LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
anco1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2013 09:46

verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door anco1990 »

Hallo,
In januari hebben ik en mijn vriendin een vlucht geboekt naar bangkok.
Dit hebben wij gedaan via tix.nl. deze vlucht haddn wij geboekt voor 1 juli.
Afgelopen zaterdag kreeg ik de schrik van mijn leven door te zien dat mijn vlucht diezelfde ochtend al was vertrokken. Waarschijnlijk heb dus een foutieve datum geboekt. Vervolgens heb ik in eerste instantie met de klm gebeld. Deze vertelde mij dat er misschien wel tegen een vergoeding aan het adres van tix.nl een omboeking voor een maand later geregeld kon worden. Eenmaal contact te hebben met tix.nl verdween mijn kleine beetje hoop als sneeuw voor de zon. De mevrouw zei dat ik de vlucht nooit had kunnen wijzigen aangezien het een goedkope vlucht was. Ook al was ik er in februari al achter gekomen. Mijn eindstand is 1250euro lichter een geen vlucht. Ook al snap ik dat dit mijn eigen domme schuld is.

Heeft iemand misschien enig idee of er nog iets mogelijk is voor mij en mijn vriendin. Of word het gewoon nieuwe tickets halen?

Alvast bedankt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door kweenie »

Had je zelf ergens in het proces een vergissing gemakt of had je alles goed aangeleverd aan tix en hebben zij het vervolgens weer verkeerde in het systeem ingevoerd?

Volgens mij worden zulke boekingen in het algemeen automatisch in het systeem van de luchtvaartmaatschappij gezet en wordt het niet overgetypt of zo. Dus dan lijkt het mij dat het een vergissing van jezelf is. En dan is er weinig aan te doen.

Dofolo
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:21

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door Dofolo »

Wat verwacht u precies dat KLM of tix eraan kan gaan doen?

Evt. is er iets van coulance bij tix, maar ik kan me voorstellen dat als u boekt voor datum X, en niet op komt dagen op datum X er weinig schuld bij tix of KLM ligt.

Waarom heeft u de datum niet gecontroleerd bij het boeken? bij de bevestigings-mails? De ongetwijfeld toegezonden papieren? 1-5-2013 of 1-7-2013 is toch een verschil. Qua prijs zullen de tickets voor juli ook hoger zijn trouwens.

Ik snap ook niet hoe je er zaterdag achterkomt dat je ticket voor over 2 maanden al is vertrokken; bent u gebeld? Ik gebruik altijd een sms service van de maatschappij, weet niet of KLM dat ook heeft? Ergens klopt iets niet in dit verhaal imho.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door Berenice »

anco1990 schreef:Hallo,
Dit hebben wij gedaan via tix.nl. deze vlucht haddn wij geboekt voor 1 juli.
Afgelopen zaterdag kreeg ik de schrik van mijn leven door te zien dat mijn vlucht diezelfde ochtend al was vertrokken. Waarschijnlijk heb dus een foutieve datum geboekt.
Afgelopen zaterdag was het 1 juni en niet 1 mei.

Dofolo
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:21

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door Dofolo »

Ohja, maar dan blijft het hetzelfde, hoe kwam TS erachter dan? Die dacht toch wij gaan 1 juli weg.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ ts

1 x plaatsen is genoeg..... :wink:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9&t=134203

Aangepast om ander topic toetevoegen

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door Jefdus »

Helaas, maar dat wordt gewoon nieuwe tickets boeken. Het is niet voor niks dat flexibele tickets, die wel omgeboekt kunnen worden, een stuk duurder zijn. Je kiest zelf voor de goedkoopste optie, waarbij bekend is dat er geen flexibiliteit is wat betreft omboeken.

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Een dubbele posting over het (mogelijk) verkeerd boeken van een vlucht. Gezien de eenvoud van het plaatsen van een bericht op trosradar.nl en de inhoud van het bericht raad ik de TS toch aan de volgende keer niet via internet te boeken......

