wens/hoop uitgesproken (ook bij de politie) dat er een strafzaak van zou komen, wat er daarna gebeurde is even vreemd als onverwacht nl.; Plotseling stopte de hele heisa, van de deurwaarder kreeg ik op 7 mei een brief waarin deze meedeelde dat de incasso was beëindigd, de beslagen (A.O.W. en ING) werden opgeheven, zelfs de bank heeft de gebruikelijke administratiekosten niet berekend, dit alles zonder opgaaf van redenen. Wat mij betreft was en is de kous hiermee nog niet af, ik ben gaan zoeken naar mensen die op de één of andere manier nadere informatie hebben over of die ervaring hebben met deze personen. Die heb ik gevonden! in België! , wat blijkt; Didier de B. is gepensioneerd maar heeft vroeger gewerkt voor een deurwaarderskantoor uit Waregem, hierdoor heeft hij een uitgebreid netwerk van juristen en rechtbankmedewerkers die hem adviseren, steunen en beschermen. Dit verklaart het buitensporig juridisch geweld, de subjectieve houding van de rechters en de passiviteit van onze verdediging, mijn vergelijking met een voetbalwedstrijd België-Nederland met alleen Belgisch publiek en alleen Belgische scheidsrechters lijkt juister dan ik zelf kon vermoeden.
Didier de B. wordt gevreesd in West-Vlaanderen, men durft niet openlijk over hem te spreken, ik heb documenten mogen inzien die voor Didier de B. uiterst belastend zijn (in onze kwestie), maar omdat men bang is voor juridische gevolgen heb ik ze niet mogen kopiëren of houden.
Intussen gaan Didier de B. en zijn sleutelbewaarder Christoph M. onverdroten door met hun wanpraktijken in het resort in Costa del Silencio, ook andere Belgische verhuurders daar zij bang voor hem. Intussen heb ik geprobeerd een nieuw proces te beginnen maar ik stuit voortdurend op een onwelwillende houding van de Belgische advocatuur, ik snap nu wel waarom!
Het is toch eigenlijk beangstigend dat een groepje Belgen zonder bewijs met alleen (bewijsbare) leugens zo hun gang kunnen gaan tot ver in Nederland zonder dat iemand er wat tegen kan of wil doen. Wie is er hier nou eigenlijk de baas?
En daarom de tekst toch even voor het nageslacht bewaard......

Markjerutte
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2019 18:03

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Markjerutte »

Wie is nou eigenlijk de verhuurder/eigenaar en zijn advocaat, alsmede het adres van het te verhuren onroerend goed ?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
20 jul 2019 17:10
Het was en is een vreemd topic, ik weet niet echt meer wat ik er van moet geloven.
Komt allemaal net iets te vreemd over...........
Ik denk er het mijne van, maar dat heeft ook wel een reden.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door BL2 »

Markjerutte schreef:
20 jul 2019 18:35
Wie is nou eigenlijk de verhuurder/eigenaar en zijn advocaat, alsmede het adres van het te verhuren onroerend goed ?
Even de naam van het verblijf en de plaats intypen, zie eerste post, en in de revieuws is dit zo gevonden. Opvallend wel dat juist topicstarter als enige een zeer slechte revieuw plaatst......

Gesloten