Groeten,
LJFrankstein

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is lullig van het geld, maar de kans is ook groot dat als je wel flexibele tickets had gekocht je uiteindelijk meer kwijt was geweest dan met 2 keer goedkope, niet flexibele tickets.

Bij mij op het werk worden sinds een paar jaar altijd de goedkoopste tickets besteld. Mocht een trip onverwacht niet doorgaan, of gewijzigd moet worden, dan worden er gewoon nieuwe tickets besteld. En dat is een stuk goedkoper dan de flexibele zakelijke tickets die we vroegen hadden.

jolanda1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2013 17:52

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door jolanda1963 »

mijn dochter staat vandaag in de rij op vliegveld Tripoli in libie ,de inchecbali sluit zomaar ze wilde snel weg omdat er geschoten zou zijn op het vliegveld,maar je kunt de mensen toch niet zomaar laten staan ,sommige zijn in paniek en willen naar huis dan kun je toch die paar mensen inchecken en wegwezen.,en ze kan niet meer mee terwijl ze ruimschoots op tijd was , weg ticket weg geld ik heb tix.nl gebeld word gewoon afgeblaft aan de telefoon en mijn dochter staat daar nu ik kan niet weer 600 euro uitgeven en ze weigeren de vlucht om te boeken ze zeggen dat ik bij Lufthansa moet zijn , Lufthansa gebeld en die zegt dat we bij tix moeten zijn,ze staat daar nu en ik maak mij zorgen
ik wil dit niet over mijn kant laten gaan waar moet ik zijn om dit niet te pikken
WAAR MOET IK ZIJN HELP MIJ IK WEET NIET WAAR TE BEGINNEN

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jolanda1963 schreef:mijn dochter staat vandaag in de rij op vliegveld Tripoli in libie ,de inchecbali sluit zomaar ze wilde snel weg omdat er geschoten zou zijn op het vliegveld,maar je kunt de mensen toch niet zomaar laten staan ,sommige zijn in paniek en willen naar huis dan kun je toch die paar mensen inchecken en wegwezen.,en ze kan niet meer mee terwijl ze ruimschoots op tijd was , weg ticket weg geld ik heb tix.nl gebeld word gewoon afgeblaft aan de telefoon en mijn dochter staat daar nu ik kan niet weer 600 euro uitgeven en ze weigeren de vlucht om te boeken ze zeggen dat ik bij Lufthansa moet zijn , Lufthansa gebeld en die zegt dat we bij tix moeten zijn,ze staat daar nu en ik maak mij zorgen
ik wil dit niet over mijn kant laten gaan waar moet ik zijn om dit niet te pikken
WAAR MOET IK ZIJN HELP MIJ IK WEET NIET WAAR TE BEGINNEN
Wat zou jij doen als er bij jou op het werk geschoten werd? Eerst klanten afhandelen of rennen voor je leven?

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door Juist ja »

GJvdZ schreef:
jolanda1963 schreef:mijn dochter staat vandaag in de rij op vliegveld Tripoli in libie ,de inchecbali sluit zomaar ze wilde snel weg omdat er geschoten zou zijn op het vliegveld,maar je kunt de mensen toch niet zomaar laten staan ,sommige zijn in paniek en willen naar huis dan kun je toch die paar mensen inchecken en wegwezen.,en ze kan niet meer mee terwijl ze ruimschoots op tijd was , weg ticket weg geld ik heb tix.nl gebeld word gewoon afgeblaft aan de telefoon en mijn dochter staat daar nu ik kan niet weer 600 euro uitgeven en ze weigeren de vlucht om te boeken ze zeggen dat ik bij Lufthansa moet zijn , Lufthansa gebeld en die zegt dat we bij tix moeten zijn,ze staat daar nu en ik maak mij zorgen
ik wil dit niet over mijn kant laten gaan waar moet ik zijn om dit niet te pikken
WAAR MOET IK ZIJN HELP MIJ IK WEET NIET WAAR TE BEGINNEN
Wat zou jij doen als er bij jou op het werk geschoten werd? Eerst klanten afhandelen of rennen voor je leven?
Ik denk niet dat dit het antwoord is waar ze op zit te wachten.

Als ik u was zou ik me nogmaals tot Tix.nl richten; zij hebben haar immers het ticket verkocht. Het minste wat ze kunnen doen is u op weg helpen dit probleem op te lossen.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door Regggy »

jolanda1963 schreef:mijn dochter staat vandaag in de rij op vliegveld Tripoli in libie ,de inchecbali sluit zomaar ze wilde snel weg omdat er geschoten zou zijn op het vliegveld,maar je kunt de mensen toch niet zomaar laten staan ,sommige zijn in paniek en willen naar huis dan kun je toch die paar mensen inchecken en wegwezen.,en ze kan niet meer mee terwijl ze ruimschoots op tijd was , weg ticket weg geld ik heb tix.nl gebeld word gewoon afgeblaft aan de telefoon en mijn dochter staat daar nu ik kan niet weer 600 euro uitgeven en ze weigeren de vlucht om te boeken ze zeggen dat ik bij Lufthansa moet zijn , Lufthansa gebeld en die zegt dat we bij tix moeten zijn,ze staat daar nu en ik maak mij zorgen
ik wil dit niet over mijn kant laten gaan waar moet ik zijn om dit niet te pikken
WAAR MOET IK ZIJN HELP MIJ IK WEET NIET WAAR TE BEGINNEN
Als je toon naar Tix.nl gelijk is als hier snap ik dat men je op een gegeven moment niet meer al te vriendelijk te woord staat. Pas dat eens aan, bel dán eens terug, je zult zien wat een wéreld van verschil het is..

bigmike1
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:06

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door bigmike1 »

Ja daar ben je bij Tix.nl dus aan het verkeerde adres.
Ze geven heel veel ruimte om een foutje te maken maar corrigeren is niet mogelijk.
Ook wij zijn bij tix.nl voor 2180 euro de boot ingegaan, 5 september vorig jaar 2 tickets gekocht voor 9 februari naar La Paz Mexico, na 3 of 4 dagen kom ik er achter dat we per ongeluk geboekt hebben voor 16 februari. Meteen Tix.nl gebeld maar die gaven niet thuis, alleen KLM kon dat omboeken. KLM gebeld en die deden daar niet moeilijk over, tix.nl kon de tickets (gezien er nog 5 maanden te gaan was) gewoon omboeken "als ze dat zouden willen" . Maar je snapt het al tix.nl wilde niet en legde de onwil neer bij KLM. We hadden 6 jaar gespaard voor deze "droomreis" maar dankzij de onwil van tix.nl bleef het bij die droom. Het enige wat was vertrokken was ons spaargeld.

dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Ongelezen bericht door dlanor »

punt 1, als de fout meerdere keren voorkomt bij meerdere passagier, (zo lees ik hier dus al van 2 verschillende mensen) dan kan het zijn dat de website onduidelijk is en/of niet duidelijk de datum bevestigd word. Ik heb zelf ook wel eens meegemaakt dat je ergens op een website een datum intypt dan op enter drukt en een huidige datum tevoorschijn komt. Dit kan zijn als de datum alvast in ingevuld zoals de datum van vandaag of de eerste datum waarvoor geboekt kan worden. Vervolgens moet je een andere datum intypen en eerst op een knop op de website drukken alvorens op enter te drukken anders is de nieuwe datum niet bevestigd. Dit zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. Tuurlijk moet je voordat je betaald nog even goed doorlezen of alles klopt maar je moet aan zoveel dingen tegelijk denken.
Als er meerder mensen komen met de zelfde fout/problemen, dit voor leggen aan de maatschappij en/of consumenten organisatie.

Belangrijk punt 2, U kunt wel een deel van Uw geld terug krijgen, de belastingen namelijk, vliegbelasting, BTW etc. Die kunt U absoluut terug krijgen en dat is toch een behoorlijk deel, ze zijn die verplicht terug te betalen omdat U niet gevlogen heeft en hun die belasting dus niet hoeven af te dragen.

Gesloten